خودروهای چینی

رکورد لینک اند کو 03 سیان در نوربرگ رینگ

اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد!
سیان ریسینگ ادعا می‌کند با خودروی لینک اند کو ۰۳ دو رکورد مربوط به خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار درب را در پیست مشهور نوربرگ رینگ شکسته است. البته یک نکته‌ی مهم وجود دارد و آن اینکه ۰۳ یک پروتوتایپ مسابقه‌ای بوده و خودرویی تولیدی نیست.


تِد جورک که قهرمان مسابقات WTCC 2017 می‌باشد این خودرو را در پیست ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ رینگ رانده و زمان ۷ دقیقه و ۲۰.۱۴۳ ثانیه را ثبت کرده است. به این ترتیب خودروی یاد شده ۲ ثانیه سریع‌تر از جگوار EX SE پروجکت ۸ و ۲۰ ثانیه سریع‌تر از رنو مگان RS تروفی R بوده است.


جورک گفته است:

این خودرو بدون توجه به شرایط موجود در پیست راننده را ترغیب می‌کند و فرقی نمی‌کند که شما در نوربرگ رینگ باشید یا اتوبان. رکورد به دست آمده در حد و اندازه‌ی مسابقاتی بوده که من شرکت کرده‌ام و همین موضوع نقش مهم انتقال ویژگی خودروهای مسابقه‌ای به مدل‌های جاده‌ای را برجسته می‌کند.


برخلاف جگوار و رنو که خودروهایی تولیدی هستند لینک اند کو ۰۳ فعلاً در مرحله‌ی کانسپت قرار داشته بنابراین رکوردهای آن می‌تواند به چالش کشیده شود. با این وجود ۰۳ در آینده وارد بازار خواهد شد ولی تا همین لحظه هم رکوردهای به دست آمده نشان دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس فوق‌العاده‌ی سیان ریسینگ است.


مدیر تحقیق و توسعه‌ی سیان ریسینگ گفته است:

اگرچه هدف اصلی ما در نوربرگ رینگ توسعه‌ی خودرو بوده اما رکوردهایی که شکستیم نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های پلتفرم لینک اند کو و همچنین فلسفه‌ی مهندسی ما در مدت حضور ۲ دهه‌ای در موتور اسپورت است.


نیروبخش لینک اند کو ۰۳ سیان کانسپت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی است که با گیربکس ۶ سرعته سکونشئال همکاری می‌کند. این پیشرانه قدرت ۵۲۸ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۴ نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را ایجاد می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    جلوش منو یاده نیسان سیلویا مدلای s13.s14 میندازه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. مسترکات

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    از یه موتور دولیتری ۵۲۸ اسب بیرون کشیدن؟ بابا دمشون گرم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      انجین مسابقه ایه
      استهلاک اینطور انجین ها فوق العاده بالاست که طبیعیه
      مثل بنزپروجکت وان ۱.۶ لیتر ، ۶۰۰ اسب

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا