خودروهای چینی

نگاهی به جیلی امگرند X7 اسپرت مدل 2017

سام کاویانی: آیا زمانی را که تنها اشاره‌ای صرف به خودروهای چینی موجبات جوک و تمسخر را فراهم می‌آورد به خاطر دارید؟ این ذهنیت هنوز هم در این گوشه و کنار دیده می‌شود، حتی وقتی‌که طی چند سال اخیر، چند خودروساز چینی وارد بازار امارت شدند؛ و مشاهده اینکه که چه تحولات سریعی برایشان رخ می‌دهد در جای خود هیجان‌انگیز است، تحولاتی که شتاب حرکت آن حتی از کره‌ای نیز سریع‌تر است.

2017-geely-emgrand-x7-sport-3
تا چند سال پیش، جیلی کماکان به ساخت خودروهایی با طرح‌های عاریه‌ای و با کابینی ارزان‌قیمت، مبادرت می‌ورزید. در خلال این سال‌ها، آنها به خرید ولو اقدام نموده و طراح آن شرکت یعنی پیتر هاربی را هم به چنگ خود در آوردند. ثمرات ناشی از این کار، آشکارا در خودروی جدید جیلی امگرند X7 اسپرت دیده می‌شود. خودرویی با طرحی زیبا اما محافظه‌کارانه و درعین‌حال، کاملاً ابتکاری و اورجینال. شاسی‌بلند کوچک جیلی X7 دارای مختصاتی همچون یک کراس‌اوور است ولی سواری آن شباهت‌هایی هم به یک نسخه SUV واقعی دارد.

2017-geely-emgrand-x7-sport-4
اما کابین این خودرو جایی است که در آن سورپرایز واقعی رخ می‌دهد، کابینی که به طرز گسترده‌ای از متریال نرم، ازجمله پوشش‌های چرمی و فلزی واقعی در آن استفاده شده است. با کاربرد این مواد، جیلی ظاهر یک خودروی پریمیوم را برای این کراس‌اوور اقتصادی مهیا ساخته است. بی‌شک، کوک‌های ساختگی موجود بر روی برخی از پانل‌های درب‌های این خودرو با پلاستیک قالب‌ریزی شدند، ولی در کل بسیار جذاب به نظر می‌رسند. در این میان، دستگیره‌های فلزی که طرح آنها از پورشه کاین الهام گرفته شده و در کنسول میانی جای دارند، کمی افراطی به نظر می‌رسند، چنانکه گرافیک به‌شدت غیرضروری صفحه LCD پشت فرمان نیز، بدین ترتیب است. به‌عنوان نمونه، شما وقتی قصد تعویض ایستگاه رادیو را دارید، تصویر رادیو بر روی این صفحه نقش می‌بندد.

geely_emgrand_x7_sport_2017__7_
در کل، حجم فضای موجود در کابین این نسخه ۵ نفری جیلی X7 بسیار خوب است، هرچند که فضای صندوق‌عقب کمی به کوچکی پهلو می‌زند؛ اما فضای کابین باوجود محفظه‌هایی که نگه‌دارنده‌های فنجان‌ها را می‌پوشاند، بسیار کاربردی است. صندلی‌های جلو به‌خوبی تقویت شده و به‌صورت اختیاری نیز برقی هستند، هرچند که صندلی‌های عقب قادرند با نیمکت‌های قابل خواباندن، گنجایش محل بار را وسعت دهند، اما پشتی صندلی (دو تکه) عقب این خودرو از چنین قابلیتی برخوردار نیست و این تنها نقص کوچکی است که ما توانستیم در خودرویی با کیفیت ساختی چنین بی‌نقص، پیدا کنیم.

geely_emgrand_x7_sport_2017__4_

geely_emgrand_x7_sport_2017__9_
تجهیزات تکنولوژیک در بالاترین مدل این خودرو که پرچم‌دار نیز محسوب می‌شود، بسیار گسترده هستند. این تجهیزات شامل مواردی چون: تعبیه یک صفحه LCD رنگی به سایز ۷ اینچ در میان نشانگرهای پشت آمپر فرمان، یک صفحه نمایش لمسی چندرسانه‌ای به سایز ۸ اینچ با درگاه USB و AUX، یک سیستم استریو دالبی مناسب، نویگیشن، بلوتوث، دوربین دید عقب با سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، کروز کنترل، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشوندگی به‌صورت برقی، چراغ‌های جلوی با لامپ LED، یک سانروف نیم سایز پانوراما، یک سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با یک کانال مجزا برای صندلی‌های عقب که به نظر مناسب می‌رسد، هرچند که ما این خودرو را در ماه سرد ژانویه تست نمودیم. تجهیزات ایمنی استاندارد نیز شامل مواردی چون: سیستم‌های ABS با EBD،ESP، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها و ۶ عدد کیسه هوا می‌گردد (گرچه تیپ پایه دارای ۴ عدد کیسه هوا است). این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی NCAP چین دریافت نموده است، موسسه‌ای که در حال حاضر ظاهراً از روش و رویه‌های موسسه یوروانکاپ پیروی می‌کند.

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری نیرو می‌گیرد، پیشرانه‌ای که از توانی معادل ۱۵۳ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۲۲۵ نیوتن‌متر در ۳۹۰۰ الی ۴۴۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. باوجود گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و آپشن اختیاری تمام چرخ محرک در این خودرو، مشخصات و عملکرد آن “چشمگیر” نیست. ما در بهترین شرایط آب و هوایی ممکن، تنها توانستیم مدت زمانی معادل ۱۲ ثانیه را برای شتاب صفر تا صد این خودرو ثبت نماییم. زمان تعویض دنده‌ها طولانی است و شیفت دنده‌ها حتی در وضعیت اسپرت هم محافظه‌کارانه صورت می‌پذیرد؛ بنابراین ما برای کسب توانی بیشتر، به اجبار به‌صورت دستی شیفت دنده‌ها را انجام می‌دادیم. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، میزان مصرف سوخت این خودرو نیز با رقمی معادل ۱۲.۵ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت، جالب نیست.

geely_emgrand_x7_sport_2017__11_
باید گفت که هندلینگ این خودرو با توجه به بادی رول محدود بدنه و نیز چسبندگی مناسب ناشی از کاربرد تایرهای ۲۲۵/۶۰، بسیار خوب است. جیلی X7 به طرز خفیفی شناور و نیز، کمی سنگین‌تر از وزن خود به نظر می‌آید که به نظر می‌رسد که در مورد دومی، ویژگی‌هایی چون فاصله زیاد کف آن تا سطح زمین که مشابه شاسی‌بلندهای آفرود است و موضع بالای صندلی راننده، از دلایل اصلی پیدایش این امر در چنین خودروی بلند و باریکی هستند. البته ناگفته نماند که در یک رانندگی نیمه تهاجمی، هیچ‌گونه از عدم پایداری در جیلی X7 اسپرت مشاهده نشده است. این خودرو از سواری بسیار نرم و کابینی نسبتاً آرام در هنگام حرکت با سرعت‌های مجاز در بزرگراه‌ها بهره می‌برد. فرمان آن سبک است و واکنش مصنوعی “لاستیکی مانندی” دارد و در اغلب موارد، هیچ بازخوردی را هم از خود ارائه نمی‌دهد. ترمزها نیز مناسب هستند و فشردن پدال ترمز، حس سبکی را القاء می‌کند.

ما این خودرو را به دید یک خودروی آفرود نگاه نمی‌کنیم زیرا که اساساً یک نسخه کراس‌اوور است. هرچند که با نبود دنده کمکی و نیز کمبود توان پیشرانه، جیلی X7 می‌تواند به لطف فاصله مناسب کف خود تا سطح زمین، از تپه‌های خفیف و ملایم شنی گذر کند؛ و شما را نیز از تبعات ناشی از جوش آوردن موتور که در حالت دستی و در دنده‌های پایین رخ می‌دهد، محافظت نماید.

2017-geely-emgrand-x7-sport-5
جیلی X7، بسیار به نقش پسر بالغی نزدیک شده که دیگر نمی‌توان درباره آن جوک گفت. کیفیت ساخت آن به‌خوبی کره‌ای‌هاست، هندلینگ آن به‌خوبی ژاپنی‌هاست و تریم کابین آن به‌خوبی اروپایی‌هاست. تنها چیزی که به‌شدت از کمبود آن رنج می‌برد یک پیشرانه خوب است و نمی‌دانیم که چرا جیلی چنین پیشرانه‌ای را از شرکت ولو نمی‌گیرد. اگر در سال‌های آینده اصلاحاتی بر روی این خودرو صورت پذیرد، درنهایت ممکن است یک جیلی جایی را در لیست خودروهای توصیه شده ما پیدا کند.

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»

  • نمای ظاهری خوب در داخل و خارج
  • تریم کابین و تجهیزات
  • سواری راحت

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»

  • نیاز به پیشرانه بهتری دارد
  • حس “پلاستیک مانند” فرمان
  • فضای متوسط صندوق‌عقب

geely_emgrand_x7_sport_2017__2_

مشخصات فنی جیلی امگرند X7 اسپرت

  • نوع پیشرانه: ۴ سیلندر- ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی
  • توان: ۱۵۳ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۲۵ نیوتن‌متر
  • شتاب صفر تا صد: ۱۲ ثانیه (نسخه دو دیفرانسیل) و ۱۰.۹ ثانیه (نسخه تک دیفرانسیل)
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر (در تست و با نسخه دو دیفرانسیل)
  • نوع سیستم فنربندی جلو: مستقل
  • نوع سیستم فنربندی عقب: مستقل
  • نوع کالیپر ترمز جلو و عقب: دیسکی
  • طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۱۹/۱۸۳۱/۱۶۹۴ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
  • وزن خالص: ۱۵۵۰ الی ۱۶۲۵ کیلوگرم
  • قیمت: ۵۹,۹۹۵ درهم یا ۱۶,۲۸۰ دلار (نسخه تک دیفرانسیل) و ۷۹,۹۹۵ درهم یا ۲۱,۷۰۰ دلار (نسخه دو دیفرانسیل)
[دانلود ویدئو]

منبع:
YALLAHMOTOR
DRIVEARABIA

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    بدون توجه به کلاس بندی ، اگر وارد بشه و زیر 150 تومن قیمت داشته باشه انتخاب درست و معقولانه ای هست ، در غیر این صورت به ترتیب افزایش قیمت ، کیا اسپورتیج ، هیوندای توسان ، نیسان X trail و تویوتا Rav-4 انتخاب های بهتری ( به نظر من ) هستند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      زیر 150 میلیون !!
      خودروی چینی بالای 80 90 میلیون کسی نمیخره

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. احمدرضا

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (187 ديدگاه)

        اینطور که فکر میکنید نیست. الان خودرویی مثل تیگو 5 با قیمت 100 میلیون که موتور ضعیفی هم داره و دودیفرانسیل هم نیست به راحتی توی بازار به فروش رفته. تبعاً خودروی جیلی که رد پای ولوو داخلش هست توی نسخه دودیفرانسیل با موتور قویتر و با امکانات کامل میتونه توی قیمتهای بالاتر از 100 میلیون به خوبی فروش بره. الان خودرویی مثل ویتارا با طراحی قدیمی که داره 140 میلیون ، ام جی جی اس 170 میلیون و خودروهای روز کره ای مثل اسپورتیج و توسان با قیمت حدود 190 میلیون توی بازار هستند پس دور از انتظار نیست اگه نسخه وارداتی فول آپشن دودیفرانسیل این خودرو با قیمتی معادل مثلاً ویتارا به بازار بیاد و بتونه رقابت کنه. البته باید امیدوار بود که قیمت پایینتر باشه ولی با توجه به قیمت 21.7 هزار دلاری و اعمال تعرفه ها بعیده توی خوشبینانه ترین حالت زیر 130 میلیون قیمت دودیفرانسیل فول آپشن این خودرو باشه. نسخه تک دیفرانسیل هم بعیده زیر صد میلیون باشه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. shahin

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          دوست عزیز اینکه میبینین خودروهایی مثل تیگو یا جک اس ۵ یه مقدار تو بازار زیاد شده علتش شرایط فروش ساده و منعطف هست که خریدار میتونه با ٣٠ تومن به جای ٢٠۶ یه تیگو بخره و هر ماه قسط بده که تو شرکت هایی مثل تویوتا یا نیسان یا هیوندای همچین شرایط فروشی در ایران نیس.از بازار خراب دست دومش میشه دید که واقعا افت قیمت شدیدی خواهند داشت.اما این خودروی جیلی به نظرم تا ١٠٠ تومن میارزه.البته فکر نکنم بیاد ایران

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. Dani

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مهمترین عامل تعیین کننده موفقیت یا شکستش توى بازار قیمتشه، نوشته تک دیفرانسیل ۶٠ هزار درهم و دو دیف ٨٠ هزار، با درهم هزار تومن حدوداً میشه ۶٠ تا ٨٠ میلیون، ولى خوب به این قیمت که نمیدن، اگر هم بالاى ١٠٠ میلیون باشه اکثراً ترجیح میدن کره اى دسته دوم بخرن.
      بین ٨٠ تا ١٠٠ مناسبه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چین هم چند سالی هست در حالی ما مسخرشون میکردیم تو خودروسازی ایران له کرد و رفت بالاتر.مثل هیوندا.مثل خودرو سازی هایی که ما وقتی ماشین سوار میشدیم اونا بالای درخت زندگی میکردن هنوز.ولی الان اونا کجا و ما با این مدیریتای فرمایشی کجا.همین روند ادامه خواهد داشت.
    افسوس و هزاران هزار افسوس.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود برشما مرد بزرگ
      خیلی قشنگ گفتی

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایران خودرو یه ماشین۲۰۰۸معرفی کرده بعدازچندین قرن حالا داره پوزش میده هی داره آماده سازی میکنه از اینجورحرفا یه ماشینی که ۱۰سال پیش فرانسوی ها سوارش میشدن.ایران خودرو اولش قیمت این خودرو را بقیمت۷۰تا۸۵میلیون اعلام کرد.الان میگه۹۰تا۱۰۰میلیون تا دربیاد از کارخونه فکرکنم بین۱۲۰تا۱۵۰قیمتش میشه.همون شیرچینی هارو بخوریم بهترتاشیرکفتارهای به ظاهرگاو

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. كاپيتاليسم

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ژاپن با الگوبرداری از روی محصولات امریکایی و المانی کارش رو شروع کرد
    کره با الگو برداری از ژاپنی ها
    و چین با الگو برداری از کره ای ها
    جایگاه ژاپن امروز رو ببینید که چقدر رفیع هست و پشت سرش کره قرار داره چین هم طی ١٠-١۵ سال اینده توی همین دسته قرار خواهد گرفت
    چین فرمول موفقیت رو پیدا کرده فقط مسئله زمان مطرحه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      10 تا 15 سال !!!

      باور کن تا اون زمان ژاپن رو هم توی کیفیت پشت سر می گذارد شک نکن
      من خیلی وقت پیش هم گفتم خودرو اولویت ١٠٠٠ ام چین هم نیست طرف تکنولوژی ساخت نمیه هادی و پردازنده رو داره چهارمین دارنده !!! دارنده تکنولوژی هوا و فضا ست حالا با کپی یا دزدی یا هر روشی باید قبول کرد خودرو جلوی اینا واقعا هیچی به حساب می شه بخصوص اینکه شاید ١٠٠ تا کشور بتوانند خودرو بسازند اما کیفیت و قیمت و اقتصادی بودن و….. که توی چین تضمین شده اس
      من مدافع چینی ها نیستم و برام مهم هم نیست چون ماشین های الانشون تعریفی ندارد (خودم استفاده می کنم )خلاصه مدیریت درست و برنامه ریزی و…. به اینجا رسیدند ژاپن و المان و امریکا چیزی ازشون کم نمی شود هیچ وقت ولی یکی دیگه بهشون اضافه می شود خیلی زود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ? ژاپن با کپی از المان و امریکا شروع کرد؟
      ????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    در کنار همه پیشرفتهایی که نسبت به نسخه قبلی داشته همانطور که در متن هم اشاره شده هنوز از ضعف پیشرانه رنج میبره. به نظرم با توجه به رقبا ( نسخه قدیمی ویتارا با قیمت 140 ، ام جی جی اس با قیمت بالای 160 و توسان و اسپورتیج با قیمت بالای 190 میلیون) نسخه دودیفرانسیلش توی ایران بین 130 تا 140 و نسخه تک دیفرانسیل بین 110 تا نهایت 120 میتونه رقابت کنه غیر این باشه تبعاً بازی رو به رقبای کره ای و ژاپنی خواهد باخت. البته امیدوارم به قیمتهایی پایینتر از این به بازار بیاد تا مشتری های بیشتری داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. چقر بد بدن

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    در مقابل کره ای زباله هستش در مقابل ایرانی عالی
    اینو بدن 50 می ارزه
    چقد پولمون بی ارزش شده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (137 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت اونا و سقوط ما شگف آوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amir.dp

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فعلا از چینی ها انتظار خودروهای ژاپنی و یا کره ای نداشته باشید .وقتی ما میگیم پیشرفت میکنند خیلی ها این حرف رو به مسخره می گیرند ومیگند ماشیناشون کیفیت و قدرت نداره ،مفت گرونه .باید دید خودروسازی رو نسبت به دیگران از کی و کجا شروع کردن که حالا به اینجا رسیدن و دورنمایه کارشون کجا هست .من طرفدار چینها نیستم ولی تا یه دهه دیگه قطعا جایگاهشون با این سرعت ،بیشتر از این خواهد بود.چون اونا دارند بر روی بخش تحقیق و توسعه سرمایه میزارند و طراحیشون رو از کپی کاری به یک زبان خاص تبدیل میکنند.
    این برای خودرو سازی ما با اون سابقه جای تاسف داره که فقط فکر سود هستند و از کره که با ما شروع کرد،از چین که قدمتی نداره عقب تر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سروش شیرازی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    تونمایشگاه شیراز یه مدل اومده بود nl3 اگه اشتباه نکنم جلوش و داخلش شبیه این بود اما عقبشو یادم نمیاد.خیلی ماشین جالبی بود اتومات. ترمز پارک برقی.کولر دوال.کیفیت کابینشم خوب بود اما اگه اشتباه نکنم موتور اون توربو بود.ولی این خیلی شبیه اونه کاش بیاد و با قیمت خوب بیاد تا 120 هم باشه بازم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،نام دیگر این خودرو جیلی NL3 است و خودرویی که شما در نمایشگاه شیراز مشاهده نمودید همین مدل است که قرار بود در ایران عرضه شود ولی هنوز از نحوه ورود آن تاکنون خبری منتشر نشده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا برام سوال چرا ما پیشرفت نمیکنیم ؟!از دهه هفتاد که پراید و 405 رو آوردن تو خط تولید هنوز یه انجین از خودمون نتوستیم بسازیم بعد چین با این سرعت میره جلو افسوس از ایران ناسیونالی که یه روزی به کره هم ماشین میفرساد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام ماشین خیلی زیبایی هست واقعا این چینی ها هر روز به فکر تولید یه ماشین خاص با یه ظاهر خاص هستند همین امر باعث تنوع میشه وهر انسانی رو با هر سلیقه ای راضی میکنه همین علت تو ایران باعث خرید خودروی چینی شده و از نظر من با پولی که میدیم خودروی زیبایی سوار میشیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. امین

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی زیباست ولی حدود 100 تومان باشه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. پلاک اروند

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو الان تو منطقه آزاد اروند هست و نیمه فول با قیمت 70 و فول 80تومن عرضه میشه

    انتظار قسمت پلاک ملی کمتر از 130 برای نیمه فول و 150 برای فول نداشته باشید

    البته باید اول از نزدیک ببینید این خودرو رو و اونوقت میتونید ارزش اون رو درک کنید

    ضمنا جهت اطلاع شما نسخه فول این خودرو در امارات و عمان اندازه توسان بیسیک قیمت داره و توسان بیسیک تو ایران 160 الی 170تا هستش

    و در جواب اون دوستمون که میگه قیمت دبی 21000 دلار هستش و اینجا باید 70 الی 80 باشه، باید بگم 21000 ضربدر دلار 3500 میشه 73 میلیون و با احتساب مالیات و عوارض گمرک 90درصد، میشه همون 145 الی 155تومن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. هادی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چین ماشین های بدی نزده تا الان من دو تاش داشتم هر کدوم ی نقصی داشتن مثل جک کندی و شتاب کم و سربالایی و ام وی ام 550 تعلیق ولی خدایی تو بقیه بخش ها چیزی کم ندارن و حداقل تو 60 هزار تایی که رفتم با ماشین چینی مشکل ندیدم و نکات مثبت زیادشون ادم ترغیب میکنه نره سمت ماشین دیگه البته تو رنج زیر 100 عرض میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. مرد پارسی

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخواید خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب سوار شید؟
    در حال حاضر ایران ما شده جولانگاه خودروهای بی کیفیت ( چه داخلی و چه خارجی) و هر قیمتی هم که دلشون میخواد میفروشن?
    چرا ؟ واسه اینکه ما بدون آگاهی استقبال میکنیم
    فقط گول قیمت، ظاهر و یا برند خودرو رو می خوریم?
    ببینید عزیزان اگه شما هم تحقیق کنید متوجه میشید که خودروهای چینی و حتی ژاپنی و فرانسوی.. که ما سواریم، خیلی از آپشن های خودروی اصلی کارخانه رو ندارن، مثلا کیسه هوا که خیلی مهمه، توی این برندها که وارد بازار ایران میشن از اصلی کارخانه کمتره..
    تو تبلیغات شون هم میگن چند ستاره ایمنی گرفته، و بالاترین استاندارد آلایندگی رو داره، غافل از اینکه خیلی از این تجهیزات رو تو خودرویی که وارد بازار ایران میشه رو برداشتن، و با کمترین ایمنی و کمترین استاندارد آلایندگی وارد بازار ایران میشن، که بتونن با یه کم قیمت پایین تر، و فروش بیشتر، سود کلان به جیب بزنن
    کجای دنیا تویوتا فقط با 2کیسه هوا فروش میره!
    ولی تو ایران فروش میره!
    یعنی حتی ژاپنی هاو فرانسوی ها و.. هم متوجه شده اند که اگه توی بازار خودروی ایران هرچی تجهیزاتشون رو بردارن با یه کوچولو قیمت پایین تر میتونن کلی سود به جیب بزنن
    آنقدر به خودشون جسارت و جرأت میدن که هر خودروی بنجولی رو به بازار ما وارد میکنن?
    خودروهای داخلی هم که تکلیفشون روشنه، فقط واسه ما ایرانی ها با این قیمت‌هاست?
    استاندارد ما هم که بر مبنای پژو و پراید.. خودروهای وارداتی رو میسنجه که مسلما در مقابل خودروهای بی کیفیت و ابتدایی داخلی، واسه شون خیلی تازگی داره!! و همه رو نمره قبولی میدن!!!?
    آخه چرا؟ چون خودمون میخوایم

    وقتی خودرویی تصادف میکنه نکات ایمنی مثل کیسه هوا، شاسی ایمن و استاندارد، موتور استاندارد که آتیش نگیره و.. از سرنشینان خودرو محافظت میکنه
    تو ایران بیشترین آمار کشته و زخمی تو تصادفات رانندگیه، که 90 درصدش بخاطر کیفیت بد خودروهاست

    یه زمانی مردم ما متحد شدند که خودروهای بی کیفیت و گرون قیمت رو نخرن تا سازنده ها و وارد کننده ها به خودشون بیان و انقدر مثل زالو پول و سرمایه مردم رو ازشون نگیرن، چند ماهی هم خوب پیش رفتند
    ولی با یه نیرنگ و خدعه خودروساز ها (به اسم تسهیلات خودرو) نه تنها این اتحاد مردم رو در هم شکوندند بلکه همه ی خودروهایی رو که تو اون چند ماه رو دستشون مونده بود رو به اسم تسهیلات خودرو با دو برابر قیمت تو کمترین زمان ممکن به مردم انداختند!
    که اونهایی که خریدند درواقع باید سالها واسه این شرکت ها کار کنند که اقساط شون رو بدن!
    ولی اگه چند ماه دیگه صبوری میکردند و گول نمیخوردند چه بسا اتفاقات بهتری میفتاد،
    آخه چرا 80 میلیون آدم باید تاوان بی عرضگی چند هزار خودرو ساز و وارد کننده خودرو رو بدن،
    آخه چرا واردات خودرو آزاد نمیشه که مردم ایران عزیزم لااقل خودروی امن سوار شن!؟
    شما پولدارها هم به خودتون ننازید که بهترین خودرو رو سوار میشید، بله بهترین خودرو رو سوار میشید ولی با چه قیمتی!؟ چند برابر قیمت!؟
    مثل این می مونه بخوای نون بخری، بجای هر قرص نون 1000 تومن، بهت بگن 10 هزار تومن بده! آیا حاضری برای هر قرص نون در حال حاضر تو این اقتصاد 10 هزار تومن بدی!؟
    خودرو هم همینه، دارن چند برابر قیمت ازمون پول میگیرن، و مقصر کسی نیست جز خودمون، بله خودمون
    اگه با هم متحد بشیم و یه مدت با این شرایط خودرو نخریم، به آرزومون دست پیدا میکنیم
    فقط شرط داره
    اینکه همه مون با هم متحد بشیم
    و ایندفعه زود گول نخوریم، صبر داشته باشیم و اگه چندرغاز مبلغ خودرو رو پایین آوردن، یا تسهیلات خرید خودرو اعلام کردن، دوباره هجوم نیاریم و گول نخوریم، یادتون میاد اوندفعه نه تنها کار مثبتی انجام نشد، بلکه قیمت خودروهای بی کیفیت بیشتر هم شد
    شما رو به همه مقدسات قسم ، اگه ایندفعه واقعا میخوایم که خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشیم باید یه کم زحمت بکشیم، تحمل کنیم، و صبور باشیم، چرا که نابرده رنج گنج میسر نمی شود
    انقدر باید خودرو نخریم که قیمت ها و کیفیت ها واقعی بشن
    قیمت پراید و…= 7 میلیون تومان
    پژو، سمند و… = 13 میلیون تومان
    خودروهای چینی= بین 30 تا 40 میلیون تومان
    خودروهای کره ای درجه دو و سه= 40 تا 50
    خودروهای کره ای درجه یک و فرانسوی و ژاپنی = 60 تا 80 میلیون
    و خودروهای لوکس هم با قیمت های منطقی و واقعی باشن
    شاید بگید که اینها فقط یه آرزو هستند که دست نیافتنی است، ولی ما میتونیم، با نخریدن خودروی بی کیفیت، با نخریدن خودروی گرون، میتونیم شرکتهایی رو که به جای ما تصمیم میگیرن و برای واردات و مونتاژ و ساخت این خودروها، با هر شرایطی قرارداد امضا میکنن رو به زانو دربیاریم و به حقمون برسیم
    ما هم مثل هر شهروند چینی، مثل هر شهروند عرب حومه خلیج فارس، مثل هر شهروند… حق داریم که خودروی ایمن و با کیفیت و با قیمت واقعی اون سوار شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حیدری

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا عالی بود #مرد_پارسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا این قیمتایی که ماشینا در ایران دارن ظلم محضه به مردم خوب ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیررضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک جیلی امگرند سون رو پنج سال دارم و فقط شمع و سرویس های روغنشو انجام دادم و فوق العاده عالیه و باید گفت ک این پیشرنه ۲.۴ لیتری ضعیف است ولی اگر در ایران بیاید با پیشرانه اول یعنی ۱.۸ توربو با ۱۸۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور عرضه میشه ک دیگر قدرته خوبی است هرچند شتاب ۱۰.۹ کمی کم تر از اوتلندر با شتاب ۱۰.۵ است و شتاب نسخه توربو ۹.۵ است ک عددی عالی ب نظر میرسد ولی یقینن قیمتی حدود ۱۷۰ ملیون را خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پیمان

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش 230 میلیونه!!!نمایندگیش تو پاسداران گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا