تجربه و آزمایشلیفان

ملاقاتی کوتاه با لیفان X50

یکی از نقاط قوت ایکس ۵۰ شکل ظاهری آن است از نمای پشت آلفا جولیتا و از نمای جلو اوپل کورسای جدید را تداعی می کند و در نمای کناری هم طراحی خوبی دارد. نه قد بلند است نه کوتاه یا شاید قد کوتاه پاشنه‌بلند. و چهره متفاوتی است بین خودروهای سطح شهر. امکاناتش خوب است و قیمتش تقریباً مناسب که جا داشت کمی کمتر هم باشد…

لیفان X50

لیفان X50
داخل کابین گزینه‌ای نیست که خیلی گیرایی داشته باشد و شلوغ هم نیست. صندلی‌ها چرم است، کیفیت مواد بکار رفته هم ای بد نیست سنسور دنده‌عقب، چراغ‌های روشنایی روز، گیربکس اتوماتیک، سانروف و چهره‌ای متفاوت، گزینه‌ای مناسب در بازه قیمتی ۵۰ میلیون تومان است. عقب و جلو جا کافی است ولی فکر کنم افراد بالای ۱۷۵ سانت کمی مشکل پیدا کنند مخصوصاً در جلو و در پشت غربیلک فرمان، ستون کمی برای دید اطراف مشکل‌ساز است که فکر کنم به خاطر شیب زیاد به سمت عقب می‌باشد.

لیفان X50
خودرو با سوییچ روشن می‌شود و کی‌لِس نیست صفحه کیلومترشمار این خودرو هم بسیار زیبا و اسپرت طراحی شده با طیف رنگی قرمز و نمایش کامپیوتری اعداد.

لیفان X50

لیفان X50
گیربکس را در حالت درایو قرار می‌دهیم اولین عیب پدیدار می‌شود، اگر در پارکینگ تاریکی باشید فقط نمایش دنده را پشت آمپر می‌بینید. خوب بود در کنار دسته‌دنده علائم حالت‌های دنده را با نور پس‌زمینه می‌گذاشتند و دومین عیب به نظر من دنده‌ها با علائم کناری خود همخوان نیستند و سه دنده پایینی یعنی خلاص، درایو و اسپرت بسیار به هم نزدیک هستند و تا به این خودرو عادت کنید طول می‌کشد و این هم به دلیل فضای کم داخل کابین این‌قدر به هم نزدیک طراحی شده‌اند.

لیفان X50
شروع به حرکت می‌کنیم. صدای خودرو کمی زیاد و آزار دهنده داخل کابین به گوش می رسد. ولی شتاب خودرو خوب بوده و تعویض دنده‌ها خیلی عالی صورت می‌گیرد. همان‌طور که گفتم دید سمت چپ راننده کمی مشکل‌دار است ولی زیاد نیست .صدای سنسور دنده‌عقب و بوق‌های اخطار هم آزاردهنده هستند و فکر کنم کمی هم مشکل دارند و کند عمل می‌کنند.

ولی واقعاً موتور ۱۵۰۰ سی‌سی خوب بوده و حتی در شیب شدید خودرو را از حالت ایست کامل به راحتی به بالا کشید، صدای سیستم صوتی کیفیت معمولی دارد البته از خودروهای وطنی بهتر است.

در کل اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم، X50 با امکاناتی نظیر گیربکس، سانروف، موتور ۱۵۰۰ سی‌سی، سواری نرم با شمایلی متفاوت و جوان‌پسند و البته با مراکز خدماتی فراوان، گزینه خوبی برای خرید است ولی کمی تغییرات مخصوصاً در عایق کردن اتاق و صداگیری موتور می‌تواند خریدار را کاملاً راضی کند.

تهیه گزارش: سینا سندی
عکس: سینا سندی

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط ترمزش می ارزه به کل ماشینای وطنی ، با پنجاه میلیون انتظار ماشین اتومات در حد سوناتا و آزرا ندارم ولی قطعا می ارزه به اینکه چهل میلیون بدی و ال نود کرگدن سوار شی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهروز

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنون از دوستانی ک با تجربه هاشون مارو کمک میکنن تا بهترین گزینه رو انتخاب کنیم ولی حدود یک ماهه قصد خرید یک خودرو در حدپنجاه تا شصت میلیون هستم ولی متاسفنه هر چقدر بشتر تحقیق میکنم سردر گمیم بیشتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا