خودروهای سنگین

تست تصادف اسکانیا با قربانی شدن فولکس‌واگن گلف!

فولکس‌واگن گلف در برخورد با یک مانع بزرگ چه عملکردی خواهد داشت؟ این سناریویی نیست که نتیجه خوشایندی داشته باشد اما این گلف شجاع زندگی خود را قربانی پیشرفت تکنولوژی و ایمنی همه ما کرده است. وضعیت گلف در برخورد با یک کامیون بزرگ چگونه خواهد بود؟ نتیجه کاملاً مشابه خواهد بود اما زنده ماندن کامیون و گلف هدف این تست ایمنی که مشاهده خواهید کرد نبوده است.

خودروهای الکتریکی چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده صنعت خودرو خواهند بود. در واقع قوای محرکه الکتریکی همین حالا نیز نقش پررنگی پیدا کرده و اسکانیا نیز در حال تست‌های زیادی برای مطمئن شدن از این موضوع است که ترکیبات بکار رفته در مجموعه باتری‌های کامیون‌ها بیشترین میزان ایمنی را در زمان تصادفات دارند. همانند هر تست ایمنی دیگری شاهد تست‌های تصادف شدید و واقعی در محیطی کنترل شده هستیم و این بار یک فولکس گلف شجاع قربانی شده است.

البته این تست به اندازه‌ای که فکر می‌کنید ساده نیست. آن‌گونه که اسکانیا توضیح می‌دهد تست ایمنی موردبحث حاصل چندین ماه برنامه‌ریزی شبیه‌سازی و… بوده است. هدف مهندسان نیز علاوه بر کسب دانش از تصادفات واقعی تائید نتایج شبیه‌سازی‌ها بوده است. این همچنین یک روش کم‌هزینه‌تر برای تحقیق و توسعه می‌باشد.

مجموعه‌های باتری جزو مشکلات منحصربه‌فردی هستند که شرکت‌ها واقعاً خواهان آسیب آن‌ها در زمان تصادف نیستند. به همین خاطر اسکانیا نیز از روشی مشابه دیگر شرکت‌ها در ایجاد فضایی برای جذب انرژی حاصل از تصادفات و حفظ جان سرنشینان استفاده کرده است. البته برای این تست مجموعه باتری باید تغییر شکل می‌داده و انرژی تصادف را جذب کرده و تا آسیب کمتری به بخش‌های اساسی‌تر وارد شود. سرعت خودروها در این تست مشخص نیست اما نگاهی به نمای جلوی فولکس گلف نشان می‌دهد که این خودروی کوچک تنبیه شدیدی را تجربه کرده است.

مهم‌تر اینکه ماه‌ها تحقیق و شبیه‌سازی در این زمینه نتیجه داده است. علیرغم برخورد مستقیم، محفظه باتری کار را به خوبی انجام داده و سلول‌های داخل آن آسیب ندیده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    مطمئنی که “این خودروی کوچک تنبیه شدیدی را تجربه کرده است.”؟! این که اتاقش کاملا سالم موند!

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      دوتا ماشین چیزیشون نشد

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. OMID

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      دیگه پراید نیست که تا ستون c جمع بشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
    3. Aria

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      راست میگه اگر تو ایران بود با یک لکه رنگ بخاطر خط و خش آگهی میشد

      موافقم 18
      مخالفم 2
  2. ارش

    ۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    حتی باطری ها هم سالم ماندن و آسیب ندیدن.

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا