خودروهای چینی

انتشار تصاویر رسمی کراس‌اوور جدید چانگان اوشن X5

اوشن که برندی متعلق به چانگان است، در نمایشگاه چنگدو امسال در ماه جولای کراس‌اوور جدیدی بنام X5 را رونمایی کرد اما پس‌ازآن دیگر خبری از این خودرو نبود تا اینکه حالا تصاویر رسمی آن منتشر شده است. این تصاویر، کراس‌اوور زیبا و شیکی را نشان می‌دهند یعنی صفاتی که نمی‌توان آن‌‌ها را به خیلی از خودروهای چینی نسبت داد. به عقیدهٔ برخی، در طراحی اوشن X5 از مازراتی لوانته الهام گرفته شده که این الهامات را بیشتر می‌توان در قسمت جلوی خودرو با چراغ‌های باریک LED و جلوپنجرهٔ زاویه‌دار با پره‌های عمودی منحنی مشاهده کرد.

در عقب X5 نیز چراغ‌های LED باریکی به چشم می‌خورد که همراه با دو سر اگزوز کرومی و یک دیفیوزر تهاجمی تا حدودی کراس‌اوورهای لکسس را به یاد می‌آورند. این کراس‌اوور جدید چینی از روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگی برخوردار است که در اطراف دهانهٔ گلگیرها و در سراسر رکاب‌ها کار شده است. همچنین خودرویی که تصاویر دیده می‌شود روی رینگ‌های مشکی براقی قرار گرفته است. کراس‌اوور جدید اوشن ۴,۴۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۸۰ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۱۰ میلی‌متر است.

در داخل X5 یک صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی جلب‌توجه می‌کند. غربیلک فرمان ساده، دسته‌دندهٔ بزرگ، قاب کرومی دریچه‌های تهویه و تریم دورنگ مشکی قرمز در صندلی‌ها، کنسول مرکزی و رو دری‌ها هم از دیگر ویژگی‌های کابین این ماشین هستند.

اوشن X5 در ابتدا صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود که این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل کند. گفته شده بعداً یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۳۰ اسب بخاری هم برای این خودرو ارائه خواهد شد. اوشن X5 از ماه نوامبر با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۲۰ هزار یوآن معادل ۱۸ هزار دلار در چین عرضه خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. ارشیاSVJ

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    این چینیا کلا با awd اشنایی ندارن انگار!!!😡😡😡😡

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۶
    1. پارسا عشق ماشین

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      ولی به جاش با ۱.۵ لیتری توربو رو بهش خیلی علاقه دارن

      موافقم ۵۶
      مخالفم ۳
    2. CBR

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (45 ديدگاه)

      اشغال چینی +++++++
      دنا پلاس _ _ _ _ _

      موافقم ۷۸
      مخالفم ۳۸
      1. زیزیگولو

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (628 ديدگاه)

        این یکی آشغاله اون یکی زُباله

        موافقم ۵
        مخالفم ۹
    3. علیx76

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (843 ديدگاه)

      به دلایل مختلف
      یکی اینکه نیاز ندارن
      احتمالا پلت فرم ماشین هاشون قابلیت اضافه کردن میل گاردان و دفرانسیل عقب رو نداره
      هزینه های تولید براشون به صرفه نیست
      در اخر هم کدوم ادم عاقلی با هاچبک های کراس اور نما آفرود میره؟
      همون بهتر که اینها تک دف هستن و پاشون رو از گلیمشون درازتر نکردن
      برای افرود یه جیپ صحرا یا شهباز یا لندکروز FJ40 با حداقل هزینه و استهلاک

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳
  2. پارسا عشق ماشین

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    می تونم بگم کوپی نیس و طراحیشم بد نیست ولی اون نا موزونی رو داره و می تونم بگم طراحیشون هنوز باید روش فکر بشه و من میگم که داخلشم که زیاد معمولیه اگر پاش به ایران باز بشه بیشتر بالای ۸۰۰ باشه زیاد نیستش.

    موافقم ۶
    مخالفم ۴۴
    1. parvaz

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (378 ديدگاه)

      درسته از مازراتی اوانته الهام گرفتن ولی بیش از حد مثل بقیه محصولاتشون ناشیانه نیست، در کل بد نیست

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۵
      1. MAHDI

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4691 ديدگاه)

        کابینش رو با کابین سری۱ هاچبک ب ام و مقایسه کن.دقیقا همونه، مخصوصا جلوداشبورد.

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۰
        1. parvaz

          ۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (378 ديدگاه)

          حوصله نداشتن داخل کابینشو کپی پست کردن

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  3. محمد

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (229 ديدگاه)

    چانگان یهو چه انقلابی تو طراحیاش داد – دمش گرم و دم هر ملتی که با تلاش و پشتکار خودش نه صرفا آرزوی مرگ کردن برای بقیه کشورای دیگه و فقط نازیدن به تاریخش پیشرفت میکنه گرم

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۴۲
    1. مانی

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2075 ديدگاه)

      بیرون و درون تمامش کپیه،کدوم انقلاب؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۴
  4. پیمان

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دوستان فقط به قیمت پایه توجه کنید، فقط ۱۸هزار دلار
    با دلار ۳۰۰۰۰ تومان هم میشه ۵۴۰ میلیون. دنا پلاس توربو چقدر بود؟

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴۵
  5. مهرداد

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    طراحی اینو با توسان جدید مقایسه کنید. هر چقدر این طراحی مدرن رو با عناصر زیبا ترکیب کرده هیوندای راه مخالف این رو رفته و برای مدرن کردن از خطوط شکسته بی هدف استفاده کرده. دیگه باید گفت بعضی از چینی ها حداقل از نطر طراحی از مدل های جدید هیوندای بهترن. اونم خودروسازی که زمانی از طراحی هاش با عناوین زیبا و مدرن یا می شد

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴۷
  6. (Saeed(peugeot

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (254 ديدگاه)

    عقبش یه اسکی روی محصولات بی ام و هست ‌….خصوصا چراغاش ….

    ولی این چینیای بی دین و ایمون به کجا دارن میرسند آخهههههه

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۹
    1. MAHDI

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4691 ديدگاه)

      طراحی بیرونش مازراتی هستش و کابینش دقیقا شبیه کابین ب ام و سری۱ جدید هستش البته جز دسته دنده که متفاوت هستش.

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳
    2. سورنا

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (822 ديدگاه)

      ینی ١٠٠ سال دیگه هم بگذره همیشه باید یکی دونفر باشن از این حرفای … بزنن و به همه کشورها گیر بدن ولی خودشون تو فقر و بدبختی غرق شده باشن …

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۳
      1. MAHDI

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4691 ديدگاه)

        اولا کسی مسخره نکرده. حتی اگه این ماشین مال ژاپن هم باشه داریم از شباهت های انکار نشدنی میگیم.
        ابن ماشین بیرونش کاملا شبیه کانسپت SUV مازراتی هستش و داخلش رو شکل سری ۱ ساختن.
        ما داریم در مورد طراحی حرف می‌زنیم.و الا تست که نکردیم ببینیم چطور ماشینی هستش. خودتو اذیت نکن👍🙏

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
      2. مهران

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (17 ديدگاه)

        متاسفانه همینطوره ما به جای اینکه کاری بکنیم فقط داریم با تحقیر چینی ها دل خودمونو خوش می کنیم.و اونها با سرعت نور در تسخیر دنیا.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. R@min

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (648 ديدگاه)

      مگه دین و ایمون ملاک به جایی رسیدنه ؟؟

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
  7. تحت پیگرد

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اول دیدم فکر کردم مزراتی سرعت پیشرفت اینها عجب نجومیه یک میلیارد و اندی جمعیت یه کله کار می کنند حالا ما هشتاد میلیون فقط می خوابیم و میگیم این چه وضع مملکته

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳۴
  8. رضا 57

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من طرفدار چین نیستم ولی این حجم از پیشرفت قابل تحسین هست .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳۱
  9. زیزیگولو

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (628 ديدگاه)

    حیف از دوزار پول

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۵
    1. REZA

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ای کاش کارخونه های اشغال ساز ما کپی کارهای خوبی بودن وای کاش ذره ای به فکر مردم . راستی قیمتهاشون تا کجا میخواد بالا بره با هرسه ماه یکبار که مجوز گران کردن رو بهشون تقدیم کردن تعزیرات کجایی دقیقا کجایی

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (628 ديدگاه)

        بنده ی خدا تعزیرات با خودشونه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
  10. OMID

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1667 ديدگاه)

    ظاهرش از جلو یاد آور بلیزر هست ولی نه درحدی که بهش گفت کپی
    ولی داخلش کاملا کپی ب ام و هست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  11. حسن

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    بزنم به تخته عجیب زیباست بعضیا نمیتونند ببینند خداشفا بده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  12. مهران

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    متاسفانه نقطه نظرات بسیاری از دوستان نه از روی آگاهی بلکه ناشی از تحقیر و عقده های درونی است. پیشرفت چشمگیر خودروسازان چینی نه تنها در استایل بلکه در کل صنعت خودرو جهان خودرو را متعجب نگران کرده و حتا به تحسین وا داشته . و ما که در این بازار و سایر بازارهای جهانی ورشکسته و عاری از دانش هستیم فقط به غر زدن و تخریب آنها مشغولیم. به جای اینکه درس بگیریم و پیدا کنیم چرا به اینجا رسیدیم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا