خودروهای سنگینطراحی

عجیب‌ترین کامیون‌ها: حمل کننده خودروهای مسابقه‌ای مرسدس بنز

مرسدس بنز ترانسپورتر (حمل‌کنندهٔ ماشین‌های مسابقه)

در این مقاله به کشنده‌ای می‌پردازیم که حتی دوستداران وسایل نقلیه نیز ممکن است اطلاعات کمی از آن داشته باشند. این کشنده در سال 1950 توسط شرکت مرسدس بنز برای حمل خودروهای مسابقه‌ای این شرکت از تعمیرگاه تیم مرسدس تا پیست مسابقه و حمل دوباره آن به پیست مسابقه ساخته شده بود و با سقف سرعتی نزدیک به 170 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین انتقال‌دهنده جهان شناخته می‌شد.


داستان این وسیله نقلیه در نوع خود منحصربه‌فرد است، چراکه تنها یک دستگاه از آن ساخته شده بود و تنها یک هدف داشت و آن حمل و جابه‌جایی تنها یک ماشین مسابقه با سرعت بالا بین تعمیرگاه و پیست بود. در آن روزها مرسدس بنز در پیست مسابقه، بر روی ماشین‌های مسابقه‌ای‌اش کار نمی‌کرد، پس بعد از هر مسابقه، ماشین مسابقه‌ای بار زده شده و به سمت کارخانه، جایی که تعمیرات انجام می‌شد، حرکت می‌کرد. هنگامی‌که تعمیرات ماشین انجام می‌شد دوباره به‌وسیلهٔ انتقال‌دهنده به پیست بازمی‌گشت. در آن روزها این کار غیرممکنی نبود، چراکه همهٔ مسابقات اتومبیل‌رانی در اروپا برگزار می‌شد.


چیزی که ترانسپورتر را آن‌قدر سریع کرده بود، موتور 6 سیلندر خطی 3 لیتری بود که مرسدس بنز 300 اس ال گالوینگ معروف را قدرت می‌بخشید و 220 اسب بخار قدرت داشت. شاید به همین خاطر است که در ظاهر خاص این خودرو هم شباهات بسیاری با 300 اس آل گالوینگ را شاهد هستیم.


ویژگی مهمی که باعث خاص شدن ظاهر این ماشین شده، جلو بودن بیش از حد کابین و ادامه یافتن آن بعد از اکسل جلو است. حتی تصور رانندگی با سرعتی حدود 110 مایل بر ساعت در حالی که حدود یک فوت جلوتر از چرخ‌های جلو نشسته‌اید را سخت می‌کند و اگر حمل یک ماشین مسابقه‌ای گران‌قیمت را نیز به آن اضافه کنیم قطعاً به این فکر خواهیم افتاد که مرسدس به یک رانندهٔ مسابقه دیگر برای این ماشین احتیاج داشته است!


همان‌طور که اشاره شد، تنها یک دستگاه از این خودروی زیبای بی‌نظیر ساخته شده بود و هنگامی‌که دیگر نیازی به آن نبود، شخصی یک تصمیم فوق‌العاده گرفت و آن اوراق کردن و استفاده از لوازم این کشنده بود! بعدها مرسدس متوجه شد که چه اشتباهی را مرتکب شده است و تصمیم گرفت با نقشه‌ها و فایل‌های موجود، یک نمونه دقیقاً مشابه قبلی بسازد که هزینه‌ای 2 میلیون دلاری را برای مرسدس به همراه داشت و پس از اتمام به موزهٔ مرسدس رفت تا برای همیشه جلا دهندهٔ چشم‌ها و روح علاقه‌مندان به وسایل نقلیه باشد.


نویسنده: عرفان شیدایی، فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه هنر اصفهان
برگرفته از سایت‌های: historygarage و mercedes-benz

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. هادی نجفی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (156 ديدگاه)

    عجب آدمی بوده که پیشنهاد اوراق کردن این جواهر با ارزش رو داده !!!!!
    واقعا ارزش ۲ میلیون دلار رو داره که مجدد ساختنش
    ۱۷۰ کیلومتر اونم ۶۹ سال پیش برای یه کشنده واقعا بی نظیره

    1. محمد

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      اونم با یه ماشین پشت خودش
      هیمن الانم عملکرد خیره کننده ای هست واسه یه کشنده
      .
      فرم جذابی داره
      تجربه جالبی هم هست رانندگی با اون سرعت با یه ماشین که کابینش جلوی اکسل جلوش هست
      یعنی روی کاپوت ماشین نشستین
      یعنی اول شما میگردین بعد چرخ ماشین

  2. حسین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    درواقع یک نسل فکر کرده باید اوراق بشه و یک نسل احساس کرده شگفت انگیزه و باید احیا بشه برای موزه!
    همانطور که در ایران نسلی خودرو های دهه ۴۰ رو به خارج فروختن و نسلی دنبالشونن!

  3. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (852 ديدگاه)

    جدت از این خودروی بینظیر چیزی که واقعا فکرم رو مشغول کرده کسیه که دستور اوراق این نازنین رو داده!!

  4. حامد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (189 ديدگاه)

    دست مریزاد آقای شیدایی.

  5. MADJID

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (11299 ديدگاه)

    چه جوری ممکنه فکر اوراق کردن همچین جواهری به ذهن آدم برسه؟

  6. P.K.H

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    یا خدا چطور پهن زمین نمیشه

  7. Saeed

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (411 ديدگاه)

    واااااای چه عروسکیه!!!!!😍😍😍😍
    آدم دوست داره اینو بگیره بغلش کنه که اینقدر نازه😍😍😍
    یکی از زیباترین کشنده‌هایی بود که تو عمرم دیدم….

  8. Roham

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    این یه شاهکاره!
    ذره ، ذره این چهره شاهکاره
    شبیه ماشینای امروزی نبودن که به ندرت خلاقیت در طراحی شون ببینیم!
    طراحی ستون و شیشه عقب کلی حرف و هنر توش داره همونطوری که از دیدن کل این هنر آدم واقعا هیجان زده میشه!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن