خودروهای چینی

نگاهی به جک S3، پویایی توأم با جسارت

جک (JAC)، خودروسازی کوچک محسوب می‌شود که شمارگان تولید آن حول‌وحوش نیم میلیون دستگاه در سال است، اما همین مجموعه کوچک سوداهای بزرگی را در سر می‌پروراند و در نیل به آن‌ها تلاش درخوری را هم از خود بروز داده است. اینکه یک خودروساز، که اتفاقاً در عرصه جهانی چندان شناخته‌شده هم نیست، این‌چنین به تنوع و کیفیت محصولات خویش همت بگمارد، از شگفتی‌هاست و نشان از حرکت در مسیری درست دارد. یادمان نرود که این سازنده تحت مالکیت دولت بوده و بی‌شک از پشتیبانی‌های قوی اداری و تسهیلات متعدد مالی برخوردار است و ناگفته پیداست که در تمامی ادوار، بنگاه‌های دولتی را فاقد کارایی صحیح می‌پنداشتند و بهره‌وری پایین و اسراف و کیفیت نازل محصول را تنها دستاورد آن‌ها محسوب می‌نمودند اما گویا چینی‌ها در این مورد نیز نوآوری نموده و این امر را به همگان ثابت کردند که این تنها کارآمدی است که حرف آخر را در هر مجموعه‌ای می‌زند و نه شکل و نوع مالکیت. مدیران دولتی جک می‌توانند الگوی خوبی برای همتایان ایرانی خود باشند. بگذریم!

JAC S3 2015
JAC S3 2015

همین چندی پیش بود که مدل S5 روانه بازار کشورمان شد و به سبب ویژگی‌های درخوری که از آن برخوردار بود، سخت مورد توجه خرد و کلان جامعه قرار گرفت و توجهات بسیاری را هم به سمت خویش جلب نمود. حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برادر کوچک‌تر این خودرو به نام S3 در حال گذراندن آزمایش‌های فنی مربوطه می‌باشد و قرار هم است که در آینده، روانه خط تولید گردد.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

خودروی جک JAC S3 که نام کامل آن در بازار چین JAC REFINE S3 است، از محصولات نوین این کمپانی به شمار می‌رود و تاریخ ورودش به بازار، آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی می‌باشد. این خودرو به لحاظ طراحی همچون برادر بزرگ‌ترش S5، از محصولات روز هیوندای الهام گرفته است و از این لحاظ سایه‌هایی از خطوط به‌کاررفته در هیوندای IX25، در آن قابل ردیابی است.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

جک S3 از پلت فرمی مشابه با سدان HEYUE A30 و یا همان J4 بهره می‌برد. معرفی این خودرو، بخشی از حمله سنگین جک به بازار خودروهای SUV محسوب می‌شود که قرار است با عرضه کراس‌اوورهای دیگری همچون S1 و S2 تکمیل گردد. نکته بارزی که در طراحی آن جلب نظر می‌کند نمای جلوپنجره آن است که از سبکی پویا و جسورانه‌ای بهره برده و جای‌جای آن را هم نوارهای کرومی پوشانده است. برخی از وب‌سایت‌های چینی جهت توصیف طرح به‌کاررفته در این بخش از واژه‌هایی همچون غول‌پیکر و یا وحشی بهره گرفته‌اند! بخش عقب این خودرو نسبت به نمای جلوی آن کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده است. ستون C به‌کاررفته در بدنه این خودرو تااندازه‌ای پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچون اغلب خودروهای چینی، سایز چرخ‌های خودرو نسبت به ابعاد بدنه، قدری کوچک می‌باشد.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

طراحی کابین این خودرو به اندازه بیرون آن هیجان‌انگیز نیست ولی بااین‌حال از نمایی مدرن و به‌روزی برخوردار است، جنس متریال به‌کاررفته در آن مناسب بوده و نظمی منطقی بر آن حاکم است. البته برخی از وب‌سایت‌ها، ترکیب رنگ‌های به‌کاررفته در کابین را قدری آشفته و شلوغ ارزیابی نموده و آن را جالب نمی‌دانند. صفحه نمایشگر بزرگی نیز در کنسول میانی آن جای گرفته است که تمامی مدل‌های این خودرو به‌طور استاندارد از آن بهره می‌برند. امکانات رفاهی فراوانی در این کابین قابل مشاهده است که همین امر به‌تنهایی می‌تواند موقعیت این خودرو را نسبت به دیگر هم‌قطاران چینی‌اش مستحکم‌تر کند.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو ۱.۶ لیتر حجم دارد و از توانی معادل ۱۰۷ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن‌متر برخوردار است. اگر تنها نسبت وزن به اسب‌بخار را در نظر بگیرم می‌شود گفت که با موتور بالنسبه ضعیفی مواجه هستیم، به‌خصوص اگر آن را در کنار پیشرانه ۲ لیتری (توربو) S5 بنشانیم، که به‌تنهایی ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را از خود ارائه می‌دهد. در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدل‌های مختلف این خودرو از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برند.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

بنا به ادعای وب‌سایت این کمپانی، در ۴۶ درصد از بدنه این خودرو، از ورق‌های فولادی فوق مستحکم و یا همان تنش بالا (HIGH-INTENSITY STEEL) استفاده شده است و در ۳۳ درصد آن نیز فولاد گالوانیزه بکار رفته است. به لحاظ ایمنی هم تمامی مدل‌های جک S3 به‌طور استاندارد از ۲ کیسه هوا بهره می‌برند و مدل‌های فول آن نیز می‌توانند درصورت سفارش به ۶ عدد کیسه هوا مجهز شوند. همچنین طیف گسترده‌ای از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD، ESP، BA و TCS و…. بر روی این خودرو نصب شده است که در این زمینه آن را به همتایان کره‌ای‌اش نزدیک می‌نماید.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

گرچه هنوز زود است که در مورد اقبال مشتریان چینی نسبت به این خودرو قضاوت نماییم و بهتر است که در این فقره، منتظر آمارهای فروش در شش‌ماهه نخست و یا پایان سال بمانیم اما بااین‌حال، جک S5 توانسته است در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی و در بازار خودروهای SUV چین بسیار خوب ظاهر شود و آمار فروشی معادل ۱۷,۳۲۱ دستگاه را تنها در عرض یک ماه به نام خود ثبت نماید که از این لحاظ آن را پس از هاوال H6 قرار می‌دهد، خودرویی که کماکان پرفروش‌ترین مدل کراس‌اوور در این بازار محسوب می‌شود.
هنوز از زمان عرضه این خودرو به بازار کشورمان و بهای قطعی آن خبری منتشر نشده است.

JAC S3 2015
JAC S3 2015

مشخصات فنی جک اس ۳

نوع پیشرانه: HEC4GB2.3D 16V DOHC VVT
حجم موتور: ۱۵۹۰ سی‌سی
توان: ۱۰۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۵ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی از منابع ۱۷۵ کیلومتر هم ذکر شد)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: نیمه‌مستقل، بازوهای نیمه دنباله‌ای
سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد
طول /عرض/ ارتفاع: ۴۳۲۵/۱۷۶۵/۱۶۶۰ میلی‌متر
فاصله بین محور جلو و عقب: ۲۵۶۰ میلی‌متر
ارتفاع خودرو از سطح زمین: ۲۰۰ میلی‌متر
وزن:۱۲۱۰- ۱۲۲۰ کیلوگرم
حجم باک: ۴۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵ R 16 (تنها مدل پایه از رینگ‌های غیرآلومینیمی و ۱۵ اینچی بهره می‌برد)
گنجایش محل بار: ۶۰۰ لیتر

ایمنی
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ‌های فول، سفارشی) – ۲ عدد به‌صورت استاندارد
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه HSA
سیستم‌های کمکی ترمز BOS

برخی از تجهیزات رفاهی موجود در این خودرو
این خودرو در بازار چین در تیپ‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که در اینجا دو نمونه پایه (COMFORT) و فول (SMART) آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مدل پایه (COMFORT): آینه‌های برقی به همراه راهنمای LED بر روی آن – فرمان برقی – چراغ‌های جلو LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) – کامپیوتر سفر – قابلیت مات شدن آینه عقب داخل خودرو به‌صورت دستی – یخ‌زدای شیشه عقب – رینگ‌های ۱۵ اینچی – شیشه‌های برقی به همراه ریموت – سیستم صوتی + رادیو + پورت USB و AUX – ۴ عدد بلندگو – دو عدد ایربگ – میله‌های درون درب‌ها – قفل ایمنی کودک – ستون فرمان جاذب انرژی – سامانه‌های ایمنی ABS و EBD و BOS – سیستم ضد سرقت الکتریکی و…
مدل فول (SMART): این مدل علاوه بر تجهیزات موجود در مدل پایه از اقلام اضافی ذیل نیز بهره‌مند است:
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل) – رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی – آینه‌های برقی گرم شونده – سنسور عقب – باربند سقفی – فرمان چندکاره + MP5 + GPS + اتصالات بلوتوث + صفحه نمایشگر ۷ اینچی- تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده – ۶ عدد بلندگو – آلارم ترمزدستی – پوشش چرمی فرمان – سیستم کنترل فشار باد تایرها ((TPMS – صندلی‌های چرمی – سامانه‌های ایمنی ESP، BA، TCS و HSA – سانروف برقی (گزینه اختیاری) و….

قیمت
قیمت در ایران: ۸۶.۹ میلیون تومان (خرداد ۹۷)
قیمت در چین: ۶۵,۸۰۰ یوآن (دنده دستی- نمونه پایه یا COMFORT) – ۷۴,۸۰۰ یوآن (دنده دستی – نمونه فول یا SMART)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۴۸ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام میشه رینگ ۱۸ روی اس ۳ انداخت ایا چون لاستیکش کوچیک

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. محمد رحمانی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جک اس 3 jak s3 ثبت نام کردم برام دراومده 61 میلیون بنظرم 61 میلیون هم قیمت بالایی بود چون اصلا نه آپشن داره نه کیفیت در حد کراس اور هم نیست الان قیمتش رسیده به 87 میلیون توی دیوار اگهی زدم 80 میلیون هیچکسی تماس نمیگیره هرکسی هم زنگ میزنه آخرش میگه ماشین بعد از عید ارزون میشه واقعا نمیدونم چیکار کنم اولش گرفتم به امید سوار شدن ولی ظاهر و سایز لاستیکش دلمو زد انگار اسباب بازیه.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. فریدون

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فعلا ماشین نخرید بعد از عید به شدت قیمتها پایین میاد این افزایش قیمت موقتیست بدلیل بخشنامه ممنوعیت واردات خودرو که اخرین لغو شد.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. علی

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آپشن نداره؟؟؟؟??
      مطمعنی جک گرفتی؟؟؟پراید نبوده ؟؟
      یا کلا کارت همینه؟پول میگیری بیای تبلیغات منفی کنی راجب ماشینا؟؟جک اس۳ هیچوقت ۶۱ تومن ثبت نام نشده…دروغت از همینجا شروع میشه

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. فریدون

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بدرد نخورترین خودرو چینی

    موافقم 0
    مخالفم 7
    1. jalal

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (31 ديدگاه)

      د وست عزیز این ماشین الان دست مردم هست وتست شده بی خود و چشم بسته ایراد نگیرید باور کنید ماشینهای چینی خیلی پیشرفت داشتن و این ماشین عالیه به نسبت قیمتش

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. نادر سلمانی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جک اس ۵ با حجم موتور بالاتر قدرت کافی نداره
    من برادرم جک اس ۳ داره تازه تحویل گرفته میخواد بفروشه هیچکس نمیخره
    اخه کی ۸۷ میلیون پول اسباب بازی میده این ماشینای چینی فقط گول زنن یه سیستم صوتی تصویری با چندتا دکمه با یه روکش چرم میندازن به ماشین چند برابر قیمت واقعیش میفروشن این ماشین از نظر موتوری با تیبا برابری میکنه سیستم تعلیق جالبی هم نداره کلا پول توی جوب ریختنه

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. jalal

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خوب78 قیمتش هست به داد اش جون بفرمایید اعداد رو پس و پیش خوندن.در ضمن ماشین بسیار خوبی هست نگهش داره پشیمون نمی شه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی،می ارزه،یکی از دوستان داره که خیلی ازش راضیه ،منم سوارش شدم،واقعا کابین بی سرو صدایی داره،اپشناشم خوبه ،خدایی تو این قیمت می ارزه،شتابه این ماشین در حالت اسپورت عالیه،من نمیدونم چرا مردم میان میگن بدردنمیخوره،اگه بدرد نمیخوره شما همون پرایدو سمندو سوارشو

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هم به تازگی این خودرو را ثبت نام کردم به نظرم ماشین خوبی باشه شرایط پرداختش هم عالیه میخواستم 60 میلیون بدم یا باید مگان 90 میخریدم یا جی 5 مدل96 که اصلا بی فایده بود در کل با توجه به اس 5 که ماشین خوبی درامده این هم خوب باید باشه تنها مشکل افت شدید قیمت هست که با توجه به تورم و 3 سال گارانتی قابل تحمل است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    موتور و گیربکس ساخت خود شرکته?
    منظورم اینه اکثرا از گیربکی هایی مثل آیسین ژاپن استفاده میکنند ، در این خودرو چطور…

    و جسارتا سر و صدای داخل خودرو چقدره?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده ۲۰ روز هست ماشین رو گرفتم و ماشین های توسان و کولیوس هم سوار میشم ، با توجه به قیمت نکات مثبت و منفیش اینهاست به نظر من: واقعا بی صدا و نرم در حد ماشین های کره ای- فرمان برقی نرم – دور فرمان و هندلینک مناسب- شتاب اولیه معقول ولی در سربالایی با توجه به گیربکس سی وی تی و موتور نسبتا ضعیف خیلی مناسب نیست ولی خوشبختانه با بردن گیربکس به حالت اسپورت خیلی بهتر می شه- امکانات مناسب با توجه به بازار- کمبود کیلس استارتر و اینه بغل برقی تاشو- سایز مناسب و جادار برای خانواده های ۴ نفره- صندوق عقب به نسب رقبا خیلی جادار تر هست واقعا-دوربین عقب مناسب نصب نشده- کولر و گرم کن مناسب- رینگ کوچک به نسبت ابعاد. درکل به نسبت رقبای دیگه و شرایط قیمتی بازار واقعا عالی هست و ارزش داره به نظرم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من یکی رو ثبت نام کردم ، تحقیق زیاد انجام دادم . پرفروشترین ماشین چینی بوده در سال تولید ، درسته که موتور بالنسبه ضیف هست ولی در عوض مصرف سوخت پایینی داره . داخل جاده های ایران هم که قرار نیست مسابقه داد . امکانات ، ظاهر این خودرو به نسبت رقبا حرف اول رو میزنه . دوستم ام وی ام x22 گرفته ، بنظرم اصلا خوب نیست ، حیف پول .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهرام

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حالت اسپورتش کجاست میشه بگید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهرام

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پیدا کردیش؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. حامد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یکی رو ثبت نام کردم ، تحقیق زیاد انجام دادم . پرفروشترین ماشین چینی بوده در سال تولید ، درسته که موتور بالنسبه ضیف هست ولی در عوض مصرف سوخت پایینی داره . داخل جاده های ایران هم که قرار نیست مسابقه داد . امکانات ، ظاهر این خودرو به نسبت رقبا حرف اول رو میزنه . دوستم ام وی ام x22 گرفته ، بنظرم اصلا خوب نیست ، حیف پول .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عالی و بینظیر – خیلی خیلی ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. زینب

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند ماهیست که دارم از جک اس 3 استفاده میکنم, خیلی راضیم… در مسافرت هم خیلی عالی بوده… بنظرم بغیراز کمبود آینه تاشوی بغل هیچ عیبی نداره… مصرفش هم فوق العاده پایینه… خدمات پس از فروش عالی… به نسبت قیمت رقبا, فوق العاده مجهزو نرم و راحته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینه بغل تاشو هست ولی به صورت دستی. در تبلیغات دیدم که امکان برقی کردن ان نیز هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. مهرداد

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا موتور نصب شده روی این ماشین 1600 هست نه 1500 دوما به علت داشتن گیربکس cvt من انتظار داشتم که تعویض دنده ها و شتاب گیری خیلی بدی داشته باشه ولی اینطور نیست بسیار نرم و با شتاب مناسب هست سوما آپشن های فوق العاده ای برخوردار است مثلا شیب سنج و مد اسنو که روی ماشین های کره ای هست از لحاظ ظاهر ی طراحی به روزی داره داخل کابین بسیار بی سر و صدا و فرمان برقی بسیار نرمی داره و از همه مهمتر خدمات پس از فروش بسیار خوبی داره کرمان موتور واقعا بر اساس احترام به مشتری داره پیش میره و این بسیار مهم است در کل انتخاب ایده آل برای خانواده میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه الان همه میدونن جک s3 چه ماشبن با کیفیتی هست بنده راجع به موتور بگم تو دوران قبل از اب بندی شتاب کمی داره ولی بعدش همه چی فرق میکنه ماشین من با یه نیش گاز از جا میکنه من قبلش ال نود داشتم حالت d جک از ال نود پرشتاب تره چه برسه حال s ماشبن فوق فوق العادهایست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. فربد

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من در حال حاظر قیمت جک اس ۳ در بازار آزاد نسبت به سایر خودروها قیمتش پایینه. این خودرو قیمتش الان باید بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون باشه اگه عادلانه قضاوت کنیم. دلیلش هم اینه که هنوز خیلی از مردم از وجود اس ۳ بیخبرن و این ماشین رو ندیدن. الان چانگان ۱۱۰ شده. برلیانس کراس ۱۰۰ و رنو ساندرو استپ وی ۱۰۹ شده. انصافا وقتی این چهار خودرو در کنار هم قرار بگیرن جک یه سرو گردن بالاتره. مطمعن باشید به زودی قیمت این خودرو به این مبلغی که گفتم خواهد رسید. بهترین فرصت خرید جک اس ۳ الان هست. نگید نگفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. R

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میشه بگی این ماشین چی از چانگان بیشتر داره که باید قیمتش 150 میلیون باشه ؟؟ چانگان دو تا Airbag بیشتر از این داره . ظاهر چانگان خیلی بهتر از S3 هست . ظاهر S3 مخصوصا ازنمای کناری فوق العاده بیریخته انگار چرخ فرغون گذاشتن روش !!! . کیفیت متریال داخلی چانگان خیلی بهتره . از نظر شتاب هم هیچی نگم بهتره شتاب اولیه s3 از پراید هم کمتره شما با اولین مسافرت تو جاده های کوهستانی وقتی تو سربالایی پشت یه تریلی با سرعت 20 تا گیر افتادی و جرآت سبقت گرفتن نداشتی میفهمی چه کلاهی سرت رفته

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. علی.

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جک s3 الان فروشش در چینی خیلی بیشتر از چانگان بوده و موتورش تو سایت اصلی جک 118 اسب بخار است و موتورش گرین جت میتسوبیشی و گیربکسش پانچ بلژیک است برعکس چینی های دیگر خیلی مشخصات فنیش با اصل و نصب است و همینطور که میدونین رتبه سوم رو تو پرفروش ترین ها در چین داشته و تونسته به بازار های اروپایی راه پیدا کنه که کمتر چینی تونسته وارد شه سواریشم قبول دارم مثل کره ای هاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. حجت

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کی من حدود ۳ماهه جک اس۳ دارم واقعا ماشین عالیه آپشن بروز کل سیستم بروز است .دارن تبلیغ منفی میکنن بهترین ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نرگس

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پنج ماهه این ماشینو خریدیم نکات مثبتش فرمان نرم ،کولر عالی ،مصرف کم حتی با وجود کولر،حجم صندوق عقب کافی،صندلیهای راحت،سواری تو شهری عالی،تنها نکته ی منفی که به نظرم ماشین ما داره صدای موتور داخل کابین میاد البته من ماشین های هم رده با جک اس تری مثل چانگان رو سوار نشدم شاید ماشینهای با این رنج قیمت این مشکلو داشته باشن شاید هم فقط مشکل ماشین ماس،مسافرت شوهرم رانندگی میکرد گردنه های یاسو ج در زمان سبقت از حالت اسپرت استفاده میکرد شتابش خوب میشد ولی کلا به نظرمن شتاب ثانویه عالی و نرم و لیدر شتاب اولیه کمی سنگین ه س و باید از حالت اسپرت در سبقت گیری استفاده بشه ،با توجه به قیمتی که خریدیم انتخاب خوبی داشتیم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. شهرام

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدمت دوستان عزیز عرض کنم که این خودرو بسیار نرم و عالی هستش. چون موتورش میتسوبیشی و گیربکسش بلژیکی هستش و دقیقا حس ماشینهای کره ای رو بهت میده. مصرف کم بنزین یکی دیگر از فواید این خودروی کراس اور شهری هست
    با اینکه شاسی بلنده ولی در حد پراید سوخت مصرف میکنه. سه حالت رانندگی ( درایو. اسپرت و تیپ ترونیک) داره که با توجه به شرایط جاده میتونید ازش استفاده کنید. صندوق جادار. صندلی های هقب هم مناسبه و به راحتی سرنشینان عقب میتونن ازش استفاده کننند. به نظر من ضعف های این خودرو عبارتند از نداشتن ایربک های جانبی. نداشتن استارت دکمه ای. رینگ و لاستیک کوچک. نداشتن آینه های جانبی تاشو برقی. نداشتن گرم کن صندلی و در آخر اگه موتور این خودرو ۱۸۰ سی سی بود رو دست تو بازار داخلی نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سید

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    بنده قبلا به ترتیب این ماشین ها را سوار شدم:
    پیکان . 206.405.سمند.ریو. آزرا ، سوناتا ، ماکسیما، ام وی ام 520 ،آوانته، لیفان 620 ، اسپرتج، جیلی و آخری سراتو 2008 که متاسفانه بعد از 1000 کیلومتر که دست من بود یاتاقان زد و باعث شد برم تو نخ عوض کردن ماشین خیلی تحقیق کردم برای خرید ماشین بین 100 تا 150 میلیون تومان اتفاقا با این صفحه و جک اس 3 آشنا شدم حقیقتا اصلا خوشم نمیاد از ماشین شاسی بلند و نهایت بعد از خواندن نظرات ارزشمند دوستان در این مکان تصمیم گرفتم این ماشین را برای مسافرت بگیرم و کنارش هم یک تیبا برای امور روز مره
    و بالاخره امروز دل رو به دریا زدم و یک دستگاه مشکی صفر از این ماشین خریدم 149 میلیون تومن نتیجه 5 ساعت رانندگی امروز
    – واقعا فکر نمی کردم این قدر عالی باشه حسی که فرمان برقی این ماشین به راننده منتقل می کنند واقعا غیر قابل وصفه خیلی عالیه.
    – نظرات را که خونده بودم فقط یک نگرانی داشتم قدرت و سرعت ماشین و برای من که تا یک هفته پیش سراتوی موتور 2000 با آن شتاب و قدرت فراوان نزدیک 140 اسب بخار چیزی احساس نکردم بنا دارم شنبه با این ماشین از قم به تهران برنم و توی اتوبان تستش کنم طبیعی است نتیجه تست نهایی را خدمت همه سروران عرض خواهم کرد.
    جمع بندی :
    1- اصلا به اعداد و ارقام درمورد موتور این ماشین اهمیت ندید سوار شد دور بزنید و بعد تصمیم بگیرید
    2- تنها نکته ای که تو ذوق من زد فقط آینه های کار شده روی درش یود.
    3- صندوق عقب این ماشین بسیار بزرگ و غافلگیر کننده است.
    4- دوربین عقب بسیار بی کیفیت است.
    5- کاش مانیتورش آندروید بود
    6- اتاق بسیار جادار و بزرگ است حتی برای بنده با قد 185 و وزن 125 کیلو واقعا صندلی خوب و راحتی داره
    7- دور زدن با این ماشین بسیار راحته و شعاع گردش کمی دارد.
    8- صفحه کیلومتر بسیار زیبا و جذاب
    چند تا هم سوال دارم :
    هزینه تعویض روغن گیربکس چنده ؟
    نصب کیلس و آینه برقی به گارانتی ماشین خللی وارد می کند یا خیر ؟
    وقتی صندلی های عقب را می خوابانیم برای تخت و یا حمل بار استفاده کنیم ستور پرده چادر طاقچه عقب را می توان برداشت یا خیر ؟
    لاستیک ها را باچه لاستیکی عوض کنم بهتر است؟
    در چه کیلومتری به نمایندگی مراجه کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سید

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دیشب با ماشین زدم به جاده و رسیدم تهران و الام هم شهرک محلاتی منزل یکی از اقوام هستم چند نکته هست که به شرح ذیل عرض می کنم :
    1- ترکیب کروز کنترل و گیربکس cvt واقعا عالی است در کل فکر نمی کردم cvt اینقدر خوب باشه شاید یکی از دلایل نرمی بیش از حد این ماشین وجود همین گیربکس باشد.
    2- نگرانی که داشتم برای عبور از سر بلایی ها و شیب های تند واقعا رفع شد و اصلا نباید بهش فکر کرد خیلی عالی بود و احساس نمی کردم که فشاری روی ماشین است.
    3- از لحاظ فنی موتور و گیربکس و سیستم تعلیق اصلا نباید نگران بود این ماشین فراتر از انتظار است
    تنها چیزی که توی ذوقم زد:
    نمی دونم چرا خودرو ساز های داخلی برای مونتاژ قطعات پلاستیکی و لاستیکی خودرو باید از قطعات بی کیفیت و به درد نخور استفاده کننده !
    با این که ماشین 380 کیلیومتر بیشتر راه نرفته لایه دومی که از وسط سقف داشبور شروع می شود اندازه چند میل دهن باز کرده و وقتی فشار می دهم دوبار باز می شود و جیر جیر خاصی دارد ، یه هولدر موبایل از این های که به دریچه هوای کولر نصب می شه داشتم که نصب کردم با کمال تعجب امروز صبح دیدم که باعث شده قاب دریچه کولر از جاش دربیاد مجبور شدم زه نقره ای زیر داشبورد را باز کنم و خارها و گیره هار با چسب دوطرفه محکم کنم و جا بزنم که بهتر شد پیچش رو مجکم کردم و زه رو جا زدم و وقتی تست کردم دیدم همه دریچه کولر های روی داشبور با یک کشش ساده از جاش در میاد .
    اگر مقایسه کنیم ماشین های وارداتی 5 تا ده سال گذشته را و مقایسه کنیم با مونتاژ داخل واقعا نمی دونم بعد از چند سال این قطعات چه وضعی پیدا خواهند کرد. یادم هست برای لیفان 620 هم همین مشکل بود ولی قطعات فنی ماشین حرف نداشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا