معرفی شاسی‌بلند الکتریکی Nio ES6 جدید

خودروساز چینی nio از دومین محصول الکتریکی خود که یک شاسی‌بلند الکتریکی میان سایز با نام ES6 می‌باشد پرده برداشته است.


این خودرو که از همان شاخصه‌های مدل بزرگ‌تر ES8 برخوردار است وارد کلاس ارزان‌تری شده و همین کار می‌تواند فروش Nio را افزایش دهد. این خودروساز که معمولاً به عنوان تسلای چینی‌ها شناخته شده ES6 را یک شاسی‌بلند الکتریکی هوشمند، پرفورمنس و کارا معرفی نموده است.


قوای محرکه‌ی این شاسی‌بلند از دو پیشرانه‌ی الکتریکی تشکیل شده که قدرت 536 اسب بخاری دارد. مدل پرچم‌دار نیز دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. البته این ترکیب معمولاً در خودروهای الکتریکی دیده نمی‌شود. ES6 دارای پیشرانه‌ی مگنت دائمی کارا PM با خروجی 215 اسب بخار و پیشرانه‌ی القای پرفورمنس IM است که خروجی آن به 322 اسب بخار می‌رسد.


پیشرانه‌ی اولی مسئول رانندگی روزانه با سرعت‌های پایین بوده درحالی‌که پیشرانه‌ی دوم برای شتاب گیری سریع و سرعت‌های بالا بکار می‌رود. Nio می‌گوید ES6 اولین خودروی الکتریکی است که از پیشرانه‌ی PM و IM استفاده کرده و مدعی است این ترکیب کارا باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش قدرت خودرو می‌شود.


خب صحبت از قدرت شد و باید گفت این شاسی‌بلند تنها در عرض 4.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت است. محدوده حرکتی این خودرو نیز طبق تست‌های NECD برابر با 510 کیلومتر است که البته برای مدل مجهز به مجموعه باتری سفارشی 84 کیلووات ساعتی می‌باشد. مدل استاندارد از مجموعه باتری کوچک‌تر 70 کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد.


اگرچه Nio اشاره‌ای به وزن این شاسی‌بلند نداشته اما گفته که بدنه کلاً از آلومینیوم با گرید هوافضا ساخته شده و برخی از قطعات ساختاری شاسی نیز از جنس فیبر کربن هستند.


از نظر طراحی، ES6 شبیه برادر بزرگ‌تر است. این خودرو در مقایسه با ES8 کمی کوتاه‌تر و نازک‌تر بوده و طول و پهنای آن به ترتیب 4850 و 1965 میلی‌متر می‌باشد. فاصله‌ی بین محوری نیز اگرچه 2900 میلی‌متر است اما کاملاً مناسب بوده و اجازه‌ی پیکربندی 5 و 7 نفره کابین را می‌دهد.


بخش داخلی خودرو از یک صفحه لمسی بزرگ که دارای هوش مصنوعی NOMI می‌باشد سود می‌برد. غربیلک فرمان D شکل، صندلی‌های اسپورت، پوشش سقف میکرو فیبری و… از جمله شاخصه‌های کابین هستند. به‌صورت سفارشی هم می‌توان کابین و صندلی‌های چرم ناپا را انتخاب کرد.


قیمت Nio ES6 از 51800 دلار آغاز می‌شود. البته این قیمت برای مدل دارای باتری کوچک‌تر و تنظیمات دو پیشرانه‌ای 214 اسب بخاری اعلام شده است. مدل پرچم‌دار قوی‌تر قیمت حدود 57600 دلاری برای نسخه‌ی 70 کیلووات ساعتی و 64850 دلاری برای مدل 84 کیلووات ساعتی دارد. اولین نمونه‌های ES6 جدید با آغاز ماه ژوئن 2019 به مشتریان چینی تحویل داده خواهند شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (1965 دیدگاه) ,

    چه جالب کاری به طراحیش ندارم ولی از نظر پیشرانه خیلی چینی ها رشد کردن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (694 دیدگاه) ,

      مگه از لحاظ طراحی پیشرفت نکردن؟
      ما هم هنوز در تمام زمینه ها تنها مدعی هستیم

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (939 دیدگاه) ,

      از لحاظ طراحی واقعا خوب هست .جزو معدود خودروهای چینی هست که طراحی جذابی داره.از لحاظ پیشرانه هم واقعا خوب پیش رفتن

      پاسخ
      1. فرشید
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        طراحیه بدنش خیلی خوب و پخته هستش !

        پاسخ
  2. emad1990
    سوابق: (826 دیدگاه) ,

    از معدود شرکت های چینی که مشخصه رو طراحیشون وقت گذاشتن و پشتش فکر بوده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.