خودروهای چینی

آشنایی با موشک جدید XING موبیلیتی Miss R

چندی قبل خبرهایی از کمپانی XING موبیلیتی به گوش رسید اما هم‌اکنون شاهد منتشر شدن تصاویر و ویدئوهای جدیدی از خودروی Miss R که از رالی الهام گرفته است هستیم.


کمپانی یاد شده که این خودرو را به عنوان “اولین سوپرکار الکتریکی دنیا با توانایی‌های داخل و خارج جاده” معرفی کرده هنوز هم در حال تست‌های قبل از تولید بوده اما سازنده می‌گوید جدیدترین تست‌های صورت گرفته نشان دهنده بهترین تأییدیه از تکنولوژی باتری و مفهوم ایجاد خودرو تا به اینجا بوده است.


XING موبیلیتی خاطرنشان می‌سازد تست‌های یاد شده روی شرایط آفرود تمرکز داشته و این امر باعث شده کمپانی اطلاعاتی درباره هندلینگ، دوام و توزیع قدرت در حالت آفرود را به دست آورد.


اگرچه Miss R به خاطر بدنه پروتوتایپ خود خیلی شبیه خودروهای مرسوم نیست اما کمپانی سازنده می‌گوید خودروی یاد شده دارای ۴ پیشرانه الکتریکی و یک مجموعه باتری ۱ مگاواتی خواهد بود که از ۹۸ مدول و ۴۱۱۶ سلول تشکیل شده است.


این شرکت همچنین ادعا می‌کند مجموعه باتری مدولار بکار رفته یکی از بالاترین تراکم‌های قدرت را ارائه کرده و ۵۰ درصد سبک‌تر از باتری‌های مرسوم است. بخشی از این مزیت به خاطر ادغام مستقیم سلول‌های باتری در مایع ۳M Novec 7200 می‌باشد.


اگرچه شنیدن جزئیات فنی مایع باتری خیلی هیجان‌انگیز نیست اما XING می‌گوید Miss R دارای خروجی ترکیبی ۱۳۴۱ اسب بخاری خواهد بود. انتظار می‌رود این راکت زمینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۸ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای داشته باشد!


قطعاً Miss R با این مشخصات فنی نظرها را به‌سوی خود جلب خواهد کرد اما کمپانی می‌خواهد از خودروی جدید خود برای ارائه تکنولوژی‌های الکتریکی خود به منظور به‌کارگیری در مقیاس‌های تجاری و صنعتی استفاده کند. XING تصریح می‌کند قبلاً در حال همکاری با خودروسازان جهانی به منظور بکار گیری تکنولوژی Miss R در اتوبوس‌های شهری، اسکوترهای سرویس‌های اشتراکی، تجهیزات ساخت‌وساز و قایق‌های ویژه می‌باشد.


یک نمونه از این همکاری‌ها به خودروی الکتریکی ترانزیتی بازمی‌گردد که در نمایشگاه اتوترونیک تایپه به همراه همین Miss R به نمایش درخواهد آمد. خودروی یاد شده که Mr. T نام گرفته دارای پیشرانه الکتریکی و ۶۳۰۰ سلول لیتیوم-یونی است که در ۱۵۰ مدول قابل پیکربندی جای گرفته‌اند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مجید سبزواری

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    بعد بگید ماشین برقی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      موشک زمین به زمینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. s.h

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    افرود زیاد خوبی نبود فکر کنم بهتر از اینا میشد ازش کار کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    این دیگه کجا بود ؟؟؟؟ تاپ اسپیدش چقدره ؟؟؟؟
    رکورد ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ رو قطعاً میزنه ولی سرعت آخرش مهمه که معمولاً الکتریکی ها در برابر احتراق داخلی ها مثل بوگاتی کوئنیگزگ و هنسی حرفی برای گفتن ندارن ولی برای شتاب اولیه فقط الکتریکی ها مثل تسلا ، ریماک و همین ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا