خودروهای چینی

تغییرات جک S5 اتوماتیک نسبت به جک S5 دنده‌ای

جک S5 شاسی‌بلندی است که علیرغم مدت نه‌چندان زیاد حضورش در کشور ما، توانسته است که خود را به‌خوبی در بازار جا بیندازد و به سرعت حضورش را در خیابان‌ها افزایش دهد. ظاهر جذاب S5 که بسیار شبیه به محصولات هیوندای و مخصوصاً هیوندای توسان است، در کنار موتور قدرتمند توربوشارژر آن، دو دلیل عمده معروفیت و محبوبیت شاسی‌بلند جمع‌وجور جک در بین مردم می‌باشند.

JAC S5
JAC S5
با وجود نقاط مثبت زیاد، جک S5 یک نقطه‌ضعف بزرگ داشت که باعث می‌شد که مشتریان در هنگام انتخاب آن تردید کنند و آن دستی بودن دنده در این خودرو بود. در کشور ما برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته در که در آن‌ها گیربکس‌های دستی محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند، گیربکس‌های اتوماتیک بسیار محبوب‌تر هستند و نبود گیربکس اتوماتیک برای خودروهای چند ده میلیونی یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود.

JAC S5
JAC S5
به همین منظور همان‌طور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کرمان موتور تصمیم به عرضه جک S5 با گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دستی گرفت. هم‌اکنون چند روزی است که ثبت‌نام برای فروش جک S5 اتوماتیک آغاز شده است، اما هنوز هم تردیدهایی بین مشتریان در مورد تغییرات آپشن ها و امکانات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دستی وجود دارد. پس تصمیم گرفتیم مروری بر تغییرات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی داشته باشیم.

JAC S5
JAC S5
در ابتدا باید اعلام کنیم که برخلاف چیزی که قبلاً برخی از نشریات خودرویی اعلام کرده بودند، نسخه اتوماتیک ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و فیس‌لیفتی که در برخی گزارش‌ها عکس‌های آن منتشر گردید، بر روی این نسخه اعمال نخواهد شد. هرچند که این امر ممکن است باعث دلسردی برخی گردد، اما به نظر شخصی نگارنده، نسخه فعلی نسبت به نسخه فیس‌لیفت از ظاهر معقول‌تر و متوازن‌تری برخوردار است و نبودن چراغ‌های روشنایی روز آن‌قدرها هم مسئله بزرگی در یک خودرو نیست که بتوان آن را یک نقص به‌حساب آورد.

JAC S5
JAC S5
اما مهم‌ترین تغییر که در بخش فنی اتفاق افتاده است، تعویض جعبه‌دنده ۶ دنده دستی نسخه فعلی با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که بدون شک تغییری بسیار مثبت و مناسب است.

JAC S5 Interior
JAC S5 Interior
ازنظر ایمنی هم جک S5 اتوماتیک به دو کیسه هوای جانبی مجهز گردیده است که تعداد کیسه‌های هوا را در کل به چهار عدد می‌رساند.

jac s5 2015
jac s5 2015
سایر تغییرات در بخش امکانات رفاهی صورت گرفته است. جایی که خودرو مجهز به دو آپشن محبوب در بین هم‌وطنان ما یعنی استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید شده است.

علاوه بر این، مانیتور خودرو عوض شده است و مانیتور جدید مجهز به سیستم ناوبری GPS می‌باشد. همچنین دوربین دنده عقب نیز به‌صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌باشد. ضمناً جهت آگاهی دادن به راننده در مورد فاصله خودرو با اشیای اطراف، خودرو علاوه بر سنسورهای عقب، به سنسورهای پارک جلو نیز مجهز گردیده است.
در جک S5 اتوماتیک راننده و سرنشین کناری می‌توانند در هوای سرد زمستانی از گرم شدن صندلی‌هایشان لذت ببرند. همچنین تنظیم صندلی دیگر وقت چندانی از راننده نخواهد گرفت، چراکه تنظیم صندلی راننده برقی شده است و به حافظه نیز مجهز می‌باشد.

jac s5 2015
jac s5 2015
علاوه بر این‌ها، در هوای بارانی نیازی به تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن نخواهد بود، چراکه جک S5 اتوماتیک به سنسور باران تجهیز شده است. شیشه جلو نیز مجهز به گرم‌کن شده است و جهت راحتی بیشتر سرنشینان، جک S5 از شیشه‌های رفلکس بهره می‌برد.

یکی از مشکلاتی که اغلب خودروهای چینی در طراحی با آن مواجه هستند، کوچک بودن سایز رینگ‌هاست. کرمان موتور با درک این مشکل، سایز رینگ‌های جک S5 اتوماتیک را از ۱۷ به ۱۸ ارتقا داده است. درنهایت آخرین تغییر S5 اتوماتیک نسبت به مدل دنده‌ای، وجود ترمز پارک برقی می‌باشد.

در حال حاضر جک S5 دنده‌ای با قیمت ۸۷ میلیون تومان پیش‌فروش می‌گردد. این در حالی است که برای ثبت‌نام نسخه اتوماتیک درمجموع باید ۹۹.۹ میلیون تومان پرداخت گردد.

JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
پس آیا به نظر شما امکانات و آپشن هایی که از آن‌ها نام بردیم، ارزش پرداخت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اضافه‌تر را دارد یا خیر؟ آیا به نظر شما جک S5 اتوماتیک در شرایط فعلی و با وجود رقبایی چون هایما S7 و چری تیگو ۵ شانس موفقیت دارد یا خیر؟

JAC S5
JAC S5
۱۹۹۷ حجم موتور (سی سی)
بنزین سوز و مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر نوع موتور
Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD استاندارد آلایندگی
۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ DOHC تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ
۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰ دور در دقیقه حداکثر قدرت (HP/RPM)
۲۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور (NM/RPM)
۶ سرعته – گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جعبه دنده
چرخ دنده شانه ای با کمک برقی سیستم فرمان
چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) سیستم ترمز
جلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسون عقب:سیستم تعلیق مستقل (چند بازو) سیستم تعلیق
۵۵ حجم مخزن سوخت (لیتر)
۱۸۰ حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۲۲۵/۵۵R۱۸ مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی سایز چرخها
۴۴۳۰ طول خودرو (میلی متر)
۱۸۴۰ عرض خودرو (میلی متر)
۱۶۶۰ ارتفاع خودرو (میلی متر)
۲۶۴۵ فاصله دو محور (میلی متر)
۱۵۴۵ وزن خالص (کیلوگرم)
مشکی رنگ تریم داخلی
سان روف, آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن, آینه های جانبی تا شونده برقی, روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو, چراغ های مه شکن جلو و عقب, چراغ های عقب LED , تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو, چراغ راهنما روی آینه, دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر), کامپیوتر سفری, صندلی چرمی, پوشش چرمی فرمان, تنظیم ارتفاع صندلی راننده, تظیم برقی صندلی راننده, مموری صندلی راننده, مجهز به گرمکن صندلی های جلو, قفل ایمنی کودک, مجهز به سیستم ISOFIX, سیستم ضد سرقت, سیستم ترمز ضد قفل ABS, سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA, سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD, سیستم پایداری الکترونیکی ESC, سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC, سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC, ترمز پارک برقی EPB, کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد) ,اخطاردهنده فشار باد چرخ ها , فرمان برقی + Servomotor , قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت , تهویه مطبوع , سنسور پارک جلو و عقب , دوربین دنده عقب , سیستم پخش MP5 با خروجی USB-IPod-AUX , بلوتوث , دارای ۶ بلندگو , کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان , خروجی پاور ۱۲ولت , آنتن شیشه ای , کنسول جلو و عقب , شیشه Reflex , چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل , سنسور باران , شیشه های جلو و عقب برقی , گرمکن شیشه جلو , استارت دکمه ای , سیستم ورود بدون کلید تجهیزات و امکانات

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۸۱ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad reza

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خوب بود عالیییییییییی شد ( نسبت به رقبا در بازار ایران نه بازار جهانی )
    فقط یه کم شتابش کم شده که برای خانواده ها مناسب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      هم توسان هست
      هم توسان نیست :-(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        پدال جان شما که داری زحمت میکشی در مورد ماشینای چینی مقاله میذاری یه چندتا مقاله هم در مورد دوچرخه بذار میخوام یه دوچرخه واسه پسرم بخرم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      مورچه چیه که کله پاچه اش هم چی باشه.این روزا تو پدال از ماشین چینی و فرانسوی زیاد مطلب میزارن.فک کنم مافیاهای یقیه ای به پدال هم نفوذ کرده اند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        اولشو خوب اومدی ولی….
        رو چه حساب داری اسم چین و کنار فرانسه میاری؟ همین 206 که الان ویران خودرو با قطعات چینی نابودش کرده میدونی چند سال پشت سر هم ماشین سال اروپا شده؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          در این که 206 ماشین خوبی بود…. شکی نیست

          ولی هیچ سالی خودرو سال اروپا نشده
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          درسته. منظورم پرفروش ترین خودروی سال بود.
          3 سال متوالی از 2001 تا 2003.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    دوتاش یه اشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      خواهشا اول سوار شو بعد نظر بده…من 4 ماهه دارم,به قیمتی که داره می ارزه.جادارو امکاناته قابل قبول و موتر قوی…تو رنج قیمتی حرف نداره.دقت کن گفتم رنج قیمتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سروش

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (35 ديدگاه)

        منم با اقا بهنام موافقم انتخاب ماشین های چینی نسبت به اشغالایی که اینا دارن تولید میکنن خیلی عاقلانه تره تازه بد تر از کیفیتای پایین اینه که کلیم ماشیناشون خاک خورده شاید ماشین چینی عالی نباشه ولی به نسبت قیمتاشون خوبن وکیفیت خیلی بالاتری نسبت به تولید داخل دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mohsen

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        دل میخواد به این پول دادناااااا دللللللل !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. محمد

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (512 ديدگاه)

        شما هم اول سوار..تویوتا کمری…کرولا..لندکروز..هوندا…هیوندایی..سیتروعن..پژو..فلوکس…مزدا..نیسان..و…..بشید بعدقضاوت کنید
        اینا چینیا اگه ماشین خوبی بودن جاشون توی اروپا وامریکا وژاپن بود…ن یه کشور جهان سوم ..ایران که هنوز ماشینای سی سال پیش استفاده میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. redboy

          ۲ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (3 ديدگاه)

          داداش حالت خوبه؟ داره میگه رنج قیمتی این ماشین تو پای تویوتا و نسیان و ….رو میکشی وسط؟ در مقایسه با آشغال های تولید وطنی بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آخه داری این ماشینهای چینی بسیار عالی تر از آشغالهای ایرانی رو ُ با ماشین های روز دنیا مثل تویوتا مقایسه میکنی؟ اینها تو محدوده قیمتی خودشون و با آپشن هایی که دارن (نسخه اتومات جک s5) بسیار بسیار بهتر از فرغونهای داغونی هستن که دزدهایی مثل ویران خودرو و امثالهم تحویل ملت بیچاره میدن و ۴۰ – ۵۰ تومن پول بابتش میگیرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دو موردی که تقریبا تو این رنج قیمت به صورت استاندارد تو ماشینهای نسبتا خوب وجود دارد یکی کروز کنترل می باشد و دیگری تهویه اتومات، کروز کنترل که صحبتی ازش تو متن بالا نشده (احتمالا به صورت استاندارد ندارد) و تهویه اتومات که گفته شده تهویه مطبوع آیا این همان منظور ماست لطفا نویسنده مقاله شفاف سازی کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    با 80 تومن تو مناطق ازاد خیلی ماشینها میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      توی تهران چی داداش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        توی تهران هم خیلی ماشینها میشه خرید. من یه ماکسیمای ترتمیز رو به 100 تای این ترجیح میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرضا

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (100 ديدگاه)

          ماشینی که به خرج افتاده باشه به درده یه خونواده یا یه آقا و خانم بازنشسته نمیخوره . ولی آره ، یه جوونه با حوصله و حسابی مایه دار ماکسیما یا کمری یا اصن بی ام دبلیو سری 3 یا 5 مدل پایین میخره ، نمیره دنباله جک یا …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مسعود

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (80 ديدگاه)

        از لایکا و دیسلایکا مشخصه 90 درصد رفقای پدالیمون تهرانی هستن
        دقت کنید که مناطق آزاد کجا هستن و دارن چه رنج هایی میکشن و حقشونه که حداقل یه ماشین خوب داشته باشن
        ولی در آخر همه ایرانی هستیم
        زنده باد ایران

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          میشه بفرمایید مردم در تبریز چه رنجهایی میکشن که ما در شیراز نمیکشیم؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر سابق

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (161 ديدگاه)

          مردم تبریز استوره هایی چون ستار خان و باقر خان داشتند که انقلاب مشروطه کردند و شخصیت های اجنوی رو از مملکت بیرون راندند. الآن شما آرامشی که تو خونتون دارید( حالا یا تهران یا شیراز یا هرکجا) مدیون به مردم تبریز و آبادان هستید که از جون مایه گذاشتند و جنگیدند.
          و صد درصد لیاقت این مردم اینه که منطقه آزاد داشته باشند و از ماشین های خوب استفاده کنند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hamid

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          هر جایی برای خودش اسطوره داره چه ربطی داره. اگه کورش بزرگ نبود چی؟ اگه فردوسی نبود الان داشتیم با هم عربی حرف میزدیم. یکم فکر کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مجتبی (ساروی)

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (551 ديدگاه)

          اقای امیر سابق برادر شما متاسفانه ادبیات و تاریخت هر دو تا ضعیفه البته سفسطه گر قهاری هستی اولا اجنبی نه اجنوی دوما اسطوره نه استوره.دوما به فرض اینکه فقط ستار خان و باقر خان تنهایی انقلاب مشروطه کردن و از شهرای دیگه مردم نیومدن .حالا این قضیه چه ربطی به بیرون کردن اجنبی ها داشت ؟؟؟؟؟؟اصلا چه ربطی داره؟؟؟؟ضمنا مگه فقط تبریزی های عزیز و ابادانی های محترم جنگیدن .فقط یکیش لشکر بیست و پنج کربلای مازندران رو بهت میگم که خط شکن بود و اصفهان و تهران و کرمان و مشهد و …..جاهای دیگه بماند .تو هر روستای دور افتاده ای میری دوتا سه تا شهید دادن برای دفاع از این مملکت .پس دلیلی نداره به خاطر اون باشه .البته مردم تبریز و ابادان نوش جونشون حال کنن با منطقه ازاد و امیدوارم شهرای دیگه هم بتونن لذت سواری بهترین ماشینای دنیا رو بچشن ولی اینایی که گفتی ربطی نداشت اگرم اشت ربطش به پرواز مگس در شب افتابی بود خوش باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Hamid

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          ضمنا اگه ستار خان و باقر خان یه کارایی کردند الان لیاقت اونا هست که ماشین خوب سوار شن نه یه نفر 100 سال دیگه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. علی

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام.دوست عزیز.اینایی که شما گفتین تا حدودی درست ولی من داشتن یه شرایط مناسب (از جمله داشتن یه ماشین خوب) رو حق تمام مردم ایران میدونم.اما گویا شما این جور فک نمی کنید.من اهل استان ایلامم حدود 8 سال مردم تو جنگ بودن (آواره بودن و میجنگیدن) آیا این دفاع در برابر بیگانه نیست؟آیا ایلام باوجود داشتن بیشترین مرز با عراق و البته داشتن امن ترین مرز کشور حق داشتن منطقه آزاد نداره؟ولی فقط موقع اربعین باید بحث مهران بشه؟دوست عزیز اون همه شهید دفاع مقدس مال منطقه خاصی از ایران نبودن، مال همه مناطق ایران بودن) و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. mohsen

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          جناب امیر سابق پورشه سوار
          منی که تو تبریز هستم والا از زمانی که منطقه ازاد شده چند تا ماشین خوب اومده مثال اونتادور فراری رولز رویس بنتلی و تو معمولیا فولوکس و چند مورد ژاپنی
          بقیه همش لگن امریکایی که ادم خجالت میکشه که اینا دیگه چین
          مثال فورد ماستنگ اونم نه صفرش اونیکه عرب روندتش مصرف یه دبه در هر 100 کیلو متر
          کامارو به همین صورت
          GMC اونم یعضیاش صفرن خیلیاشون از دست عربا در اومده
          جمعا چند تا پورشه و بنز و بی ام وه ارس اومده؟ تو تهرانم پره از بنز و بی ام وه حالا میبیتی طرف وM AMG خریده اونم با پلاک روند
          بنز و بی ام وه هم بعد قدغن کردن 2500 به بالا ملت تو منطقه خریدن 2500cc توربو دار که اونم یه عده که عقل داشتن خریدن وگرنه قبلش هرکی یه لگن امریکایی میخرید
          اصلا تعریف منطقه ازاد یه چیز دیگس
          اینکه یه جا منطقه ازاد میشه به جای بهبود بد ترم میشه خوب مثلا الان جلفا چی شده؟ فقط واردات و چند تا پاساژ واسه فروش این چیز میزا و ماشین
          منطقه ازاد واسه اینه تولید کنی بفرستی بره نه اینکه ات اشغال وارد کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. sajad

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (189 ديدگاه)

          ***
          شما هم به جای این که از رنجاتون بگین ، باید آرزو کنین که تمام مردم بتونن از این خودروهای جدید مثل منطقه آزاد استفاده کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. امیر سابق

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (161 ديدگاه)

          جناب محسن بنز سوار :
          شما طوری گفتی لگن آمریکایی گفتم خدا به آمریکایی لگن بگه به پراید میخواد چی بگه ؟ شما اولا لطفا ادبیاتتونو درست کنید
          دوما: دوست عزیز من خودم اهل تبریزم و از همه چیزشم خبر دارم. لامبورگینی و 458 هم مال محمد رضا نیکجو هست که دو خیابون بالا تر از ما هستند. در این میان منظورتو از ماشین دست دوم و عرب و … نفهمیدم. یعنی چی که ماشین دست دو عربه؟ اینجا هر چی ماشین وارد شده همشون صفر هستند به جر بعضی بنز ها که از گرجستان وارد شدند.
          شما مطمئنید اهل تبریز هستید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. mohsen

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          جناب امیر سابق:
          منظور از ادبیات؟
          هدف از گفتن صاحب این ماشین ها؟ حتما اینکه بگید ما تو ولیعصر زندگی میکنیم تورو خدا میگفتی بغل همینا خونمونه یا نه میگفتید تو کینزینگتون و میامی یا پیبل بیچ میشینیم
          اره دست دوم این نشون میده شما حتی تو این لگن امریکایی ننشستید چون 80٪ دست دوما
          و یه مدل هاشونم میگن گمرک عربا خوابیده دروغه اونام دست دوم هستند
          دیگه واسه ما هم نه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. moein

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        امیر سابق داداش مگه کردستان کرمانشاه هم مثل تبریز و خرمشهر که منطقه آزاد شدن جون دادن ولی چرا این دوتا شهر منطقه آزاد نشدن دست ها زیاده
        در مورد اینم باید بگم که خیلی کند شه ماشین تست شتاب گیریش هست مقایسه دنده ایش و اتومات اتومتش مثل مرغ راه میره
        ولی هیچ کدومشون ارزش این قیمت رو ندارن لطفا به مبحث مهم هم در مورد کیفیت اشاره کنید نه فقط معرفی آپشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. پژمان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خیلی خوبه واقعا نسبت به قیمتش همه چه داره
    شتابش هم که فوقالعادس.
    من در حال حاضر ایکس 50 دارم اگر پولش گیرم بیاد یا اینو میگیرم یا لیفان 820

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (512 ديدگاه)

      ببخشا…ولی حالت خوب نیست پول میدی پای چینی که مفت نمیارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    به نظر دو تا چیز مهم در این خودرو نیست
    کروز کنترل و سیستم چهار چرخ محرک
    سیستم توربو هم به نظر بی فایده هست چون توان چندانی نتونسته ازش بگیره
    افزایش قطر رینگها هم باید توام با تغییر سیستم تعلیق صورت بگیره که به نظر این کار هم صورت نگرفته، رینگها آنقدر بزرگ شدن که تایر چسبیده به گلگیر از طرفی افزایش رینگها هندلینگ را میبره بالا ولی راحتی رو میاره پایین که باید در طراحی سیستم تعلیق تجدید نظر بشه
    اگر توان موتور را بدون توربو افزایش بدن و چهار چرخ بکنند و سیستم تعلیقشم بازنگری بشه و کروز هم تعبیه بشه در این رنج قیمت فروش خوبی میکنه در ایران
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sajad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      چها چرخ متحرک!!!
      مگه توسان با ۱۵۰ تومن ، چهارچرخ متحرکه که این باشه؟
      برای یه کراس اوور چهارچرخ متحرک خوبه اما لازم نیست.
      درمورد توربو هم همه میدونن که شتابش نسبت به توسان که اتمسفریکه ، بهتره .
      نباید انتظار داشته باشی با توجه به کیفیت سوخت ایران و چین از موتور ۲۰۰۰ به اندازه مرسدس و بی ام و که بازار هدفشون متفاوته ، در یک حد باشه ، البته قیمت هم تاثیرش بیشتره توی بحث توربو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (271 ديدگاه)

        توسان 4 چرخ متحرک نیست ؟؟؟
        ولی در کل قبول دارم قرار نیست همه شاسی بلندا دو دف باشه مگه قراره همه 24 ساعت کوه و کمر باشن با ماشین؟؟ شاسی بلند شهری مثل یک سدان فقط رو بدنه شاسی بلند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر سابق

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (161 ديدگاه)

        توسان دو دیفرانسیل هست دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          توسان AWD است نه 4WD
          اون هم نه همشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Pooya_SK

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    من باشم مستقیم میرم یه سانگ یانگ تیولی می خرم. هم قیافه ی خوبی داره هم امکانات و ایمنیش هم بهتر از اینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hasan

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      Motoresh kheili zaife jac to in ghazie sar tare

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا این ماشین دو دیفرنسیال یا تک دیفرنسیاله لطفا دوستانی که اطلاع دارند اعلام فرمایند. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sajad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      دیفرانسیل جلو فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فرید

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    در وصفS5

    اس پنجموشرمنده ام/درکیفیت بازنده ام
    بسیارتبلیغم کنند/پیوسته تمجیدم کنند
    عیبم نمی گویندهیچ/بی وقفه توصیفم کنند
    مصرف سوختم هیجدهه/بسیاربنزین میخورم
    برچسب انرژیم جیه/باید پمپ بنزین بخورم
    کرمان موتورداده فریب/اعلام مصرف۹زده
    هیجده کجاونه کجا/پاتک به هم میهن زده
    اگزوزمن سیاه شد/سوختمود میسوزونم
    ازمونتاژم توی ایران/ناراحت وپشیمونم
    گیربکس من مشکل داره/کرمان موتورخبرداره
    دردنده ۱قیژ قیژ دارم/دردنده۲خرخردارم
    دردنده۳زوزه دارم/صاحبم را میآزارم
    مکانیکاعوض کردن /روغن گیربکس منو
    لیوردنده سفت شد/کورکردندچشم منو
    مکانیکابسیج شدن/عوض کنن گیربکسمو
    منتظرن کرمان موتور/واردکنه گیربکسمو
    حالا که من مشکل دارم/شماهارا می آزارم
    بنزیناتون راقورت میدم/مصرف بالایی دارم
    طبقهای جلوبندیم/تقه های بدی دارن
    ایرانیاصبرکنن/جک اس پنجو نخرن
    کرمان موتور مجبور میشه/فراخوان گیربکس بده
    سیستم سوختو چک کنه/فراخوان سوختوبده
    جلوبندیم طبق میخواد/فراخوان کمک میخواد
    فراخوان کرمان موتور/درروزهای پیش رو
    بسیارمحتمل شده/بااعتراضات گروه
    کرمان موتورامدادکن/این مشتری های حزین
    تکریم ارباب رجوع/ نفرست آنهارابه چین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.
      شما این اشعار زیبا و هم وزن رو برای پراید- 405 و …. هم سرودید؟؟؟؟/
      یا فقط به نیت تبلیغ خودرو وطنی به هر دلیل نا معلوم یا معلوم این کارارو میکنید؟؟
      یه بار سوار جک اس 5 بشو لطفا بعد شاعری کن به نفع شرکتهای داخلی.
      ایشالا فروش شرکت شما هم بهتر بشه با این کارا. موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امین آریامن

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)


    این چینیهای ک همین چند سال پیش سه چرخه میساختن حالا ببین ب کجا رسیدن…به لیست آپشن هاش نگاه کنید..قدرت موتور..گیربکس دوکلاچه.
    حالا مقایسه کنید با ساینا محصول سایپایی ک نیم قرنه داره ماشین میسازه…
    اخه ب کدوم بیابونی سربزاریم از این همه وقاحت لگن سازامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اینم یه چینی دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. YaShar

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      جالبه مفهوم واژه “چین” نزد یک ایرانی و مفهوم “چین” نزد یک آمریکایی!
      آمریکایی یاد آیفون می افته ایرانی یاد جی ال ایکس (راحت از جیب درمیاد)!!
      …این برمی گرده باز هم به خود ما که این مفاهیم رو بوجود میاریم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        دتو همون آمریکا هم چند وقت پیش مردم علیه کیفیت پایین محصولات چینی اعتراض و راهپیمایی کردند. گفتم در جریان باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (223 ديدگاه)

        بله جناب یاشار از اون دسته روشنفکران مملکت هستند که فکر میکنند یک روشنفکر کسیه که تنها خلاف نظر اکثریت عمل میکنه بدون دلیل و مدرک فقط کافیه برعکس همه باشی تا روشنفکر و خاص باشی
        عزیز من یه نگاهی به دوروبرت کن
        http://ptbo.ru/images/cms/data/news/made_in_china.jpg
        http://www.stentorian.com/cartoons/made_in_china.jpg
        http://img.odometer.com/slides/3/5/4/8/8/1/3548818110/01074d45e20cc2dbb2ed9ef3c0ae649331f1929e.jpeg
        کم نیست از این تصاویر در اینترنت یا حتی اگه اهل فیلم و سینما هم باشید به دفعات کالاهای چینی به تمسخر گرفته میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. YaShar

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (294 ديدگاه)

          دوست عزیز من خودم رو به هیچوجه روشن فکر نمی دونم ولی معتقدم 90 درصد ایرانیها یا از این ور بوم می افتن یا از اون ورش !
          شما اگر انشالاه سفری به چین داشته باشید و قصد خرید از فروشگاههای اونجارو بکنید با قیمتهای زیاد و خارج از تصور روبرو می شوید ولی تاجران هفت خط ایرانی بخاطر حاشیه سود چندبرابری اجناسی از سوراخ سنبه های چین پیدا می کنند که خود چینی ها ازشون بی خبرند.
          هیچوقت فراموش نمی کنم زمانیکه بچه بودم در دوران مدرسه تابستونا میرفتم مغازه عموم که تعمیرات لوازم خانگی داشت اوموقع وقتی یخچالهای خونگی موتورشون می سوخت البته بسته به حجمش از یه برند معروف به نام نیکی استفاده می کردیم که ساخت سه کشور تو بازار موجود بود ایتالیا، ایران ، کره که بهترین کیفیت رو ایتالیا داشت و بدترین و ارزونترین رو کره !
          زمانی که برند های سامسونگ و ال جی و دیوو به معروفیت نرسیده بودند …
          آیا من بازهم می تونم کره رو با مفهوم قبلی کیفیت تصور کنم!؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. سارا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    خدمت نویسنده عرض کنم دیگه دوره جلال آل ناصر نیست که یکی بگی در ممالک خارجه فلان و ماها چنان چون اینترنت هست و درک و فهم مردم هم بسیار گسترده تر از تصور شماست .
    در کشور های پیشرفته گیربکس دستی محبوب تر است ؟!! مثلا در آمریکا و کانادا به گیربکس دستی میگن سیستم ضد سرقت چون اکثر مردم رانندگی با گیربکس دستی رو حتی بلد هم نیستن !
    یا نوشتین آپشن! محبوب بیم مردم ما ! دکمه استارت ! ؟ مگه دکمه استارت (که توی ماشین های روز دنیا جزو امکانات پایه هست)روی چند تا ماشین توی ایران هست که محبوب ارزیابی شده ؟
    و در آخر این که 88 میلیون رو بدین کمری یا آزرا دست دوم بخرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      با سلام.
      1- در بریتانیا 70 درصد از مردم خودروی دنده دستی رو به اتومات ترجیح میدن. دلیلش هم مصرف سوخت کمتر و اتلاف انرژی پایینتر هست. این مساله مدتی پیش مورد انتقاد و تمسخر جرمی کلارکسون قرار گرفته بود. این مساله کم و بیش توی بعضی دیگه از کشورای اروپایی هم دیده میشه.
      2- استارت دکمه ای آپشن مدل های فول و نیمه فول خودروهای اقتصادی محسوب میشه. کمتر خودروهایی هستند که توی مدل پایه از استارت دکمه ای استفاده کنند. توی کشور ما خیلی از خریداران موقع خرید به این آپشن توجه میکنند . البته مسلما منظور، خریدارانی هستند که توانایی خرید خودروهای بالای 100 میلیون تومان رو دارند.
      3- سلیقه شما کاملا محترمه. ولی کمری یا آزرا توی این کلاس نیستند. بهتر بود میگفتین اسپورتیج یا توسان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هادی

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      فکر کنم این جلال آل ناصر هیبرید جلال آل احمد و جمال عبدالناصره!
      جالبه هیش کی ام متوجه ماجرا نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چون مرکز ثقل خودروی شاسی بلند بالاتر از خودروی سدان هست پس از لحاظ فنی باید حتما چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب باشد تا در مواقع اضطراری – برف و یخبندان و … – بتواند جوابگو باشد.
    در خصوص موتورهای توربو هم به نظر من در کشور ما زیاد جواب نخواهد داد مگر اینکه نمایندگیهای مربوطه به طور کامل فیلترهای روغن و هوا و روغن موتور رو به صورت اصل تامین بکنند و از طرفی شرکت ملی نفت هم بنزین با استانداردهای جهانی تولید بکند در غیر اینصورت این موتورها تبدیل به دردسر خواهند شد برای مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Rm

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان.
    منظور از گرمکن شیشه جلو چیه که جک اتوماتیک داره؟
    باتشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از نویسنده تقاضا دارم منبع حرف شون مبنی بر اینکه s5 اتومات قرار نیست با فیس لیفت جدید عرضه بشه رو قید کنن تو متن!
    این عکس رو خودم تو نمایشگاه از s5 اتومات برداشتم و با فیس لیفت جدید عرضه شده بود و مسئولین کرمان موتور گفتن با همین فیس لیفت جدید عرضه میشه :
    http://8pic.ir/images/t9spw9zw2kzqj9zrmm3h.jpg
    فیس لیفتش شاید تو عکس جالب به نظر نیاد ولی از نزدیک خوب بود.
    در مجموع امکانات زیادی رو اتومات نصب شده و تو این رنج گزینه بسیار خوبیه .
    گریبکس هم 6 سرعته دو کلاچه است گزینه عالی انتخاب کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از اقای رحیقی تقاضا دارم منبع حرف شون مبنی بر اینکه s5 اتومات قراره نیست با فیس لیفت جدید عرضه بشه رو تو متن قید کنن !
    این عکس خودم تو نمایشگاه از s5 اتومات برداشتم که با فیس لیفت جدید عرضه شده بود و مسئولان کرمان موتور هم تایید کردن با همین ظاهر عرضه میشه :
    http://8pic.ir/images/t9spw9zw2kzqj9zrmm3h.jpg
    تو عکس شاید جالب به نظر نیاد ولی از نزدیک خوب بود
    امکانات عالی رو مدل اتومات نصب شده و تو این رنج گزینه بسیار خوبیه .
    گریبکس هم 6 سرعته دو کلاچه است که انتخاب عالی بوده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      با سلام
      با وجود اینکه در نمایشگاه کرمان جک S5 با ظاهر جدید رونمایی شده است، اما در حال حاضر نسخه اتوماتیک با همان ظاهر قبلی به فروش می رسد. اگر به سایت رسمی کرمان موتور مراجعه کنید، مشخصات جک S5 اتوماتیک و ظاهر این خودرو را مشاهده خواهید کرد. این مساله در تماس با نمایندگی فروش نیز اثبات شده و برخی از سایت ها که از کارخانه کرمان موتور بازدید کرده اند، به حفظ ظاهر فعلی این خودرو اشاره کرده اند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. naderiyan

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیر سابق حرفای نژاد پرستانه نزنید.
    تمام شهرها و روستاها همگی اسطوره دارن.
    بالاترین درصد شهدا به نسبت جمعیت را شهر اصفهان داره.
    پس ایا من باید در جواب شما بگم ؟؟؟اگه این درصد بالای شهدای شهر اصفهان نبود شما الان به راحتی در تبریز زندگی میکردی؟؟؟؟؟
    نه من هیچوقت این حرف را نمیزنم چون تمام ماها برای همدیگه مایه گذاشتیم حالا هر کسی به یک نحوی.
    از هر قوم و نژآدی که باشیم این مهمه که ایرانی هستیم و درود و صد درود بر کشور عزیزمان ایران.
    درود بر تمام ترکهای ایران-لرهای ایران-بلوچهای ایران…….–شمالیها -جنوبها-شرقیها-غربیها و مرکزیهای ایران.
    چو ایران مباد تن من مباد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چه موتور افتضاحی داره. موتور 2000 توربو فقط 174 اسب قدرت. چرا اینقدر کم؟!؟ حداقل باید بالای 200 اسب قدرت میداد. شاسی بلند سوار شدن آخه به چه قیمتی؟؟!!؟؟ به این هم میشه گفت شاسی بلند. باور کنید با 60 70 تومن هم میشه ماشین سوار شد مثلا میشه یه مزدا 3 کارکرده یا کرولا یا کمری کارکرده مدلهای سالهای قبلشو خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohsen

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    خجالتم خوب چیزیه
    وقت میزارین اینو بخونین؟
    کامنت های ملت غیور منو کشته
    پول داشتم X66666666 میخریدم
    نچاییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mojtaba89

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پرامکانات ترین خودرو بدون ایمنی فایده ی چندانی نداره اما جک S5 یکی از ایمن ترین چینی هاست با این حال اگر به دنبال فهمیدن ایمنی واقعی این خودرو هستید ، “امنیت و خودروهای چینی” رو در اینترنت جستجو کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Shahrad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من اگر خریدار به خودروهای دست دوم حساس نباشه، گزینه های بسیار بهتری از این ماشین هست که هم نام و نشان معتبری دارند و هم امتحان پس داده اند به طور مثال در کلاس خودش هیوندای سانتافه مدلهای تا 2010 یا کیا اسپورتیج تا 2010 ، توسان تا 2009 ،یا در کلاس های دیگه هیوندای ازرا سوناتا،مزدا 3،کیا سراتو تا 2011 ،اپتیما تا 2011 ، تویوتا کمری و کرولا و…. ، البته این مدل اصلا بد نیست و به نسب قیمتش گزینه قابل تاملی است.
    ولی به نظر بنده پرداخت 88 میلیون برای یک مدل نسبتا تازه وارد چینی غیرمنطقیه.
    گزینه های چینی باید در آخر لیست خرید باشند، اگر واقعا چیزی نبود! بریم سراغ چینی ها.
    البته خیلی از خریداران به صفر بودن و شرایط پرداخت توجه میکنن که کاملا مهمه و منطقی و کلا شرایط خاصی برای خرید خودرو دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. جواد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر من تو ماشین های چینی گزینه خوبیه البته باید خدمات پس از فروشش بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ساعی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هرچند Jac S5 اتوماتیک ، نسخه بهینه شده دنده ای آن است لیکن من توصیه می کنم مشخصات تیگو 5 Excellent را هم با این خودرو مقایسه کنید.
    1.موتور جک S5 اتوماتیک 176 اسب بخار قدرت دارد ولی در سرعت های بالا بشدت مصرف سوخت آن بالا می رود. در حالیکه در تیگو 5 با موتور 139 اسبی مصرف سوخت کمتری خواهید داشت. گیربکس CVT تیگو 5 یکی دیگر از دلایل کاهش مصرف سوخت آن است.
    2. شتاب صفر تا 100 در Jac S5 اتوماتیک و تیگو 5 بسیار شبیه هم است. به سایت آپارات مراجعه کنید و فیلم های مقایسه ای را ببینید.
    3. ;کیفیت ساخت و مونتاژ تیگو 5 بسیار بالاتر از Jac S5 است. شما داخل موتور، داشبورد و صندوق عقب هر دو را مقایسه کنید. ببینید کیفیت مونتاژ تیگو 5 چقدر از Jac S5 بالاتر است. به همین دلیل تیگو 5 پنج سال یا 150.000 کیلومتر گارانتی دارد که در هیچ تولید داخلی دیگری این نیست.
    4. فضای سرنشین در صندلی عقب و بزرگی پنجره ها برای سرنشین عقب وسیع تر و با روحیه تر است.
    5. در چند آپشن کاربردی و بدرد بخور (مثل کروز کنترل)، تیگو 5 بالاتر می ایستد.
    6. تحویل تیگو 5 بسیار سریعتر و بصورت شرایطی و مدت دار قابل تحقق است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستانی که ***. اول سوار ماشین شین بعد اظهار نظر کنین .. یه بار شده قدرت این ماشینو با اسپرتج یا توسان مقایسه کنید ؟ اگه نکردید درگ اس 5 با توسان فیلمشو از خودرو بانک ببینید دیگه نظر راجب قدرت ماشین ندید ! در ضمن مدل اتوماتیک این ماشین مانند دستی موتورش میتسوبیشی است و گیربکس شو هافر آلمان ساخته اینم لینکش
    https://www.hofer.de/de/Newsdetail_3_0_ … _anzahl=50
    گیربکس 2 کلاجه هم رو ماشین های روز اروپا میزارن و خداتون شکر کنید که همچین گیربکسی میاید ایران. و واقعا 10 میلیون اختلاف با نسخه دستی با این همه آپشن بیشتر بسیار منطقی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. zippo

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      دوست عزیزی اون درگی که خودرو بانک گذاشت خیلی غیر منطقی بود
      درگ یک ماشین دندهای با 1 ماشین گیربکس اتوماتیک اصلا منطقی و قابل بحث نیست!!!!!
      اگر همین جک اتوماتو بیارن تودراگ شرایط خیلی متفاوت میشه
      این لینکی هم که گذاشتید صفحه خالیه
      لینک صحیح رو بگذاریدممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        توسان هم حالت تیپترونیک داره !!!! یعنی تو تست راننده دستی هم عوض میکرده و توسان 2400سی سی کجا جک کجا از لحاظ قیمت قابل قیاس نیستن ولی همونطور که از کاتالواشون مشخصه دارای یک اسب بخار قدرت و حتی گشتاور بیشتر جک . بیاید مغروضانه به ماشین های چینین نگاه نکنیم !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. مهران صفاری

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از کمبودهای مهم مدل اتوماتیک اس 5 تهویه مطبوع اتوماتیک هستش که نبودش کاملا هنگام رانندگی محسوسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سما

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تمام تعاریف مربوط به قدرت و سرعت و شتاب این خودرو مربوط به گیربکس دستی است. همه قابل احترام.
    ولی Jac S5 گیربکس اتوماتیک هیچگاه شتاب رویایی گیربکس دستی را ندارد. فیلمهای درک Jac S5 با بقیه اتومبیلها، همه مربوط به گیربکس دستی است.
    اینکه گیربکس آن کجا ساخته می شود و دوتا کلاچ دارد همه صحیح است ولی کاربرد آن روی کاغذ و بروشورهای تبلیغاتی است.
    چه بخواهید چه نخواهید، Jac S5 اتوماتیک شتاب صفر تا 100 حدود 13 ثانیه دارد که بمراتب سنگینی تحرک آنرا در مقایسه با مدل دستی نشان می دهد.
    مدل اتوماتیک برای کاربردهای خانوادگی و مدل گیربکس دستی برای جوانان ماجرا جو بسیار مناسب است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بازم 13 ـانیه برای ماشین 1.5 تنی خوب محسوب میشه .
      و در مقایسه با هایما که به استناد سایت اسب بخار شتاب 0 تا 100 21 ثانیه ثبت کره
      و همچنین به استناد سایت ایران جیب شتاب 0 تا 100 تیگو5 را 19 ثانیه ثبت کردند .
      با قیاس با این خودرو ها 13 ثانیه عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساعی

        ۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقا رضای عزیز
        بله سایت اسب بخار تست شتاب هایما را 21 ثانیه بوسیله آقای دلاور ثبت کرده است.
        همین آقای دلاور Jac S5 اتوماتیک را در کرمان تست کرده (منبع سایت ایران جیب) و رقم حدود 15 ثانیه را برای شتاب آن بدست آورده در حالیکه برخی کلیپ های آماتوری در سایت آپارات نشان از شتاب حدود 13 ثانیه برای Jac S5 اتوماتیک دارد.
        ولی هیچ کجای سایت ایران جیب شتابی را که شما نوشته اید برای تیگو 5 عنوان نکرده است. من هر روز این سایت را می بینم. (لطفا لینک شتابی را که برای تیگو 5 نوشته اید بگذارید)
        شتاب تیگو 5 همانگونه که در سایت آپارات قابل رویت است حدود 13.9 است که با دقیق ترین روش ها بدست آمده است. در یک سایت روسی، آنرا 12.5 ثانیه آورده است. مهم نیست موتور آن روی کاغذ چند اسبی است. مهم این است که در عمل به اندازه چند اسب راندمان حرکتی دارد.
        شتاب تیگو 5 و Jac S5 اتوماتیک در عمل بسیار شبیه هم است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      میتونی تو حالت دنده دستی ازش شتاب بگیری نذاری رو اتومات و خودت دنده بدی اونموقع شتاب دنده دستی رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. sunmartin

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کیفیت تریم داخلی به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده و برخی ماتریال ها تعویض شدند ورودی هوای جلو با یک قاب های گلاس تزیین شده و کیفیت بالاتر رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. آرش

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    داشتن گیربکس اتوماتیک برای ما یک آپشن است. رفاه نسبی در رانندگی، تمرکز بیشتر در عوامل اصلی رانندگی بدون نگرانی از دنده و دور موتور نامناسب، حالت های مختلف رانندگی، ایستایی و حرکت مناسب در سربالایی و سرازیری، جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور و گیربکس در تغییرات دورموتور و دنده اشتباه ، کنترل اتوماتیک گشتاور و پایین نگه داشتن دور موتور در نتیجه استهلاک کمتر موتور، کاهش زمان تعویض دنده و ممتد بودن نیروی شتاب دهنده و..
    این آپشن در بسیاری از خودروها بصورت استاندارد درآمده مثل ایربگ و یا ترمز ای بی اس و ای اس پی که هنوز برای ما آپشن حساب میشه و مشتریان خاص برای داشتن گیربکس دستی که کارخانجات از آن بعنوان “آپشن خطرناک ” نام برده می شود بایستی خودرو خود را بصورت سفارشی تهیه کنند.
    بسیاری از تولید کنندگان نیز خودرو خود را فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه می دهند. البته هیچگاه منکر لذت کنترل بیشتر دنده دستی نیستم اما رفاه و امنیت بیشتر در انتخاب ها تاثیر بیشتری دارد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علیرضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این لینک عکسای داخل خودرو است .
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=103218&sid=e3465bcc96b94698691554c3f551cff7
    (فقط از سایت های چین گرفته شده و تنها فرقش با مونتاژایران سپر جلو است )
    همچنین در صفحات بعد لینک فوق میتوانیدمدارک آلمانی بودن گیربکس این ماشین را مشاهده کنید)
    ضمنا گشتاور مدل اتومات بدلیل عوض شدن برنامه های داخلی خودرو 30 نیوتن متر
    بیشتر شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. دادا

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ایرانم آرزوس.آباد.اما آنانی که از مناطق آزاد میگویند،بدانن که این واژه ی شکست خورده یی هست.گناه ما چیه که داخل کشوریم.مگه ما خون ندادیم.فقط ستار وباقر رفتن انقلاب.ما هم ماشین خوب میخوایم.ما اجنبی نیستیم.ایرانم آرزوس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا