خودروهای سنگین

پرچم‌دار تازه‌نفس، معرفی کِشندهٔ جدید ایوکو S-Way

ایوکو طی رویدادی در مادرید اسپانیا کِشندهٔ کاملاً جدید خود بنام S-Way را رونمایی کرده است. این کِشنده‌ای سنگین است که جایگزین مدل سالخوردهٔ استرالیس شده و پرچم‌دار جدید ایوکو محسوب می‌شود. این کِشنده همچنین اولین مدل از سری جدید Way ایوکو به‌حساب می‌آید. S-Way با مصرف سوخت و تولید آلایندگی پایین، کابین بازطراحی شده و بهبود قابلیت اتصال، آمادهٔ رقابت با رقبای سرسخت اروپایی است. کابین جدید این کِشنده با هدف جادار بودن طراحی شده و کارایی را با راحتی ترکیب کرده است. این کابین همچنین از ساختار تقویت‌شده برخوردار بوده و دید اطراف آن نیز بهبود یافته است.

در طراحی اتاق S-Way آئرودینامیک بهبود پیدا کرده که به ادعای ایوکو کاهش 4 درصدی مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت. بااین‌حال برخلاف مرسدس بنز آکتروس که در آن آینه‌های جانبی با دوربین و نمایشگرهای داخلی جایگزین شده‌اند، در S-Way همچنان از آینه‌های معمولی استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه کِشندهٔ جدید ایوکو سپر چندتکهٔ آن است که هزینهٔ تعمیرات را کاهش می‌دهد زیرا در صورت آسیب دیدن سپر، تنها قسمت آسیب‌دیده تعویض می‌شود و نیازی به تعویض کل سپر نیست.

در S-Way با استفاده از راه‌حل‌های کاهش مصرف سوخت و تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ کاهش آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی مثل سیستم منحصربه‌فرد HI-SCR، سیستم EGR هوشمند (بازچرخانی گازهای اگزوز) و همین‌طور گیربکس Hi-Tronix، تولید آلاینده‌های PM، NOx و CO2 نسبت به استرالیس کاهش یافته است. در همین حال، برای شرکت‌هایی که خواهان ناوگانی سبز هستند، ایوکو نسخهٔ گازسوز CNG از S-Way را با پیشرانهٔ 460 اسب بخاری ارائه کرده که از بُردی تا 1600 کیلومتر برخوردار است. در این نسخه میزان تولید NO2 تا 90 درصد کمتر از نسخه‌های دیزلی بوده و تولید دی‌اکسید کربن آن نزدیک به صفر است.

S-Way همچنین به لطف ویژگی پیشرفتهٔ Connectivity Box، قابلیت اتصال بیشتری نسبت به سلف خود دارد. این یک پلت‌فرم خدماتی است که با همکاری مایکروسافت توسعه یافته و امکان مدیریت و ذخیرهٔ ایمن داده‌ها را فراهم می‌کند. با وجود این سیستم، مالک یا راننده می‌تواند با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر به‌طور مداوم از طریق اپلیکیشن MyIVECO با کامیون ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، از این قابلیت اتصال برای ارائهٔ سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته نیز استفاده شده است.

رئیس بخش محصولات تجاری و خاص ایوکو آقای «گریت مارکس» در طول مراسم رونمایی از S-Way گفته است:

ما می‌خواهیم کامیونی با بیشترین نوآوری و آسان‌ترین برای استفاده را به خریداران ارائه کنیم و محصولاتمان را برای زندگی رانندگان مناسب‌سازی نماییم. این ویژگی‌ها برای جامعه اهمیت دارد و جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر از صرفاً اضافه کردن چوب و چرم به کامیون است

 

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. me84

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1773 ديدگاه)

    .
    کاملا صد در صد با حرفهاش موافقم.
    نو آوریهای بدردبخور با کاربری آسون و هزینه های کم خیلی بهتر از چوب و چرمه

  2. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی خیلی شکیل و زیباست همراه با نوآوری و تکنولوزی…احسنت ایویکو

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2926 ديدگاه)

    اینو نگاه ، ایویکوهای منتاژی ایران هم نگاه کن
    فاصله بین صدسال نوریه .

    فکر کنم اگر وارد ایران بشه ، حدود ۲میلیاردی قیمت بخوره .

    راستی تو این بدبختیها ، کسی میدونه FH جدیدها که ثبت نام شده بودند و تحویل دادند ، چه قیمتیه .

    زیاد وارد نیستم ، اما فکر میکنم یکی از بی حاشیه ترینها ، ایویکو باشه ، سرش تو لاکِ خودشه و بی حاشیه به جلو در حرکته .

    شیک ، ساده ، زیبا طراحی شده ، اما بنز ، اسکانیا ، ولوو ، داف ، رنو ، خیلی قویتر و لوکستر عمل میکنند و بیشتر به قدرت و تجهیزات اهمیت میدهند .

    به قدرت ، تجهیزات و نوع طراحی این کشنده توجه کنید و آن را با رقبا مقایسه کنید .

    1. JDM

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (269 ديدگاه)

      داداش اخرین قیمتی که از fh500 دارم یک میلیارد و هشتصد بود چند روز پیش یکی از دوستان بم گفت اومده پایین

      داداش قدرت اویکو رو دستکم نگیر اونایی تو ایران باش کارکردن میدونن چی میگم.ماشین خوبی هم هست

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2926 ديدگاه)

        JDM عزیز
        ممنون
        قبول دارم ، بیشتر ایویکوها دارای کمپرسی و بیشتر در امور معدنی فعالیت میکنند .

        1,800 بدی fh ، چقدر باید عشق FH باشی که چنین پولی برای خریدش بدی .
        خودم عاشقشم ، اما جرئت پرداخت چنین پولی را داشته باشم هم ، ندارم .

        1. JDM

          ۲۵ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (269 ديدگاه)

          ممونم نوید جان
          اون موقع که گفتی اویکو برای کمپرسی و معدن کاربرد داره فهمیدم اینکاره ای.
          درمورد قیمت هم جدا ازینکه سایپا دیزل آشغال های چینی با حذف بیشترین اپشن ها و قیمتی گراف و بسیار نا پسند به مردم میچپونه الان وضعیت و کار و بار به گونه ای شده بسیار احمقانه اس یک و هشتصد جا ماشین پول بدی میتونی همون پولو بذاری تو بانک بدون هیچ گونه خوابالودگی شبانه و پشت فرمون و زحمت و درد رنج فیزیکی و فکری و خرج و مخارج قطعات و… میتونی خیلی راحت زندگیتو بچرخونی و برات اضافه هم میمونه

  4. net

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی از اسکانیا کپی کرده

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با همه زیباییش بازهم رنو سری تی خیلی خاص تر از اینه

  6. JDM

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    عالی و زیبا شده ولی جلوش شبیه اسکانیا سری S شده.
    راستی پدال جان این خبر رونمایی ماله خیلی وقت پیشه. دیر گذاشتیش😕

  7. net

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    دقیقا کپی نسل جدید اسکانیا هست .نسل جدید اسکانیا هنوز وارد ایران نشده

  8. علی آقا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (280 ديدگاه)

    ایویکو رو دوست دارم چون ایتالیاییه. هموطن فراری و لامبورگینی و وسپا و یوونتوس.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن