جنرال موتورزخودروهای چینی

جدیدترین خودروی الکتریکی GM و وولینگ، کوچولوی بی‌نام!

اوایل سال جاری بود که جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ از خودروی الکتریکی کوچکی با نام بائوجون E300 رونمایی کرد. این خودرو برای شهرهای شلوغ چین طراحی شده است.

حالا که با E300 آشنا شده‌ایم نوبت به دیگر برند این جوینت ونچر یعنی وولینگ رسیده که از محصول خود رونمایی کرد. این خودروی الکتریکی فعلاً نامی ندارد اما وولینگ می‌گوید در طراحی آن از خودروهای کلاس Kei بازار ژاپن الهام گرفته است.

ابعاد خودروی الکتریکی و شهری وولینگ کاملاً مشابه خودروهای Kei بوده و این موضوع به ویژه در نسبت ارتفاع به پهنای خودرو مشهود است. ویژگی‌های اصلی طراحی این خودرو شامل خطوط مستقیم و عناصر مربعی هستند. همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی همچون طرح‌های دو رنگی نیز وجود دارند.

اگرچه فعلاً تصویری از کابین منتشر نشده اما این هاچبک دو درب گنجایش کافی برای چهار نفر را خواهد داشت و وسیله‌ای مناسب برای ترددهای شهری خواهد بود. هنوز ابعاد این محصول الکتریکی اعلام نشده اما وولینگ می‌گوید ابعاد جمع‌وجور و فاصله بین محوری کوتاه باعث می‌شوند این خودرو مزیت‌های زیادی در زمان پارک کردن و تردد در فضاهای شلوغ شهری داشته باشد.

بنا به گفته رسانه‌های چینی، محصول جدید وولینگ طول ۲۹۲۰ میلی‌متری داشته و ۲۲۰ میلی‌متر طویل‌تر از اسمارت EQ فورتو و ۲۹۵ میلی‌متر طویل‌تر از بائوجون E300 دو نفره می‌باشد. انتظار می‌رود این خودروی الکتریکی با دو باتری که ظرفیت‌های ۹ و ۱۴ کیلووات ساعتی دارند عرضه شود.

پیشرانه الکتریکی خودروی موردبحث صرف‌نظر از باتری انتخابی قدرت ناچیز ۲۷ اسبی خواهد داشت. در مقایسه باید گفت بائوجون از باتری ۱۶.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۳۹ اسبی استفاده می‌کند. در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو شامل نام آن منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    کوچول موچولو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    چرا لاستیک نداره . گاری به تمام معنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    به درد چپوندن ماشین لای جا های تنگ و باریک تو ترافیک میخوره.
    یه سری پراید هستن که دور از حضور هر لاین خالی میشه فرمونو میچرخونن هجوم میبرن اونجا انگار حلوا خیرات می کنن اصلا توجهی به آینه ها ندارن و ترمز هم براشون تعریف نشده. اکثرا هم از راست سبقت میگیرن.
    ناگفته نمونه خودمم سوار این ماشینا میشم اما اصلا اینطوری رانندگی کردنو دوست ندارم،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (336 ديدگاه)

      درود برتو که حقیقت را گفتی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. darlyn

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    فقط قدرت و باتری ها ضعیفن ولی ماشین خوشگله و در عین حال برای پارک دوبل و جاهای شلوغه ولی با این وضع فک کنم کمی کند باشه

    اگه ارزون باشه ک حتما هست آدم یکی داشته باشه ضرر نخواهد کرد و باید در نظر هم داشت ک این ماشین ی ماشین کاملا شهریه و برای ترافیک ها طراحی شده . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا