تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

۱۰ هزار کیلومتر با لیفان ۶۲۰

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

مطالب مشابه

‫۸۵۵ دیدگاه

  1. sirwan

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان من می خواهم یک لیفان ۶۲۰ ۱.۶ لیتری دست دوم بگیرم اگه لتف کنید معایب و مزایا را به من بگید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. داوود

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نخر داداشم، تعمیر کامل موتورش ۱۲ میلیونه تعمیر گریبکس ۵ تومن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. وحید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اشغالی بیش نیست
    رانا یه چیز دیگه است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یاسر

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (400 ديدگاه)

      کاری به لیفان ندارم ولی خدایی لگنتر از رانا نبود اسم ببری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سینا3

      ۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      به عنوان یک مکانیک بیطرف که نظرم به این سایت افتاد به علاقمندان بگم که در حال حاضر اکثر خودرو ها از صفحه کلاچ با عمر کوتاه تر استفاده میکنند . قبلا یک صفحه گلاچ خوب با رانندگی متوسط بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر را طی میکرد که برای عمر ۴ تا ۱۰ سال مناسب بود. امروزه عمر صفحات به دلیل ضخامت کمتر (نه کیفیت بد) به ۳۰ تا ۶۰ یا ۷۰ هزار رسیده است. این را در تما خودرو های داخلی و برخی از انواع کره ای قیمت متوسط و اکثر خودرو های چینی میبینیم. علت اصلی این نیست که سازنده از کیفیت بد و ارزان استفاده میکند، علت آن کاهش لرزشهای منتقل شده به موتور و جلوگیری از تاب برداشتن در طولانی مدت است. این مسئله موجب کاهش مصرف هم هست. امروزه در دنیا هیچ خودرو ی را حتی آنها که شما تصور میکنید آخرش هستن برای بیش از ۵ تا ۶ سال عمر مفید نمی سازند در مقابل خودرو سازها زمان خدمات گارانتیشان را تا ۵ سال نیز اضافه کرده اند تا شکایت مشتری را به کمترین حد خود نگاه دارند. رانا و لیفان که دوستمان گفته هر دو خودروی خوبی هستند البته از مونتاژ نامناسب در رانا نباید گذشت و اینکه هر دو یا سه ماه قطعات نصب شده از یک کارخانه به کارخانه دیگر تغییر میکند. این تغییرات در خودرو های چینی سال به سال به سمت بهتر شدن پیش میروند و همه برند و سفارش خود کارخانه سازنده هستند. مثلا بد نیست بدانید که صفحه کلاچ بسیاری از خودرو های معتبر در همین کارخانه که برای لیفان هم دیسک و صفحه می سازد ساخته میشوند. میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید و شرکتهایی مثل سیتروئن ، فیات ، تویوتا ، سوزوکی ، هوندا ، پژو ، لادا ، هیوندای ، کیا و … را ببینید. البته فراموش نکنید که این کالا ها دارای تاییدیه کیفی معتبر اروپایی هستند وگرنه هرگز نمیتوانستند کالا را در خودرو ها بخصوص در اروپا بکار بگیرند.
      http://www.fenglingcn.com/english/products.asp
      موفق باشید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. علی

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یکی گفت این اشغاله و را نا خوبه
      شما تو زندگیت اول هر چیزی رو امتحان کن بعد نظر بده
      را نا که سر و صدای داشبوردش پدر آدم رو درمیاره و صفحه کلاچ مزخرف ایرانیش نمیزاره راه بره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. ح -ب

    ۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه عده پول میگیرن که توی سایتها تبلیغاتی ضد خودروی چینی انجام بدن و از خودروهای آشغال سایپا و ایران خودرو تعریف کنن… مراقب باشید…
    فقط حرف کسایی رو قبول کنید که مطمئن شید از خودروهای چینی استفاده میکنند…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. یاسر

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (400 ديدگاه)

    متاسفانه مشکل صفحه کلاج از همون اولین سری ورودش بوده و همچنان ادامه داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سینا3

      ۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      من مطلب را یکبار دیگه هم در یک سایت زده بودم ، اینجا هم برای شما دوست عزیز می فرستم امیدوارم بدرد انتخابهایتان بخورد.
      در حال حاضر اکثر خودرو ها از صفحه کلاچ با عمر کوتاه تر استفاده میکنند . قبلا یک صفحه گلاچ خوب با رانندگی متوسط بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر را طی میکرد که برای عمر ۴ تا ۱۰ سال مناسب بود. امروزه عمر صفحات به دلیل ضخامت کمتر (نه کیفیت بد) به ۳۰ تا ۶۰ یا ۷۰ هزار رسیده است. این را در تما خودرو های داخلی و برخی از انواع کره ای قیمت متوسط و اکثر خودرو های چینی میبینیم. علت اصلی این نیست که سازنده از کیفیت بد و ارزان استفاده میکند، علت آن کاهش لرزشهای منتقل شده به موتور و جلوگیری از تاب برداشتن در طولانی مدت است. این مسئله موجب کاهش مصرف هم هست. امروزه در دنیا هیچ خودرو ی را حتی آنها که شما تصور میکنید آخرش هستن برای بیش از ۵ تا ۶ سال عمر مفید نمی سازند در مقابل خودرو سازها زمان خدمات گارانتیشان را تا ۵ سال نیز اضافه کرده اند تا شکایت مشتری را به کمترین حد خود نگاه دارند. رانا و لیفان که دوستمان گفته هر دو خودروی خوبی هستند البته از مونتاژ نامناسب در رانا نباید گذشت و اینکه هر دو یا سه ماه قطعات نصب شده از یک کارخانه به کارخانه دیگر تغییر میکند. این تغییرات در خودرو های چینی سال به سال به سمت بهتر شدن پیش میروند و همه برند و سفارش خود کارخانه سازنده هستند. مثلا بد نیست بدانید که صفحه کلاچ بسیاری از خودرو های معتبر در همین کارخانه که برای لیفان هم دیسک و صفحه می سازد ساخته میشوند. میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید و شرکتهایی مثل سیتروئن ، فیات ، تویوتا ، سوزوکی ، هوندا ، پژو ، لادا ، هیوندای ، کیا و … را ببینید. البته فراموش نکنید که این کالا ها دارای تاییدیه کیفی معتبر اروپایی هستند وگرنه هرگز نمیتوانستند کالا را در خودرو ها بخصوص در اروپا بکار بگیرند.
      http://www.fenglingcn.com/english/products.asp
      موفق باشید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. علی رضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام .من یک سال هست که لیفان ۶۲۰ موتور ۱۸۰۰ دارم/بعد از ۱۰ ماه سیستم صوتی اون قاطی کر ده و خراب شده /الان ۲ ماهه تو نوبت تعویض هستم ولی قسمت امور مشتریان شرکت واقع در خیابان هویزه وارد کردن سیستم صوتی را موکول به هفته بعد میکنن /لطفا اگر مسولین کرمان موتور این نظریات رو میخونن بفرمایند با توجه به تعداد زیادی که در نوبت سیستم صوتی هستند /این جنس کی وارد میشه؟ البته توجه می فرمایند که هر چقدر خدمات پس از فروش خودرویی پاسخگو تر باشه فروش اون محصول هم بالاتر خواهد رفت/باحترام منتظر جواب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    ۶۲۰-۱۶۰۰ دارم چند وقتیست وقتی در ترافیک هستم بعضی وقتها کلاچ میگیرم دیگر هنگ میکند و پدال کلاچ پایین می ماند و دنده جا نمیرود بعد از چند ثانیه خودش بالا می آید بنظر شما نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارم یا بکوبم؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. امین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام به همه اساتید
    می خوام تا چند روز دیگه یه لیفان۱.۶بخرم یا از طرفی پارسtu5هم پیدا کردم به نظرتون کدوم بخرم ایا گزینه ی بهتری هم هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. علی

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیفان ۶۲۰ پرقدرت تر از قبل
    لیفان ۶۲۰ خودرویی است که میتوان آن را ناجی کرمان خودرو دانست چرا که به موفقیتی باورنکردنی رسید اما این بار با مدل ۱۸۰۰ سی سی سعی دارد تا بازار را قبضه کند اما اینکه تا چه حد می تواند در این زمینه موفق باشد را باید منتظر بود و دید اما لیفان ۶۲۰ به رغم داشتن امکانات زیاد و موتور پر قدرت با گیربکس اتوماتیک عرضه نمی شود اما زمزمه هایی مبنی بر تولید این خودرو با گیربکس cvt یا اتوماتیک شنیده می شود که در این صورت می تواند انتخاب مناسبی برای اتوماتیک سواران باشد. لیفان ۶۲۰ با این روند میتواند انتخاب خوبی برای خریداران خودرو در این کلاس باشد چرا که به رغم داشتن امکانات زیاد و موتوری پر قدرت خودرویی اقتصادی و کم استهلاک به حساب می آید. لیفان در میان همکلاسان تولید داخل خود انتخاب خوبی است چرا که تاکنون نشان داده که به خودروهای چینی نیز می توان اعتماد کرد چرا که این خودرو کمترین خرابی را از خود بروز داده است که نشان از کیفیت بالای ساخت آن دارد. فضای زیاد کابین و صندوق بار همه چیز را برای یک خانواده پر جمعیت مهیا میکند. لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ سی سی یکی از پرقدرت ترین ها در این کلاس است البته MVM530 با موتور دو لیتری قدرت بیشتری نسبت به این خودرو دارد اما لیفان از گیربکسی با ضرایب کوتاه تر بهره می برد و شتاب صفر تا ۱۰۰ بهتری را ارائه می دهد.

    در پایان
    لیفان ۶۲۰ در نمونه ۱.۶ لیتری در حدود بیست و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته و نمونه ۱.۸ لیتری آن با حدود ۱۴ میلیون تومان پیش فروش می شود و در نهایت قیمتی در حدود ۲۹ میلیون تومان خواهد داشت که در بازار حدود ۳۰ میلیون تومان است. کرمان خودرو اگر در سبد محصولات خود لیفان با گیربکس اتوماتیک را ارائه دهد قطعاً می تواند طیف وسیعی از مشتریان را به سمت خود بکشد و عرصه را بر خودروهایی همچون ۲۰۶ صندوقدار تنگ کند. این در حالی است که ۶۲۰ توانسته در بازار دست دوم نیز موفق عملکرده و با کمترین افت قیمت و کمترین زمان به فروش می رسد که این موضوع نیز میتواند محبوبیت لیفان را اثبات کند. این خودرو در آینده ای نزدیک رقیبی جدی برای Voleex c30 خواهد بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. 620 رویائی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سرانجام پس از۲ماه تاخیر(ثبت نام ۱۵ بهمن ۹۲ تکمیل وجه۲۰ فروردین تحویل ۱۱تیر۹۳) دیروز ۶۲۰ رو تحویل گرفتم با اینکه خیلی از دست این شرکت ناراحت بودم ولی آسایش و کیفیت این محصول تمام انزجارم رو از این شرکت به رضایت تبدیل کرد اینو برای عزیزای پیگیر این سایت بنویسم که طبق برداشت بنده سیاست این شرکت در عرضه این محصول ، قیمت مناسب نسبت به دیگر ماشینهای عرضه شده داخل کشور و تاخیر در تحویل برای جبران اختلاف قیمت می باشد پس برای اینکه در دوره تاخیر دچار استرس نشید از اول بنا رو به دیر کرد ۶۲۰ بذارید و به وعده های پوشالی دست اندر کاران اکتفا نکنید یا از بازار آزاد تهیه بفرمائید که با احتساب خواب سرمایه چندان تفاوتی نخواهد داشت البته نزدیک به دو هفته از تاخیر ماشین بنده به دلیل انتخاب رنگ آبی متالیک بود تو این دو روزه خیلی از نرمی و امکانات این ماشین لذت بردم آرزو می کنم که حس شیرینش تلخی تاخیرشو برای شما هم پر کنه راستی اگه خواستین پی گیری کنید فقط حضوری کارسازه .هم از مدیر این سایت که قبلا نظرات دیگمو در حسن امانت به اشتراک گذاشت و هم از پرسنل تولید لیفان و کرمان موتور تشکر می کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام برادر.مبارک باشه.میتونم بپرسم شما کدوم شهر ساکنید؟ما هم شرایط ثبت ناممون مثل شماست ولی تا حالا که خبری نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. هاشم

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    من حدود ۱۵ ماهه که لیفان ۱۸۰۰ گرفتم ۳ ماهه که سیستم تصویری کار نمی کنه یعنی صدا داره ولی تصویر نداره کسی میتونه بگه باید چکار کرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. هادی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جان به جان خودروی چینی کنی باز یه گاری بیش نیست / خودرو های داخلی درسته بدن ولی باز قطعشون پیدا میشه و خدمات پس از فروشش به نسبت بهتر و دیگه تعمیر کارها شناخت کاملتری به ماشین های داخلی دارند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. هادی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظر من تنها آیتمی که ایران خودرو یی ها و سایپایی ها تو ایران دارن همین وجود قطعات در بازاره که باید در جوابشون گفت اگه چین که چی حتی افغانستان هم خودرویی رو ۴۰ سال تولید کنه اونوقت تو هر بقالی قطعات اون خودرو پیدا خواهد شد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. سجاد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان قدرت موتور بالاتروامکانات بالاتر از خودرو های داخلی آیا جای سوالی میمونه؟؟؟
    من خودم تو ایرانخودرو کار کردم اینو بدونین که از لحاظ قطعاتم هر دو چینی اند.
    اخه چرا هرجی قیمتای خودرو داخلی میره بالا و کیفیتم کم میشه بازم یک عده میخرن؟؟؟؟؟
    تورو خدا ایها ناس بیاین این ماشینای مزخرف داخلو نخرین ..
    مطمئن باشین حاضر میشن به همون قیمت ۲سال پیش ماشیناشونو بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مستاصل

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیفان ۶۲۰ برخلاف نمونه ۵۲۰ توانسته موفقیت در بازار کسب کند و خودرویی محبوب لقب گیرد چرا که هم از نظر طراحی و هم از نظر ایمنی در سطح خوبی قرار دارد. نقطه ضعف اصلی آن را می توان در عرضه نشدن با گیربکس اتوماتیک دانست چرا که سلیقه مردم بیشتر به سمت خودروهای اتوماتیک گرایش دارد. اما وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را گیربکس پنج سرعته دستی بر عهده دارد که البته برخلاف دیگر خودروهای چینی عملکرد قابل قبولی را ارائه میدهد.سواری لیفان ۶۲۰ نرم بوده و فضای کابین آن نیز برای خانواده ها مناسب است هر چند که در مقایسه با مگان نمی توان آن را خودرویی نرم دانست اما از نظر امکانات می توان گفت که در سطح بالاتری نسبت به مگان قرار دارد. موتور این خودرو به رغم حجم کمتر نسبت به مگان قدرت بیشتری تولید میکند. لیفان به گفته مکانیک ها از جلوبندی قرص و محکمی بهره برده و ضربه ها را به خوبی دفع می کند کلاچ از نرمی خاصی برخوردار است و دنده ها به نرمی تعویض میشوند اما ایرادات عمده ای که در خودروهایی چینی به وجود می آید بیشتر به مشکلات برقی بازمی گردد که دلیل این موضوع سنسورهای به کار رفته در این خودروهاست این در حالی است که از نظر موتوری و دیگر قطعات با کیفیت هستند. صندلی های چرمی این خودرو راحت بوده و به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند فضای عقب کابین نیز برای سرنشینان مناسب و جادار است. آینه های جانی دید خوبی را برای راننده مهیا ساخته اند این در حالی است که به طور کلی شعاع دید راننده در این خودرو خوب است اما نکته دیگر بالا بودن صندوق در این خودرو است که موجب شده تا در دنده عقب کمی دید خودرو ضعیف باشد. لیفان ۶۲۰ مسافت بیشتری را تحت پوشش گارانتی قرار دارد چرا که شرکت کرمان موتور این خودرو را ۲۴ ماه یا ۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است. این نکته را نیز باید یادآور شوم که لیفان نیز همانند دیگر محصولات این شرکت خدمات پس از فروش خوبی را در بر دارد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. دانیال

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. من بانظربعضی دوستان موافقم. بهمن ماه ۹۲ثبت نام کردم.فروردین تکمیل وجه واسه تحویل اردیبهشت.هنوزدستم نرسیده.احترام به ارباب رجوع که هیچ،هروقت بهشون میگم پرداخت دیرکرد رومیزنن توسرم.البته تازه باهام تماس گرفتن ماشینت اومده ولی مدارکش نه.که مطمئنا همانقدرهم بایدمنتظررسیدن مدارک باشم.پس عزیزان روی تأخیرحداقل ۲ماهه حساب بازکنن.جدیداهم شنیدم برعکس سایرخودروسازها قیمتهابیشتربالارفته.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. amin

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من باتجربه رانندگی ۲۵۰۰۰کیلومتری بااین ماشین(لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰CC) طی ۳ ماه مزایا و معایب این ماشین رو عرض میکنم:مزایا-امکانات فراوان مانندGPS-پخش DVD-ورود USBو IPOD- دوربین عقب-سیستم بلوتوس برای تلفن- ریموت کنترل بادزدگیر-سانروف برقی -شتاب بالا-سرعیتگیری مناسب-صندوق جادار-چراغهای LEDجلو و….و معایب.ورود صدای زیاد موتور به داخل کابین.پرتاب باد ضعیف کولر و کند بودن تعویض دنده(برقی بودن دریچه گاز).تحربه رانندگی:این خودرو دارای شتاب بالاس به نسبت خودروهایی همچون جیلی و جک۵ و همچنین سرعت گیری خوبی را نیز داراس که بنده در مسافت نچدان زیادی موفق به رسیدن به سرعت ۲۰۰کیلومتر شدم.ولی در تعویض دنده ، با تاخیر کمی مواجه است که در سرعتهای بالا عادی میشود ولی برای رانندهای تازه کار در شهر ،کمی مشکل ساز میباشد،البته باگذشت زمان به آن عادت میکنید.همچنین مسرف سوخت بسیارمناسب که با کار درون شهر حدود ۷/۸بوده و در مسافتهای بیرون شهری این عدد به ۷ نزدیکترمیشود.درکل به نسبت خودروهای داخلی هم رده مانند پارس سمند یا حتی جیلی ،جک و مخصوصا MVM530 ارزش خرید دربرابر قیمت حدود۴۱تا۴۷میلیونی بالاتری را دارامیباشد.امیدوارم توضیحات بنده کامل بوده باشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. عرفان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما الان حدود دو ماهه لیفان ایکس۶۰ داریم واقعا ماشین عالی ایه شتابش مخصوصا تو دنده دو از دور ۳۰۰۰ به بعد عالیه امکاناتش نسبت به ماشینای داخلی زمین تا اسمونه اگه خاستید ماشین چینی بخرید توصیه میکنم از شرکت لیفان بخرید فقط لیفان۵۲۰ نخرید چون نه قیافش خوبه نه کیفیتش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. حسین طاهری اشتیانی

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بندهدرتاریخ۱۱/۴/۹۳خودروی لیفان ۶۲۰تحویل گرفتم وقتیکارت گارانتی به دستم رسید تاریخ شروع گارانتی ان اززمان ثبت نام یعنی ۰۹/۱۱/۹۲اغاز شده که جای سوال است و۶ماه ازتاریخ ان گذشته است لطفا اگر مسولین کرمان موتور جوابی بدهند ممنون می شم ضمن اینکه خودرو هم با تاخیر ۴۰روزه دادند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. جلال از اصفهان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام من با ۲۰۰۰۰ هزار کیلومتر تجربه نظر می دم
    ۱- صندلی راننده ارتفاع سقف تا صندلی به خاطر سان روف خیلی کمه
    ۲- کولر جواب گوی این اطاق نیست
    ۳- دنده ها به خوبی ونرمی کار نمیکنن
    ۴- صوتی و تصویری خرابی زباد داره
    ۵- صدا کیفیت خوبی نداره
    ۶- درب روغن هیدرولیک اگه صد عدد هم بخری باز هم میشکنه و ترک می خوره
    ۷- در پیچهای تند تعادل نداره
    ۸- صدای موتور زیاد میاد داخل اطاق
    ۹- رنگ بدنه بسیار ضعیفه با کوچکترین سنگ ریزه دچار پریدگی میشه
    ۱۰- شیشه جلو دارای لکه هایی کم رنگ مثل آب و خاک می باشد
    ۱۱- چراغ چک مرتب روشن میشه
    ۱۲- وقتی در حال حرکت هستید خودرو دیگه گاز نمی خوره و مجبور به توقف خواهید شد. بیش از ۷ بار مراجعه کردم ولی هنوز درست نشده

    برای تهیه فیلتر هوا از فیلتر هوا تویوتا کورولا خرید کنید
    برای درب روغن هیدرولیک درب روغن ترمز بنز خاور بخرید

    دوستان راه کار برای رفع ایراد بدید شرکت چه کرد و چه شد را ول کنید

    خودرو سازهای ایرانی هم پر رو نشید چون هنوز هم این خودرو چینی با همه معایبش از خودرو های شمابهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سيد

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درب روغن ترمز بنز خاور …!!
      هاهاهاهاها
      داداش دمت گرم
      خیلی باحال بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سامان3

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیزلیفان ۱۶۰۰ من ۱۵۵۰۰۰ کیلومتر تا بحال دویده و با تجربه قبلی بسیار خوب روی glx 1800 سال ۸۳ و حدود ۲۷۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی لذت بخش با آن در جادههای مختلف نظر کوتاه خدمتتان عرض میکنم:
      ۱- قطعات پلاستیکی در تمام خودرو ها گاهی توام با اشکالاتی است که پس از تولید و استفاده طولانی مشخص میشود ولی در کل وقتی قطعه ساده ای خراب میشود ۹۹ درصد مشکل از ابزار و میزان سفت یا شل کردن آن است.پیچ کارتر روغن را پس از ۵ بار باز و بست کردن بخاطر آچار لبه ساییده شده خراب کرده اند. قاب فیلتر روغن راآنقدر سفت کرده بودند که دو نفر با یک لوله حدود یک متری بسختی باز کردند و گفتند اگر شکست مسئولیتش با خودتان، همان درب پلاستیکی را که میگویید آنقدر سفت کرد که جا خورد و بلا استفاده شد و و و و …. بعد بردم مکانیکی برای تعویض روغن وقتی نتونست بازش کنه یه نگاه کرد گفت چینی دیگه !!! بیشتر بنظر میرسه این آدمها زورشون میاد تا اینکه تخصصی بگن. خوشم اومد همزمان یک بی ام و در چال بغل در حال تعویض روغن قابش شکست ، من هم بهش گفتم آلمانیه دیگه!!!
      دوست عزیز خرابی های عمومی بدون کم و کاست برای حتی بنز و پورشه هم وجود داره ، حتی روشن نشدن ، بد کار کردن ، قفل شدن که مجبور میشی یدک بکشی ، حتی با این تیراژ بیار کم که دربازار ما هست . دلیلی برای بزرگ جلوه دادنشون نیست. ببینید چند در شکایت مشتری چند تا تندر ۹۰ و رانا و دنا و سمند که بقول استاندارد آبکی ما بهترین مونتاژ داخلی را دارن هنوز ۱۰ ۲۰ هزار کیلومتر نرفتن برای خرابی گیربکس و هیدرولیک و کولر و سیستم برقی توی تعمیرگاهها گرفتارن.
      ۲- سیستم مولتی مدیا هم یک موضوع عمومی است ، البته نه اینکه خوب و بد نداشته باشه ولی در لیفان جنبه عمومی داره . یک سرچ کنید برای هنگ کردن GPS ببینید چند شاکی این مشکلات را و در چه خودرو هایی دارند. من که دوستم تعمیر کار حرفه ای سیستم های مولتی مدیاست و بیشتر روی خودرو های کره ای کار میکند ، سری به مغازه اش بزنید و خودرو های کم کارکرد کره ای و خرابی هایش را ببیند ، آنموقع شاید خودرو یتان را دعا هم بکنید.
      ۳- این خودرو در داشتن تعادل مشکلی ندارد و به گزارش استاندارد آلمانی تاییدکننده اتاق و ایمنی آن در حد کیفی بالا و قابلیت ورود به اروپا را کسب کرده ولی شاید شما مشکلاتان عموما بخاطر جاده های ناهموار ایران و استاندارد نبودن پیچها و اگر دقت کرده باشید خرابی آسفالت در پیچهای تند است که خودرو به اطراف پرتاب میشود ، خیالتان را راحت کنم که همه خودرو ها این مشکل را دارند و این مربوط به لیفان نیست ، سرعت بالا ی لیفان را با کاهش سرعت در پیچهای تند بمنظور کنترل بهتر در برنامهتان قرار دهید.
      ۴- رنگ لیفان رنگ معمولی خودرو های در این رنج قیمتیه و رنگ ویژه ای نیست ، همه خودرو ها با این نوع رنگها همین کیفیت را دارند. توجه کنید که رنگ سفید صدفی یک تویوتا کرولا ۲۰۱۵ به تنهایی در حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.
      ۵- سایر مواردی که گفتید عیب عمومی نیستند و شاید خودروی شما آن را دارد. مثل شیشه خراب یا چراغ چک و یا خرابی استثنایی خاموش کردن که قطعا عمومی نیستند. مطمئنا ایراد بسیار خاص و ویژه و مربوط به سنسورها یا سیم کشی شماست که آخرین تیر ترکش تدبیر یک مکانیک است و تقریبا هیچ وقت به آن فکر نمیکند.
      بهر حال امیدوارم مشکلتون حل بشه و از رانندگی با لیفان پر قدرت ۱۸۰۰ لذت ببرید. من با تجربه خوب کاملا راضی هستم و ایرادات عمومی را ایرادات خودرو نمی بینم چون در خودرو قبلیم بمراتب بیشتر مشکل داشتم.
      ۶- در مورد صدا هم هر خودرویی با توجه به ساختش صداهای مخصوصی دارد . صدای این خودرو از GLX و تندر ۹۰ و سمند بیشتر نیست با وجود موتور بسیار پرقدرت آن ، ضمنا صدایی جذاب است که خسته کننده هم نیست. صدای خرخر موتور نمیدهد. و در سرعت بالای ۱۱۰ شما رانندگی بسیار بسیار نرم و مطمئنی را تجربه میکنید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. سحر

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حرفم اینه مسئولین کرمان خودرو با وجود خوندن معایب خودروی لیفان ۶۲۰ چرا سعی در بهبود کیفیت آن نمیکنند من خودم این خودرو رو ثبت نام کردم ولی نمیدونم درصد خوب بودن یا بد بودن این خودرو به نسبت چقدر هستش و با توجه به این که من خانم هستم و این خودرو رو ثبت نام کردم آیا از پس رانندگی باهاش با توجه به این معایبش برمیام یا نه ؟
    چون واقعا از این ماشین خوشم اومده که میخوام بگیرمش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان3

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سوالتان مبهم و اگر اهانت تلقی نشه بلکه همفکری حساب کنید کمی عجولانه و نادرسته. اگر ماشین بی عییب پیدا کردید ما را هم خبر کنید. مثلا زانتیای معروف از روز اول هم هزار عیب کور و کچلی داشت از جمله نداشتن ایمنی که مهمترین فاکتور برای یک راننده است ، اما در ایران بخاطر اینکه تحمیلی بود و اجبارا به کارمندان عالیرتبه کارخانجات خودرو سازی داده بودند دائما از آن تعریف می کردند. هنوز هم بسیارند آنها که بدون هیچ اطلاع فنی و درستی از این خودرو و برخی دیگر مثل مگان ناموفق در بازار اروپا ( مدل موجود در ایران) و بدتر از همه مدل ال ۹۰ یا تندر ۹۰ که اصلا در کمتر از ۸ ماه بازار اروپا را بکلی از دست داد و الان فقط بعنوان تاکسی ارزان قیمت (یا اتومبیلی بسیار ارزان برای کم بضاعتها ) در برزیل و رومانی و عراق و روسیه بفروش میرسد در ایران خودمان سازمان محترم استاندارد دائما بهترین کیفیت خودرو را به آن نسبت میدهد و مردم هم با اطلاعات بسیار ضعیف از سرمایشان دفاع میکنند. کافی است به همان قیمت حداقل مشابه سمند و GLX که ارزانتر از آنهاست قیمت رویش بگذارند ، آنوقت میبینیم که مردم ال ۹۰ بدست دنبال گسانی میگردند که به هر قیمتی خودرو یشان را بفروشند. لیفان ۶۲۰ هرگز دارای عیوب غیر عادی نیست و صد البته بر هر خودروی ایرانی مونتاژ شده برتری دارد . دوام و سرویس مناسب کرمان خودرو و در حال حاضر وجود قطعات در حد مطلوب در نمایندگیها در شهرهایی که نمایندگی تعمیرات کرمان خودرو هست مشکلات خریداران را به حداقل رسانده است. معنی آن این نیست که این خودرو بهترین خودروی دنیاست ولی با توجه به قیمتش و ظاهر موجهش باید گفت بهترین انتخاب در این رنج قیمتی و حتی تا ۱۲۰ میلیون تومانی سایر خودرو های وارداتی است. در این جمله کوچکترین شکی نکنید. لیفان در حال حاضر بسیار انتخاب بجا و مناسبی است. البته اگر به خودروی کوچکتری نیاز دارید جک ۵ را پیشنهاد میکنم منتهی نوع گیربکس دستی آن قدرت بالا یی ندارد و ممکن است خوشایند بعضیها نباشد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. امیرحسین عبدی - کارشناس فنی ایران خودرو

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشینای ایرانی محصول شرکتهای ایرانی با قطعات درجه ۵ چین و هنده در حالیکه ماشینای چینی اکثرا از موتور و گیربکس و قطعات معتبر ژاپنی و آمریکایی و انگلیسی استفاده میکنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. دانیال

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان. من بالاخره پس ازدوماه ونیم تأخیر،دوهفته پیش لیفان۶۲۰‏-۱۸۰۰ روتحویل گرفتم.تاالان ۹۰۰تاباهاش رفته ام. یکسری ایرادات داره.چون مشکی متالیک سفارش داده ام رو بدنه وشیشه اش مثل غبارسفیدخیلی ریزوجودداره.ازلای درب راننده هم صدای بادمیاد.نمیدانم بعلت رگلاژ نبودن هست یاکلااینجوریه؟خواهش میکنم صاحب نظران نظربدن. ازسرعت بالای صدهم هرچه بیشتربرانی بیشترصدای موتورمیادداخل.سانروف هم تازه متوجه شدم دردست اندازهاکمی صدامیده. باتشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. دکتر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ی لیفان حدوده ۸ماه پیش خریدم دوسه بار باش مسافرت رفتم سرحال بود ۱ماه پیش توشهر باش باسرعت پایین میرفتم یهو بیدلیل کشید بسسمت چب اول فکرکردم لاستیک ترکیدفرمون کامل ازکنترل خارج شده بود ترمز هم که قربونش برم بادرخت وسط بلوار موند ایربگاش عین کیسه زباله افتادبیرون بادنشد تاحالا۳نفردیگه پیداکردم همینجوری یکیشونx60که توکماست باخوانوادش وبقیه میخوایم بریم شکایت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان3

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز چقدر خوب که شما هنوز از خطری که براتون پیش نیومده تونستید با چند نفر با مشکل مشابه برخورد کنین ، اگر کسی مطلب شما رو بخونه فکر میکنه الان از ۵۰۰۰۰ خودروی لیفان که در کشور فروش رفته و بسرعت داره فروشش افزایش پیدا میکنه مثلا ۱۰۰۰ تا تصادف شدید ایربگی داشتن و از این صد تا هم ۵۰ تاشون ایربگ بدست روی تخت بیمارستان هستن. حتما در مطلبتون متوجه این نکته شدین که تا ایربگ هوا فشرده نداشته باشه اصلا نمیتونه از جاش بیرون بپره. بهترین شاهد درستی قضیه ۱۰ درصد رشد سالیانه صادرات کارخانه سازنده تا ۲۰۱۳ و ۵۰% در سالهعای اخیر است. البته بازار مونتاژ در ایران به آمار اضافه نشده است. بزرگترین کارخانه خصوصی تولید خودرو که چشم اندازی به بازار آینده جهان دارد ، اعتبارش را هرگز زیر پا نمیگذارد و کم فروشی نمی کند. این درسی است که ما در ایران خودمان پس از ۵۰ سال بر آهن پاره کوبیدن نگرفته ایم.
      بد نیست به فیلم تست ایمنی تصادف لیفان به سایت
      http://www.aparat.com/video/video/listuser/dashboard/yes/username/HAJVAHID1373/usercat/6723/%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86_Lifan%DB%B5
      رجوع کنید. من و شما در حدی نیستیم که نظر ایمنی به خودرویی بدهیم. آن قسمت که دست ماست همین اطلاعات نادرست و غیر تخصصی است که به خورد مردم می دهیم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من بهمن ماه ۹۰ یه لیفان ۶۲۰ گرفتم که هنوز دارمش و الان که تیر ۹۶ هست ۶۰هزارتا کار کرده.هنوز ۱سال نگذشته بود که نرسیده به اتوبان بعد از ده پانزده ساعت رانندگی خوابم برد و از جاده رفتم پایین انقد سرم به سقف خورد که چند ماه مهره های گردنم درد داشتن. ماشینهای پشت سرم که دیده بودن همه واسادن مثلا ببرنم بیمارستان در صورتی که حتی خون از انگشتمم نیومد. ماشینم چون ضربه به چیزی نخورد ایربکاش طبیعتا عمل نکردن. یکی از ماشینا سمند بین شهری بود که گفت با سرعتی که داشتی اگه ماشین من بود ۱۰تا پشتک میزدی خدا رو شکر کن و قدر این ماشینم بدون. میخواستن زنگ بزنن جرثقیل که ماشین راحت اومد بالا و حتی از بالانسم خارج نشد و تنها آسیب شلگیر های پشت چرخ جلو سمت راننده و شلگیر زیر کارتل کنده شده بود. تنها باری هم که تو این چند سال رفتم تعمیرگاه یکی روزای اول واس رگلاژ درا بود و یه بارم چند ماه پیش صفحه کلاچ از سایت پاورکلاچ خریدم که بردم مکانیک بندازه گفت خودمم لیفان دارم حیفه اینو میندازم هر وقت ضعیف شد بیا نو واست بندازم.کل ماشینهای زندگیم اینا بودن از اول: رنو۵ فرانسوی. پیکان دنده هیلمن. ۲۰۶ فرانسوی تیپ۲. روا .سمند ای اف۷ البته ۵ماه فقط و پرشیا اونم چند ماه اما انصافا یه چرخ لیفان از نظر من به همه اینا می ارزه. نه مبلغ کرمان موتورم و نه رو هیچ برندی تعصب دارم فقط واقعیتو گفتم. اینم بگم که خدمات نمایندگی ها واقعا افتضاح !!! هم شلوغ و هم برخورد نامناسب و هم کمبود قطعات. ناگفته نمونه تنها باری که قطعه خواستم یکی دیسک صفحه بوده که ۲ماه صبر کردم هربار گفتن ۱۶۰۰ دیگه نداریم و یه بارم واس شلگیرها همش امروز فردا کردن که خودم از بیرون تهیه کردم و قید نمایندگی رو زدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. وحید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همگی نظرات شما عزیزان را خواندم و بسیار تاسف انگیز بود چرا ما چرا ما ماشینیو که خودمون سوار میشیمو از همه خودروها بهتر میدونیم من یادمه ۴۰۵ داشتم خداییش ماشینه خوبی بود ولی خیلی مصرفش بالابود هندلینگشم مضخرف بود ولی تو جمع همش میگفتم نه مصرفشم عالی خیلی کم مصرف پارس گرفتم یجور دیگه ازش دفاع میکردم اس دی گرفتم یجور دیگه تعریفشو میکردم دوستان هر ماشینی عیب و محاسن خودشو داره الانم ی ۹ ماهی هست که لیفان ۱۸۰۰ سی سی سال ۹۲ دارم ولی دیگه نمیخوام تعریف الکی بکنم لیفان هندلینگ خوبی داره اپشناش حس خوبی به ادم میده و قدرت موتور خوبی داره اما همه اینا زمانی خوبه که همه چی طبق مراد این خودروی چینی باشه اره رفقا چشتون روز بد نبینه گردنه سرچم لیفان ما جوش اورد زدیم فرداشم وقتی کلاج میگرفتم صدای غار غار صفحه کلاجم بلند شد الان یک ماهی میشه از این ماجرا گذشته و نمایندگی تاپ کامل ماشینو هم انجام دادم ولی سیستم تعلیق و صدای موتور تو دور بالا واقعا افتضاح روراست فروشنده ام و صد رحمت به پژو پارس و ۲۰۶ خودمون خداییشم صد رحمتشون باشه من گول ظاهر این ماشینو خوردم ولی اعتراف میکنم که از کیفیت فنی مضخرفی داره البته خودروهای داخلم همشون زپرتی هستن ولی باز خدمات داره و….‌

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان3

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      خیلی بد رانندگی میکنید . لطفا یک اس ام اس به ۹۰ ۹۰ بدهید. جوش آوردن خودرو مطمئنا یک اتفاق است و اتفاق برا ی هر خودرویی پیش می آید. ولی گیربکس را علی رغم توضیح کافی که در یکی از این پستها به یکی از علاقمندان ( نه دشمنان کمر بسته) دادم باید متوجه شده باشد که اصولا کمی ضعف در صفحه کلاچ و دیسکهای امروزی هست و دلایل خاص خودش را دارد ، اما مقایسه آن با دسیک و صفحه یک خودروی دویست میلیونی بنظر غیر منطقی می آید حتی اگر آن خودرو هم با رانندگی نامناسب یا اصلا بطور کلی بعداز ۶۰ ۷۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض پیدا کند. دوست عزیز من پیشنهاد میکنم اگر علاقمند باشید سری به نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو های کم تیراژ کره ای هم بزنید و ببینید آیا آنها با این تیراژ کم و قیمت تا چند برابر چرا باید این نوع خرابیها را داشته باشند ؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. وحید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ممنون از سایت خوبتون امیدوارم درین سایت بجای متلکو بدو بیرا از تجارب هم استفاده کنیم از خصوصیت و محاسن و معایب خودرو همدیگه صادقانه و با تحقیق کامل مشارکت کنیم باز هم سپاس از مدیر سایت پدال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. علی از دزفول

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    دوستان یک لیفان ۶۲۰ فول آپشن صفر کیلومتر سفید رنگ دارم که به صورت کاردکس و آماده تحویله. آدرس بازدید هم خوزستان-دزفول
    تلفن تماس ۰۹۱۶۶۴۱۱۴۳۶

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من هیچ نظری ندارم چون ۴ساله که دوواسپروبسیارتمیزی دارم قبلش ۴۰۵ وپرایدداشتم بهاین نتیجه رسیدم که دوو(البته تمیزش)بهتره. بامگان ۱۶۰۰-ال۹۰-پرشیا و۲۰۶درگ داشتم همشون سوسک شدن.ماشین مال۲۰سال پیشه سگش میارزه به این ماشینهای چینی وایرانی.چه تیپ وقیافه یاقدرت وراحتی .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. sepehr

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من الان یه ۲۰۶ sd دارم و میخوام عوض کنم چون خیلی کوچیکه به نظرتون لیفان از این بهتره؟؟از لحاظ کیفی کدومشون بهترن؟؟لطفا راهنمایی کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    مگه لیفان میتونه ۱۰ هزار کیلومتر بره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. حمید

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک هفته است تحویل گرفتم فرمان رو ۱۰۰ تا میزنه میگن لاستیکا تاب داره (یزد تایر) الان پراید تنظیم نور ارتفاع داره این ندارهGPS هم ندادند میگن نداریم کولر اصلاً جواب گو نیست من پراید داشتم خیلی بهتره مغموم شدم خریدم لطفا مدیران کرمان خودرو فراخوان کنند ایرادها رو برطرف کنند ۴۵ میلیون کم پولی نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. امید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من ۶۲۰ تحویل مردادم رو ۵ مهرماه تحویل گرفتم بدون مدارک و پلاک که مدارک و پلاکش روز بعد اومد و کارت جی پی اس که نصب کردن و پلاکها رو هم خودشون مجانی نصب کردن چن نقطه رنگ پریدگی کوچولو رو سپر بود که گفتن تو سرویس اولیه قلم گیری میکنن من توی اهواز حدود ۱۳۰ کیلومتر و امروز مسیر اهواز تا یکی از شهرستانهای خوزستان رو که ۲۰۰ کیلومتر میشد باهاش رانندگی کردم با توجه به اینکه من قبلا انواع پژو و سمند و پراید و همچنین مزدا۳ جدید داشتم نکاتی که توی این ۳۵۰ کیلومتر تقریبی بدست آوردم رو میگم شاید مفید واقع بشه برا کسانی که بخوان بخرن
    ۱- اولا قدرت موتور بسیار خوبه و حس یه ماشین پرقدرت رو منتقل میکنه که هیچ ماشین ایرانی قابل رقابت با اون نیست (با توجه به تجربیات قبلیم در رابطه با انواع ماشین ایرانی)
    ۲- ترمزها خوب و قابل اطمینان هستن ومثل پژو و سمند abs اون پله پله نمیشه و نرم ترمز میگیره
    ۳- کلاچ ودنده ها خیلی نرم و قابل قبوله
    ۴-کیفیت تاچ مانیتور متوسطه و رهیاب اون حدود ۳۰ تا ۴۰ متر اختلاف مکانی داره
    ۵- فرمان نرمه اما جنس غربیلک مناسب نیست و توی دست سر میخوره
    ۶- شتابگیری بسیار خوبی داره و با توجه به قدرت ماشین از لحاظ قدرت و سرعت حس یه ماشین خوب و امروزی رو تا حدود زیادی منتقل میکنه وبا توجه به اینکه من امروز توی یه مسیر کوهستانی و با سربالاییهای خیلی تیز رانندگی کردم به هیچ عنوان احساس ضعف قدرت از ماشین نکردم
    ۷- سر پیچها با سرعتهایی که قبلا با ماشینهای دیگه میرفتم احساس خوبی با این ماشین نداشتم و اون حس اطمینان رو منتقل نمیکرد و میتونم بگم تو پیچها ضعف هندلینگ داره
    ۸- نداشتن دکمه باز کردن صندوق عقب روی ریموت و داخل کابین از نقاط ضعف خیلی مسخره لیفانه واقعا” کرمان موتور تو این مورد افتضاح عمل کرده ضمن اینکه شکل تا نشونده خود ریموت ضعفه دیگه ایه که امیدوارم این دو مورد رو سریعا تغییر بدن
    ۹- میزان مصرف سوختشو دقیقا بررسی نکردم اما تقریبی که حساب کردم حدودا همون ۹ لیتر بصورت ترکیبیه که به نسبت سمند و پژو خیلی خوبه
    ۱۰- کیفیت پلاستیک داخل اتاق و داشبورد و پانل خیلی پایینه اما نسبت به ماشینهای ایرانی بهتره
    ۱۱- صندوق بزرگ و جادار از مزایای خوبشه
    ۱۲- صندلیها تقریبا” سفته و توی رانندگیهای طولانی و مسافرت اذیت کننده است
    ۱۳- صدای موتور در دورهای بالای ۳۰۰۰ زیاد میشه و از ۳۵۰۰ به بالا زیادتر از حد معموله اما به نسبت پژو و سمندهای جدید خیلی بهتره اما درکل یه نقطه ضعف برای لیفان محسوب میشه
    ۱۴- کولر ماشین قابل قبوله با توجه به چیزهایی که در مورد کولرش شنیده بودم انتظار داشتم خیلی ضعیف باشه اما علیرغم اینکه هوا کمی رو به کاهش شده اما اهواز همچنان گرمه مخصوصا ظهرها اما با این وجود من کولرشو قابل قبول دیدم هم برودتش و هم پرتاب بادش خوبه
    ۱۵- یه زیر پایی که کنار پدال کلاچ تعبیه شده موقع کلاچ گیری زیر پا گیر میکنه چون فاصله اش با کلاچ خیلی کمه مخصوصا اگه کفشهای بزرگ پات باشه و در کل چیز زایدیه به نظر من
    ۱۶- صدای سیستم صوتی خوب و قابل قبوله
    ۱۷- در کل باید بگم که به نسبت قیمتش ماشین خوبیه مخصوصا از نظر قدرت و شتاب و سرعت خیلی خوب و قابل قبوله و از ماشینهای تولید داخل کاملا سره اما به نسبت ماشینهای کره ای و ژاپنی رده ی پایینی بهش میدم مخصوصا از نظر کیفیت ساخت و طراحی داخلی و جنس قطعات داخلی اما این نکته رو هم فراموش نکنید ارزونترین اون ماشینها حدود ۲ تا ۲.۵ برابر لیفان ۶۲۰ قیمت دارن
    تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا