خودروهای چینی

زوتی SR9 فیس‌لیفت و کاهش شباهت به پورشه!

طراحی زوتی SR9 فیس لیفت در بخش‌های جلو و عقب دست‌خوش تغییر شده و پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو نیز جای خود را به نسخه‌ی کوچک‌تر ۱.۸ لیتری داده است.


پیش از هرگونه سخنی باید به این نکته اشاره کرد که اگرچه زوتی فیس لیفت شباهت کمتری به پورشه دارد اما همچنان یک کپی واضح از ماکان محسوب می‌شود و اگر با این خودروساز مشکل دارید پس تنها نیستید چراکه افراد بی‌شماری از این حرکت چینی‌ها خشمگین شده‌اند.


SR9 قبلی از جلوپنجره‌ی چندضلعی استفاده می‌کرد که هم‌اکنون جای خود را به نمونه‌ای شش‌ضلعی با چهار نوار کرومی داده است. همچنین دیلایت های L شکل خودرو نیز با عناصر کرومی همراه شده که همین تغییرات باعث ایجاد تمایز SR9 فیس لیفت در مقایسه با نسخه‌ی قبلی شده است که جای خوشحالی دارد زیرا با نگاه به این خودرو کمتر به یاد ماکان می‌افتیم.


در بخش عقب ورودهای غیرواقعی به گوشه‌های سپر اضافه شده ولی چراغ‌ها تقریباً بدون تغییر مانده‌اند. همچنین دو خروجی اگزوز کرومی در بخش عقب دیده می‌شود که جای چهار خروجی قبلی را گرفته است.


از نظر پرفورمنس، زوتی SR9 فیس لیفت دارای پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۸ لیتری توربو با کد TN4A18T است که قدرت ۱۷۷ اسب بخاری دارد. پیشرانه‌ی مدل قبلی از نوع ۲ لیتری توربوی ۱۹۰ اسبی ساخت میتسوبیشی بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا مدل به‌روز شده هم دارای گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته دوکلاچه نسخه‌ی پیش از فیس لیفت است یا خیر.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    پس میتونیم خوشحال باشیم که زوتی مدل قبل فیس لیفتش
    به قیمت پورشه اصل
    به لطف بازاریابی و لطف یکی از عزیزان مونتاژکار، وارد بازار ما هم بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. هادی نجفی

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (168 ديدگاه)

      خدا نکنه نشه، آرزو کنیم اصلش رو بتونیم بخریم به جای که آرزو کنیم طرحش و فیکش رو بهریم

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Saeed

        ۲۸ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        شاید بارها سوال پیش بیاد برای خیلی ها چرا کمپانیهای بزرگ شکایت نمیکنن ازین کار چینیها.این داستان ۲ دلیل داره یکی سیستم مسخره قوانین کپی رایت در چین که خیلی راحت کپی کار در بره ازش .اما دلیل دوم تمایل خود کمپانیهاس!!!قطعا کسیکه دنبال پورشه هست و پولشو داره هیچ‌وقت نمیاد اینو بخره .اما این کپی کاری به نوعی نشاندهنده قدرت کمپانی مادر هست که چقدر قویه و همه پسند که فیک از روش ساختن تا همه مردم ازش استفاده کنن .(مثل صنعت عطر و داستان شرکتهای فیک اماراتی)در واقع بدون اینکه به پرستیژ کمپانی اصلی صدمه و بدنامی بخوره غیر مستقیم یه تبلیغِ .مثلا چرا بنزو نساختن اینو ساختن(یه مثال بود اصلا منظورم بنز و بی ام‌و …نیست)این به نوعی قدرت پورشو میرسونه در برابر رقباش که چقدر طرفدار داره و عملا همه با مدلاش آشنا میشن ‌و اگه دقت کنید محدوده خاصیو شامل میشه بازار فروش این نوع محصولات .چون ناخوداگاه کسی اینو میخونه میره سرچ میکنه تو اینترنت اصلش چیه مقایسه میکنه و این‌خودش یه تبلیغ رایگانه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Muty

          ۲۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1081 ديدگاه)

          دوست عزیز این چه حرفیه !!!
          بارها خبر شکایت خودروسازهای تراز اول مخصوصا آلمانی ها از خودروسازهای چینی بابت کپی کارشون منتشر شده ، حتی اگه اشنباه نکنم پدال هم پوشش داده بود یکی دوبار
          اما چون چین تابع قانون کپی رایت نیست به ت… گرفته شکایات را.
          وگرنه هیچ برندی تمایل به کپی سازی از خودش نداره در هیچ صورتی…

          ارادت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. محمد

        ۲۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        والا منم دوست ندارم هادی جان
        اما حقیقت تلخ بازار ما غیر این نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5439 ديدگاه)

    یه جوری مثل آبنبات ، خودرو طراحی ، کپی و تولید میکنند که اِنگاری میخوان تو بقالی به کبری ۱۱ساله آبنبات بِفروشن .

    این هنره ها ااا .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (956 ديدگاه)

      جالبه که یکی از قطعه سازها در جواب اینکه چرا خودروهای چینی رو داخل کشور نمیسازید
      گفته بود نقطه سود اوری برای ما حدود ۱۰۰ هزار دستگاهه
      حالا همین برند های رده پایین چین ببینید
      چقد بهره وری خط تولیدشون بالاست که برای تیراژ های گاها زیر ۱۰ هزار تا قالب میسازن
      در عین حال
      ایران با وجود ارزون ترین نیروی کار در جهان به نسبت دلار(حدود یک سوم چین)
      هزینه های تمام شده ساخت و تولیدش معمولا از ۲ برابر به بالاست
      جوری که واردات یه کالا از چین با تمام هزینه هاش از جمله نقل و انتقال و گمرک و سود و غیره
      با کیفیت بیشتر از ساخت داخل
      قیمتی کمتر از اون داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. King918

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2484 ديدگاه)

    این زوتی نامرد حتی جز به جز کابین هم از رو ماکان تقلید کرده حتی رو دری ها
    یعنی دلم میخواد یه فیتالیتی رو صاحب کمپانی پیاده کنم 😂😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Khosrow

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    بیشترین ایرادی که کپی کاری به وجود میاره اینه که خود ماشین اصلی هم میره زیر سوال / اینجا باشه که صد چندان داستان میشه / میلیارد دادی زوتی خریدی / همین قدر ماشین بازیم ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. nissan

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    این هم عرضه میخواد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. حمیدرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    بهترین ماشین زوتی که اونم اتفاقا یه الگو برداری واضح از ائودی و فولکس هست زد ۷۰۰ که واقعا ماشین خوشگل و با هیبتیه ولی بعدی میدونم با توجه به تحریما و ارتباط کشور مابا آلمان اجازه ساخت این کپی و یا هر کپی دیگه ای در ایران داده بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مهدی

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بیاد خریدم شک نکنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا