دوئل ماهیندرا KUV100 و جک S1

به آخرین گروه‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که امروز به گروه کراس‌اوورهای سگمنت A اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه سایپا کوییک در برابر رنو کویید قرار گرفت که در آن مجموعاً تعداد 2468 رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت کویید توانست با دریافت 1921 رأی و کسب 78 درصد از کل آراء پیروزی قاطعانه‌ای کسب کرده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که کوییک با دریافت تنها 547 رأی از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. حال امروز در سومین دوئل گروه کراس‌اوورهای سگمنت A ماهیندرا KUV100 و جک S1 رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

سوزوکی ایگنس

فیات پاندا کراس

ماهیندرا KUV100

جک S1

سوزوکی ایگنس

؟

جیلی ویژن X1

هاوال H1

سایپا کوییک

رنو کوئید

؟

رنو کوئید

فولکس کراس‌فاکس

مزدا فلایر

؟

ماهیندرا KUV100

ماهیندرا یکی از خودروسازان فعال هندی است که بیشتر به تولید کراس‌اوور، پیکاپ و ام‌پی‌وی مشغول است و مالکیت شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ و همین‌طور شرکت طراحی ایتالیایی پینین‌فارینا را هم در اختیار دارد. این شرکت سال گذشته کراس‌اوور بسیار کوچکی را بنام KUV100 صرفاً برای عرضه در بازار هند معرفی کرد. این کراس‌اوور کوچک هندی با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار هند عرضه می‌شود که هردو از نوع 1.2 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی هستند اما یکی از آن‌ها دیزلی و دیگری بنزینی است. موتور دیزلی 77 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور دارد ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب چینی پیشرانهٔ بنزینی KUV100 را انتخاب کرده‌ایم که 85 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتورها توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. KUV100 کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمتی است و به همین دلیل نباید انتظار ایمنی بالایی از آن داشت اما بااین‌حال ماهیندرا تجهیزاتی چون دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ستون فرمان تلسکوپی و قفل اتوماتیک درها هنگام حرکت را به‌صورت استاندارد برای آن در نظر گرفته است. چند وقتی است که زمزمه‌های عرضهٔ KUV100 در بازار کشورمان هم شنیده می‌شود. این خودرو در بازار هند با رقبایی چون رنو کویید و داتسون ردی گو مواجه است.

جک S1

شرکت چینی جک که تعدادی از محصولاتش در کشورمان هم عرضه می‌گردد، اوایل سال جاری کراس‌اوور کوچکی بنام S1 را معرفی کرد. این خودرو که به‌عنوان جایگزین کراس هاچ‌بک جک YueYue در نظر گرفته شده، به‌تازگی به بازار چین عرضه شده است. البته جک نام این کراس‌اوور کوچک را به S2 مینی تغییر داده است اما نام S1 برای آن مناسب‌تر به نظر می‌رسد. درهرحال برای این خودرو تنها یک پیشرانه ارائه می‌شود که از نوع 1.3 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی است. این موتور 100 اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. S1 خودروی بسیار کوچکی است اما برای القاء شدن نمایی کراس‌اوور مانند، به ریل‌های روی سقف مجهز شده و همین‌طور چرخ زاپاس آن‌هم روی درِ صندوق بار نصب شده است درحالی‌که در طراحی قسمت عقبی آن الهام گیری از نسل‌های قبلی تویوتا رافور کاملاً مشهود است. جک قصد دارد S1 را علاوه بر چین در کشورهای روسیه و برزیل هم عرضه کند. تیپ پایهٔ این مینی کراس‌اوور چینی به ترمز ABS و EBD، دو ایربگ و سیستم تهویه مطبوع مجهز است درحالی‌که در تیپ‌های بالایی رینگ‌های آلیاژی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب و سانروف برقی هم ارائه می‌شود.

مشخصات فنی

 

ماهیندرا KUV100

جک S1

پیشرانه 1.2 لیتری 3 سیلندر 1.3 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 85 اسب بخار 100 اسب بخار
گشتاور 115 نیوتن متر 125 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
حداکثر سرعت 140 کیلومتر/ساعت 160 کیلومتر/ساعت
شتاب صفرتاصد 15.6 ثانیه
مصرف سوخت 6.2 لیتر (ترکیبی) 6.6 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 35 لیتر 35 لیتر
وزن 1085 کیلوگرم 1060 کیلوگرم
طول 3.67 متر 3.77 متر
فاصلهٔ محوری 2.38 متر 2.39 متر
حجم صندوق بار 245 لیتر 190 لیتر
قیمت پایه 6,770 دلار 6,930 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

31 دیدگاه

    1. امیر
      سوابق: (189 دیدگاه) ,

      عقبش هم همینطور اما داخلش خوبه

      پاسخ
    2. آریا
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      دوئل ها دارن خسته کننده میشن. من تو این یکی رای ندادم

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (189 دیدگاه) ,

        دوئل هاکه نمیشه فقط تو یه سگمنت خاص باشه باید همشو در بر بگیره. البته تو همین گروه دوئل بین کوییک و کوئید جالب بود و نظرات زیرش هم به ۶۰ تا رسید(بماند که همش فوحش بود) ، ایگنس و پاندا هم خوب بود

        پاسخ
    3. علی
      سوابق: (586 دیدگاه) ,

      چرا نباید ماهیندرا بخرم هم صندوقش بزرگتره هم شکل رنجروور میده

      پاسخ
    4. علی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      من شخصا به خاطر علاقه قبلی به رنجوور ایوووک به ماهیندارا رأی میدم چون خیلی شبیهه هم هستند از نظر طراحی خارجی . ولی این رأی رو پیش خودم نگهمیدارم و تو سایت اعمال نمیکنم .
      با تچکر

      پاسخ
    5. Alireza.a
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      اره خوبه. اما هردو نسبت به موتور بدک نیستن. چون جک تو ایران نمایندگی داره بهش رای دادن. نه انصافا؟ چون ماهیندرارو نمیشناسن.??

      پاسخ
  1. شاهین یزدین
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    یه جورایی شبیه کاریکاتور هستن جفتشون از لحاظ ظاهری به نظرم، اما خوب فنی جک بهتره

    پاسخ
  2. amir2020
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    ماهیندرا رو در نمایشگاه از نزدیک غرفش رد شدم حتی ارزش نداشت برم از نزدیک ببینم فقط میتونم بگم فاجعه

    پاسخ
    1. کامبیز
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      ماهیندرا= تیولی=سانگ یانگ

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    دوستان نظرتون درباره BYD S7 که تو نمایشگاه هم بود چیه؟! واقعا مشخصات فنیش عالیه(۲۰۳ اسب قدرت و ۳۵۰ نیوتون گشتاور با گیربکس دوکلاچه و شتاب ۹ ثانیه) امکاناتش هم خیلی خوبه. فقط تنها مشکلش FWD بودنشه

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (586 دیدگاه) ,

      پلت فرمش قابلیت AWD رو داره
      کافیه یه گیربکس مناسب براش توسعه بدن
      ولی نمیدونم چرا اینکارو نمیکنن

      پاسخ
  4. فرهاد
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا به عنوان ملت ایران با این همه ادعا در مورد تاریخ و توان فنی و نیروی انسانی ، از ضعف مدیریت چقدر ضربه میخوریم که ایران باید به اشغال دونی تولید کننده های هندی و چینی تبدیل بشه
    یاد ضرب المثل “از ماست که برماست” میفتم و تاسف می خورم!!!!

    پاسخ
  5. آرش آمریکایی
    سوابق: (579 دیدگاه) ,

    والا چی بگم
    یکی از یکی حال بهم زن تر

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    فقط افسوس میخورم به حال خودرو سازی کشورمون که اینقد اوضاع بدی داره و هیچ امیدی به پیشرفتش نیست. هند هم خودرو ساز شده و ما همچنان مونتاژ کار.

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      یه جورایی توقع ما زیاده،فراموش نکنید چین و هند جزو ابرقدرتهای صنعتی جهان و جزو G7 هستند و اگرچه سابقه تولید خودروشون از ما کمتره اما به دلیل در اختیار داشتن زیرساختهای بزرگ اقتصادی و صنعتی و بازارپرجمعیت، پتانسیل پیشرفتشون دهها برابر ایرانه.پس رشد خودروسازی اونها طبیعیه که از ما بیشتر باشه.

      پاسخ
    2. datsun
      سوابق: (1457 دیدگاه) ,

      همیشه برای من یک سواله که چرا خودروسازی کشورمون با این همه سابقه هیچ وقت پیشرفت نکرد
      و همیشه هم به یک جواب رسیدم حمایت دولت از خودرسازان و دست های پشت پرده که از این راه سود زیادی به جیب می زنند

      پاسخ
  7. احسان
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    حیف از یک ریال که به هر کدوم اینا پرداخت بشه

    پاسخ
  8. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    پدال دوئل برای ماشینای بی کیفیت چینی نزار.هر دو ماشین قیافه مسخره ای دارند

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (1080 دیدگاه) ,

      بزار یه اروپایی یا آمریکایی این حرف رو بزنه 70 درصد ایرانی ها الان اشغال تر از اینا رو سوارن
      این رو در جواب احسان گفتم

      پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    به خاطر موتور چهارسیلندر به جک رای دادم

    پاسخ
  10. کیوان
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    قیمت تقریبن ۳۰ میلیون اما در ایران نزدیک ۸۰ میلیون واقعن کلاهبرداریه

    پاسخ
  11. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (848 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی هیچکدوم جالب نیست.
    ولی با توجه به طراحی داخلی و مشخصات بهتر به جک رای میدم

    پاسخ
  12. SS
    سوابق: (261 دیدگاه) ,

    این ها در واقع هم قیمت تیبا هاچبک هستن
    پس نگید هیچ ارزشی ندارن
    به نظرم طراحی خارجی ماهیندرا پخته تر هست اما طراحی داخلیش رو تو نمایشگاه هم دیدم و اصلا چنگی به دل نمیزد (کاملا به سبک هندی هست)
    موتور سه سیلندر ماهیندرا هم احتمالا جالب نیست و پرلرزش باشه
    جک هم طراحی خارجی کودکانه ای داره
    در کل به نظرم هردو با قیمت زیر 30 میارزن اما با قیمت بالای 50 میلیون که احتمالا قراره در ایران عرضه بشن هیچکدوم ارزش خرید ندارن

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    سلام تو نمایشگاه خودروهای هندی رادیدم بی نهایت بی کیفیت دقیقا در حد پراید

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    جلو پنجره ماهیندرا رو انگار بخیه زدن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.