خودروهای سنگینولوو

رونمایی ولوو از کِشندهٔ کم‌مصرف و کارآمد کانسپت

شرکت کامیون سازی سوئدی ولوو پروتوتایپی از یک کشندهٔ جدید همراه با تریلر رونمایی کرده است که به لطف ساختار بسیار سبک‌وزن و طراحی آئرودینامیکش، بیش از ۳۰ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به کشنده‌های معمول دارد. کانسپت جدید ولوو تراکس نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بهره‌وری کامیون‌ها را در مسافت‌های طولانی تا میزان زیادی افزایش داد. مصرف سوخت این کشنده تقریباً دوسوم مصرف کشنده‌های فعلی است و در اسرار پشت پردهٔ این صرفه‌جویی قابل‌توجه در سوخت، طراحی آئرودینامیک و وزن سبک نقش اصلی را بازی می‌کنند.

Volvo-Concept-Truck-01

این کامیون کانسپت توسط شرکت ولوو تراکس و با حمایت آژانس انرژی سوئد طراحی‌شده و توسعه‌یافته است و نتیجهٔ یک پروژهٔ طولانی پنج‌سالهٔ تحقیقاتی باهدف ساخت وسایل نقلیه کارآمدتر با مصرف انرژی کمتر است. یکی از عوامل کلیدی در پس مصرف سوخت کم این کشنده، بهبود ۴۰ درصدی در کارایی آئرودینامیکی کشنده و تریلر آن است.

Volvo-Concept-Truck-03

مدیر این پروژه در ولوو تراکس «Åke Othzen» در رابطه با این کشنده و تریلر کانسپت می‌گوید:

«ما تمامی راهکارها و تجهیزات اصلاح‌شده جهت بهبود آئرودینامیک را تا جایی که ممکن بود در این کشنده بکار برده‌ایم. به‌عنوان‌مثال ما در این کانسپت از دوربین بجای آینه‌های جانبی استفاده کرده‌ایم که این امر موجب کاهش مقاومت در برابر هوا و درنتیجه نیاز به انرژی کمتر جهت حرکت کامیون شده است».

Volvo-Concept-Truck-02

علاوه بر بهبود آئرودینامیک، در این کانسپت از لاستیک‌های جدیدی استفاده‌شده است که مقاومت چرخشی کمتری دارند. تریلر نیز دو تن وزن کمتری نسبت به تریلرهای مشابه معمولی دارد که موجب کاهش مصرف سوخت و یا امکان حمل بار بیشتر می‌شود. همچنین در این پروژه یک سیستم نیروی محرکهٔ بهبودیافته نیز بکار رفته است. کار بر روی این کامیون مفهومی ولوو از سال ۲۰۱۱ و باهدف بهبود بهره‌وری تا ۵۰ درصد در مسافت‌های طولانی آغازشده است.

Volvo-09

ازآنجایی‌که این کشندهٔ کانسپت بخشی از یک پروژهٔ تحقیقاتی است، به بازار عرضه نخواهد شد. بااین‌حال برخی از ویژگی‌های آئرودینامیکی آن در حال حاضر در سری کامیون‌های تولیدی ولوو مورداستفاده قرارگرفته و از اکثر ویژگی‌ها و راه‌کارهای نوین آن نیز در آینده استفاده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    عزیزم اینقدر هزینه نمیخواست میخواین بگین از رو دست بنز کپی زدین روتون نمیشه همین تریلر با این استایل 3 سال پیش مرسدس ساخت تازه قسمت سقفش طرح بهتری داشت هر چقدرم دوستان میخوان منفی بدن ولی حقیقت همینه که گفتم کپی برابر اصل طرح مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      1-اینجا بحث ظاهر نیست که شما میگی کپی برداری از بنز. اینجا درمورد اصلاحات انجام شده و تکنولوژی هاش بحث شده. کاش متن رو بخونید فقط عکس نگاه نکنید.
      “کانسپت جدید ولوو تراکس نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بهره‌وری کامیون‌ها را در مسافت‌های طولانی تا میزان زیادی افزایش داد. مصرف سوخت این کشنده تقریباً دوسوم مصرف کشنده‌های فعلی است و در اسرار پشت پردهٔ این صرفه‌جویی قابل‌توجه در سوخت، طراحی آئرودینامیک و وزن سبک نقش اصلی را بازی می‌کنند.”
      ” نتیجهٔ یک پروژهٔ طولانی پنج‌سالهٔ تحقیقاتی باهدف ساخت وسایل نقلیه کارآمدتر با مصرف انرژی کمتر است. ”

      2-اینقدر ولوو تو زمینه کشنده ها اعتبار داره که کسی اون رو مقلد نخونه. ولوو تولید کننده تکنولوژی هست نه صرفا استفاده کننده اون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کارال

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    جواد جان دقیقا میتونی بگی این کجاش شبیه بنزه . بعدشم ولوو رو با ی شرکت چینی فک کنم اشتباه گرفتی ک حرف از کپی برداری میزنی . ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    دوستان نگرفتن من کانتینر عقب میگم که کامیون ولو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولوو پیشرفت های زیادی داشته، ولی حتی در همین سایت پدال، اونقدر کامیون های زیبا و جالب از خودروسازهای مختلف دیدیم که این طراحی در مقابل اونا هیچ چیزی نداره، بعضی هاشون خیلی قشنگ بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اتفاقا این هم قشنگ در رده خودش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ولوو همیشه از پیشروان صنعت ماشین های سنگین بوده و به قدری اعتبار داره که نیازی نمیبینه از بنز تقلید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    از پدال خواهش دارم در مورد کهنه کارهای امریکایی در زمینه کامیون مطلبی بذاره
    از ماک .پیتربیلت. کنوورث. فرایتلاینر. اینتر نشنال و ……….. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرشيد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ولوو بزرگترین تولید کننده ماشین آلات سنگین شد و بنز رو زیر پا گذاشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohammad-fm480

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این درسته که بنز و ولوو در زمینه ی خودروی سواری با هم رقابت دارند اما در زمینه ماشین سنگین و کامیون ولوو بنز رو زیر پا گذاشته و بهترین تولید کننده ی کامیون در جهانه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا