جیپ

5 نکته شاخص درباره تولید جیپ گلادیاتور جدید

چند هفته پیش جیپ ما را به مجموعه‌ی مونتاژ تولدو در اوهایو دعوت کرد تا از فرایند تولید رانگلر و همچنین گلادیاتور جدید دیدن کنیم. اگرچه مدیران جیپ درباره‌ی تولید گلادیاتور خیلی وارد جزئیات نشده‌اند اما ما به چند ویژگی جالب‌توجه در فرایند تولید این پیکاپ جدید دست یافتیم. در ادامه شما را با فرایند تولید اولین پیکاپ جیپ پس از بازنشستگی مدل کومانچ در سال ۱۹۹۲ آشنا می‌کنیم.

  • تأسیسات تولید


مجموعه مونتاژ تولدو سایت بزرگی است که حتی داخل خود یک رستوران را نیز جای داده است. دو بخش بزرگ در داخل این مجموعه وجود دارد که یکی از آن‌ها تأسیسات شمالی بوده و هم‌اکنون مشغول تولید رانگلر و رانگلر آنلیمیتد می‌باشد. تأسیسات کوچک‌تر جنوبی نیز به ساخت گلادیاتور جدید مشغول خواهد شد. این مجموعه به تازگی تولید نسل قبلی رانگلر را به پایان رسانده است.

  • خط تولید


به خاطر وجود شباهت‌های زیاد، خط تولید گلادیاتور کاملاً شبیه رانگلر بوده اما خب فضای کمتری دارد. در تأسیسات جنوبی تولدو دو شیفت کاری شش روزه در هفته برای تولید این پیکاپ جدید در نظر گرفته شده است.

  • کارکنان تولید


تشابهات زیاد بین رانگلر و گلادیاتور به این معنی است که جیپ می‌تواند در زمان آغاز تولید پیکاپ خود دردسرهای کمتری داشته باشد.

افراد تولید کننده‌ی گلادیاتور در حال حاضر در خط تولید رانگلر مشغول انجام‌وظیفه بوده و البته در آینده نیز به تولید پیکاپ جدید مشغول خواهد شد. از آنجایی که فرایند تولید این دو خودرو قابل‌مقایسه است بنابراین کارکنان تولدو دانش لازم برای تولید گلادیاتور را دارند.

  • گسترش ظرفیت تولید


فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی بازسازی تأسیسات جنوبی تولدو خواهد داشت تا این بخش آماده‌ی مونتاژ گلادیاتور شود. همچنین تأسیسات تولید وارن میشیگان نیز به تولید واگونیر و گرند واگونیر جدید مشغول خواهد شد.

اگر تقاضا برای گلادیاتور طبق انتظارات نباشد (خیلی زیاد یا خیلی کم) فضا برای تنظیم میزان تولید یا ساعت‌های کاری وجود دارد. مدیر این کارخانه می‌گوید فعلاً برنامه‌ای برای ساخت گلادیاتور در خط تولید رانگلر وجود ندارد.

  • استارت تولید


در حال حاضر تأسیسات جنوبی تولدو تنها مکانی است که نمونه‌های پیش‌تولیدی گلادیاتور را مونتاژ می‌کند. مدیران جیپ نمی‌خواهند زمان دقیق تولید این پیکاپ و ورود آن به نمایندگی‌های فروش را بگویند و همه‌چیز را به نیمه اول سال آینده موکول می‌کنند.

البته بیانیه‌ی جدید جیپ نشان می‌دهد که ورود گلادیاتور به پروسه فروش از سه‌ماهه دوم سال آینده خواهد بود. فروش این خودرو در تابستان به مالکان اجازه خواهد داد تا از پیکاپ روباز خود در فصل گرم سال لذت ببرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    خوش به سعادت خریداران. ما هم در فصل گرم از پیک آپه نیسان آبی لذت میبریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      به عکسها نگاه کنید که دوربین پشت شیشه موجوده برایه اسکن جاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    دوستان یه تصاویری از جیپ گرند واگنیر که داخل خیابون در حال تردد بوده دیده شده
    خیلی زیباست دعوتتون میکنم این فیلم ببینید
    https://www.instagram.com/p/Bq6r-W5n5tt/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=3apindeqook6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    و یه توضیح کوتاه اینجا در مورد اینکه چرا جیپ رانگلر ستاره ایمنی کمی گرفته
    رانگلر جز تنها بازمانده های ماشین های قدیمی هست
    شاسی و بدنه خیلی محکمی داره
    سیستم فنر بندی شبیه رانگلر در هیچ ماشین در حال تولیدی وجود نداره چون مخصوص افرود هست
    یعنی یکم ماشین خشک هستش
    در تست تصادف ها هم دیدیم که امکان ایجاد مشکل به کابین در تصادف ها برای این ماشین وجود نداره
    و بیشتر عیبی که کارشناسان میگیرن همین هست که فشار وارد شده در تصادف باید توسط بدنه و شاسی جذب بشه ولی این اتفاق به خاطر محکم بودن این ماشین نمی افته و
    اصلی ترین دلیل پایین گرفتن ستاره ایمنی این ماشین عدم وجود سیستم های ایمنی هست
    چون این ماشین باید ارزون و کاربردی باشه و بیشتر بیرون جاده استفاده میشه نیازی هم نبود کمپانی این سیستم هارو بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      #ماست_مالی
      #جیپ_رانگلر
      #تک_ستاره _ایمنی
      #Euroncap

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      داداش ما آمریکایی دوستان خیلی خوب می دونیم رانگلر چیه ، جواب این EuroNCAP و این چند نفر به قول خودشون آلمانی باز رو هم MotorTrend و فروش ۲۰۴ هزارتایی ( فقط در آمریکا) به خوبی دادن……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. AMANTE

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    جیپ گلادیاتور تو کلاس پیکاپ های مید سایزه و رقباش همون تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و… است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      اره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMANTE

        ۱۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1853 ديدگاه)

        تشکر بابت پاسخ.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بهترین آفرود رو تو پیکاپ های میان سایز داره بدون شک
    بعدشم فورد رنجر و تویوتا هایلوکس بهترین هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو این کلاس تاکوما بازار امریکا رو تو دستش داره هوندا هم خیلی رشد فروش داشته و کار جیپ واقعا دشواره ولی حدس میزنم با توجه به محبوبیت برند جیپ بتونه جای خودشو سریع باز کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. net

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    رانگلر قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا