مشخصات ولوو FH16

کشنده جدید شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و راحتی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه کامیون هایی  است که تا به حال جاده ها به خود دیده اند. موتور جدید D16E/D16C، با گشتاور و توان فوق العاده، FH16 را به استاد بخش حمل ونقل سنگین بدل ساخته است.

FH16

* موتور دیزلی 16.1 لیتری
* 540، 580 یا 660 اسب بخار
* 550 یا 610 اسب بخار
* با گشتاور به ترتیب 2500، 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* اتاق ثابت یا کشنده
* 3 کابین متفاوت، انواع مختلف کابین

وزن کل:
تا 100 تن
كابین دارای جای خواب
کابین دارای جای خواب، محل راحتی برای اقامت شبانه یک یا دو نفر است و فضای زیادی برای نگهداری وسایل دارد.

اقامت شبانه:
* تختخواب های سفری راحت برای دو نفر، یك تختخواب سفری پایین (16×200×70 سانتی متر) و یك تختخواب سفری بالا (8×190×60 سانتی متر)
* تختخواب بالا در یك نوع راحت (8×190×70 سانتی متر) نیز موجود است

volvo-FH16

اتاق كار/مجموعه اتاقك ناهارخوری:
* كابین های Globetrotter را می توان به یك واحد اتاق كار/ اتاقك ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یك میز تاشو مجهز كرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق كار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع كرد

Globetrotter XL
کابین Globetrotter XL با ارتفاع زیاد و فضای بیشتر، آسایش بیشتری را فراهم می سازد. جای زیاد برای نگهداری وسایل، به علاوه وجود فضای بیشتر در بالای سر، حرکت در کابین را آسان می کند و دو نفر به راحتی می توانند در آن بخوابند.

محل نگهداری وسایل:
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم و چهار جای رادیو در بالای شیشه جلو که یکی از آنها برای تاخوگراف در نظر گرفته شده است
* كمد بزرگ با محفظه های بازشونده به جلو و جا برای یخچال یا اجاق مایكروویو روی دیواره عقب
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم زیر تختخواب سفری كه دو محفظه بیرونی آنها از بیرون قابل دسترسی است


مجموعه اداری:
* كابین های Globetrotter XL را می توان به یك واحد اتاق كار/ اتاقك ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یك میز تاشو مجهز كرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق كار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع كرد

تعليق بادی
سیستم Volvo ECS (تعلیق دارای کنترل الکترونیکی) آسایش فوق العاده ای برای شما فراهم ساخته و از محموله شما محافظت می کند. این سیستم، به طور خودکار خود را تنظیم می کند تا کامیون در یک ارتفاع ثابت باقی بماند و بارهایی را که به طور یکنواخت توزیع نشده اند، جبران کند.

کنترل دستی ارتفاع، تنظیم ارتفاع سکوی بار را برای تناسب با ارتفاع سکوی تخلیه و بارگیری، آسان تر می کند. حتی می توان این سیستم را برای سکوهای بارگیری با ارتفاع های مختلف برنامه ریزی کرد.

ECS در دو نوع موجود است: تعلیق بادی همه جانبه برای همه چرخ های کامیون و تعلیق بادی فقط-عقب برای سیستم تعلیق عقب.

فنرهای تخت (فنرهای شمشی)
فنرهای تخت نوع پارابولیک یا نوع متعارف را می توان روی Volvo FH16 نصب کرد. فنرهای تخت متعارف برخی اوقات برای دستیابی به ثبات مناسب و هنگامی که وزن زیاد اکسل مورد انتظار است، در کامیون های مخصوص ساخت و ساز به کار می روند. از فنرهای تخت پارابولیك اغلب در تعلیق های اكسل جلو استفاده می شود و می توان آنها را با تعلیق عقب بادی، پارابولیك یا متعارف تركیب كرد.

موتور
Volvo D16

* موتور D16E؛ 540، 580 یا 660 اسب بخار
* موتور D16C، 550 یا 610 اسب بخار
* با SCR (دودگیر انتخابی)، موتور با معیارهای Euro 4 مطابقت پیدا می کند
* ترمز موتور Volvo+ به عنوان گزینه قابل انتخاب
* با گشتاور به ترتیب 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* 90% گشتاور در عرض 2 ثانیه موجود است
* تهویه کارتر بسته انتخابی

ترسیم مجدد نقشه
D16E/D16C، یک موتور دیزلی ردیفی نوع تزریق مستقیم 16 لیتری با شش سیلندر است. این موتور دارای یك سرسیلندر تکی، میل بادامك بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و ان‍‍ژكتورهای واحد دارای كنترل الكترونیكی است. مکانیسم زمان بندی در عقب موتور قرار گرفته است. همانطور که در Volvo رایج است، D16E/D16C، توربوشارژ شده و دارای خنک کننده میانی است. نسبت تراکم D16E، 17.3:1 است. نسبت تراکم D16C، 18:01 است.

منبع: سایت ولوو

مطالب مرتبط

55 دیدگاه

  1. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام اینجانب لیسانس مدیریت بازرگانی دارم .عاشق رانندگی هستم الانم مشغول به کار با نیسان هستم.ولی فکروذکرم اف هاش 16 هستش هرکی داره چرخش براش بچرخه برای ما هم دعا کنه بخریم .یاحق

    پاسخ
  2. میثم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من دوست دارم یه اف اچ 750 داشت باشم امید وارم هرکی هر آرزوی داره بهش برسه
    در مورد سایت شما هم بگم من عاشق سایت شما هستم بای

    پاسخ
  3. Skaker
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلامfh500عالیه و حرف نداره متشکرم از اطلاعاتی که ارایه می دهید.دست شما در نکنه

    پاسخ
  4. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام من راننده یک اف اچ ۱۶ هستم میخواست بدونم وقتی سیستم کروز فعاله(گاز قفله) وبه سینه کش میرسیم چگونه باید دنده را کم کنیم .اگه با همان دنده برم رو ماشین فشار نمیاد؟ چون بی صحاب کم نمیاره خودش گاز میدو میره.ممنون میشم اگه کسی میدونه به منم بگه.

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام فشار زمانی میاد که دیگه موتور جای گاز خوردن نداشته باشه یعنی هرچه قدر گاز بش بدی فقط پدال پایین بره ولی کشش موتور فرقی نکنه این یعنی فشار.شما چون گیربکس ای شیفته میتونی تو سربالایی بیاری رو منو ال(دستی) و خودت با فشار دادن گاز اینو حس کنی که فشار هست یا نیست اینو بدون که جای گاز خوردن واسه ماشینت نگه دار با این کار فشار بش نمیاد

      پاسخ
    2. ﻓﺮﻫﺎﺩ ﺭﺿﺎﻳﻲ
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ﺳﻼﻡ. ﻛﻮﺭﺱ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻩ ﻭﻟﻲ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻛﺎﺭ اﻳﻨﻜﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﺭﻭ ﺑﻴﺎﺭﻱ ﺭﻭﻱ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﻱ و ﺑﺎ ﺩﻛﻤﻪ ﺑﻐﻞ ﻣﻌﻜﻮﺳﺎ ت ﺭﻭ. ﺭﻭﻱ ﺩﻭﺭ ﻣﺘﻮﺭ 12 ﻳﺎ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻋﻮﺽ ﻛﻨﻲ ﻛﻪ ﻓﻮﻝ ﮔﺎﺯ ﺑﺮﻩ ﺑﺎﻻ و ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺷﺎﺭﮊ ﺑﻪ ﻣﺘﻮﺭ ﻛﻤﻚ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﻣﻴﻜﻨﻪ

      پاسخ
    3. mosayeb fh
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      فک نکنم تا حالا fh سوار شده باشی…
      لطفا در مورد لیپک مطالعه کن

      پاسخ
    4. سعید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نه اصلا نیازی نیست شما کاری انجام بدین خود سیستم کارشو درست انجام میده و حتی از خطاهای انسانی جلوگیری میکنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.