بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در چین

خودروهای خودران هنوز از مقبولیت گسترده در بین طرفداران خودرو برخوردار نیستند و شاید هم هرگز چنین محبوبیتی را به دست نیاورند.

با این وجود به نظر می‌رسد صنعت خودرو راه خود را انتخاب کرده و نمی‌توان جلوی پیشرفت و تکنولوژی این صنعت را گرفت. برای مثال چین را در نظر بگیرید که شاهد سرمایه‌گذاری سنگین خودروسازان این کشور روی تکنولوژی خودران در سال‌های اخیر بوده‌ایم.


طبیعتاً آن‌ها خواهان نمایش پیشرفت خود هستند و بهترین روش برای این کار تبلیغات و نمایش عمومی است. اکثر کشورها از چین به خاطر نظم و دقت زیاد در رژه نظامی یاد می‌کنند اما خب در بحث تکنولوژی خودران هم شاهد چنین رژه‌ای هستیم.


اواخر سال 2018، شرکت چانگان که در کشورمان هم با شاسی‌بلند مونتاژی سایپا حضور دارد رکورد گینس را به خاطر بزرگ‌ترین رژه‌ی خودروهای خودران در سایت تست دیان جینگ ثبت کرد. 55 شاسی‌بلند خودران CS55 در مدت 9 دقیقه و 7 ثانیه و با سرعت 30 کیلومتر در ساعت توانستند مسیر 3.2 کیلومتری پیست تست این خودروساز را طی کنند. هر خودرو تنها به اندازه‌ی طول دو خودرو با خودروی دیگری فاصله داشته و در واقع فاصله‌ها کمتر از شرایط واقعی جاده‌ها بوده است.


به خاطر مسائل ایمنی، پشت فرمان همه‌ی خودروها راننده حضور داشته اما آن‌ها اصلاً دخالتی در این رژه‌ی خودرویی نداشته‌اند. در ابتدا 56 خودرو در این رژه حضور داشتند اما به خاطر اینکه در بخشی از مسیر یکی از رانندگان در کنترل خودرو دخالت کرد بنابراین آن خودرو از رژه کنار گذاشته شد.

مهندس خودروهای خودران چانگان می‌گوید:

رانندگی که در این تست حضور داشتند اصلاً با سیستم اتوپایلوت در تماس نبودند بنابراین ما از توانایی سیستم خود در بازه‌ی کوتاه مطمئن هستیم.

چانگان برای ثبت این رکورد برخی اصلاحات را در سیستم‌های CS55 انجام داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حسگرهای بهتر و کاهش زمان تشخیص موانع و شرایط جاده اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. ناشناس
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    تا وقتی انسان هست و خطای انسانی هیچ خودروی خودرانی نمیتونه تو جاده ها به صورت ایمن حرکت کنه. تو فیلم هم میبینین همشون خودران هستند و با نظم و ترتیب حرکت میکنن. حالا اگه یکی بره اون وسط لایی بکشه ببینم بازم به همین صورت میتونن به حرکت ادامه بدن.

    پاسخ
  2. امیر.عارف
    سوابق: (721 دیدگاه) ,

    بنظر من سیستم نیمه خود ران تکنولوژی خوبی میتونه برای کمک به راننده باشه تا در مواقع هواس پرتی و یا خستگی از بروز حوادث جلوگیری کنه ولی خود ران ها لذت رانندگی رو از بین میبرند . البته سلیقه ها متفاوته ولی من لذت رانندگی و بیشتر می پسندم تا بشینم روی صندلی و یک روح رانندگی کنه

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2273 دیدگاه) ,

    این نشون میده خودران ها کاملا در حال پیشرفت هستن و اینده فیلم های عملی تخیلی از همیشه به واقعبت نزدیک تره

    پاسخ
  4. محمد حسین
    سوابق: (315 دیدگاه) ,

    اینم از چین
    بزودی عبارت ساخت چین نشوندهنده کیفیت و تکنولوژی بالای محصول خواهد بود

    پاسخ
  5. Muty
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    اونا رژه خودران ها را برگذار میکنن
    ما رژه با عروسک ترامپ و نتانیاهو سوار بر خر !!!

    بگرد تا بگردیم ؛
    تا ببینیم چی میشه آخرش…

    پاسخ
  6. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    خودران ها تا موقعی که نتونن اعتماد خریدارای جهانی رو جلب کنن تو بازار جایی ندارن
    تو همین امسال 3تا تصادفش رو فقط پدال مطلب نوشت
    خریدار جهانی مثل خریدار ایرانی نیست جونشو از سر راه اورده باشه
    اونا واسه خودشون ارزش قاعلن و تا موقعی که این سیستم ها اطمینان کافی رو به خریدار نده سمتش نمیرن
    پ.ن :بحث من مربوط به خودران هایی بود که پدال و فرمون ندارن و نوع خودران 5حساب میشن اگه اشتباه نکنم.خودران های سطح 3 به پایین به نظرم فروش خوبی میکنن

    پاسخ
  7. بهاري
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    صرفأ رانندگی کردن یکی از بهترین لذتهای زندگیست واقعأ من نمیدونم این همه سرمایه گزاری برایه چی؟که فقط راننده رو حذف کنن واقعا کاره بیهودست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.