جیپ

معرفی رسمی نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه همراه با نسخهٔ هیبریدی

وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پرده‌برداری کرد، می‌دانستیم که به‌زودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم از راه خواهد و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفهٔ خود دارد اما فاصلهٔ محوری آن با ۱۲۶ میلی‌متر کاهش به ۲,۹۶۴ میلی‌متر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه شده است.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو که گرند چروکی ۴xe نام دارد، از همان قوای محرکهٔ رانگلر ۴xe پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری ۱۷ کیلووات ساعتی می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم ۷۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

اما علیرغم ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، جیپ به فکر کسانی که همچنان خواهان پیشرانه‌های سنتی V6 و V8 هستند هم بوده و همان موتور آشنای ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی را برای گرند چروکی جدید ارائه کرده است. این موتور ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور ۵.۷ لیتری V8 بروند. این موتور با تولید ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی ۳۲۶۰ کیلوگرمی را فراهم می‌کند که از ظرفیت ۲۸۱۰ کیلوگرمی نسخهٔ V6 بیشتر است.

نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریل‌هاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با ۲۸۷ میلی‌متر ارتفاع از زمین، لاستیک‌های آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک می‌کنند.

هرچند مدل‌های پایهٔ گرند چروکی به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما جیپ بسته به تیپ، چند نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک شامل کوادرا ترک I، کوادرا ترک II و کوادرا درایو II را برای آن ارائه می‌کند. در همهٔ این سیستم‌ها زمانی که تشخیص داده شود نیازی به کشش اضافی نیست، به‌منظور کاهش مصرف سوخت ارسال نیرو به چرخ‌های جلو متوقف می‌شود.

گرند چروکی دو ردیفهٔ جدید در داخل هم دقیقاً مثل بیرون تقریباً با برادر هفت‌نفرهٔ خود یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان فضای لوکس و تکنولوژی‌هایی مثل سیستم صوتی مکینتاش هستیم که در واگنییر دیده‌ایم. نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه اواخر امسال با مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ هیبریدی ۴xe هستند باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند. جیپ فعلاً قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی از مدل L با قیمت پایهٔ ۳۸,۶۳۵ دلار ارزان‌تر باشد.

 

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2435 ديدگاه)

    فرقی نداره که بخایم از کوه بالا برویم یا تو شهر رفتو آمد کنیم واسه اینکه گرند چروکی یکی از بهترین گزینه ها هستش چون این ماشین به کمک سیستم پیشرفته‌ ی چهارچرخ محرکش و سیستم تعلیق مجهز به دمپر‌ای بادیش توانایی طی هر مسیریو داره و همینطور با طراحی بدنه‌ ی زیبا و کابین راحتو پیشرانه‌ ی توانمندو قابلیتای آفرود که داره خودش رو به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندای حال حاضر معرفی کرده

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  2. Ali_x76

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1006 ديدگاه)

    ترک هاوک نداره؟
    چشم انتظار موتور ۶.۴ لیتریش هم هستیم، چرا اون موتور برقی رو کنار این ۶.۴ نمیذارن تا روح آدم صیقلی بشه؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. Nima RST

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      نسل قبلی هم ترک هاوک دیرتر اومد
      قطعا میاد
      امکان نداره نیاد، حجم قابل توجهی از فروششون مال نسخه پرچم دار ترک هاوک هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. Reza Waffen SS

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2915 ديدگاه)

    خوشم اومد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. ARAZ

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    نسخه پرفورمنس با موتور سوپرشارژ کی معرفی میشه خیلی باید سریع باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. یانکی

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1506 ديدگاه)

    فقط ترک هاوک با ۸۰۷ اسب رو زودتر بدید بیرون

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  6. حشمت021

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    هر ماشینی معرفی میشه ملت میان میگن چرا توربو نمیزارن روش بشه ۸۰۰ اسب
    چرا هیبریدش نمیکنن بشه ۹۰۰ اسب

    آخه مگه هر ماشینی قرار سریع باشه و رکورد شکن، مگه چند نفر وقتی میخان ماشین بخرن میگن این چرا ۹۰۰ اسب نیست ۳۰۰ اسبه، این ماشین حدود ۳۰۰ اسب بسشه دیگه مگه میخاد چیکار کنه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      از هر ماشینی هم انتظار شتاب زیر ۳ دارن.
      کاش میشد بعضی کامنت هارو چندبار لایک کرد!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. akrh78

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      کلیت حرفتون درسته ولی ۳۰۰ اسب بخار برای جثه این ماشین کمه یه خورده
      ۴۰۰ مناسبتره با توجه به وزنش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. بهزاد

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1580 ديدگاه)

    در طراحی بیرونی ساده و دلنشین جوری که اصلا نیاز به نقد نداره و بسیار با شخصیت و در طراحی داخلی بسیار جذاب.
    شرکت ها در طراحی به جایی رسیدن که فاصله ی خودروهای لوکس و میانه ی بازار در این زمینه کم شده.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. M.K karimi

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ۴۰۰۰۰ تا یکم زیادی برای این ارزون نیست؟!؟!؟
    ترکیب تناسب طراحی ، لوکس بودن کابین ، طراحی بروز و دلچسب ، ارائه انواع مدل ها و پیشرانه ها برای قیمت های متفاوت و سلایق متفاوت و….. واقعا دوست داشتنیه ! 👌

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. [email protected]!n

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1434 ديدگاه)

    خیلی خوش استایله. اصلا حس یه ماشین میان رده رو نمیده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مانی

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2285 ديدگاه)

    نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3855 ديدگاه)

    یکی از بهترین شاسی بلند های بازار امروز،معرکه ست نسبت به قیمتش خیلی بیشتر می ارزه آفرود و آنرود عالی امکانات طراحی الهام گرفته از واگونییر دیگه چی بهتر از این…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. آریا ماشین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اصلا به این ماشین نمیخوره که زیر ۴۰ هزار قیمتش باشه
    ارزش خریدش به شدت بالاس به نظرم ۶۰ تا ۷۰ هزار هم میارزه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا