خودروهای چینی

بائوجون RC-5W واگن، دلیلی بر علاقه‌مندی چینی‌ها به استیشن‌ها!

شرکت بائوجون که تحت تملک سایک-جنرال موتورز-وولینگ می‌باشد در سال جاری ۶ محصول جدید را عرضه خواهد کرد که یکی از آن‌ها خانواده‌ی RC-5 است که شامل مدل لیفت بک و استیشن با نام RC-5W می‌باشد.

این یک خودروی کامپکت است و اگر می‌خواهید ابعاد آن را حدس بزنید می‌توانید به گلف استیشن فکر کنید. همانند برادر لیفت بک، نسخه استیشن دارای زبان طراحی جدید این شرکت که باعث شده محصولی نسبتاً مدرن خلق شود.

در نمای جلو طراحی جدای چراغ‌ها با دیلایت های افقی نازک در کناره‌ها جلب‌توجه می‌کند. جلوپنجره نیز ما را به یاد مینی ون RM-5 می‌اندازد.

برخلاف مدل لیفت بک، RC-5W دارای ستون‌های D مشکی‌رنگ است تا ظاهر شناوری برای سقف ایجاد شود. در بخش عقب نیز یک جفت چراغ کوچک با نوار مشکی‌رنگی دیده می‌شود که باعث اتصال چراغ‌ها به یکدیگر شده است. در واقع به نظر می‌رسد همین خطوط افقی تأکید اصلی را در بخش عقب دارند.

گفته می‌شود طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۶۸۵/۱۸۰۶/۱۴۸۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر اعلام‌ شده است. ابعاد این خودرو تا حدی مشابه گلف استیشن یا اشکودا اوکتاویا استیت است.

از نظر تجهیزات کمبودی وجود نداشته و می‌توان آن را با سانروف، تکنولوژی دستیار راننده، سیستم دوربین محیطی و… سفارش داد. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۴۵ اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن نیز ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    من که شیفته زیباییش شدم، کسی هست که از خودروهای چینی خوشش نیاد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فری

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اونم بائوجون جون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (166 ديدگاه)

      من بدم نمیاد. متاسفانه اکثر مردم در مورد خودروهای چینی احساسی قضاوت می کنند. همین که اسم چینی میاد میگن بده و آشغاله. من خودروی چینی نداشتم ولی تعدادی از اونا را تست کردم و به نظرم از خیلی جهات بهتر از خودروهای داخلی است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        ماشینای چینی بدرد استفاده بلند مدت نمیخورن. بخاطر استهلاک و خرابی بالا و کیفیت پایین که در کوتاه مدت و یک یا چند تست خودشو نشون نمیده. قیمت قطعاتشون هم بالاست که معروفن به اینکه تو فروش خود ماشین دامپینگ میکنن و با قیمت پایین میفروشن ولی بعدها رو قطعات یدکی سود اصلی رو بدست میارن. تو ایران که اینطوریه و تو کشورهای دیگه هم با یه مقدار شدت کمتر اینطوری بود ولی جدیدا نمیدونم چجوریه.
        یه زمانی یادمه چراغ جلوی ام وی ام 530 از نظر قیمت فرق چندانی با الانترا نداشت. یه جزئی اختلاف داشتن. اما این کجا و آن کجا
        بخاطر همیناس مردم میگن لگن و آشغال ولی جالبه که بازم میرن میخرن.
        همسایه ما جک اس5 اتومات داره برای کارش هفته ای یک بار بین تهران و تبریز رفت و آمد داره. میگه صدی 13 میخوره و اگه خیلی گاز بدی بیشتر هم میشه. بعد از سهمیه بندی با 206 خانومش میره بهش میگم خب چرا نگه داشتی میگه برای اینکه ارزش پولم حفظ بشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          میثم عزیز
          جالبه کسانی که جک دارن متعصبانه میگن یه کراس اور با این وزن و این قدرت 13 عالیه البته خودروی همسایتون خوب دراومده و گرنه جک سلطان مصرف سوخته من یکبار یه جک j5 به صورت امانت دستم بود اتومات بود و حدود 30 هزارتا کارکرده بود به رسم ادب باک رو پر کردم و یه مسیر 150 کیلومتری رو طی کردم واقعا شگفتا اول فک کردم 400 کیلومتر رفتم یک سوم باک حدودا نبود مصرفش سرسام اور بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. شاپور

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      جناب رضا تصویر پروفایل شما نمادی از نفرت و کشتار بیگناهانه، لطفا و در صورت امکان به احترام مرگ میلیونها انسان بیگناه بدست فاشیسم نازیها تو جنگ جهانی دوم آنرا عوض کن.
      و اما نبوغ ، دانش ، صنعت و نظم کاری آلمان بسیار قابل احترام است. باسپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        میبینم تبلیغات لیبرال ها بیشتر روتون اثر کرده . من چندیین ساله که با همین یدونه عکس تو سایت حضور دارم . عاشقشم هستم . برنمیدارم که هیچ تا پایان عمر هم ازش استفاده خواهم کرد و بهش احترام خواهم گذاشت.
        بهتر است سراغ کسی بروید تا تاریخ را درست برای شما یاد دهد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سلام.
    من شخصا از چراغ‌های جلوی مجزا که خیلی مد شده خوشم نمیاد. مثل آدمی است که چشماش روی گونه اش باشه. ضمنا فکر کنم این موتور 1.5 لیتری توربو هم برای چینی ها حکم موتور تی یو فایو خودمون را داره که رو همه ماشیناشون میذارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا