خودروهای چینی

آشنایی با شاسی‌بلند جدید جیلی SX12

اولین تصاویر از نسخه‌ی تولیدی شاسی‌بلند جیلی SX12 توسط رسانه‌های چینی منتشر شده است.


این شاسی‌بلند حدود ۱۲ ماه پیش و به فرم یک کانسپت به نمایش درآمد و موضوع جذاب اینکه اکثر ویژگی‌های طراحی مدل مفهومی در نسخه‌ی تولیدی حفظ شده است.


در کل SX12 شکل جعبه‌ای دارد. در بخش جلو شاهد چراغ‌های بسیار نازک، چراغ‌های دوم بزرگ و جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد هستیم. جیلی پروفایل جانبی گیرا و خشنی برای SX12 انتخاب کرده و این بخش با قوس‌های چرخ مشکی، رکاب‌های تیره و رینگ‌های مشکی و نقره‌ای تکمیل می‌شود.


شباهت‌های بین SX12 تولیدی و مدل مفهومی آیکون در بخش عقب نیز مشهود است. چراغ‌های عقب تقریباً مشابه مدل مفهومی بوده اما گرافیک ساده‌تری داشته و همچنین عناصر نقره‌ای بخش سپر عقب هم درست مثل کانسپت موردبحث هستند.


اگرچه طراحی ظاهری SX12 وفاداری خود به کانسپت را اثبات کرده اما کابین این‌گونه نیست. کابین مدل مفهومی دارای پوشش خاکستری و حتی صفحه‌نمایش دیجیتال پیش چشم راننده بوده اما نسخه‌ی تولیدی از صفحه‌نمایش دیجیتالی ساده‌تر و یک صفحه‌نمایش برای سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده کرده است. جیلی همچنین اهرم تعویض دنده‌ی آینده‌نگرانه و غربیلک فرمان دو پره‌ی نسخه‌ی کانسپت را حذف کرده است.


هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این خودروی جدید منتشر نشده اما ظاهراً SX12 با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوی ۱۷۷ اسب بخاری عرضه خواهد شد. همانند سدان الکتریکی، GE11، احتمالاً این شاسی‌بلند نیز ماه آینده در نمایشگاه شانگهای حضور خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Think different

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا باید تبریک گفت به مدیراشون اگه کپی برداریه اگه هرچی که هس در عرض چند سال از اون خامی به این پختگی وپویایی رسیده طراحیاشون ماهم میتونیم ها شک نکنین نمونه بارزش کوروش خان منصوری و خیلی منصوری های دیگه که پر تو ایرانم هس از این جوان های با استعداد اما مشکل اینجاس که نمیخوایم .فقط درجا بکوبیم و با همون ماشین های عقب افتاده سرکنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    اصلا ظرافت نداره و چینیها طراحیای خیلی بهتری هم دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. پرهوم

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا طرح ایکس مانند جانبی لادا رو بهتر از خودشون کپی کردن و لی انصافا زیباست ولی یه چیزی دقت کرده باشین اکثر کراس ها و کراس اور های چینی یه المانی از طراحی رنجروور دارن یا اصلا کپی شن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا