خودروهای چینی

چه زمانی خودروهای چینی در آمریکا فروخته خواهند شد؟

بیشترمان کمابیش آگاهیم که خودروسازان چینی برند معروفی را ارائه نمی‌دهند، از استقلال تکنولوژیک بالایی برخوردار نیستند و کیفیت محصولاتشان نیز از زیر متوسط تا نسبتاً خوب نوسان دارد و بالاتر آنکه، کمتر کسی را در دنیای امروز می‌یابی که عاشق و هواخواه برندی چینی بوده و یا به‌اصطلاح عامیانه چینی باز! باشد اما علیرغم تمامی این خصوصیات، خودروسازان این کشور از یک ویژگی بارز برخوردارند و آن نیز تلاشی پیگیر جهت کسب جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به همراه اصلاح مستمر کیفیت است که بی‌وقفه نیز ادامه دارد. شاید وجود همین عامل هم بتواند به‌تنهایی ضامن موفقیت آنها در آینده ای نه چندان دور گردد.

new-chinese-volvo-s60l
تاکنون برندهای چینی تلاش درخوری را جهت گشودن بازارهای صادراتی، از خود نشان داده‌اند. گرچه در بازارهایی که از توسعه کمتری برخوردارند مساعی آنها تا حدی پاسخ داده اما در ممالک اروپایی و یا آمریکایی، که هم استانداردهای زندگی بالاتر است و هم بازار رقابتی‌تری وجود دارد، جدوجهد آنها تا اندازه زیادی ناکام مانده است. به همین خاطر سازندگان این کشور قصد دارند که با متدهای نوینی وارد این عرصه شوند. یکی از این روش‌ها نیز صدور خودروهای معروف غربی و یا ژاپنی – ساخته شده در این کشور- به این بازارهاست.

qin_byd
از جمله مهم‌ترین این بازارها در دنیای امروز، کشور آمریکاست که در حال حاضر یکی از رقابتی‌ترین آنهاست و ورود و نیز فروش خودرو در آن فوق‌العاده دشوار و پرچالش است. کمابیش شاهدیم که برندهای کره‌ای پس از ۳۰ سال تجربه صادرات به این بازار با چه شرایط دشواری مواجه‌اند، چه برسد به چینی‌هایی که قصد دارند در شرایط بسیار متفاوتی – نسبت به دهه ۸۰ میلادی – پا به این عرصه بگذارند. در زمانه ای که کره‌ای‌ها پروسه صادرات به این کشور را آغاز نمودند، تنها رقبای نسبتاً خطرناکی را که پیش روی خود می‌دیدند، ژاپنی‌ها بودند. در آن زمان، سازندگان آمریکایی با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کردند و برندهای ارزان‌تر اروپایی هم به دلیل فشار فزاینده رقابت از طرف ژاپنی‌ها، یک به یک مشغول ترک این بازار بودند، از مهم‌ترین آنها نیز می‌توان به رنو و فیات و پژو اشاره کرد که به ترتیب در سال ۱۹۸۶، ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ میلادی این بازار را رها نمودند. در آن برهه از تاریخ، هیوندای با بهره‌گیری از مزیت بهای ارزان‌تر و نیز ارائه تجهیزات رفاهی بیشتر (به‌مراتب بالاتر از همتایان غربی و ژاپنی) توانست تنها در عرض ۵ سال، یک میلیون دستگاه خودرو را در بازار آمریکا بفروش برساند، در حالی که برای تویوتا زمان دستیابی به این رقم از فروش ۱۵ سال و برای نیسان نیز این دوره زمانی در حدود ۱۷ سال طول کشید.

Chinese Concept Car E-jet
امروزه این شرایط تا حد زیادی تغییر کرده است. ژاپنی، کره‌ای‌ها و آمریکایی‌ها بر بخش‌های ارزان، متوسط و لوکس بازار سلطه فراگیری دارند و اروپایی‌ها نیز در حیطه خودروهای اسپرتی و لوکس بازار حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند، پس مشاهده می‌شود که جای مانور بسیار اندکی برای موفقیت چین در این عرصه وجود دارد، مگر آنکه بسیاری از معادلات موجود تغییر کند.

Great-Wall-Haval-E-concept-elytre-et-hybride
در متن ذیل که برگرفته از سایت «AUTOGUIDE» است در این زمینه شرح مبسوطی داده شده است که چکیده آن را در ذیل تقدیمتان می‌کنم.
ما اسباب و لوازم زندگی، پوشاک و البسه و حتی قطعات خودرو را از چین دریافت می‌کنیم، اما چه زمانی خودروهای چینی را در فروشگاه‌های مان خواهیم دید؟ پاسخ این است: به‌زودی باید خودمان را آماده خوش‌آمدگویی به ولوو S60 مدل ۲۰۱۶ ساخت چین نماییم، که قرار است به‌عنوان اولین خودروی مدرن چینی در آمریکا فروخته شود. آیا شما از مشاهده یک ولوو ساخت چین شگفت‌زده می‌شوید؟ من به شما می‌گویم که متعجب نگردید، زیرا که این کمپانی سوئدی، در سال ۲۰۱۰ میلادی، توسط شرکت جیلی که یک خودروساز چینی ست خریداری شده است. مدل S60 ساخت چین، یک سدان کشیده‌تر نسبت به نمونه استاندارد آن است که دارای فضای بیشتری در بخش پشتی خود می‌باشد، قرار است که این خودرو در سال آینده میلادی وارد بازار آمریکا شود. گرچه هنوز تاریخ دقیق ورود آن مشخص نشده است.

mg-zero-concept-car1
خودروهای چینی چه جایگاهی دارند؟
چند سالی است که از طرف خودروسازان چینی دائما گفته می‌شود که آنها خواهان ورود به بازار آمریکا هستند اما همواره از پاسخ به این پرسش، که چه زمانی آنها وارد این بازار خواهند شد، طفره می‌روند. علت تأخیر در این ورود نیز ناشی از چند دلیل بنیادی است، یکی از اصلی‌ترین آنها این است که این خودروها هنوز آماده نیستند، نامریتا چو (NAMRITA CHOW) تحلیلگر ارشد موسسه IIHS دراین‌باره می‌گوید: علیرغم گذراندن استانداردهای متفاوت ایمنی، این خودروها غالباً سلایق مصرف‌کنندگان را به‌تمامی پوشش نمی‌دهند و همچنین فاقد ویژگی‌هایی هستند که در برندهای رقیب وجود دارد.

2014 Geely Emgrand EC7
۲۰۱۴ Geely Emgrand EC7
چو با اشاره به عدم موفقیت برند جیلی در بازارهای بین‌المللی چنین می‌گوید: اجازه دهید نگاهی به خودروی جیلی EC7 داشته باشیم، که چهار ستاره ایمنی را در سال ۲۰۱۱ میلادی از موسسه EURONCAP دریافت کرد اما هم‌اکنون شاهدیم که فروش این خودرو را در خارج از چین در حال سقوط است و در حال حاضر نیز در بازارهای توسعه یافته اروپا و آمریکا فروخته نمی‌شود. علاوه بر این، خودروسازان چینی در حال کشمکش با دیگر رقبایشان در بازار داخلی خود هستند، وی در این زمینه به شرکت گریت وال اشاره می‌کند. کمپانی گریت وال خودروهای خود را در بازار بریتانیا، جهت جذب هر چه بیشتر مشتریان، با گارانتی ۶ ساله عرضه می‌کند اما گریت وال با مشکلات جدی در بازار داخلی چین مواجه است که دامنه آن حتی به SUV بزرگ ساخت این برند یعنی هاوال H8 نیز کشیده شده است. حتی اگر این کمپانی بتواند مشتریان محلی را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد باز هم به‌دشواری قادر خواهد که در بازار به‌شدت رقابتی آمریکا به تاخت وتاز بپردازد.

Haval H8
Haval H8
تنها خودروی ساخت چین در محدوده بازار آمریکا،CODA EV نام دارد. هر چند CODA یک کمپانی آمریکایی است ولی مدل EV آن بر مبنای خودروی چینی هافی SAIBAO تکوین یافته است. از آنجایی که در حال حاضر باتریهای الکتریکی زیادی در چین ساخته می‌شوند لذا باتری‌های بکار رفته در این خودرو نیز از همین کشور وارد شده است، با این حال، طراحی بدنه این خودرو توسط CODA صورت پذیرفته است. با تمامی این اوصاف، شاخه خودروسازی CODA در سال ۲۰۱۳ میلادی ورشکسته شد و تنها توانست ۱۱۷ دستگاه از این نوع خودرو – که مبنای آن چینی است – را در بازار آمریکا بفروش رساند.

Coda EV Sedan
Coda EV Sedan
البته یک خودروی دیگر ساخت چین هم در بازار آمریکای شمالی وجود دارد، اما نه در آمریکا بلکه در کانادا. اخیراً نمایشگاه‌های کانادا شاهد حضور نسل دوم هوندا فیت ساخت چین بوده است، گرچه حضور این خودرو با عرضه نسل سوم هوندا فیت – که ساخت مکزیک است – متوقف مانده است، اما در مجموع به نظر می‌رسد که رسانه‌های کانادایی نظر مثبتی نسبت به هوندا فیت ساخت چین ابراز داشته‌اند و هیچ نگران شایان توجهی هم بابت کیفیت آن اعلام نشده است. چو (CHOW) می‌گوید: هوندا فیت عموماً در چین ساخته شده و به اقصی دنیا صادر می‌گردد و تاکنون هیچ نگرانی قابل‌ملاحظه ای هم بابت کیفیت آن اعلام نشده است. تیموتی کین (TIMOTY CAIN) از متصدیان سایت GOOD CAR BAD CAR دراین‌باره چنین می‌گوید: کاملاً روشن است که مشتریان کانادایی نگران این موضوع نیستند که خودروی آنها در کدام محل ساخته می‌شود.
خودروهای هوندا فیت در سایت گوانگژو (GUANGZHIU) چین ساخته می‌شوند و روند عرضه آنها در سال ۲۰۱۳ میلادی رو به بهبود بوده است. تیموتی کین می‌گوید: آیا مردم بابت این مسئله نگران هستند که هوندا فیت در چین ساخته می‌شود؟ خب، به‌وضوح مشخص است که مشتریان نگران این مسئله نیستند و این امری است که در بیشترین خریداران فیت از سال گذشته و نیز از سال‌های ۲۰۱۰،۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ وجود داشته است.

Honda-Fit
چه اتفاقی برای ولوو روی خواهد داد؟
نامیرتا چو که پیش از این هم از او یاد کرده‌ایم چنین می‌گوید: تا زمانی که شرکت ولوو رابطه خود را با زنجیره ای از عرضه‌کنندگان (قطعه سازان) سطح بالا حفظ نماید، آن دسته از خودروهای این شرکت که در چین ساخته می‌شوند در بازارهای جهانی با تبعات منفی دچار نخواهند شد. ما شاهد این امر هستیم که دیگر سازندگان خودروهای لوکس هم از ولوو تبعیت می‌نمایند.

Volvo-Universe
برند لوکس اینفینتی دفتر مرکزی بین‌المللی خود را در هنگ‌کنگ مستقر نموده و قصد دارد که به‌زودی پروسه تولید خود را در چین آغاز نماید. هنگامی که شرکت سازنده شروع به عرضه اولین سری از خودرو اینفینیتی Q70 L ساخت چین خود به این بازار نماید، مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز طعم سلایق چینی را خواهند چشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa&S

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (318 ديدگاه)

    هیچوقت چون اونجا آمریکاست و اینجا ایرانه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. military

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      کی سی سال پیش فکر میکرد کره ای ها توی امریکا ماشین بفروشن؟؟؟
      حالا بیا خودرو ساز هایی مثل کیا و هویوندا که سنشون از ایران خودرو و پارس خودرو کمتره دارن توی امریکا ماشین میفروشن و مطمئن باش پای چینی ها هم به بازار امریکا باز میشه چون برعکس ما کار و تلاش کوشش دارن و از اول نمیگن اونجا امریکاست اینجا ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. armin

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بنظرم قرار نیست اصلا چین ماشین با کیفیت تولید کنه چون تولیدش با افزایش قیمت مواجه میشه که خرید یه ماشین چینی که هم قیمت با برندهای جهانی باشه منطقی نیست پس اونا دمبال تولید با حداقل قیمت هستن تا فروش بیشتری داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    وقت گل نی…!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mamad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ساخت ماشین در چین کم هزینه تر از جاهای دیگه ست من نمیدونم که چین قراره چقذ پیشرفت کنه ولی مطمئن باشید هزینه هاش به مراتب کمتره و ماشیناش ارزون تر…مثلا بخواد یه ماشین با کیفیت تو چین تولید بشه همون ماشین تو اروپا گرون تر در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فکر می کنم قبل از بازار امریکا چینی ها باید نشون بدن بی کیفیت نیستن.متوسط قیمت خودروهای فروخته شده تو امریکا حدود 30 هزار دلاره در حالی که ارزونترین قیمت خودرو 13 هزار دلاره.یعنی به طور متوسط امریکایی ها بیش از 2 برابر ارزونترین ماشین پول برای خرید ماشین خرج می کنن.در ضمن امریکایی ها با 5 هزار دلار پول نقد می تونن بنز قسطی بخرن و توی 7 سال با بهره پایین پول رو پرداخت کنن.مثل اینکه برای امریکایی ها هزینه نگهداری و کیفیت خدمات پس از فروش اهمیت برابری با برچسب قیمت خودرو داره.چینی ها اگر می خوان بجایی توی بازار امریکا برسن باید کیفیت بالا رو با قیمت مناسب(نه حتما پایین) ارائه کنن.شاید خرید پراید و دیگه اشغال های داخلی و خارجی برای خیلی از ایرانی ها رویا باشه اما امریکایی های متوسط یا حتی ضعیف تر انتخاب های زیادی دارن.چینی ها نمی تونن به سادگی توی چنین بازاری جایی داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. milad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    کیفیت کالا در چین با توجه به پولی که مشتری پرداخت میکنه دریافت میکنه ما بخاطر اینکه ارزش پولمون خیلی پایین همین خودروهای بی کیفیت چینی هم برای خیلی از ما ها گرون درمیاد….الان که گوشی های اپل یا خیلی از مدلهای گرون گوشی های سامسونگ ساخت چینه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من اصل متن لاتین این مقاله رو خونده بودم
    بهتر دوستان عزیز دقت بیشتری در انتخاب و ترجمه کنند
    قسمت های اصلی مقاله اصلا اینجا اورده نشده بود قسمت های اورده شده نیز تا حد ی با متن اصلی فاصله داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اون عکس سومی- E jet Concept-خیلی قشنگه،هیبریدیه
    نمیدونم شبیه چه ماشینیه،قیافش برام آشناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شهریار

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خوبه ادبیات ما برای هر موضوعی چندین و چند ضرب المثل و روایت داره…از جمله این مثل معروف که —–خواستن توانستن است—-Where there’s a will, there’s a way—
    که البته صرف فعل خواستن برای ما خیلی مشکل شده و به سان بالا رفتن از قله اورست با دست بسته ….و برای چینی هایی که خیلی از ما حتی شاید آدم حسابشون نکنیم صرف فعل خواستن عین خوردن آب گوارا ست..
    عزیزان ، گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد..با هم خواهیم دید که خودروی ساخت چین به آمریکا صادر خواهد شد البته با کیفیت بالا و تکنولوژی پیشرفته..و خواهیم دید که خودروهای چینی با کیفیت به مراتب پایین تر از امروز باز هم به کشور عزیزمان وارد خواهد شد و من و شما هم همین جا و در همین سایت خواهیم گفت :15 سال پیش کی فکر میکرد چین خودرو به ایالات متحده صادر کنه
    البته ما گناهی نداریم…چون چاره ای نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. دوره گرد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با درود
    دوستان اینجا فقط اجناس بی کیفیتشو میارن خود ریس جمهور چین تو پیام تبریک شب یلدا مگه نگفته ما تاجریم هم جنس خوب داریم و هم جنس بی کیفیت .
    تاجرای شما میان اینجا لنت ترمز تقلبی پراید سفارش میدن و ولی خودشون سوار پورشه میشن شما مگه کشورتون گمرگ و اداره استاندارد نداره ؟
    از اونا بخواهین جلو واردات اجناس بی کیفیت رو بگیره ما تاجریم و هر جا سود باشه هستیم
    در ضمن خیلی از برندهای معروف دنیا تو چین مونتاژ میشه مثل همین گوشی های اپل و ..
    ما خودمان باید بخواهیم که جنس بی کیفیت چینو نخریم و بجاش دنبال اجناس با کیفیتش باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دوست عزیز البته اون ویدئو ی رییس جمهور چین یه کار طنز بود و واقعا ایشون همچین حرفی نزدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. یه پسر

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    والا تنها مزیتی که چینی ها دارن اینه که قیمتشون در مقابل آپشن هایی که ارائه می دن مناسبه ، ولی تو اروپا یا آمریکا که سرانه درآمد بالایی داره و نگاه مصرف کننده هاش بیشتر به ایمنی ، آلایندگی ،امکانات و کیفیت ماشینه تا برچسب قیمتش دیگه همچین ویژگی توجیه نداره
    بر خلاف ایران که اگه کسی از پژو 405 و بچه هاش خسته شده باشه و توانایی خرید بالای صد میلیون رو نداشته باشه هیچ حق انتخابی به جز چینی ها نداره

    از طرف دیگه تا برند شدن خودرو های چینی و قابل اعتماد شدنشون راه زیادی مونده
    یعنی حتی اگه امروز چین خودرویی هم بسازه که کیفیتی مثلا بیشتر از ژاپنی ها هم داشته باشه و از همه جهت بهتر باشه اما باز هم باید چندین سال بگذره تا از طرف مصرف کننده ها به عنوان یک تجربه خوب تبلیغ بشه
    در ضمن کیفیت بالا = قیمت بالا ست
    تو باز جهانی که مزدا 3 مدل 2015 بین 16 تا 18 هزار دلار قیمت داره با اون طراحی زیبا و برند معتبر ؛ کار برای مطرح شدن چینی ها خیلی سخته
    یعنی مزدا 3 مدل 2015 اگه تو همین ایران با قیمت واقعیش ، که تو ایران میشه حدودا 65 میلیون فروخته بشه دیگه کسی بیشتر از 25 میلیون پول به جیلی بیلی نمی ده

    حتی در صورت مدیریت صحیح با مونتاژ خودرو های فرانسوی یا ژاپنی تو ایران با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان مطمئنا بازار خیلی از چینی های مخصوصا بالای 60 میلیون توی بزرگترین بازار فروششون به خطر می افته
    چیز غیر ممکنی هم نیست ؛
    الان ولوکس واگن جتا با قیمت 17000 هزار دلار با همین دلار 3500 میشه حدودا 65 میلیون که اگه قرار به مونتاژ باشه نباید قیمتش تو بازار بالای 100 تومن بشه
    ( با توجه به عادت بد ایرانی ها که موقع مونتاژ ماشین رو سبک تر از مدل خارجی تحویل می دن ، حالا شما در نظر بگیر چقدر خواسته و ناخواسته ارزان سازی میشه جدا از اینکه خودروی مونتاژ شده تعرفه و شرایط واردات رو نداره – البته فقط اراده و مدیریت می خواد )

    در ضمن خیلی متشکر از آقای مهندس ؛ مث همیشه سوژه و پرداختتون عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      مونتاژ ماشینهای داخلی اگه توسط شرکتهای دولتی مثل ایران خودرور و سایپا انجام بشه خیلی نمیشه امیدوار شد که قیمت معقولی داشته باشند یا کلی از آپشنها کسر میکنند یا اینکه قیمتی نجومی بهشون اختصاص میدند. اینها حتی به ماشین چینی هم رحم نمیکنند چه برسه به ماشین اروپایی و آمریکایی. همین ماشینهای چینی سایپا نگاه کنید چقدر با خود چین اختلاف قیمت داره و چه آپشنهایی ازشون حذف شده. ماشینهای غیر چینی که پیشکش. یا مثلاً ایران خودرو سوزوکی ویتارا میده خیلی ارزانه ؟ خودروهای مونتاژی حداقل در مورد شرکتهای خودروسازی دولتی نمیشه امید داشت که با قیمت معقول به دست مشتری برسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم (یه پسر) عزیز و گرامی،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. mehran

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با خوندن نظرات هموطنان عزیز در ذیل این گزارش نکاتی به ذهنم رسید که شاید بد نباشه مطرح کنم
    بیشتر نظرات حاوی تمسخر و تحقیر و تخریب چینی ها و صنعتشان و از طرف دیگر خود بزرگ بینی و پر مدعا بودن و متوهم بودنمان است. در حالی که به جرات می توان گفت قریب به اتفاق این دوستان نه از صنعت چین چیزی می دانند نه خودروی چینی می شناسند و نه تا به حال چین را دیده اند.و حتا زحمت مطالعه حداقلی در این مورد به خودشان نمی دهند .
    قصد دفاع از چین نیست بلکه قصد نقد خودمان است که اولین شرط توسعه آگاهی است .
    آنچه از چین جای نقد و بسا حمله دارد سیاستها ی این کشور قدرتمند است و نه صنعتشان که به سرعت نور در حال پیشرفت و تسخیر دنیا در زمینه های صنعتی و صادراتی و تکنولوژی و … است .پیشرفت صنعت خودرو در چین در این چند ساله ترسناک است و تمامی شرکتهای معتبر را نگران ساخته .
    اگر سفری به چین داشته باشید خواهید دید که در تمامی زمینه ها از ساختمانهای مدرن تا پلها و جاده ها و صنعت ریلی و فرودگاه ها صاحب مدرن ترین امکانات هستند .از گرانقیمت ترین و با کیفیت ترین خودرو ها تا خودرو های ارزان قیمت و خودرو های چینی همه جا در حال حرکت هستند.اینکه خودشان از ماشین چینی استفاده نمی کنند توهم ماست .همچنان که توهم داریم که برترین بهره هوشی در دنیا را صاحب هستیم و افسوس به جرات جزو عقب مانده ترین کشور ها هستیم.
    بجای اظهار نظر های بیمورد و بی محتوا که نشان دهنده ی سطح آگاهی ماست با مطالعه مناسب سعی در شناخت واقعیات داشته باشیم و تکانی به مملکت خودمان بدهیم.
    قبلا از اینکه کمی تند رفتم پوزش می طلبم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شایان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    چین چین تا پیروزی چین چین تا پیروزی ای تف تو روت ای چین که هر چی آشغاله رو داری به خورد ملت میدی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. sunmartin

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چین هیچگاه به سمت کیفیت حرکت نمیکند چون اصلا خودرو ساز نیست و یک کپی کار است خودروهای چینی از قبیل گریت وال جک و MG و لیفان و چری و هاوال و..جزو بی اعتبارترین و بی کیفیت ترین خودروها هستند که اغلب به کشورهای تازه استقلال یافته کمونیستی و نیز کشورهای جنگ زده و قحطی زده آفریقایی و اسیایی صادر میشوند باید توجه داشت که اگر چین بخواهد در کالایی کیفیت را اعمال کند با افزایش هزینه کارگر و مواد اولیه و انرژی و در نتیجه گرانتر شدن ان کالا روبرو میشود د نتیجه کالای چینی بخصوص خودرو بی کیفیت نامرغوب و کم فروش هستند البته یکسری والا هم تحت لایسنس در چین وجود دارد مانتد لب تاب های اسوس و گوشی های اپل و سامسونگ که بازهم قابل قبول تر از برندهای من درآوردس و بنحل چینی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر من با این سیر پیشرفت چینی ها که برایشان دیگران برنامه ریزی کرده اند تا چند سال دیگه باید با افتخار بگوییم که ماشین چینی سوار هستیم و خودرو سازی داخلی در ایران همانطور که می بینیم محکوم به تولید خودرو چینی هستند در هر صورت به عقیده بنده آینده با ماشین های چینی است حتی بازار کره و اروپا را تحت سلطه خود قرار خواهند داد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا