لیفان

لیفان X50، گامی سترگ از سازنده‌ای کوچک

اکثر ما ایرانیان راغب و آرزومند آنیم که به خودرویی مدرن، مجهز و البته بادوام دست یابیم که از بهای مناسبی نیز برخوردار باشد؛ اما آیا این رؤیا و آرزو برآورده خواهد شد؟ پاسخ این پرسش را به‌سادگی نمی‌توان داد، زیرا حل این موضوع به رفع موانعی بی‌شمار بستگی دارد که شرح همه آن‌ها در این متن نمی‌گنجد. تنها این را می‌توان گفت که این کار شدنی ست و نخستین گام هم در این راه، رهایی از نگرش‌های بسته، انحصارطلبانه و تا حدی متوهمانه حاکم بر خودروسازی‌مان و نیز جایگزینی‌شان با رویکردی بازتر، مدرن‌تر و علمی‌تر می‌باشد. و تازه این، اولین و مهم‌ترین گام است که در غیابش، انجام هر عملی حکم گره زدن بر باد را دارد. نکته مهم دیگری هم که در این میان نباید فراموش شود و البته خارج از دایره اختیارات مدیران خودروسازی ماست، تحریم‌های ظالمانه غرب است که بدون رفع آن، اجرای هر برنامه مدونی سخت چالش‌برانگیز خواهد بود.

Lifan X50
Lifan X50

در این میان، چینی‌ها که هنوز حکم شاگردانی را دارند که در محضر اساتید خویش مشغول یادگیری و تلمذند، سعی دارند که بر این پندار و آرزو، جامه عمل بپوشاندند. به همین خاطر هم است که سخت جویای علائق و سلایق ما مردمان هستند تا بلکه هر چه بیشتر ما را خاطرخواه و هواخواه خود سازند. اما آیا آن‌ها موفق هم خواهند شد؟ شاید، ولی این مهم، منوط به آن است که رضایت ما و دیگر جهانیان را به خود جلب نموده و به بازیگری جدی و سترگ مبدل شوند. اگر آن‌ها روزی توانستند همچون همتایان غربی و شرقی خویش قله‌های موفقیت را فتح نموده و در کیفیت نام‌آور گردند، تازه در آن هنگام می‌توانند از کسوت شاگردی خارج شده و ردای استادی را بر تن کنند، پس تا رسیدن به آن لحظه خاص باید سخت و بی‌وقفه تلاش نمایند و چینی‌ها هم تا به امروز نشان داده‌اند که شاگردان کوشا و زیرک مکتب خودروسازی هستند. خودروسازان ایرانی می‌توانند از این شاگردان زیرک درس‌های بسیاری بیاموزند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

چند صباحی است خودروی لیفان X50 روانه بازار کشورمان شده و ثبت‌نام از متقاضیان این خودرو آغاز شده است. به بهانه وقوع این امر، مطالب مختصری را به رشته تحریر درآوردیم که در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

نمای ظاهری
مدل X50، از جدیدترین محصولات لیفان به شمار آمده و در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار گردید. خودروی مذکور از پلت فرمی همسان با لیفان ۵۳۰ برخوردار بوده و شاسی آن نیز توسط شرکت بریتانیایی MIRA توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در همان کلاسی طبقه‌بندی می‌شود که خودروهایی همچون رنو کپچر، ب‌ام‌و X1 و یا پژو ۲۰۰۸ در آن جای دارند؛ خودروهایی که نه کراس‌اوور هستند و نه هاچ‌بک! اما علیرغم همه این صحبت‌ها، لیفان این خودرو را با کد X تعریف نموده است که معرف خودروهای کراس‌اوور این شرکت است. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، چند سالی است که اکثر سازندگان چینی از طراحی‌های ناشیانه، نامأنوس و حتی زشت! گذر نموده و در این مورد، از آخرین متدهای روز دنیا مدد می‌گیرند. از همین رو، طراحی این خودرو هم کاملاً مطابق با استانداردهای نوین جهانی صورت پذیرفته است. جلوپنجره آن در مقایسه با دیگر همتایان چینی‌اش، بسیار موشکافانه و ظریف طراحی شده و علاوه بر آن، در نمای جلو، ترکیب نوارهای LED به همراه چراغ‌های بادامی‌شکل و نیز دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای گیرا و جذابی را برای آن به ارمغان آورده است. این همان نکته‌ای است که مورد توجه برخی از وب‌سایت‌های چینی هم واقع شده و به همین خاطر هم است که این دست از رسانه‌ها، طراحی این خودرو را گامی بزرگ برای سازنده‌ای همچون لیفان قلمداد می‌کنند، شرکتی که پیش از این، بدترین شبیه‌سازی‌ها را انجام می‌داد؛ نمونه بارزش هم خودروی لیفان ۳۲۰ می‌باشد که به‌تمامی از خودروی مینی کپی شده است.

Lifan X50
Lifan X50

طراحی نمای عقب این خودرو از شباهت‌های بسیاری با مدل‌های روز اروپایی و من‌جمله آلفا رومئو، برخوردار است. دیفیوزر نقره‌فامی هم در زیر سپر عقب آن جای گرفته که به زیبایی این بخش بسیار مدد رسانده است. علاوه بر این، یک باربند هم در بالای سقف آن قرار دارد که وجود آن در بازار چین امر حیاتی به شمار می‌آید چون بنا بر برخی نوشته‌ها، هیچ فرد چینی حاضر نیست خودروی کراس‌اووری را خریداری کند که فاقد باربند باشد! در حال حاضر لیفان X50، رقیب محصولاتی همچون هاوال H1 و جک S3 به شمار می‌آید (در بازار چین).

Lifan X50
Lifan X50

کابین
درون این خودرو با بینش نوگرایانه ای طراحی شده و از ارگونومی مناسبی نیز بهره می‌برد. همچنین، قطعات آلومینیمی متعددی هم در جای‌جای کابین آن دیده می‌شود. همچون اکثر خودروهای چینی، جنس مواد به کار رفته در داشبورد آن از پلاستیک سخت است که با نیم‌نگاهی به بهای این خودرو، این مورد تاحدی قابل توجیه است.

Lifan X50
Lifan X50

بیش از هر چیز، این زمینه قرمز رنگ نمایشگرهای پشت فرمان آن است که توجهات را بیش از پیش به خود معطوف می‌کند و نکته جالب اینجاست که نور پس‌زمینه‌ای هم که از قطعات درون کابین ساطع می‌شود نیز بدین رنگ است. دیگر بخش‌های کابین را نیز، کمابیش پلاستیکی‌های سخت مشکی فرا گرفته‌اند. صفحه لمسی بزرگی در میانه داشبورد آن جای گرفته که اندازه آن از نمونه به کار رفته در فورد کوگا (KUGA) هم بزرگ‌تر است.

Lifan X50
Lifan X50

از آنجایی که فلسفه طراحی این خودرو کسب حداکثر فضای داخلی به ازای مینیمم فضای خارجی بوده است، علیرغم ابعاد کوچک بدنه، فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن کاملاً متناسب است و به همین لحاظ نیز، از فضای جاداری برخوردار است. از طرف دیگر، جهت رفاه حال بیشتر سرنشینان، تعداد ۲۱ عدد محفظه جهت حمل بار و قرارگیری اشیاء در نقاط گوناگون آن تعبیه شده است تا راکبین این خودرو بتوانند با خاطری آسوده بار و وسایل همراه خود را در آن‌ها جای دهند. بنا به ادعای شرکت لیفان، در صورت برداشته صندلی‌های عقب این خودرو، حتی می‌توان یک یخچال کوچک و یا مبلمان خانه را نیز با آن جابه‌جا نمود!

Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50

ایمنی
بنا به ادعای وب‌سایت این شرکت، در بیش از ۴۲ درصد از بدنه این خودرو، ورق‌های فولادی با استحکام بالا (HIGH-STRENGHTH STEEL PLATE) به کار رفته است. از طرف دیگر، این خودرو از ۲ کیسه ایمنی هوا به‌طور استاندارد برخوردار است که در مدل‌های فول، این تعداد به ۶ عدد افزایش می‌یابد. همچنین طیف وسیعی از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD،BA،ESP،TCS و.. بر روی آن نصب گردیده که شاید در خودرویی با بهایی مشابه ،کم‌نظیر باشد. در ضمن، تمامی این سیستم‌های ایمنی هم توسط شرکت بوش آلمان طراحی شده‌اند.

Lifan X50
Lifan X50

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو ۴ سیلندر بوده و ۱.۵ لیتر حجم دارد و مجهز به تکنولوژی هوشمند زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTI) می‌باشد، توان خروجی آن نیز معادل ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۳۳ نیوتن‌متر است. بی‌تعارف باید گفت که این موتور چندان قوی نیست و نمی‌تواند رضایت خاطر بیشتر هم‌وطنانمان را فراهم کند، اما درعین‌حال، این نکته را هم نباید از یاد برد که این خودرو از کشوری می‌آید که در آن مصرف سوخت و هزینه‌های مربوطه، اولویت اصلی مشتریان جهت خرید یک خودروی نوست و ساکنان آن سرزمین برخلاف برخی از هم‌وطنان، موتورهای کم‌حجم و کم‌مصرف را بیشتر می‌پسندند. به همین سبب هم است که اکثر خودروهای ارائه شده در بازار چین از پیشرانه‌های کم‌حجمی برخوردارند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50
این خودرو همانند بیشتر هم‌قطاران چینی خود از فنربندی نرمی برخوردار است و ترمزهای آن که در تمامی چهار چرخ از نوع دیسکی است، از عملکرد مناسبی بهره می‌برند. البته در این بین نباید فرمان برقی این خودرو را هم از یاد برد که از کارکرد بسیار نرم و روانی برخوردار است و می‌تواند مددکار راننده در سخت‌ترین شرایط ترافیکی باشد. سیستم انتقال قدرت به‌کاررفته در این خودرو، از نوع ۵ سرعته دستی و یا جعبه‌دنده خودکار (CVT) است، که در کشور ما هر دو نوع آن عرضه خواهد شد.

Lifan X50
Lifan X50
جمع‌بندی نهایی
با توجه مطالب فوق و با نگاهی به بهای این خودرو، که حول‌وحوش ۵۰ میلیون تومان است، می‌توان آن را گزینه مناسبی برای بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص خانواده‌های کوچک برشمرد، این خودرو کمابیش همان ویژگی‌ها و مختصاتی را داراست که یک فرد عیالوار به دنبال آن است، چون علاوه بر زیبایی، از فرمان و فنربندی بسیار نرمی هم برخوردار بوده و به اندازه کافی نیز جادار می‌باشد. اما در مقابل، این خودرو گزینه نه چندان مناسبی برای عاشقان سرعت و شتاب است، چون فلسفه ساخت آن چیزی دیگری بوده و برای این مقصود زیاد مناسب نیست. این مینی کراس‌اوور برای آمدوشد روان‌تر در شهرها و مکان‌هایی مناسب است که از جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی نسبتاً ناهمواری برخوردارند و احیاناً در آن مسیرها خودروهای سدان و یا هاچ بک‌ها چندان جوابگو نیستند. از همین روست که ارتفاع این خودرو نسبت به سواری‌ها چند سانتی‌متری بالاتر آمده است و البته این لزوماً به معنای مالکیت خودرویی با قابلیت‌های آفرودی هم نیست.

Lifan X50
Lifan X50
در داخل کشورمان تنها رقیب این خودرو، هاوال M4 می‌باشد که در حال حاضر از حضور بسیار کمرنگی در بازار برخوردار است.


مشخصات فنی

تیپ موتور: LF479Q2- B

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۲ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۳۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیق

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس دستی) – ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس CVT)

میانگین مصرف سوخت: ۶.۳ الی ۶.۵ لیتر

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: SEMI TRAILLING ARM

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

Lifan X50
Lifan X50
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:۴۱۰۰/۱۷۲۲/۱۵۴۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۵۵۰ میلی‌متر

وزن: ۱۱۵۰ کیلوگرم (با گیربکس دستی) – ۱۱۷۵ کیلوگرم (با گیربکس CVT)

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۰ R 15

ارتفاع خودرو از کف زمین: ۲۰۸ میلی‌متر

ظرفیت باک: ۴۲ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۷۰ لیتر (۱۱۳۶ لیتر در صورت خواباندن صندلی‌ها)

Lifan X50
Lifan X50
ایمنی

پیش از هر چیز، می‌خواهم این نکته را خدمتتان عرض می‌کنم که این خودرو در بازار چین از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌کاررفته، چه در دنده دستی و یا CVT، به ترتیب در سه تیپ متفاوت DELUXE و PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود که به زبان ساده می‌توان آن‌ها را به تیپ‌های پایه، نیمه‌فول و فول تعبیر نمود. در سطور ذیل تجهیزات اختصاصی برای هر تیپ، به تفکیک مشخص گردیده است. البته با توجه به این مطلب که ممکن است این تقسیم‌بندی شامل حال بازار ایران نشود.

۲ عدد ایربگ

ایربگ های جانبی (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

ایربگ های پرده‌ای (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ضد بلوکه ترمز

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم ترمز در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری ESP (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم کنترل کشش خودرو TCS(فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TPMS (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

کمربند ایمنی سه نقطه‌ای

Lifan X50
Lifan X50
تجهیزات رفاهی

فرمان الکتریکی (EPS)

سیستم روشنایی در روز

شیشه عقب بخار زدا

سانروف برقی دو حالته (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم استارت بدون کلید KEYLESS START

فرمان چندکاره (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم رهیاب GPS (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

۴ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX

دوربین دید عقب (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

کامپیوتر سفر

صندلی‌ها با پوشش چرمی

صفحه نمایشگر لمسی (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

آینه‌های عقب الکتروکرومیک

دربازکن صندوق عقب (ریموت)

آینه‌های برقی به همراه راهنما

رینگ‌های آلومینیمی

و….

قیمت

در ایران: ۴۷.۹ میلیون تومان (دنده دستی) – ۵۲.۹ میلیون تومان (دنده CVT)

در چین: قیمت تیپ‌های گوناگون این خودرو در چین به صورت ذیل است:

تیپ خودرو نوع جعبه‌دنده قیمت (ِیوآن)
DELUXE دستی ۵۹/۸۰۰
DELUXE CVT ۶۹/۸۰۰
PREMIUM دستی ۶۶/۸۰۰
PREMIUM CVT ۷۶/۸۰۰
FLAGSHIP دستی ۷۲/۸۰۰
FLAGSHIP CVT ۸۲/۸۰۰
برچسب ها

سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۸۶ دیدگاه

  1. علی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان
    من ماشین را از نزدیک در نمایندگی آقای رفیعی واقع در تهرا ن خیابان آزادی نرسیده به بزرگرا نواب خیابان رودکی (سلسبیل) تقاطع خیابان کلهر دیدم ماشین بسیار قشنگ و زیباست وآپشن های زیادی دارد و داخلش بسیار راحت است و برای خانواده ها ماشین جاداری است و قیمتش هم مناسب است فقط قسطیش سود بالایی دارد بیش از ۲۷% است و الا من می خریدم در ضمن زمان تحویلش می گفت یک ماهه ولی هیچگونه ضمانتی نداشت که یک ماهه تحویل بدهد وعیب بسیارر مهمی که دارد خدماتش ضعیف است و در ضمن شاسی بلد نیست فقط مقداری از L90بلند تراست و در نمایندگیهای شهرستانها ثبت نام نمی کنند اگر سود ۱۶ % می بود من حتما” می خریدم.قسطی ۳۶ ماهه با پیش پرداخت ۱۹۵۰۰۰۰۰ تومان و ماهی ۱۲۹۴۰۰۰تومان و می گفت تحویل زیر یک ماهه است البته یکم باشک می گفت. البته با چک بدون ضامن خیلی خوب بود حیف چک نداشتم و نتوانستم بخرم. انشاالله بعدا” شرایط خوب بشه می خرم خیلی از ماشیین راضی بودم.

    1. حمزه نیا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      علی اقا میشه لطف کنید راجع به اینکه خدماتش ضعیفه بیشتر توضیح بدید ؟

    2. فرهاد

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما با این تبلیغی که کردی از عوامل این نمایندگی نیستین احیانا!!!!!!؟ 🙂 این نمایندگی نزدیک منزل هستش بنده هم دیدم فقط نمیدونم چرا ماشینی که همه جا داره ۵۱-۵۲ (حتی شاید ارزان تر) توی مدل اتومات فروخته میشه چرا این نمایندگی ۵۴.۹۰۰ م برای فروش گذاشته !!!! من که پرسیدم گفت اونا که می فروشن پلاک شده است در صورتی که توی همین سایت “باما” کلی ماشین گذاشتن با تحویل در نمایندگی و سند به نام مشتری با همون قیمت ۵۱-۵۲ پس بنظرم نمایندگیش خیلی مشتری مدار نیست همین یکی دو میلیون میشه اون آپشن هایی که خودروساز عزیز لطف کرده برداشته را روی ماشین مجدد نصب کرد…

    3. حامد ابراهیمی

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من از همین نمایندگی که ایشون میگه الان حدود پنجاه روزثبت نام کردم (گفتن زیر یکماه میدن) ولی هیچ خبری از تحویل ماشین نیست.

    4. مسعود

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بدقول ترین کمپانی خودرو همین کرمان موتور
      نه بازرسی داره نه امور ثبت شکایت فقط یک شماره دادن)۴۲۷۲۴( که کاربرای خودش جوابگو نیستن و برخورد بسیار بدی دارن.
      نه به مشتریان احترام میزارن نه به تعهداتشون،بسیار شرکت بدی در حوزه رضایت مشتریان است

    5. ژرژیک

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      رفیق با این آدرس دقیقی که جنابعالی دلدین شک ندارم که یا خودت نمایندگی اونجایی یا یکی از اقوامت. خیلی تابلو بود . داداشه من مردم رو چی فرض کردی . این ماشین رو اگراز دم قسط هم بدن بدون چک و پول پیش بازهم به این قیمت نمی ارزه.
      در نگاه اول شاید چشم کسی رو بگیره. ولی وقتی ازش سواری گرفتی اونوقت میفهمی که چند چندی.
      بنده ۲ ماهه گرفتم حاظرم ۴۶ بفروشم . پایه ای ؟

  2. احسان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا صفر تا صد را بگین

  3. رهپو

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان من با توجه به مقدار هزینه ای که داشتم بین برلیانس ، ایدو ، x50 و … مردد بودم تا اینکه بعد از رویت از نزدیک و مقایسه آنها لیفان گرفتم.
    نمای ظاهری سلیقه ای هست ولی تو این رنج بنظر من زیباترینه
    کیفیت مواد بکار رفته و طراحی داخلی خودرو از اکثر خودروهای همرده بهتره
    صندلیها راحته و فضای نفرات پشت مناسبه و در مسافرتهای طولانی آدمو کمتر خسته میکنه
    صدای داخل کابین کم میباشد و عایق بندی خوبی دارد (فقط دور موتور بالای ۴۰۰۰ که میرسه صدای موتور داخل کابین بلند میشه)
    کم مصرفه ، اوایل آب بندی مصرف بالاست که به مرور زمان کاهش پیدا میکنه که برای داخل شهر و اتوبان خودروی اقتصادی و مناسبیه
    سیستم هندلینگ مناسبی داره فرمون توی سرعت های بالا عملکرد مناسبی داره
    فنر بندی خشکی نداره و تو دست اندازها اذیت نمیشید
    ایمیل من rezaei.a;li22@gmail.com هست اگر دو ستان کسی سوال داشت در خدمتم
    با تشکر

  4. نیما

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که ماشین و دارن از رانندگیش بگن .. توو مسافرت تست زدن ؟؟ توو سبقتا کم نمیاره ؟؟ گیربکسش عملکردش چطوره؟ کولر و بخاریش ؟؟ از عیبهاش هم بگن منصفانه .. توو سربالایی ها چطوره ؟؟ کسی لاستیک و رینگ بزرگتر انداخته تست کنه ؟؟ چرا همه ماشیناشون و گذاشتن واسه فروش؟؟؟

    1. ژرژیک

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من ۲ ماه پیش گرفتم ۱۷۰ تا باهاش رفتم. شتاب اولیه صفر . البته برای من اتوماته. صدای موتور داخل میاد . افت قیمتش خیلیه. بنحویکه الان ۴۶ حاظرم بدم.
      کولر ازش نگرفتم ولی بخاریش خوب بود . جلو داشبورت و فرمان و سیستم پخشش افتضاحه. بازم تاکید میکنم افتضاحه . انگار پلاستیکه بازیافت شده است.
      بوی اگزوز وقتی ماشین گرم میشه میاد داخل.
      نور چراغها کم و زیاد میشه. مصرفشم دروغه .
      در کل نخر رفیق. من دارم ردش میکنم احتمالا دیگه تا عمر دارم هم سمت ماشین چینی نخواهم رفت.

  5. ندا m

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه هموطنای ما اکثرا فقط بدنبال سرعت هستند از ماشین فقط سرعت و شتابشو در نظر دارن …جهان سومیم دیگه !کاریش نمیشه کرد …انتظار یه موتور ۲۰۰۰ به بالا با ظاهر زیبا و قبمت مناسب رو دارن بعد هی میان تولیدات قطب صنعت جهان رو مسخره میکنن اما آخرش نهایتا پراید و مژو میخرن ..واقعا ملت نا آگاه و خود در گیری داریم …مسلما هر وسیله ای مزایا و معایبی داره و آخرش نیست گرونترین و معتبرترین ماشینها هم مشکل پیدا میکنن و تو تصادفات جون سرنشینا رو هم میگیرن مثل اون پورشه و بی ام و که چند ماه پیش تو تهران سرنیشناشون تارو مار شدن …خواهرم سانتافه داره والا بعد از چند وقت شیشه عقبش خراب شد سانروفش به سختی بازمیشد روغن ریزی پیدا کرد یانتافه اش هم مستقیم از عمان وارد کردن واسش …اما باز مشکلات و معایب خاص هودشو پیدا میکنه ..تمام خودروها ساخته دست بشر هستن حجت و برهان که نیستن …من خودم ۳ ساله ام وی ام ۵۳۰ دارم خیلی خیلی راضی ام ازش هر کی میگه چینی نخرید از بی اطلاعی و عدم آگاهی کافی هست …ملتی داریم که فقط دوست دارن مصرف سوخت رو بالا ببرن به بهای سرعت و هیجان این ملت وقتی میخوان گوشی موبایل هم بخرن اول فقط کیفیت دوربینشو در نظر میگیرن چه برسه به ماشین ….ملت با پراید دور ایران رو میگردن …این ماشینای چینی لگنشون صد شرف داره به فرقونای ایرانی که با قوطی شبر خشک درست شدن ..والا …جون به جونمون کنن جهاااان سومیم .

    1. فرهاد

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خانم محترم:
      شتاب ماشین جزء اصلی ترین امکانات ماشین هست و باید حتما در نظر گرفته بشه این ربطی به جهان ۱ ۲ ۳ نداره.شتاب بالا نه برای وحشی بازی و کل کل ،برای ایمنی. توی اتوبان ها و جاده ها توی خیلی از مواقع اگر شتاب ماشین پایین باشه خطر آفرینه. منظور از شتاب بالا این نیست که صفر تا صدش ۳ثانیه باشه،باید مورد قبول باشه یعنی حد اکثر زیر ده ثانیه باشه. لا اقل به اندازه ی یه ۲۰۶ تیپ ۵ باشه.

      1. وحید

        ۲۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        لا اقل اندازه ۲۰۶ تیپ ۵؟!!!دوست عزیز اگر معیارت اینه کلیات محصولات ایرانخودرو،سایپا،پارس خودرو و غیره مردود هستن.در ضمن بسیاری از ماشین ها در این کلاس تو جهان شتابی بین ۹ تا ۱۴ ثانیه دارند که این بازه شتابی مورد قبول هستش.در مورد اتوبان هم باید بگم مگه شما قراره صفر تا صد رو بری؟اگر میگفتی ۸۰ تا ۱۳۰ یا مثلا ۱۰۰ تا ۱۵۰ یه چیزی

    2. بهنام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیزم مصرف ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رو میگی کم مصرف ؟ کاپرا هم این مصرف رو نداره بابا . زشته با فروش و خرید خودروی چینی دارین خیانت میکنین به زمین و طبیعت .

    3. ژرژیک

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما تقصیری نداری / راست هم میگی / چون ام وی ام سوار شدی و فرق سواری خوب و بد رو متوجه نخواهی شد .
      کسی که میاد ۵۰ تا ۶۰ تا پول میده خوب عزیز من توقع شتاب و سرعت هم ازش داره . شما چون یه خانم هستی همه رو از دید خانمها نگاه نکن.
      معمولا توقع اقایون از ماشین نسبت به خانمها خیلی بالاتره. همونطور که تعداد راننده های مرد هم از زنها خیلی بیشتره/ پس بهتره به تجربیات اقایون گوش بدین و صحبت از جهان سوم نکنید.اینجوری شاید به تجربیاتتون اضافه بشه.

  6. حسین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این ماشین رو از نزدیک دیدم. خیلی شیک و به روز و با کلاس هست.دنده اتومات هم که هست ال لگن پیری رو میفروشم لیفان ایکس ۵۰ رو میخرم

    1. فربد

      ۲۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش این نظرت تو تمام سایتا هست با همین متن. کپی پیست.. قربونت درسته ماشین خوبیه ولی اینقدر تو سر ال ۹۰ نزن

  7. رضایی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز رفتم نمایندگی بخرم. تو عکس و فیلمهاش بزرگتر نشون میده. از نزدیک اون چیزی نبود که میخواستم. ظاهرش خوبه ولی به این قیمت نمی‌ارزه. قیمتش باید بین ۳۰ تا ۴۰ میذاشتن تا مردم بخرن. فکر نکنم استقبال کنن. کسی نمیخره با این قیمت.

  8. نبی از شیراز

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    باسلام خدمت هموطنان گرامی
    من۹۴/۸/۱۳ اتومات اونو تحویل گرفتم ودارم ازش استفاده میکنم .من طرفدار هیچ خودروساز خاصی نیستم ولی جدانا از نظر جاداری و نرمی کمک ها و سیستم فرمان و همچنین راحتی در رانندگی بسیار عالی است.از نظر ظاهر واقعا چشمگیر است البته در حد قیمت خودش که حتی در خیابان نظر بسیاری را بخود جلب میکند.از نظر شتاب فقط لحظه اول حرکت بسیار ناچیز کند است ولی راه بیفته ،شتابی خوبی داره.در سربالایی و سرازیری خیلی خوب جواب میده و اصلا فشاری رو روی ماشین حس نمیکنی .چون در حال آب بندی است با سرعت بالا نرفته ام و لی تا نزدیکی ۹۰ که رفتم شتابش خوبه. سرویس اولیه رو هم انجام دادم و روغن و فیلترش رو رایگان تعویض نمودند.و بررسی کاملی انجام دادند.با ماشینهای بالای ۱۰۰ میلیون نیز نباید مقایسه نمود و از آن ایراد گرفت ولی در رنج قیمت خودش به نسبت ماشینهای نمونه اش خیلی خیلی خوب است ولی نمیدانم چرا دوربین عقب و مانیتور را در کارخانه نصب نکرده اند و باید در جستجوی خریدشان که ممکن است اجناس اصل نباشد ،جستجو کرد.هرکسی هم برای خودش نظراتی دارد که نباید ان را به زور به دیگران تحمیل نمود یابا آن مخالفت نمود.توصیه میکنم بگیرید و حالشو ببرید.یا علی

  9. مسعود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    دوستان عزیز لازم میدونم این نکته رو متذکر بشم که بهتره اینجا از کسی کمک برای خرید ماشین نداشته باشین. بهتره از کسی راهنمایی بخواین که چهارتا ماشین تو رده این ماشین سوار شده باشه. از کسی که پراید سوار یا برندهای تولیدی پژوهای داخلی سوار شده بپرسین میگه این ماشین عالیه و حرف نداره. اما از کسی که مگان سوار یا زانتیا سواره بپرسین شاید بگه این ماشین به درد نمیخوره. پس از کسی راهنمایی بخواین که تو سطح این ماشین و حتی یه رده بالاتر ماشین سوار شده باشه. این ماشین کابین سرنشینهای عقبش اصلا استاندارد نیست و وقتی سوار بشین سرتون کاملا با سقف برخورد میکنه. اما ماشین محکمی. به درد زنو شوهری که یکی دوتا بچه کوچیک دارن میخوره اما به نظر من قیمتش بالاس چون آپشن خاصی نداره. موفق باشین.

  10. علی

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام دوستان این ماشین تیپ ترونیک نیست؟ اگه تو یه بالایی مثلا امام زاده هاشم یا هزار چم بالا نره چیکار باید کرد؟!!!!

  11. علی

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این ماشین تیپ ترونیک نیست؟ تو سربالایی امامزاده هاشم وهزارچم کم نمیاره خلاصه بعضی مواقع نیاز به تیپ ترونیک داریم چکار باید بکنیم

  12. امیر

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسی میدونه فرمون x 50 قابل تنظیمه یا نه ?

  13. محمد دودانگه

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من پنجشنبه ٣ دی ماشینو از کرمان موتور تحویل گرفتم . همه چیز بهتر از انتظارم بود . جمعه خاستم با خانواده بریم بیرون سوار شدیم راه افتادیم یدفه ماشین به تر تر افتاد چراغ cvt روشن شد و دیگه حرکت نکرد ، ضد حال بدی خوردم جمعه ظهر ماشین دیگه راه نرفت . شنبه زنگ زدم امداد خودرو ماشینو برد نمایندگی و هنوز تحویل نگرفتمش . نمیدونم شانس منه یا این ماشین چیز مالی نیست

    1. محمد دودانگه

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ماشین تا شنبه ۱۰/۱۲ درست نشد . زنگ زدم امور مشتریان و گلایه کردم . اونها یک کارشناس فرستادن به نمایندگی و مشخص شد گیربکس زنجیر پاره کرده و چرخ دنده ها شکسته . خلاصه اینکه قرار شد گیربکس عوض بشه و هزینه ۱۳ میلیونی برای ماشین انجام دادن . ولی خداییش مشتری مداریشون خیلی بهتر از ایران خودرو و سایپاست . ماشینو قرار شد سشنبه تحویل بدن . تحویل گرفتم بقیشو در میون میزارم .

      1. سیامک

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (149 ديدگاه)

        مهندس ! اصلأ تو سیستم CVT چرخ دنده نداریم که بخاد بشکنه !؟ ، بجاش پولی قطر متغیره . زنجیر هم نداریم که پاره بشه ، تسمه فولادی تیتانیومیه که بقول شما پاره شدنش بسیار بعیده !
        ***

  14. حسن

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده. هم بعد ۶ماه تحویل گرفتم متاسفانه حتی لوازم اولیه نظیر زیر پایی هم نگذاشتند .کابین داخلی خیلی خفه هست وصدای موتورهم داخل کابین هست.

    1. saman

      ۲۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شاید زیر سینیتون به اگزوز چسبیده مال منم صدا داشت بردم سینی رو کشید پایینتر درست شد

  15. هاشم

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من ماشین x50 دیدم وازش بسیار خوشم اومد
    بعد از دیدنش کلی مطلب ازش جستجو کردم
    در کل ماشین تو این رنج قیمت با این امکانات خوبه
    ولی نکته قابل توجه این بود که قیمت نمایندگی با بیرون تا۳ م اختلاف داشت یعنی نمایندگی گرونتر بود
    من ترجیح میدم دنده ایشو بخرم چون با این حجم موتور دنده ای قابل قبول تره یا حق

  16. نوید

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تقریبا نظر همه دوستان رو خوندم.
    من چند باری ماشینو داخل نمایندگی دیدم واقعا قشنگه و عشقش شدم ولی داخلش برای من خیلی کوچیکه . سرم کاملا به سقف میخوره هم عقب هم جلو(البته صندلی جلو رو خیلی تنظیم نکردم -خودتون میدونید توی نمایندگی ها چه وضعیه)
    به نظر شما کوچیک نیست؟میشه ازش چشم پوشی کرد؟
    من بین x50 و ولیکس c30 موندم تقریبا یک قیمتا.چه کنم؟

    1. پژمان

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (39 ديدگاه)

      داداش من قدم ۱۹۰ هست ۲۰ سانت سرم با سقف فاصله داره شما احتمالا ۲مترو نیمی

      1. سیامک

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (149 ديدگاه)

        *** . این ماشین واسه کسانی قابل استفادس که قدشون حداکثر ۱۸۰ – ۱۸۲ باشه . مگه اونکه شما بصورت درازکش ازش استفاده کرده باشی . تازه صندلی عقب برای افراد با قد ۱۸۰ هم راحت نیست .
        تنها ایراد طراحی بدنه X50 همین ارتفاع نسبتأ کم سقفشه .

  17. علی

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من حدود ۳ ماهی هست که لیفان x50 رو دارم دوران اببندیشو گذروندم خدمات گارانتیش کاملا راضی هستم از لحاظ قدرت موتور نسبت به پرشیا که قبلا داشتم خیلی بهتره تو سربالایی افت دور موتورش کمه تستش کردیم با پسر عمم ۲۰۶ تیپ پنجو گرفتم شتاب اولیشم خیلی خوبه صفر تا صدش من باهاش ۹ تا ۱۰ ثانیه رفتم.
    فرمون فوق العاده نرمی داره تو سرعت سفت میشه.مصرف سوختشم خودش محاسبه گر داره که تو.شهر صدی ۷ هست گیربکس و دنده هاش خیلیی نرم هستن ماشین من دنده ای هست با انگشت اشاره دنده عوض میکنم .برای دست انداز نیازی به دنده یک رفتن نداره دنده یک فقط واسه شروع حرکت.
    علت اینیم که همه گذاشتن واسه فروش اینه چون فروش اول ۲ مبلیون زیر قیمت بود ۲۷ میلبون ثبت نام بود ۴ ماه بعد تحویل سود این ۴ ماه میشه ۲ میلیون حالا من پام درمیاد ۴۴ تومن دنده ایش ۴۶.۵ هم بفروشم ۲.۵ سود کردم
    اما کاملا ازش راضی هستم مطمإنم گرون ترم میشه

    1. سورنا

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاش یکی اتوماتشم تو سربالایی تست می کرد که دیگه با خیال راحت بریم سراغ خریدش، چون طبق نظرات همه چیش خوبه .

  18. هادی

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر هموطنان گرامی
    من مکانیک تو نمایندگی،مرکزی هستم برامم مهم نیست که ابن ماشین فروش بره یا نره فقط خدمت دوستان عرض،کنم که قسد خرید این ماشینو دارن تا الان که ۶ ماه از ورود ابن ماشین مبگذره هییچ نوع گزارش خرابی گیربکس یا مشکل موتوری برخورد نکردیم موتور و سیستم اویل و گیربکس ابکس پنجاه کیفیتش از قیمتش بالاتره .
    کساییکه از این ماشین بد میگن باید بدونن از هر جناحی هستن توی این سایت ها فرافکنی نکنند و باند بازی نکنند کافیه دوستان که مایل هستند سری به تعمیرگاه نمایندگی ها بزنید
    و به قیمت ماشین نگاه کنبد انتظار bmw نداشته باشید در رده هم قیمتاش با سایر برندها تاالان عملکرد قابل قبولتری داشته.
    موفق باشید

    1. محمد دودانگه

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اقا بامن تماس بگیر بریم نمایندگی صفری باغستان کرج گیربکس خراب ماشینمو ببینی . ٠٩١٢٣٣۶۵۴٩١. منتظرم اقای راستگویی که همه رو دروغگو میدونی. خدا رو شکر تو سیستم گارانتی همه چیز ثبت میشه. منتظرم تماس بگیری

  19. امين

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز
    من میخواستم این خودرو را بخرم از لحاظ هزینه نگهداریش بیشتر میخواستم بدونم و آیا دنده اتوماتش از کیفیت قابل قبولی برخوردار هست یا دنده دستی بگیرم؟

  20. احسان

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من حدود ۴ ماه هست ،x50 دنده ای دارم نقاط ضعف و مثبتشو میگم
    نقاط ضعف: کرمان موتور نسخه فول این ماشینو نیاورده تو ایران بخاطر همین خبری از مانیتور و ایربگ بغل نیست و به همین بهانه سینی زیر موتور و خیلی چیزای دیگه هم برداشتن و میفروشن
    عیب فنی تا الان ندیدم تو دراز مدت معلوم م میشه
    نقاط مثبت
    ایمنی ایده ال از همون استارت ماشین شروع میسه که تا کلاچ و نکیری روشن نمیشه تا کمربند ایمنی سرنشینان جلو بسته نشه دائم اعلام خطر میکنه اتاقکش محکمه پشت سپر جلو ضربه گیر فولادی و سپر عقبم که کلا فولاد صدای اضافی تو اتاق نداره صدای موتورش خیلی کمه نگید تبلیغ میکنه یا شانسم خوبه یا دنده ایش اینطوره .نکته جالب اینه کاتالیزور هوای پاک داره خروجی اگزوزش .نمایشگرش چند کیلومتر تا اتمام سوخت رو نمایش میده دنده ها فوق العاده نرم با اشاره حرکت میکنن کمک فنرای نرمی داره دست انداز ها بنرمی رد میشن خیلی تیزه تو شتاب گیری اولی ماشین میپره صفر تا صد هم من تا ۸.۵ رفتم تو سربالایی بدون کولر افت دور موتور خیلی ناچیز بود همون سربالایی با کولر ۷ کیلومتر سرعتم با همون دنده و دور موتور کم شد یجا خوندم طراحی اصلیش اینه تا شیب ۲۰ درجه حالت AC رو دور موتور تاثیرش کمه اما تو شیب ۳۰ Ac رو خاموش کنید.تا الان همه چی عالی بوده خداروشکر خییلی بهتراز ۲۰۶به اصطلاح تیپ پنجمه الان فک میکنم پشت گاری مینشستم.
    اتوماتشو ترسیدم بگیرم چون با این قیمت گیربکس cvt شاید ماشینو ضعیف و پر استهلاک کنه دنده اتومات مال ماشینای ۱۵۰ میلبون به بالا قابل اعتماده.
    اینم شمارم هر سوالی دارید در خدمتم
    ۰۹۱۷۱۲۰۴۱۶۴
    خدمات و تعمیرات پس از فروش برای چکاب دمشون گرم خیلی به ماشین رسیدن و تک تک ایتم هارو بعد از اب بندی چک کردنو عوض کردن
    جا داره از کرمان موتور تشکر کنم بالاخره حس نمایندگیو فهمیدیم.

  21. احسان

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستامن مدت ۴ ماه هست که لیفان x50 دنده ای رو دارم نظرات همه رو هم خوندم نمیشه یطرفه بقاضی رفت من تجربه خودم و نقاط مثبت و منفی این ماشینو از نظر خودم میگم
    اول اینکه هییچ وسیله مکانیکی نیست که صد در صد تک تک تولبدات درست باشه اب بندی و خدمات گارانتی واسه همینه مهم خدمات نمایندگی،ها هستش.
    نقاط منفی
    ازونجاییکه مدل فول این خودرو وارد ایران نشده اپشنایی مثل مانیتور و ایربگ جانبی نداره مگر جداگانه بخریم
    حالا بلطف ابن موضوع سینی زیر موتورو پاور ویندوزو از رو ماشین برداشتن که جدا بخری که جای تشکر داره
    از لحاظ فنی تاالان خداروشکر هییچ مشکلی نداشته
    بعد از دوران اببندی خدمات خیلی مناسبی ارائه دادن سرویس و تعویض موارد دفترچه کاملا رایگان ومعطلم هم نکردن خلاصه تو ایران همچین چیزی دیده نشده بود
    نقاط مثبت:
    ایمنی ماشین نسبت بقیمت کاملا ایده آل هست از همون استارت ماشین که حتما باید کلاچ رو کرفت تا روشن بشه تا اعلام خطر کمربند سرنشینان جلو که تا نبندی از سرعت ۲۰ به بالا دیوونت میکنه.زیر سپر جلو ضربه گیر فولادی قطوری هست که مثل تیراهنه سپر پشت هم که کلا الیاژ اهن هست بنظرم بدنه محکمی داره.
    تو تعویض دنده خیلی گیربکس نرم عمل میکنه و دنده با اشاره جا میره
    کمک فنراش خیلی نرمو دست انداز حس نمیشه صدای موتور تو اتاقک ماشین تا دور موتور ۳ خیلی کم و تو حالت درجا هم کنار ماشین بایستی مشخصه کم صداست
    تو سربالایی با دنده ۴ سرعت ۱۱۰ دور موتور ۳.۳ بود کولر روشن کردم سعی کردم همین پارامترارو حفظ کنم سرعت شد۱۰۵
    یجا راجع به x50 خوندم تا شیب ۲۰ درجه روشن کردن AC رو گشتاور موتور تاثیر محسوس نداره اما تو شیب ۳۰ برای جلوگیری از استهلاک AC رو خاموش کنید
    صفر تا صد و تو ۸.۸ ثانیه رفتم البته با مراعات شتاب اولیش اتفاقا ماشین میپره حالا میگن اتوماتش کنده بحثش جداس.
    مصرف سوختشم خودش حسابگر داره و من تا صدی ۶.۴ هم باهاش رفتم
    ترمزشم خوبه فرمونشم بایدم انقد نرم باشه چون برقیه تو سرعت سفت میشه.

  22. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوستم ایکس ۵۰ داره پریشب بنده خدا تصادف کرد با یه ۲۰۶ سر پیج باسرعت ۲۰۶ میکوبه به فضای بین چرخ عقب و در غقب خب ۲۰۶ که کاپوتش جمع شدو رادیاتور اوراق ولی جالب بود این قوطیه چینی فقط درز لاستیکیش افتاد و بزوور شاید نیم سانت رفت تو
    حالا یا قسمت مقاوم ماشین بوده یا بخاطر ارتفاع ماشین باعث شده ۲۰۶ یحورایی بره زیر خلاصه خوشم اومد ماشین محکمیه

  23. پژمان

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من خریدم ۳۰۰۰تا را رفتم باهاش
    نرمیش عالیه ترمزاش هم عالیه فرمونش هم خیلی خوبه
    شتابش که منو راضی نگه داشته سرهم رفته بیشتر از انتظارم بود. من از اول بنزین سوپر زدم و مصرف سوخت ۵ ۵نیم داشت که خیلی عالی و اقتصادیه
    تنها عیبش این بود که بعد از ۲۰۰۰ تا بعضی موقع ها که استارت میزدم و حرکت میکردم دنده عوص نمیکنه
    و رو دنده یک میمونه دور موتور بالا میره
    امروز بردم نمایندگی کیلومتر ۱۶ جاده مخصوص.
    مااشینو خوابید یه ۲ ۳ روز تا درستش کنن
    چند نفر دیگه هم همین عیبو داشت ماشینشون
    کارشناس هم گفت این گیربکسا تو مونتاژ براشون مشکل پیش اومده و خود طرف تو چین روزها با این ماشین رانندگی کرده.
    و میگفت این گیربکسا توی مونتاژ بد نصب شدن
    البته گفت مشکل کوچیکیه و با دقت کامل به تعمیر گیربکس میپردازن
    امیدوارم تا ۳ روز دیگه درس شه.

  24. پژمان

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان اینم بگم که من با ماشین فشم رفتم. دماوند رفتم و خیلی سربالایی های دیگه
    و واقعا شگفت زده شدم از اینکه با سرعت ۷۰تا با دور موتور ۳ این شیب هارو به راحتی بالا میرفت

    1. سورنا

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگه مشکل گیربکس داشته باشه که خیلی بده !! یجورای پشیمون شدم از خریدش 🙁
      راسته که میگن شتاب ۰ تا ۱۰۰ رو در ۱۶.۵ ثانیه میره؟؟؟؟ این که خیلی زیاده، تو مشخصاتش که زده ۱۱.۵ !!!!!!!

      1. پژمان

        ۲۰ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (39 ديدگاه)

        نه دوست گلم ! چه خبره ۱۶ ثانیه !!!
        موتور ۱۵۰۰ هست ولی قدرت موتور به حجم نیست. سرعت ۰ تا ۱۰۰ بین ۸ تا ۱۰ ثانیه هست
        دنده ای ۸نیم
        اتومات ۱۰ ثانیه
        من خودم ۰ تا صد رو ۱۰ ثانیه زدم ماشین بنده اتومات هست.
        گیربکس همشون مشکل نداره دنده ای ها که سالمه اتومات ها ۴۰% اینجورین و فقط باید ۲ تا ۳ روز تو نمایندگی بمونه تا مشکل رفع شه.

  25. پژمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همسایه ما هم قبل من خریده و ۸ هزار تا با ماشین را رفته ولی گیربکسش اخ نگفته!
    خیلی هم راضیه اگه تا ۲۰۰۰ تا گیربکس عیب نزنه یعنی درست نصب شده. و مشکلی نداره
    اونجوری که من فهمیدم گیربکس رو باز میکنن و یک بار دیگه نصب میکنن

  26. پژمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان ماشینو یک روزه امروز صبح بهم تحویل دادن.
    دلیلش هم افزایش ساعت کاری برای کارکنانشون بود چون فراخوان دادن برای ایکس ۵۰ های اتومات
    خیلی بهتر شد و دیگه هیچ مشکلی نداره. دسته دنده به کل تغییر کرد و قیافش چیز دیگه ای هست فک کنم مال جک باشه. ۵۷۰ هزار تومان خرجش شد که گارانتی زحمتشو کشید.
    از خریدم راضیم و بخاطر مشکل گیربکس از خرید ماشین پشیمون نشید. چون یک روزه درس میشه
    این هم بگم کمبود جا و کوتاهی سقف هم چرتو پرتی بیش نیست! بنده با ۱۹۰ قد و ۷۳ کیلو وزن عضو باشگاه والیبال شهرداری تهران وقتی تو ماشین میشینم بازم بالاسرم حدود ۱۰ سانت فاصبع با سقف ماشین وجود داره چه عقب بشینم چه جلو
    صندوق عقب هم که عالیه.
    خداوکیلی تنها عیبش همون دنده بود تا الان.
    یه فیلم هم با موبایل خودم میگیرم و تو اپارات اپلود میکنم. هم از فضای داخل و هم از اینکه موتور این ماشین ضعیف نیست و یا ۱۲۰ تا سرعت دور موتور روی ۳نیم هست
    و شما صدای موتور رو نمیشنوید.
    به حرفای بیخود بقیه گوش ندید و خودتون از نزدیک این ماشین رو تست کنید

    1. سورنا

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با تشکر از اطلاعات خوبتون آقا پژمان.
      کار خوبی می کنید لطفا لینک آپارات فیلمتون هم اینجا بذارید تا طرفداران ایران خودرو و سایپا شرمنده بشن !!

    2. سیامک

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (149 ديدگاه)

      یا درمورد قدت داری دروغ میگی یا توی برآورد ارتفاع سقف داری اغراق گوئی میکنی . خالیبندی قباحت داره . نکنید اینکار رو . مدیون کسانی میشید که روی اطلاعات داده شده در این سایت حساب باز میکنند .

  27. حسین

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام بخرم موندم بخرم یا نه خرا ب نمیشه که جواب بدید

  28. محمد دودانگه

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خوب قصه به اونجا رسید که گیربکس خراب شد ۲ هفته ماشین تو نمایندگی بود ، گیربکس عوض شد و ماشین رو تحویل گرفتم . تا حالا ۱۳۰۰ کیلومتر باحاش راه رفتم مزایا و معایب:
    مزایا :
    ۱- متریال قابل قبول
    ۲-ترمز خوب
    ۳-نور چراغ خوب
    ۴-حس سوار شدن شاسی بلند
    ۵-تسلط خوب و دید خوب
    ۶-رانندگی نرم و یکنواخت و بدون استرس و فرمان نرم
    ۷- مصرف سوخت مناسب
    ۸-تعوض دنده مناسب جهت شتاب گیری و سر بالائی
    معایب :
    ۱- حرکت اولیه ماشین ضعیفه و هیچ حس قدرتی رو القا نمیکنه
    ۲- کیفیت مونتاژ در بعضی موارد نا امید کننده
    ۳-سرعت گیری در آزادراه ها خیلی ضعیف . با التماس باید ۱۴۰-۱۵۰ تا بری

  29. فرشباف

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    مرسی بابت راهنمایی شما (آقای دودانگه) من ۲۰۶ تیپ ۶ سال ۹۰ دارم که اتومات هست و اینکه ۲۰۶ اتومات گیربکسش ضعیف هست میخواستم بدونم این ماشین هم اتوماتش ضعیف هست یا نه ؟؟؟؟؟

    1. 09123365491

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این ماشین کلا ماشین نرم و کم شتابیه . بدلیل نوع گیربکسش که سی وی تی هست تعویض دنده مثل ۲۰۶ اتومات احساس نمیشه . اما از لحاظ آپشن و طراحی مدرن از ۲۰۶ بهتره ولی بعید میدونم راضیتون کنه . منو که راضی نکرده

      1. فرشباف

        ۷ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببخشید یعنی مثل ۲۰۶ دنده که عوض میشه بعضی موقع ها که تو ترافیک میمونه لگد میزنه این اینطوری نیست لگد نمیزنه؟؟ و مشکل دنده نداره؟؟ چون من خیلی از اتومات می ترسم بخاطر همین میخوام ۲۰۶ بفروشم تا دندش خراب نشده شما مشکل دنده ای ندارید ؟؟

    2. سورنا

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما آشغالای ایران خودرو رو با این ماشین مقایسه نکن. از ۲۰۶ تیپ ۶ که هیچی از ۲۰۷ اتومات هم بهتره ، چه از لحاظ فنی، چه طراحی و آپشن ها …

  30. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز شتاب این ماشین با ۲۰۶ فرقی نداره
    و تیپ اتومات هم با ۲۰۷ اتومات فرقی نداره از نظر شتاب. تنها فرقشون راحتی و زیبایی این ماشینه که نسبت به ۲۰۶ و ۲۰۷ برتری داره.
    در تیپ اتومات شتاب اولیه راضی کننده نیست ولی روی دور میفته ماشین خیلی خوب عمل میکنه
    دوای دردش هم یه توربو شارژر ۲ میلیونیه ۷۵ اسب بخاریه که من گذاشتم :)) البته از گارانتی خارج میشه خوب برای من مهم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X