معرفی و مشخصات جیلی GC6 نیو فیس، محصولی از خودروسازان بم
معرفی و مشخصات جیلی GC6 نیو فیس، محصولی از خودروسازان بم

معرفی و مشخصات جیلی GC6 نیو فیس، محصولی از خودروسازان بم

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، مدل GC6 از سدان‌های نسبتاً قدیمی شرکت جیلی به شمار می‌آید که اساساً توسط شاخه انگلون (ENGLON) این شرکت و در سال 2012 میلادی پای به میدان رقابت نهاد. ناگفته نماند که از سال 2012 میلادی تاکنون، شرکت جیلی محصولات کیفی‌تر و مدرن‌تری را به بازارهای جهانی عرضه نمود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدل‌هایی چون سدان‌های امگرند EC7 و GC9(BORUI) و بلندقامتانی همچون GX7 و NL3(BOYUE) اشاره داشت.

جیلی GC6 نیو فیس
برای سال 2018 میلادی، شرکت جیلی اقدام به ارائه فیس‌لیفتی درخور توجه در ظاهر و باطن GC6 نمود تا بلکه فاصله ظاهری و کیفی میان این مرکب جا افتاده را با دیگر مدل‌های مدرن و به‌روز خود تخفیف و کاهش دهد. خروجی این کار، مدلی تحول یافته‌ای از GC6 است که اینک “GC6 NEW FACE” خوانده می‌شود و تقریباً هم‌زمان در بازار ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در دسترس آحاد خریداران قرار می‌گیرد.

جیلی GC6 نیو فیس
جیلی GC6 نیو فیس از ظاهر تماماً متمایزی در پیشانی خود نسبت به گذشته بهره می‌برد. چراغ‌های قدیمی و تا حدی کدر قدیمی جای خود را به چراغ‌هایی با لنزهایی شفاف و با فرمی جدید در جلو واگذار نموده و اجزای درونی آنها با تعبیه سامانه دی لایت دستخوش تغییرات ساختاری شایان توجهی نسبت به قبل شدند. در میانه جلوپنجره نیز، شاخص‌ترین رویداد، تعویض آرم قبلی این خودرو که متعلق به انگلون بود با آرم جدید شرکت جیلی است، آرمی که در امگرند EC7 نیز دیده می‌شود. شاید از همین روست است که می‌بینیم جیلی GC6 نیوفیس با پسوند امگرند نیز معرفی می‌شود. سپرهای جلو GC6 اینک فرمی جدید را پذیرا گشته‌اند که در میانه آن یک قطعه نازک نقره‌ای فام توجهات را به خود معطوف می‌کند و در دو گوشه سپر هم چراغ‌های مه شکن به شکل نواری بومرنگ شکل جای گرفته‌اند.

جیلی GC6 نیو فیس

جیلی GC6 نیو فیس
در کناره‌های بدنه جیلی GC6 نیو فیس هیچ تغییر محسوسی نسبت به قبل مشاهده نمی‌شود اما در بخش عقب بدنه، فرم چراغ عقب کاملاً دگرگون شده و با نصب لامپ LED در آن تا حدی به فرم موجود در امگرند EC7 نزدیک شده است، سپر عقب نیز به‌تبع چراغ‌ها دستخوش تحولی اساسی در فرم و ظاهر خود شده است. تغییرات اعمال شده بر روی بدنه جیلی GC6 نیو فیس در مجموع پوشش زیباتر و عامه‌پسندتری را در قیاس با قبل برای آن مهیا نموده است که البته این امر در بازاری چون ایران از نکات حائز اهمیت برای تضمین فروش یک خودرو و جذب خریدار به سمت آن است.

جیلی GC6 نیو فیس
اما در درون کابین جیلی GC6 نیو فیس آنچه بیش‌ازپیش توجه صرف بیننده را به خود جلب می‌کند ارتقاء کیفیت چشمگیری است که در اجزا و مواد به‌کاررفته در آن رخ داده است. در جای‌جای این کابین دو رنگ، پلاستیک‌های ارزان اما با مونتاژ و پرداختی درخور دیده می‌شوند و مهم‌تر از همه، فرمان قدیمی GC6 نیز جای خود را به فرمانی با فرمی کاملاً جدید و البته جذاب داده که در مرکز آن آرم جیلی حک شده است.

جیلی GC6 نیو فیس
قطعات پلاستیکی براق در میانه کنسول، پیرامون دریچه‌های تهویه مطبوع و در کناره دسته دنده در جوار هم جلوه زیباتر و مدرن‌تری را برای کلیت داشبورد این خودرو به ارمغان آورده‌اند. صندلی‌های با پوشش چرمی دو رنگ نیز از دیگر اجزای ارتقاء یافته در این کابین است.

جیلی GC6 نیو فیس
از لحاظ امکانات رفاهی نیز، جیلی GC6 نیو فیس مونتاژ ایران از امکاناتی چون سامانه نمایش لمسی به سایز 8 اینچ، تهویه مطبوع خودکار، شیشه ضد بخار عقب و… سود می‌برد که کاملاً در سطح متوسط این کلاس بوده و برخی از رقبای هم قیمت به‌وضوح دست برتری در این باب دارند.


از حیث تکنیکی، جیلی GC6 شاهد هیچ‌گونه تغییر محسوسی نسبت به نسخه اولیه خود نشده است. در این مدل نیز همان پیشرانه قدیمی 4 سیلندر تنفس طبیعی سابق به‌کاررفته که از توانی معادل 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 145 نیوتن‌متر برخوردار است. این پیشرانه به یک گیربکس 4 سرعته خودکار کوپل است، گیربکسی که طراحی و ساخت آن توسط شرکت JATCO ژاپن صورت پذیرفته است.

جیلی GC6 نیو فیس
نسخه اولیه جیلی GC6 توانست 5 ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت نمود، پس مشابه همین نتیجه را هم می‌توان در نسخه فیس‌لیفت آن نیز انتظار کشید. دو عدد کیسه هوا در جلو و سیستم‌های ایمنی ABS و EBD از دیگر امکانات ایمنی موجود در جیلی GC6 نیو فیس مونتاژ ایران است.
همچنین، جایگاه سوخت‌رسانی این خودرو نیز دارای سیستم قطع کن در تصادفات است. در این میان، جای خالی سیستم کنترل پایداری و کیسه‌های هوای جانبی به‌وضوح در لیست امکانات جیلی GC6 نیوفس مونتاژ کشورمان دیده می‌شود که بهتر است که سازنده وطنی به ارائه آنها در آینده‌ای نزدیک مبادرت ورزد.


در پایان، تنها نکته‌ای را که باید بی‌تعارف و صریح گوشزد نمود مربوط به گستره خدمات پس از فروش نه‌چندان قوی شرکت خودروسازان بم در اقصی نقاط کشورمان حتی در استان‌های هم‌جوار پایتخت است، مسئله‌ای که می‌تواند چون پاشنه آشیلی آینده فروش محصولی چون جیلی GC6 نیوفیس را تهدید نماید. جا دارد که اهتمام به این امر در اولویت نخست کاری متصدیان این شرکت قرار گیرد تا بلکه چنین محصولی بهتر بتواند توجه شمار هر چه فزون‌تری از مشتریان وطنی را به سمت خود معطوف کند.

جیلی GC6 نیو فیس
جیلی GC6 نیوفیس در حال حاضر تنها در تیپ اکسلنت و با قیمتی معادل 58,900,000 تومان در نمایندگی مربوطه ثبت‌نام می‌شود. ازجمله مهم‌ترین رقبای نزدیک این خودرو در حال حاضر، بسترن B30، محصولی از شرکت بهمن است.

مشخصات فنی جیلی GC6 نیو فیس

مدل1396

آپشن ها

-
ویژگیخودروی مونتاژ داخل

مشخصات پیشرانه

موتور4 سیلندر خطی 16 سوپاپ
حجم موتور1498 سی‌سی
قدرت105 اسب بخار در دور 6200
گشتاور145 نیوتن متر در دور 4200
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت JATCO ژاپن
انتقال نیرودیفرانسیل جلو

ابعاد و وزن

طول4342 میلی‌متر
عرض1692 میلی‌متر
ارتفاع1435 میلی‌متر
فاصله بین دو محور2502 میلی‌متر
حجم صندوق بار468 لیتر
فاصله کف خودرو تا سطح زمین158 میلی‌متر
وزن خالص1132 کیلوگرم
ابعاد چرخ ها15 اینچ
سیستم تعلیق جلومک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقبمیل پیچشی
سیستم ترمزجلو-عقب: دیسکی

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا صد-
حداکثر سرعت-

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت در شهر-
مصرف سوخت در جاده-
مصرف سوخت ترکیبی-
استاندارد آلایندگییورو 5
حجم باک بنزین45 لیتر

امکانات

امکانات ایمنی

5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک و قفل کودک درب‌های عقب با سیستم محافظت از اعضای بدن سرنشینان شدن به‌صورت الکتریکی
سیستم قطع کن سوخت در عین تصادف
سیستم بازکن قفل درب‌ها در تصادف
سنسور سپر عقب

امکانات رفاهی

پوشش چرمی دو رنگ صندلی‌ها
صفحه‌نمایش لمسی به سایز 8 اینچ با قابلیت ارتباطی با موبایل و بلوتوث
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های بدرقه جلو به همراه دی لایت
شیشه ضد بخار در عقب
سیستم صوتی چندرسانه‌ای + MP5 و با چهار عدد بلندگو با تویتر
چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی
استراحتگاه دست در میانه کنسول جلو
چراغ خطر داخل درب‌ها
چراغ‌های عقب مجهز به سامانه LED
رینگ‌های آلومینیمی

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. Efk
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    الان جوری شده که نه تنها محصولات اقتصادی امثال تویوتا و هیوندای و….خریدش برای مردم رویا شده برند های چینی ام دارن رویا میشن ما باید فیک هاشون رو بخریم(اونم 58 میلیون ناقابل)
    مفت گرونشه،بیشتر از 35تومن تازه تو این بازار داغون ماشین نمی ارزه
    و منشا همه اینام هممون میدونیم چیه بسه دیگه خودمونو گول نزنیم…

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1286 دیدگاه) ,

      درسته این بیشتر از ۳۵ نمیارزه ولی ماشینی که ۳۵ میدن هم بیشتر از ۲۰ نمیارزه. خدایی مردم ما همه چی رو اسب بخار میدونن. این سگش شرف داره به همه محصولات ایران خودرو.

      پاسخ
  2. Hadi
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    قیمت واقعی سی تومن ولی با توجه به شرایط ایران چهل تومن بیشتر نمیارزه ساندرو بهتره

    پاسخ
  3. Mopar or No Car
    سوابق: (1146 دیدگاه) ,

    ماشین چینی نخرید.
    به قول آلمانیا شخصیت هرکسی رو میشه از ماشینی که سوار میشه فهمید. ماشین صفر خریدن رو بیخیال بشید و یک دست دوم تمیز بخرید. لیاقت ما بیشتر از خرید ماشین مونتاژ چینی هست. برای خودتون ارزش قائل باشید همه چیز درست میشه.

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1286 دیدگاه) ,

      زیر ۶۰ تومن کدوم ماشین ژاپنی یا آلمانی زیر 5 سال کارکرد میشه خرید؟ تنها گزینه هایی که تو این قیمت شاید بشه خرید مزدا ۳۲۳ و ماکسیما هستن که اونا هم عمر خودشون و بچه هاشون به سر اومده!!!

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (1286 دیدگاه) ,

        بعد از ماه ها یه سر به سایت باما زدم برای بررسی آگهی های مزدا۳. نسل جدید مزدا ۳ کم کم معرفی میشه و ما هنوز به نسل ۲ این خودرو که سال ۲۰۰۸ یعنی ۱۰ سال پیش معرفی شد میگیم نیو!!! قیمتش هم که ماشالا تو باما تا 155 تومن بالا رفته! نمایشگاه ها هم ملت رو چی فرض کردن ۶۹ تومن نقد و ۳۰ تا قسط ۴.۵ میلیونی یعنی کلاْ ۲۰۴ میلیون!!! همین پارسال بود که قیمت کارخونه اش ۸۵ تومن بود.

        پاسخ
  4. ستار
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    عجب منطقی جیلی ۲۰۱۸ سی تومن می ارزه
    ساندرو هفتاد تومن ؟!!

    ولی در مورد خود ماشین طراحی عقبش میتونست بهتر باشه

    پاسخ
  5. سروش
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    رفتند از ته انبارهای جیلی یه ماشین پیدا کردند برای مونتاژ! هیچی نداریم ولی امنیت داریم! خدایا شکرت!
    مشخصات موتور و گیربکس با حسرت به سربالایی نگاه میکنه! آپشن و طراحی که هیچی در حد صفر!

    پاسخ
    1. هادی 8 سیلندر
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      وقتی اصلاح طلبان سیر مونی ندارن انتظار داری شرکت ژاپنی بیاد ایران معلومه چینی ات اشغال های دیگه میاد ماشین مناسب ایرانه که اصتحلاک زیادی داشته باشه مثل موتور های توربو که اصلا مناسب شرایط آب هوایی و سوخت ایران نیست

      پاسخ
  6. مهرداد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    ماشین چینی که وقتی صفر از نمایندگی تحول گرفته میشه حداقل ۴ یا ۵ میلیون افت قیمت داره دیگه چه ارزشی واسه خریدن داره
    ساندرو یا دنا پلاس توربو صفر ثبت نام میکنی ۱۰ تومن هم صعود قیمت داره تو بازار
    پول همینو میدی دنا پلاس توربو میخری خیلی شیکتر زیبا با امکانات بیشتر و موتور خیلی بهتر وقوی تر

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      احسنت. یکی پیدا شد هم عقیده باشیم. واقعا دنا پلاس توربو هم اپشنهاش بیشتره هم زیباتر هم موتور قوی تر.

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        هم استهلاک بیشتری داره، هم تکنولوژی قدیمی تری داره( در واقع همون 405 خودمون)، هم زودتر داشبوردش به صدا می افته ، هم مصرف بیشتری داره
        و البته خدمات بهتر و بازار دست دوم بهتری هم داره
        مزایا و معایب رو با هم حساب کنیم !

        پاسخ
  7. Genius
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    واقعا تاسف آوره که از مونتاژ دوو و فولکس و هیوندای حال کرمان موتور و زیرمجموعه های آن مثل همین بم خودرو یا خودروسازان ارگ باید یه سراغ چینی ها برود البته که چینی ها و علی الخصوص کمپانی معظم جیلی قابل احترام بوده و هست اما ایکاش ما می توانستیم همزمان که با چین رابطه داریم کماکان با فولکس و هیوندای و الباقی شرکت های جهان نیز تولید استراتژیک برپا میکردیم

    پاسخ
    1. هادی 8 سیلندر
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      فکر میکنی کرمان موتور دست کیه که این چند وقت به دلیل نفوذ که در گمرک دارن قیمت suv های بازار تغییر دادن
      جهان سوم یعنی همین ظلم کن به مردمت تا طرفدارت باشن

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        دوست عزیز جهان سوم بودن هیچ ربطی به اقتصاد یا رانت یا هرچیز دیگه ای توی این کشورها وجود هست نداره یه تقسیم بندیه که در زمان جنگ جهانی دوم انجام شد و ترتیب کشورها توی شرکت در جنگو نشون میده . مثلا روسیه جهان دوم محسوب میشه! کلا به کشورهایی که اعلام بیطرفی کردن میگن جهان سوم 🙂

        پاسخ
    2. فرامرز
      سوابق: (1286 دیدگاه) ,

      مشکل ما با مونتاژ یا واردات ماشین چینی نیست بلکه با کاهش قدرت خرید مردم هست. شما ببین همین 10 سال پیش پارس 14 تومن بود و من یه مجله ماشین خریدم که ۴ تا خودروی ۲۰ تا ۲۵ میلیونی رو مقایسه میکرد زانتیا، مزدا323، کورولا و آوانته. حالا نسل های جدیدتر همه این خودروها تو بازار جهانی با همون قیمت گذشته به فروش میرسه ولی تو ایران قیمت ها سر به فلک کشیدن. دلار اون موقع ۹۵۰ تومن بود و حتی با ۵ برابر شدن دلار قیمت این خودروها باید الآن حدود 100 میلیون باشه نه حدود ۲۰۰ میلیون (قیمت مدل های ۲۰۱۶ کم کارکرد تویوتا کرولا تو بازار)!!!

      پاسخ
  8. Sajjad zia
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشینو از نزدیک ببینید باهاش برونید بعد نظر بدید

    پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    حیف گریبکس ش تیپ ترونیک نیست

    پاسخ
  10. محمد نجفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان من الان یک سالو نیم هست که جک جی فایو
    دارم ولی از چند موردش خسته شدم بافروشش
    میتونم یه صفر جیلی gc 6 رو خریداری کنم .
    موارد خسته کننده جک اینها هست یک دید نا کافی
    داخل کابین دو ارتفاع کم تا زمین به طوری که مدام
    زیرش میگره به زمین سه سنگینیه زیاد چه خبره
    یک تنو چهارصد کیلو مگه میخوام تانک سوار شیم
    چهار خشک بودن لاستیک ها .

    دوستان نظرتون چیه؟

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من تقریبا 6 ماهه که جیلی جی سی 6 اکسلنت خریدم و ازش کاملا راضیم هم از لحاظ امکاناتش و هم فنیش واقعا عالیه خیلی هم کم سرو صداست ضعیفی موتورشم اینجوریه که مثلا شما تو اتوبان سربالایی به جای 120 تا 110 تا میتونی بری بدون این که به ماشین فشار بیاد یا بخواد زیاد گاز بخوره البته اگر بخوای تند تر بری ماشین باید رو دور موتور 4 یا 4ونیم بره بالا. از لحاظ قیمتش نسبت به ماشینای هم ردش از همه لحاظ بهتره!! قبلش 206 تیپ 5 داشتم متاسفانه به خاطر مونتاژ بد 206م دائم تو نمایندگی بود از روز اول که جعبه فرمونش موقع چرخوندن فرمون ماشینو میلرزوند که نمایندگی میگفت به خاطر اصطکاک بین چرخ و جادست که میدونم الکی میگفت چون بقیه ماشینا اصطکاک ندارن فقط مال من داشته… و بقیه چیزاش که تند تند خراب می شد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.