پرده‌برداری از فاو JUNPAI A50

سام کاویانی: خودرویی که در تصویر می‌بینید فاو JUNPAI A50 نام دارد، یک سدان کامپکت که از آن در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. این خودرو از پلت فرمی همسان با فاو JUNPAI CX65 بهره می‌برد. مدل A50 به‌زودی وارد بازار چین خواهد شد و رنج قیمتی آن حول‌وحوش 60 الی 80 هزار یوآن و یا تقریباً 8,720 الی 11,630 دلار است.


برخلاف انتظار، طراحی چنین بدنه‌ای برای خودرویی چون JUNPAI (چین‌پای) بسیار خوب است، گو اینکه برای تکوین چنین طرحی آنها باید طراحان جدیدی را هم استخدام می‌کردند. این خودرو واقعاً از نمای ظاهری خوبی بهره می‌برد، زیرا که پیکره آن نه هیجان‌انگیز است و نه جنون‌آمیز و در یک کلمه مناسب است، زیرا که خریداران این کلاس از سدان، خواهان هیچ قسم از هیجانی نیستند. آنها تنها خودرویی را طالب‌اند که بدون حاشیه آنها را از نقطه A به نقطه B برساند.


در جلوپنجره این خودرو سه میله افقی نصب شده است که در میان آنها لوگوی بالدار شرکت فاو دیده می‌شود. در بخش عقب نیز، چراغ‌های بزرگی وجود دارند که نواری براق آنها را به هم وصل می‌کند. در بالای نوار هم لوگوی شرکت جای گرفته است. اسپویلر عقب هم به نحو زیبایی با لبه صندوق عقب ادغام شده است.


طرح داشبورد این خودرو به اندازه ظاهر آن بهبود نیافته است. کلیت این داشبورد خیلی خاص این برند و شبیه دیگر محصولات فاو است، محکم و یکپارچه اما واقعاً کسالت‌آور است، به‌ویژه بافت خاکستری رنگ آن.

FAW Junpai A50/CX65
FAW Junpai A50/CX65

فاو A50 از همان پیشرانه‌های موجود در مدل CX65 بهره می‌برد. پیشرانه‌ای به حجم 1.5 و به توان 122 اسب بخار که به یک گیربکس 6 سرعته دستی کوپل است و در کنارش، یک پیشرانه یک لیتری توربو جدید با یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک دوکلاچه (DCT).


منبع:
CARNEWSCHINA.COM

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. سامان اذری
    سوابق: (2753 دیدگاه) ,

    بسترن قیافش خیلی از این هماهنگتره
    این انگار با قاشق جمعش کردی:)
    چرخهاشم طبق معمول خیلی کوچیکن

    پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (2088 دیدگاه) ,

    تو ایران چون قدرت = حجم موتور هست ، یعنی موتور ۱۸۰۰ پارس با ۱۰۰ اسب بخار رو قوی تر از موتور ۱۵۰۰ با ۱۲۲ اسب بخار میدونن ، بهتره از موتور قوی تر و حجیم تر بهره ببره!
    البته اگر در ایران قراره عرضه بشه!

    پاسخ
  3. بهنام
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    خیلی بیخوده خیلی
    انگار از دوران پارینه سنگی اومده
    از دورانی که کارت گرافیک وجود نداشت
    دورانی که همه چیز زاویه داشت
    دورانی که فاو خودشو می کشت پاسات بسازه اما نهایتا فرغون در میومد
    بوس بوس

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2344 دیدگاه) ,

    قیمتش از ۳۴ تومان هست تا حدود ۴۶ تومان چهرشم خیلی از فولکس الهام گرفته ولی برای من این جالبه مگه اینا چجوری محصولاتشون رو تولید می کنن انقدر ارزون در میاد

    پاسخ
  5. sunmartin
    سوابق: (1907 دیدگاه) ,

    جلو پنجره نسل قدیم فولوکس که در لیفان 620 پیشتر کپی شده بود نمای ملال آور بیرونی و داشبورد و تریم فوق العاده بی کیفیت و بیش از حد ابتدایی اگه من مطمئنم نبودم از مطالب پدال احساس میکردم نطلب مربوط به سال 2008 است

    پاسخ
  6. MehdiTurbo
    سوابق: (669 دیدگاه) ,

    اصن هماهنگ با این نسل خودروها نیست به درد نسل قبلی میخورد حتی ۶۲۰ به روزتره تیگو ۵ همینجور بسترن اما کلن تو ایران ک چینی بدرد نمیخوره میخری نصف قیمت اگ به زور ازت بخرند

    پاسخ
  7. آرش
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    نمای بیرونیش بدک نیست … گرچه خیلی شبیه فولکس
    ولی از داخل داغونه اگه کسی فقط داخلشو ببینه یاد محصولات جیپ توی جنگ جهانی اول و دوم میفته …
    معمولا چینی ها با نماهای داخلی و خارجی خیلی اهمیت میدن نمیدونم این چرا اینجوری شده ؟
    به نظر میاد داشبوردش از جنس داشبورد پراید باشه …
    داخلش که اصلا روح نداره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.