تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

۱۰ هزار کیلومتر با لیفان ۶۲۰

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

مطالب مشابه

‫۸۵۸ دیدگاه

  1. ارمین

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من دو هفته هست لیفان ۶۲۰ تحویل گرفته قبلا پژو ۲۰۶ اس دی وی ۸ داشتم حالا به نظر شما کدام را بردارم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهرداد

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ۲۰۶ v8 بهتر است..چون خودم ۲۰۶ v8 دارم و خیلی عالیه…شتاب بسیار بالا ,بی صدا,نرم و راحت…داداشه من با هم با مزدا ۳ new رانندگی کرده هم با ۲۰۶ v8 و گفته ۲۰۶ v8 مثل مزدا ۳ ه …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. امیر

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تیر ثبت نام کردم تحویل مهر بودم از تهران هم زنگ زدن که عیب و ایرادای ماشین چیه تو برگه ای که واستون پست شده بنویسین پست کنین در حالیکه ماشینی وجود نداره .خانمه میگه شما تو لیست تحویل گرفته هائین چند روزه تحویل میگیرین الان ۱۰ روز گذشته خبری نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حامد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.دیدم یکی از دوستان در مورد سوت کشیدن نوشتن.ما یه موقع یه MG داشتیم همین مشکل رو داشت.یادمه پدرم برای تعمیر مرجعه کرده بودن به تعمیر گاه گفته بودن از جنس لنت هست نگران نباشید.اما به طور کلی گاهی اوقات لنت در اثر گرما افزایش حجم میده و باعث این صدا میشه حالا اگر هوا سرد شد و باز ادامه داشت به نظر من لنت رو عوض کنید.
    ببخشید طولانی شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرید

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ممنون حامد جان .ولی این صدای ماشین من بیشتر شبیه جیر جیر هستش نه سوت.بعد نیم ساعت رانندگی صدای جیرجیرش در می آد و در سرعتهای پایین بیشتر محسوس شنیده می شه حتی وقتی پاهام روی پدال ترمز یا کلاچ نیست باز هم شنیده میشه… بنابر این نمیتونه از لنت باشه …!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیر

        ۱۲ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (607 ديدگاه)

        با نظر حامد موافقم . مشکل از جنس لنت هست که در سرعت پایین بیشتر محسوسه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. آرش

        ۱۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (29 ديدگاه)

        من این مشکل و داشتم با چند بار ترمز صفت گرفتم صدا از بین رفت حالا امتحان کنید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. فرشاد فهیمی

        ۲۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        کم خالی ببندید هیچ یک از این ایراد ها تو ماشین من نبود…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. omid

        ۲۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (33 ديدگاه)

        آقا فرید مال من هم دقیقا همین صدای جیر جیر رو میده. تو سرعت زیر ۳۰ شناده میشه ولی همیشگی نیست گرم بشه یا بعد از ۱ ساعت زانندگی صداش میاد. میرم نمایندگی میگم بهشون ببینم ایرادش چیه ولی گویا مهم نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      5. بابک

        ۲۸ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        تسمه ماشینت میباشد.اقا فرید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. فرید

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آرش جان ممنون…می شه توضیح بدید ترمز رو سفت گرفتی یعنی چی؟؟؟ یعنی چه جوری ترمز رو سفت می شه گرفت؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. آرش

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (202 ديدگاه)

    ببینید جنس نه چندان خوب لنت باعث ورم لنت میشه که بعد از مدتی رانندگی صدا جیر جیر میده یا ساییدگی های لنت ورم میکنه که باز باعث جیرجیر میشه .وقتی ترمز میخ(سفت) میگیرید چند بار لنت به طور طبیعی دچار سایش میشه که زواید برجسته رو صاف میکنه که معولا صدای جیرجیر و از بین میبره.
    امیدوارم مشکلتون همین باشه و حل بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرید

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      بازم ممنون آرش جان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. نخرین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    من که پولشو دارم ولی نمیخرم هیچ ماشینه دیگه هم نمیخرم چون قیمت واقعیشون نیست یه پارس ۸۲ دارم فعلا با اون سر میکنم مجبور که نیستم. دولتم با خوروسازا سرشون تو یه کیسه ست ..مرسی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. فرشاد فهیمی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام من که از لیفان۶۲۰ بدی ندیدم نمی دانم این دروغ ها چیست در ضمن با برکت بود…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (607 ديدگاه)

      اینجا هر کی صحبت میکنه یا این ماشین رو داره یا در انتظار تحویل ماشینه .
      این مشکل لنت ترمز هم همچین مشکل بزرگی نیست که شما بخاطرش یکی دیگه رو متهم به دروغگویی می کنید!یکی راهکار خواسته ، یکی دیگه راهکار داده! و قطعا هم مشکل از جنس لنت ترمز بوده. شما هم اگر به یه همچنین مشکلی در آینده خوردی میتونی امتحان کنی/

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سينا

        ۳ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (42 ديدگاه)

        سل
        ام من هم دارم واقعا قضیه چیه این صداش خیلی رو اعصاب من که رفتم نمد گرفتم تا صدا داخل نیاد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. آرش

        ۷ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        من ۱۶۰۰ دارم صدا داخل این جوری که میگید نمیاااد البته تو دور ۳۰۰۰ به بالا صدا بیشتر میشه.دز باره صدا موتور ۱۸۰۰ اطلاعی ندارم ولی نباید این قدر بد باشه که میگید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. فرشاد فهیمی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هر کی میگه لیفان بده اینجا مخالفم رو بزنه ولی هر کی بزنه دروغ گفته…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (607 ديدگاه)

      اولین نفر ،خودم ،موافقم رو میزنم که خیالتان راحت بشه با لیفان هیچ مشکلی نداریم .
      شما اگه تاپیک جامع مشکلات لیفان تو سایت tt رو ببینید خیلی خوبه .در سایت تیونینگ تاک قسمت ماشین های چینی و سپس لیفان رو انتخاب کنید .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. ایمان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خوبی و بدی چیز نسبی است دوستان و با مقایسه بدست میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ahmad

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقایون.سلام. ما الان حدود سه چار هفتست که لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ رو تحویل گرفتیم.قبلا سمند داشتیم.این واقعا از هرلحاظ بهتره.فرمون نرم.دوربین عقب.پاور ویندو.اتولایت و…موتورش واقعا قویه و از گیربکسش جا نرفتن ندیدیم.جیر جیرم نکرده.عالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ابراهیم

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوش به حالت . ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. saeed

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان عزیز با سلامی مجدد باید خدمتتون عرض کنم که من به جز جیرجیر لنت هیچ مشکل دیگه ای با ماشین ندارم.از هر لحاظ از همه ماشینهای زیر ۵۰ میلیون تومان سرتره فقظ دنده اتومات نیست …اصلا تو جاده باهاش خسته نمی شید فوق العاده راحته … ۲کیسه هوا .. یک کنسول در صندلی جلو و یک کنسول در صندلی عقب.. .فرمون نرم ٰ.. سواری عالی.. شتاب فوق العاده ..موتور قوی ۱۸۰۰سی سی ۱۶سوپاپ ٰ… ترمز ای بی اس و ای بی دی ۴ چرخ دیسکی..سانروف دو حالته برقی…مانیتور ۷ اینچی .. جی پی اس… دی وی دی پلیر با …… قابلیت نمایش انواع فرمتها حتی دای وی ایکس..با نمایش زیرنویس فیلمها… دارای ریموت و نیز بر روی غربیلک فرمان.. دارای تلویزیون (قابلیت دیجیتالی کردن) …. بلوتوث … تلفن همراه…..قابلیت پخش فایلها از میکرو اس دی و یو اس پی از طریق کابلهای داخل داشبورد….دوربین و سنسور دید عقب …. دزدگیر ….. دارای سیستم پاور ویندو یعنی اینکه با دو بار فشردن دگمه قفل روی ریموت دزدگیر کلیه پنجره های باز حتی سانروف بسته می شوند…..د ارای سیستم اتو لایت (یعنی با تاریک شدن هوا یا ورود به تونل به طور خودکار چراغها روشن می شوند)…قابلیت تنظیم آینه ها به صورت برقی….. بجای تسمه تایم زنجیر دارد و احتیاج به تعویض دوره ای ندارد……

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علي

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      حالا چند ؟ انقدر تعریف کردی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. saeed

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در ضمن لیفان پرفروشترین و بهترین ماشین چینی در کشور روسیه میباشد که در روسیه لیفان ۶۲۰ با نام لیفان سولانوsolano نامگذاری شده و هم ماشین پلیس هستش هم تاکسی . لیفان در روسیه هم مثل ایران کارخانه داره و مونتاژ می شه
    The Lifan Solano (aka 620) remains the only Chinese model in the Russian Top 50, up 32% yoy to #46, the Mazda CX-5 is the other all-new model in the Top 50, landing directly at #48 with 6,881 sales, the Ssangyong Actyon is up 235% yoy and 21 spots to #49 and the Nissan Almera is up 14 to #50.(نقل از سایتwww.bestsellingcarsblog.com)
    At the present time Lifan is the most successful Chinese brand in Russia. According to data of Association of European business, Lifan increased sales of its cars 2,3 times in Russia in the previous year, to 17,9 thousand units. Sales of company grew by 19% to 13,4 thousand cars for eight months of this year. Three models of Lifan (Solano, Breez and Smily) are assembled in Circassia plant in “Derways” at the present time. Representatives of “Derways” refused to comment plans of its partner.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. saeed

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    At the present time Lifan is the most successful Chinese brand in Russia. According to data of Association of European business, Lifan increased sales of its cars 2,3 times in Russia in the previous year, to 17,9 thousand units. Sales of company grew by 19% to 13,4 thousand cars for eight months of this year. Three models of Lifan (Solano, Breez and Smily) are assembled in Circassia plant in “Derways” at the present time. Representatives of “Derways” refused to comment plans of its partner.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. saeed

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ترجمه متن انگلیسی اینه که تو کشور روسیه لیفان بهترین و پرفروشترین ماشین چینی هستش ..می تونید متن رو تو اینترنت خودتون جستجو کنین…
    نکته دیگه اینکه تو روسیه لیفان ۶۲۰ هم ماشین پلیسه هم تاکسی … عنساشو تو اینترنت پیدا کنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. saeed

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عکساشو می تونین تو اینترنت پیدا کنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. saeed

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    برای دیدن عکس لیفان به عنوان ماشین پلیس در روسیه به لینک زیر مراجعه نمایید:
    http://bestsellingcarsblog.com/tag/solano/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. امیر

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احمد اقا میشه بپرسم تحویل چه ماهی بودین؟من تحویل مهرم هنوز خبری نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. mammad

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خسته نباشید تا
    زمانی که پارس ELXهست چین باید بره ماشیناش رو بذاره سر جوب آبش رو بخوره

    ۱ساله پارس ELX دارم تمام ماشینای چینی وایرانی رو
    سوسک کردم

    تازه گرم کن و سرکن صندلی هم داره که خیلی از ماشینای خارجی هم ندارن

    موتورش عالیه
    قیافه بد نیست
    امکانات نسبت به هم کلاساش خوبه
    راستی حجم صندوق عقبشم زیاده

    خلاصه از لیفان بهتره

    چینی جماعت به درد خودشون می خوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کماندار

      ۸ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (325 ديدگاه)

      دلت خیلی خجسته است مرد!
      تنها چیزی که پارس شما علاوه بر لیفان داره شتاب بیشترشه که اونم مدیونه مصرف سوخت بسیار بیشتر در مقایسه با لیفان هست!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نادر

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پژو پارس همون ۴۰۵ فقط زیر ابروشو برداشتن. ۲۰ ساله بااین قیافه تولید میشه و تا ۳۰ سال ذیگه هم همین شکلی خواهد موند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. saeed

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از اسمت معلومه ممد آقا حتما تو دهاتی و اسب و خرهاتو فروختی حالا بجای احشام به ماشینت آب میدی شما بهتره همون قاطرتو سوار شی نه پژو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. saeed

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از اسمت معلومه ممد آقا حتما تو دهات زندگی می کنی و اسب و خرهاتو فروختی حالا بجای احشام به ماشینت آب میدی شما بهتره همون قاطرتو سوار شی نه پژو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ایمان

      ۹ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      واقعا واسه طرز فکرت متاسفم
      که یک قوطی حلبی رو به شخصیت آدما نسبت میدی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. امین

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیفان ۱۸۰۰ ماشین بسیار عالیست.من قبلا جنتو داشتم ولی الان که مقایسه می کنم می بینم همه چیزش نسبت به جنتو سرتره و قابل قیاس نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. ناصر

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من در حیرتم از آمادی که تو کله شون بجای عقل هویچ هست آخه مثلا پژو یارس که طراحیش مال ۲۰ سال پیشه به قطعات در جه ۴ چین سنبل میشه و من یکیشو داشتم اسم لکنه هم براش زیاده با لیفن میشه مقایسه کرد من ۱۱ هزار کیلومتر باهش رانندکی کردم خدایی خرف نداره یه بار برای سرویس اولیه بردمش فقط کرانتی ۱۴ ماه دارم هیج عیب ازش ندیدن کیفیت مواد داخلش هم خوبه و امکانات و قیمتش اصلا قابل مقایسه با پزو پارس واین مزخرفاتی که ایران خودرو میسازه نیست الان همه چیز از گوشی نوکیا تا لوازم ال جی و سام سونگ همه ساخت چین هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. مرلین

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    MAN MIKHASTAM yeki begiram didam gheimatesh shod 30 milion velesh kardam

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. رضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه نوبت مهر کسی تحویل گرفته لطفااعلام کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. maziyar

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    به نظر من که ماشین خوبیه
    موتور پرشتاب
    کیفیت بالا
    طراحی خوب
    راحتی برای سرنشینان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. پویا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام عنوان مقاله نوشته شده بود ۱۰ هزار کیلومتر با لیفان اما فقط لیفان ۶۲۰ رو معرفی کرده بود من فقط می خوام جند نکته رو بیان کنم اول اشتباه و دروغ در خصوص لیفان ۶۲۰ اینکه میگن موتور بی ام و روشه اولا این موتور هی ربطی به کمپانی بی ام و نداره و توسط شرکت برزیلی تریتک ساخته می شه که این شرکت در سال های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴ توسط بی ام و خریداری شده بود و به علت کم سود ده بودن فروخته شد و توسط شرکت لیفان چین که اون زمان فقط موتور سیکلت گازی و در حد سی جی ۱۲۵ و موتور پمپ آب تولید می کرد خریداری شد و از سال ۲۰۰۶ لیفان تصمیم به تولید خودرو کرد که مدل ۵۲۰ رو روی پلت فرم سیتروئن دهه ۸۰ ساخت و در طراحی چهره این ماشین اسرار داشت که پورشه ۹۱۱ بسازه که البته … اما مدل ۶۲۰ که مدل بزرگتر لیفانه در سال ۲۰۰۸ ساخته شد که روی پلت فرم فیات ده ۹۰ و ظاهر جلوی بی ام و سری ۳ و عقب تویوتا کمری ۲۰۰۶ کپی ناشیانه ای شده بود داخل این ماشین خیلی اسرار شده که به روز باشه وقتی به سیستم ایرکاندینشن نگاه می کنید فکر می کند از نوع اتوماتیک با دریچه های برقی هست ولی وقتی می خواهید روشن کنید تازه می فهمید که یک سیستم دستی و دریچه های کابلی طرف هستید !!!! قربالک فرمان بسیار جذاب و بی کیفیت است نور صفحه نمایش گر جذاب به نظر می رسد ولی در شب جالب نیست زیادی زیاد است وقتی دنبال پیچ تنظیم نور می گردید سمت چپ فرمان و آن را کم می کنید که تاثیر چندانی ندارد خبری از آن نیست جالب ترین نکته اینجا به وجود می آید که می خواهید درب صندوق عقب یا باک خودرو را باز کنید ابتدا نگاهی به دکمه های کنار فرمان اما نه خبری نیست باید خم شوید کنار صندلی و دو دکمه آشنا که البته دکمه نیستند بلکه اهرم های سیمی هستند را همانند خودروی پراید به بالا بکشید تکنولوژی ده ۷۰ میلادی.. و اما بد ترین ایراد واره بر لیفان ۶۲۰ ۱۶۰۰ صدای بسیار زیاد اگزوز و موتور که به داخل می آید ضریب دنده ابلاحانه و شتابی در حد یک پراید CNG .
    اما مقایسه این ماشین با elx خوب این امر که پارس یا همان پرشیا برای ما ایرانی ها آنقدر تکرار شده که نمی توانیم تحملش کنیم کاملا صحیح است حالا در ظاهر باز پژو پارس را می توان خودروی زیبا دانست اما در داخل هرگز واقعا واقعا نفرت آور شده است ماشینی که قابلیت نصب یه سیستم مولتی مدیایی را هم ندارد این املا صحیح است که اگر ایرانخودرو هنور دنبال مشتری می گردد باید یه فکری برای داخل و جلو داشبرد این ماشین بکند ولی…. پژو پارس روی پلت فرم موفق ۴۰۵ رویایی شرکت پژو سیتروئن ساخته شده که در ده اوخر ۸۰ و اواسط ۹۰ موفق ترین طراحی را به هوداختصاص و بیشترین فروش را در رده سدان متوسط در جهان کرده است چیزی بالغ بر ۵ میلیون دستگاه از آن در مدل های مختلف فرخته شد و مدل ۴۰۵m16 ان در قهرمان رالی جاده ای سال ۹۱ شد و موتور نصب شده بر روی مدل elx موتور xup4j4l و گیربکس eb3 یکی از بهترین موتور های سری xu پژو ستروئن هست که می تواند استاندارد الایندگی یورو ۴ را دریافت کند مصرف آن در سیکل ترکیبی برای پارس ۸ لیتر می باشد شتاب صفر تا صد کیلومتر آن هم ۹ ثانیه است اما تنها ایراد وارد بر آن کیفیت پایین مونتاژ در ایرانخودرو و تکراری بود آن است که ایجاد دلزدگی می کند ولی اگر این دو خودرو فارق از این مسائل مورد آزمایش فنی قرار گیرند برند این جدال بدون شک پارس elx است کما اینکه یک مجله روسی مقایسه ای بین سمند سورن و لیفان ۵۲۰ و ام وی ام ۵۲۰ و یک خودرو لادا گذاشته بود که برنده در انجا سمند سورن با اختلاف و زیاد بود خلاصه از خودرو سازی که تا چند سال پیش موتور گازی و پمپ آب می ساخت و میسازد انتظار بیشتری نمی رود برای بررسی خودتان سری به سایت شرکت لیفان http://www.lifan.com بزنید و ببیند که در صفحه اول بیشتر از ماشین در باره پمپ آبو موترو گازی نوشته شده است موفق باشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. arshia

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (109 ديدگاه)

      ۱-code motor xu7jpl4 hast
      ۲-tarahish sale 1991 hast
      ۳-faghete vvti(zamanbandi moteghayere supapha)hast
      ۴-shakhsan bahash ranandegi kardam shayad tu cataloge 8litr bashe vali dar amal 10 liter hast
      ۵-faghat 1 airbag dare
      ۶-dar teste tasadofe sherkate euro ncap ba tavajoh be yeksanie ghataat ba peugeot 405 3 setare gerefte ke natayeje un ham tu youtube hast va ham dar majale mashin be chap reside dar hali ke lifan 3.5 setare gerefte (khode euro ncap na china ncap)
      ۷-zarfiate sandugh aghabe lifan 650 liter hast pars elx 420 liter
      ۸-shetabesh ru kaghaz 10 sec hast va lifan ham 10 sec hast ta hala jaii ba ham drag nadadan ke malum beshe ke harfetun dorost hast ya na age zaraebe dandehasham bad bashe be har hal tu kesheshe sanavie amalkarde behtari dare ba tavajoh be motore 131 asbi lifan ke in adad vase pars 110 hast
      ۱۱-az nazare tajhizat pars elx harfi vase goftan nadare
      ۱۲-baz kone bak va sandugh tu lifan dastie vali aya pars aslkan baz kone darbe bak dare?che pedali che barghi?
      ۱۳-lotfan ye nim negah be keifiate sakhteshun ke be tazegi montasher shode bendazin mibinin lifan rotbe 6 ro dare pars rotbe 10
      mamnun 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نادر

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هیجکدام از این مشکلاتی را که گفتید را قبول ندارم. آره جینیه ولی در حد ماشینای هیوندا و کیا و .. هست. ۷ سال پیش میخواسلم آوانته بخرم همین اراجیفو در مورد آوانته می گفتن. الال هم همینطور.
      کاش اینطور ماشینی تویط ایران خودرو و سایپا تولید می شد تا از اونها دفاع می کردیم!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  28. حیر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۵۶ ماهه ۶۲۰ دارم، اول بسم الله بعد ۲۰۰۰ تا خار دنده دررفت و دیگه دنده عقب و ۲ جا نمی رفت که به سختی بردمش تعمیرگاه دیدم اکثرا این مشکل رو داشتند
    ۲- سر ۵۰۰۰ تا کلاچ تموم کرد که تو مسافرت بودم و با همون کلاچ نیمه سوخته آروم آروم برگشتم خونه بعدش رفتم خودم یه جا دادم تخصصی برام لنت کوبی کرد که تا الان که ۱۵۰۰۰ تا کار کردم خیلی خوب بوده
    ۳- پریروز هم که تو اتوبان قم یکی لاستیکاش (کویر تایره) بر فنا رفت و مجبور شدم با آرامی بیام خونه و فرداش برم ۱۴۰ تومن بدم یه لاستیک بخرم
    به خدا آدم نمیتونه یه مسافرت با خیال راحت با این ماشین بره، همش نگرانی
    باور کنید قبلش یه پراید مدل ۸۵ داشتم تا اون سر دنیا باهاش میرفتم و میومدم اصلا آخ نمیگفت، حتی پنچر هم نمیشد ولی با ایم ماشین هر لحظه میترسی که کجا میخا وسط راه بذارت، فقط برای تو شهر که نمایندگی باشه خوبه آبروی آدمو تو مسافرت میبره این لگن، خراب هم بشه هیچکی نه میتونه درستش کنه نه قطعش هست باید تا دم نمایندگی بکسل بشید!
    والله نخرید منم دنبال یه پولم تا ردش کنم
    گیربکسشم که قربونش برم
    دوستانی هم که لیفان دارند به قیاففش نگا نکنند، خیلی باید باهاش نرم تا کرد وگرنه عین یه کاردستی بچه گونه خراب میشه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. iman

      ۱۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من قبلا ۲۰۶ و پراید و ریو داشتم در راحتی سرنشینان و سواری و امنیت و امکانات اصلا قابل مقایسه با لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ نمی باشند….لیفان ۱۸۰۰سی سی فوق العاده است..enjoy the ride به این اراجیف دوستان که برای فروش محصولات بنجول ایران خودرو می آیند و یه توهماتی می زنند و به دروغ می گویند که لیفان را می شناسند اعتماد نکنید … اگر یک مسافرت با لیفان بروید دیگر سوار ماشینهای هم قیمت دیگر موجود در بازار نخواهید شدtrust me

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نادر

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عجب دروغی!!! ۵۶ ماه پیش اصلا ۶۲۰ به ایران نیومده بود!! ۵۲۰ ۵ ساله اومده و ۶۲۰ کمنر از ۳ ساله

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. ali reza

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز ممکنه بپرسم از دوستان کسی اتومبیل تحویل شهریور رو گرفته یا خیر من روز اول شهریور تکمیل وجه کردم مسئولین وعده یکماه دادند ولی با گذشت سه ماه هنوز خبری نیست ممکنه راهنمائی کنید ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نادر

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من ۲ شهریور تکمیل وجه کردم و ۱۳ دی تحویل گرفتم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  30. رضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اخر نفهمیدم لیفان ۱۸۰۰خوبه یابد.هرکی یه چیزمیگه.ولی مطمانم هرچی باشه از محصولات سایپاوایران خودروبهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا