خودروهای چینی

جدیدترین اطلاعات درباره خودروهای بازار چین

طبیعتاً بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان مورد توجه بسیاری از خودروسازان تراز اول دنیا قرار داشته و البته خودروسازان داخلی کشور چین نیز با سرعتی زیاد در حال پیشرفت بوده و هر روز خودرویی جدید را ساخته و معرفی می‌کنند. در این نوشتار آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به ۴ خودرویی که در آینده در این کشور عرضه خواهد شد را با هم مرور می‌کنیم.

  • ام جی ZS

جدیدترین تصاویر جاسوسی از نسخه‌ی تولیدی ام جی ZS در چین منتشر شده است. البته رنگ نقره‌ای خودرو کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. ZS به عنوان یک خودروی نیمه مفهومی در نمایشگاه گوانگ ژو معرفی شد و نسخه‌ی تولیدی آن در ماه آوریل در چین عرضه خواهد شد.

mg-zs-china-0
پیشرانه‌های در نظر گرفته شده عبارت است از نسخه‌ی ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسبی که به گیربکس ۵ سرعته ی دستی یا ۴ سرعته ی اتوماتیک متصل است. دیگر پیشرانه نیز نسخه‌ای ۳ سیلندر و ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۰ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک در دسترس است. ZS تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

mg-zs-china-0a

mg-zs-china-2
برند MG که خواهر Roewe است در تملک کمپانی Shanghai Auto Industry Corporation یا همان SAIC قرار دارد.

mg-zs-china-1v
اما در کابین این خودرو شاهد ورودی‌های هوای مدور، کف‌پوش‌ها با حاشیه‌های قرمز، چرم روی داشبورد و تریم پیانو بلک تونل مرکزی هستیم.

به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش خودرو ابعاد ۱۰ اینچی دارد. دکمه‌های بسیار کمی در کابین دیده می‌شود بنابراین سیستم اطلاعات سرگرمی ZS عهده‌دار انجام اکثر عملکردهای خودرو است.

  • کیا KX7

تصاویر جدیدی از نسخه‌ی تولیدی شاسی‌بلند کیا KX7 با رنگ قرمز و جلوپنجره‌ای براق منتشر شده است. KX7 پرچم‌دار جدید کیا در چین بوده و در ماه مارس به بازار خواهد آمد.

kia-kx7-red-1
کیا KX7 بر پایه‌ی سومین نسل سورنتو ساخته شده است. سورنتو به دلیل اینکه از کره جنوبی وارد چین می‌شود کمی گران‌تر از رقبای خود است. البته این اختلاف بها خیلی زیاد نیست زیرا کره و چین روابط تجاری خوبی دارند و به همین مالیات زیادی بر خودروها وضع نمی‌شود. با این وجود کیا تصمیم به تولید محلی گرفته است.

kia-kx7-red-2
KX7 توسط شرکت جوینت ونچر Dongfeng-Yueda-Kia در چین ساخته خواهد شد. این خودرو از همان پیشرانه‌های سورنتو و گیربکس‌های ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک استفاده خواهد کرد. مدل‌های فول تر این خودرو سیستم چهار چرخ محرک خواهند داشت.

اگرچه که جلوپنجره‌ی KX7 به جوان‌تر شدن خودرو کمک کرده‌اند اما کلیت خودرو واقعاً کهن‌سال است. سومین نسل سورنتو در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده و سالخوردگی این خودرو به وضوح داخل کابین دیده می‌شود.

kia-kx7-red-2a
کابین خودرو شبیه مدلی متعلق به سال ۲۰۱۷ نیست. پلاستیک‌های بکار رفته در کابین از نوع ارزان‌قیمت هستند.

خب در کل با توجه به موارد ذکر شده به نظر می‌رسد KX7 یک تلاش بازاریابی بدبینانه باشد. شاید کمپانی‌ها به دلیل بازار تشنه‌ی چین این کار را می‌کنند؛ اما زمانی که رشد بازار کند شود و مصرف‌کننده‌ها اطلاعات زیادی به دست بیاورند، بیشتر درباره‌ی خودروها تأمل خواهند کرد.

  • هیوندای میسترا

اولین تصاویر از سدان هیوندای میسترای فیس لیفت شده در بازار چین منتشر شده است. این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد و اندکی بعد نیز به بازار خواهد آمد. فیس لیفت خودرو دربرگیرنده‌ی جلوپنجره، چراغ‌ها و سپرهای جدید است.

hyundai-mistra-1

hyundai-mistra-2
هیوندای میسترای فعلی در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. این سدان کامپکت تنها مختص بازار چین بوده و در جایگاهی بین الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد. شرکت جوینت ونچر بیجینگ-هیوندای این خودرو را تولید می‌کند. ۳ پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری ۱۴۳ اسبی،۲ لیتری ۱۵۵ اسبی و ۱.۸ لیتری توربوی ۱۷۵ اسبی در دسترس هستند. تغییری در پیشرانه‌ها صورت نگرفته است.

hyundai-mistra-4

hyundai-mistra-3
در نمای عقب از سپری جدیدتر بهره برده شده و حالا دیگر خروجی اگزوز قابل مشاهده نیست.

  • چانگان CS55

شاسی‌بلند جدید چانگان با نام CS55 در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی خواهد شد. فروش این خودرو نیز از نیمه‌ی دوم سال جاری شروع می‌شود. واضح است که در طراحی خودرو از رنجروور الهام گرفته شده و مطابق سنت چینی‌ها به نظر می‌رسد چرخ‌های خودرو کوچک و نازک هستند.

changan-cs55-1

changan-cs55-2
در نمای عقب خروجی‌های اگزوزی را می‌بینیم که زاویه‌ای عجیب دارند. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متری است.

منبع: carnewschina

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم کشور ما بزگترین بازار چینی ها برا خودرو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چعارمین بازار بزرگ.
      بعد از الجزایر ، مصر و روسیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کشور دوم دقیقا یادم نیست مصر باشه.
        فکر کنم عراق بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    ایران بزرگترین بازار خودروهای چینیه بله و متاسفانه چینی ها مثل قارچ روز به روز بیشتر میشوند بدون اینکه کیفیت کلی آنها تغییر کند
    امجی gt با 126 اسب بخار و قیمت 115 ملیونی نمونه بارز یک خودروی چینی با قیمتی گزاف است البته در ایران?
    میدانیم که برخی چینی سواران و دلالان شرکت های مونتاژ کار چینی اکنون می آیند و زیر این پست کامنت گزاری میکنند که ای داد و فغان از دست این کره ای های آشغال !!و حلبی! و سوگند یاد میکنند که برندهای چینی بسیار با کیفیت تر از کره ای ها هستند حال این سوال پیش می آید که اگر برفرض خودروی امجی از کیا و هیوندا کیفیت بالاتر و تکنولوژی برتری دارد پس چرا در هیچ رنکینگ و مجله معتبری ارزیابی نمیشود و در آمار فروش خود چینی ها در رتبه بسیار پایین و در کانادا و استرالیا و المان هیچ فروشی ندارد ؟؟ احتمالا اروپایی ها و آمریکایی ها از کیفیت بسیار والای چینی ها بی اطلاع هستند وگرنه در اروپا هم شاهد جولان این شبه خودرو ها بودیم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تيرداد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      چاره ای نیست وقتی ماشین های ٩ هزار دلاری که ارزان ترین ماشین های جهان هستند میشن نزدیگه ٩٠ میلیون مردم توانایى ندارن کمری سوناتا اپتیما ماشین های ارزان و معمولی تو همه جای دنیا هستن ولی الان یه کمری باید ٢۴٠ پول بدی مردم ما اینهمه پول در میارن میدن یه سانتافه که تو کشور ما ماشینه گرونو خوبیه ولی بجاش تو بازار جهانی ماشین بسیار معمولی و ارزونیه یه زمانی بود ۵٢ ولی الان برای ما ٢٣٠ ت فولشه و بیشتر اون موقعه همچی ٢ برابر میشد باز زیاد نبود یه گمرک بود فقط ولی الان فقط ۴ برابر دلار ماشینه نظر من اینه که دولت باید گمرکُ برداره حتی موقتی تا دلار رو درست کنن تا مردم چیزی که لیاقتشونه رو بگیرن نه این ماشین هارو با این قیمت مردم که گناه ندارن شما فقط بگین کجای جهان بنز s500 با قیمت یه پورشه ٩١٨ یا 3 تا هوراکانه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (359 ديدگاه)

    هلاک آون نوشته چانگان رو جلوپنجره cs55 شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    چینی ها از رو هم کمک میگیرند!
    ام جی از بسترن
    چانگان از چری (همون ام وی ام)
    ولی کاش بی‌ام‌وه سری ۱ سدان تو ایران بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دوست من
      ام جی چینی نیست و دفتر طراحی و سرپرستی آن در انگلستان است و دیزاین سنتر لانگ بریج آنقدر بزرگ و با سابقه هست که از جایی کپی نمیکنه..
      طراحان لانگ بریج از بزرگان طراحی خودرو دنیا هستند و سر طراح ام جی بسیار سرشناس است..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سیاوش

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    چین =آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. just bentley continental

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (185 ديدگاه)

      شما برو پرایدتو سوار شو بچه نشو چین ماشین خوبم داره خدایا کی این ادما درست میشن هیچوقت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Madjid911 GT2

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        بعضی پراید سوار ها کفششون شرف داره به هزار تا بنز سوار مغرور.

        خدایا کی ما میخوایم دست از ظاهر بینی برداریم.

        اه

        موافقم 0
        مخالفم 1
  6. حمیدرضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انقدر این بازار بزرگ و شلوغه هر کمپانیی برای بدست اوردن حتی یه بخش کوچیک دائم در حال تلاش هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاسین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من کاری به کیفیت خودرو تولید چین ندارم هیچ شرکت بزرگی از روز اول بزرگ نبوده ولی هرجور نگاه کنی پیشرفتشون خیلی سریعه و فکر نمیکنم هیچ بازاری تو دنیا در حد اینا رقابتی باشه ده سال پیش اینا بیست مدل ماشین نداشتن سال گذشته 28 میلیون ماشین فروختن اصلا بگو همشون از دم بی کیفیت بالاخره دارن حرکت میکنن اگه ده سال دیگه ماشیناشون بصورت انبوه سر از اروپا در بیاره جای تعجب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رسول

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ھممون میدونیم مشکل کجاست اونم اینکہ منافع بعضیا در میون یکیشون آقا زادہ ھا ھستن ولی بہ نظر بندہ اگہ میخواین ماشین خوب سوار شین حداقلش اینکہ برید بہ جا ھای کہ منطقہ آزاد۔ مثل خوزستان و شمال غرب یا قشم و کیش زندگی کنید یا خارج کہ خارج بخاطر دور بودن از خانوادہ سخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. pejman

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران ۴تا شرکت خودرو سازی داریم هرکدومشون سالی یه بار اعلام ورشکستگی میکننو از دولت وام میخوان با ٣٠ سال سابقه دارن همون خودرو هایی که ٣٠ سال پیش تولید کردنو تولید میکنن
    تو چین ۵٠تا شرکت خودرو ساز با ٢٠٠نوع برند هست که همشون سر جمع ۴٠ سال سابقه ندارن بعد همه موفق هستن
    هر کدومشونم سالی ٣ ۴ تا ماشین مدرن معرفی میکنه
    جالب اینجاس که لیفان بعد از ١٠ سال خودش پیشرانه و جعبه دنده های اتومات مدرن میسازه
    اما ایران خودرو هنوز نتونسته بعد ٣٠ ۴٠ سال مونتاژو زورو بد بختی یه موتور ٢٠۶ یا ۴٠۵ سالم تولید کنه
    اینه فرق ماست
    چجوری مقایسه میکنید ایران رو با چین
    مثلا
    قیمت پراید بی کیفیت که نه کولر داره نه بخاری نه شتاب نه امنیت و فقط ۴تا چرخ گردونه ٢٢ میلیون
    قیمت ایکس پنجاه اتومات فول اپشن ۶ایربگ مانیتور لمسی داشبورد چرم با طراحی مدرن در چین ٢۴ میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sardar

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اقا یه نکته
    این چانگانه از چری تیگو جدید همون اکس33 جدید کپی کرده جلوشو . این چینیا به مرحله ای رسیدن از خودشونم کپی می کنن . خودکپینگ بهش میگن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. ايمان

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی که میگن چینى أشغاله برن ماشینهای چینى سوار بشن بعد فرق ماشین چینى رو با ٢٠۶ و سمند و پژو پارس متوجه میشن خدایی رانندگى با ماشین چینى خیلى لذت بخشتر إز محصولات ماست حتماً امتحان کنید متوجه فرقشون با هم میشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا