خودروهای سنگین

تولید کامیون تمام الکتریکی ولتا زیرو توسط کمپانی اشتایر اتریش

استارت آپ الکتریکی ولتا تراکس اعلام کرد کامیون ولتا زیرو توسط کمپانی اشتایر اتوموتیو در اشتایر اتریش تولید خواهد شد.

این کمپانی از زیرو به عنوان اولین کامیون ۱۶ تنی تمام الکتریکی طراحی شده برای سرویس‌دهی داخل شهری نام برده است. قوای محرکه الکتریکی این کامیون شعاع حرکتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کنند و ولتا معتقد است با تولید این محصول باعث کاهش تولید حدود ۱.۲ میلیون تن دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های جالب ولتا زیرو این است که راننده همانند کامیون تسلا در وسط کابین می‌نشیند. همچنین موقعیت راننده در این کامیون بسیار پایین‌تر از کامیون‌های مرسوم می‌باشد. زیرو همچنین دارای طراحی کابین خانه مانند است که باعث می‌شود راننده حداقل میدان دید ۲۲۰ درجه‌ای داشته باشد.

ولتا به دنبال تولید چهار نسخه از زیرو با ظرفیت‌های ۷.۵ تا ۱۹ تنی بوده و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۷ هزار دستگاهی داشته باشد. یکی از دلایل انتخاب کمپانی اشتایر توسط ولتا نزدیک بودن این تأسیسات به بازارهای هدف است. لندن و پاریس به عنوان دو بازار کلیدی ولتا زیرو اعلام شده‌اند و این کمپانی امیدوار است سرانجام در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا حضور یابد.

موسس ولتا گفته است:

همکاری با اشتایر اتوموتیو دستاوردی مهم برای ولتا تراکس بوده و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما در آستانه تولید کامیون‌های تمام الکتریکی می‌باشد. تیم اشتایر اتوموتیو توانایی‌های خود برای تولید ولتا زیرو را با چندین دهه تجربه تولید کامیون‌های سطح بالا نشان داده است. تولید کامیون‌های ما در اتریش یعنی بازارهای هدف به رسیدن به اهداف خود در زمینه عرضه محصولات و به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی شتاب می‌بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ARAZ

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چقدر خوشگله
    من گواهینامه پایه یک دارم خیلی دلم میخواد
    یکی این یکی اون semi تسلا رو برونم
    خیلی هیجان انگیزه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      فقط راننده کامیون اونا :/

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Reza Waffen SS

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        اروپا و خوشگلاش

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Porsche

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂
          به نظرم قشنگه و کاربردیه
          بابا اینجا اومدی ماشین ببینی اطلاعاتت بره یالا یا….😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 0
  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    هرچقدر نگاه میکنم اتوبوس میبینم، اتوبوسی که احتمالا صندلی هاش رو کندن، نه کامیون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      تو شهری باید کابین راننده پایین باشه تا دید داشته باشه.
      ولی اینم کلی دوربین داره…

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. M.K karimi

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      درسته ولی به شخصه بنظرم دقیقا بهترین طراحی کامیون ها برای حمل و نقل شهری همینه.
      ای کاش میشد بجای الکتریکی کردن و هیدروژنی کردن خیلی از ماشین هایی که زمانی بخش زیادی از لذت رانندگیشون به غر غر V6 ها V8 هاشون بود از این کارا تو بستر خیلی بزرگتری انجام میشد …. ( الکتریکی کردن قطار ها ، اتوبوس ها ، کامیون ها یا خیلی کار های دیگه…. نه اینکه با اجبار الکتریکی کردن بعضی خودرو ها که تمام روح و اصالتشون به درون سوز بودنشونه)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی مسخرست…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا