معرفی لیفان X60 با گیربکس CVT

لیفان ایکس 60 کراس اووری است که حدودا دو سال از حضور آن در خیابان های کشورمان می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن، فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد و تعداد آن روز به روز در خیابان ها بیشتر و بیشتر شد. شاید تنها رقیب نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 می باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود، با ظاهری جدید و گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته تا تنها کراس اور دنده اتوماتیک صفر زیر 100 میلیون تومان لقب بگیرد. اما در این بین لیفان هم بیکار ننشسته و ایکس 60 را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است تا از رقیب هموطن خود عقب نماند.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

فیس لیفت لیفان X60 که در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای امسال از آن رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع می توان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT ، تغییر جلو پنجره و همچنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

نمای خارجی
در نمای خارجی اولین چیزی توجه بیننده را جلب میکند تغییر جلو پنجره این خودروست.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

جلو پنجره ایکس 60 که در مدل قبلی آن شباهت بسیاری به جلو پنجره نسل قبلی خودروهای هیوندای و مخصوصا هیوندای سانتافه داشت، جای خود را به جلو پنجره محصولات بیوک و مخصوصا مدل معروف encore داده است.
اضافه شدن گارد های جلو و عقب با نوشته X60 بر روی آن ها نیز تغییر دیگری نسبت به مدل قبلی است.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

در نمای جانبی نیز تنها تغییر اضافه شدن رکاب به این خودروست.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

در سایر بخش ها، تغییر مهمی نسبت به مدل قبلی دیده نمی شود و با همان چهره آشنای ایکس 60 طرف هستیم.


نمای داخلی
با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود تغییر رنگ روکش صندلی هاست که بر خلاف روکش های تک رنگ مشکل مدل قبل، از روکش دو رنگ مشکی و قرمز در آن استفاده شده که این مساله باعث جدابتر شدن نمای داخلی خودرو شده است.

2015 Lifan X60 CVT Interior
2015 Lifan X60 CVT Interior

همچنین در دوخت روکش ها از نخ قرمز رنگ استفاده شده که تنوع خوبی نسبت به مدل فعلی می باشد.

2015 Lifan X60 CVT Interior
2015 Lifan X60 CVT Interior

در وسط کنسول یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.

2015 Lifan X60 CVT Interior
2015 Lifan X60 CVT Interior

سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.


قابلیت های فنی
موتور این خودرو همان موتور 1800 سی سی لیفان است که تا کنون در ایکس 60، 720، 820، و 620 های موجود در ایران از آن استفاده شده است. این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور بر دقیقه را دارد.

2015 Lifan X60 CVT Engine
2015 Lifan X60 CVT Engine

قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT می باشد.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

گیربکس ایکس 60 جدید با همکاری ZF ساخته شده است و 80 درصد قطعات اصلی آن از بلژیک به چین ارسال می شوند. این گیربکس دارای حالت های P، R، N، D و S است و همچنین می توان به صورت دستی نیز آن را هدایت کرد.

2015 Lifan X60 CVT
2015 Lifan X60 CVT

با توجه به اعتبار ZF و همچنین تبلیغاتی که از سوی لیفان انجام شده است، به نظر می رسد که این گیربکس از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد. البته این مساله قطعا تا زمانی که این خودرو به دست مصرف کننده نرسد قابل اثبات نخواهد بود.


سایر ویژگی ها و قابلت های ایکس 60 جدید به نظر بدون تغییر مهمی نسبت به مدل فعلی خواهد بود.


قیمت و زمان ورود به بازار
در مورد قیمت و زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایران تا این زمان هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسولان کرمان موتور صورت نگرفته است. قیمت این خودرو در چین 90 هزار یوان اعلام شده است که حدودا 10 هزار یوان از مدل فعلی گرانتر است. در حال حاضر لیفان X60 در بازار ایران با قیمت حدودا 60 میلیون تومان به فروش می رسد. در نتیجه به نظر می رسد که در صورتی که مدل جدید این خودرو با مشخصات فوق به ایران وارد شود، قیمتی در حدود 68 میلیون تومان در انتظار آن خواهد بود.

درباره نویسنده

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

166 دیدگاه

  1. اشکان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام من الان ۵ماهه x60 اتومات دارم واقعا همه چیزش عالیه به نسبت قیمت رقباش حرف نداره زیر پاش خوبه ابشنهاشم خوبه و حس یه ماشین شاسی بلند واقعی رو به ادم میده

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      به نظر من نخرید دایی ام یه لیفانx60 اتومات خریده اولا خودش خیلی تعریف میداد بعد رفتیم مسافرت وقتی سربالایی میر ه بوی گند صفحه ازش بلند میشه و این ماشین مال کسایی که به عمرشان شاسی بلند نداشتند و اصلا نباید به این ماشین گفت شاسی بلند باید گفت بگیم لگن چینیها و به قول دوستامون bmw با این همه زحمت x6میسازه آنوقت چینیها x60 مسخرستو والا اینم نظر من

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        من این ماشینو۱ ماه گرفتم واقعا نسبت ب قیمتش عالیه ن صدای موتور نمی‌شنوی دندهها خوب بدون ضربه‌ای ب کابین عوض میشه فوق‌العاده بیصداس سربالایی باهاش رفتم عالی بود قبل هم x50 620 داشتم خدای راضی بودم یا حق

        پاسخ
    2. مهرداد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      با سلام
      من تقریبا ٧،٨ ماهه که اتوماتیک این ماشین گرفتم ولی تو سر بالایی های خیلی معمولی اصلا بالا نمیره به طوری که اگه ٣ نفر سرنشین داشته باشه باید پیاده بشن فقط راننده سوار باشه لطفا راهنمایی کنید که آیا همه این ماشینها همینطوری هستن یا این فقط این مدلیه ؟ چندین بار برای خیلی از مشکلاتش بردم نمایندگی و حتی جالب زمانیکه اولین بار بردم گفتن که اصلا روغن موتور هم نداره لطفا راهنمایی کنید .
      تشکر

      پاسخ
      1. محمدرضا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        دوست عزیز لیفان x60 عملا خودروی مناسبی برای سربالایی ها و شیب های تند نیست و یه نقطه ضعفی که متاسفانه داره عدم توانایی موتور متناسبش با بدنشه. یعنی باید تا ۲۰۰۰ هزار تا ۳۰۰۰هزار گاز بدید تا حرکتشو بی نقص انجام بده! این خودرو نرم ترین و پربازده ترین موتورو داره عینا مثله سوبارو که تمام دنده هاش با گاز تکمیل میشه. راستی فقط و فقط نمایندگی ببرید تمام سرویس هاشو فیلترهاشو

        پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    من سعی میکنم نسبت به ماشینهای چینی فقط با شنیدن نام و بدون اطلاع و نسنجیده قضاوت نکنم
    اما واقعا دور و بر لیفان x60 نروید!!!!!!
    یک ماه دنبال خریدش بودم کلی سوار شدم و فکر کردم شتید این رو بد رووندن و خوب سوار نشدن اما بعد یک مدت پسرخالم صفرشو خرید و فهمیدم کلا همش همینطوره و پشت فرمون حرفه ای خوب نداره
    کافیه تو سایت دیوار قیمت بگیرید!! سالی 5 تا 7 میلیون افت قیمت داره!! مخصوصا اگر یک مقدار رنگ شده باشه!!!من تا 10 میلیون افت قیمت هم دیدم که رفیق خودم مشکلی براش پیش آمد و مجبور به فروش شد … مدل 92رو به هزار سختی داد 34 تومان!!

    برخی دوستان میگن نمیشه توقع تویوتا داشت اما خوب توقع ماشین 60 میلیونی که باید داشت!!

    معایب:
    گیربوکس بسیار ضعیف
    صفحه کلاچ بسیار ضعیف
    مشکلات زیاد کاتالیزور
    سواری نچسب و خشک
    شتاب کم مخصوصا در سربالایی که ممکنه بوی صفحه هم دربیاید
    نمایندگی ضعیف
    کمبود شدید قطعات

    مزایا:
    آپشن!!!!!!!!!!!!!!!!!! مثل جا عینکی ، جای مانیتور بزرگ و سانروف و شاسی بلند و …

    خلاصه چیزی بخرید که اگر پشیمان شدید با ضرر جزئی بفروشید
    لیفان x60 خیلی خیلی ضرر دارد و به قول دلالان ماشین تاول داغی است که فروش نمیرود و تا دارید شما را میسوزاند!!

    ضرب االمثل انگلیسی هم میگه هنوز اینقدر پولدار نشد که جنس ضعیف بخرم!!
    با 60 تومان میشه مگان مدل 90 خرید یا ویتارا مدل 88 که قطعا خیلی سر است!! یا حداقل چینی های ایران خودرو و سایپا که بیشتر خرمات میدهند!

    برخی دوستان اطلاعات فنی کمی دارند و راحت نظر مثبت و تایید میدهند که پول و زندگی برخی دیگر را راحت به باد میدهند
    ببخشید
    یاعلی

    پاسخ
  3. رضاا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    من سعی میکنم نسبت به ماشینهای چینی فقط با شنیدن نام و بدون اطلاع و نسنجیده قضاوت نکنم
    اما واقعا دور و بر لیفان x60 نروید!!!!!!
    یک ماه دنبال خریدش بودم کلی سوار شدم و فکر کردم شتید این رو بد رووندن و خوب سوار نشدن اما بعد یک مدت پسرخالم صفرشو خرید و فهمیدم کلا همش همینطوره و پشت فرمون حرفه ای خوب نداره
    کافیه تو سایت دیوار قیمت بگیرید!! سالی 5 تا 7 میلیون افت قیمت داره!! مخصوصا اگر یک مقدار رنگ شده باشه!!!من تا 10 میلیون افت قیمت هم دیدم که رفیق خودم مشکلی براش پیش آمد و مجبور به فروش شد … مدل 92رو به هزار سختی داد 34 تومان!!

    برخی دوستان میگن نمیشه توقع تویوتا داشت اما خوب توقع ماشین 60 میلیونی که باید داشت!!

    معایب:
    گیربوکس بسیار ضعیف
    صفحه کلاچ بسیار ضعیف
    مشکلات زیاد کاتالیزور
    سواری نچسب و خشک
    شتاب کم مخصوصا در سربالایی که ممکنه بوی صفحه هم دربیاید
    نمایندگی ضعیف
    کمبود شدید قطعات

    مزایا:
    آپشن!!!!!!!!!!!!!!!!!! مثل جا عینکی ، جای مانیتور بزرگ و سانروف و شاسی بلند و …

    خلاصه چیزی بخرید که اگر پشیمان شدید با ضرر جزئی بفروشید
    لیفان x60 خیلی خیلی ضرر دارد و به قول دلالان ماشین تاول داغی است که فروش نمیرود و تا دارید شما را میسوزاند!!

    ضرب االمثل انگلیسی هم میگه هنوز اینقدر پولدار نشد که جنس ضعیف بخرم!!
    با 60 تومان میشه مگان مدل 90 خرید یا ویتارا مدل 88 که قطعا خیلی سر است!! یا حداقل چینی های ایران خودرو و سایپا که بیشتر خرمات میدهند!

    برخی دوستان اطلاعات فنی کمی دارند و راحت نظر مثبت و تایید میدهند که پول و زندگی برخی دیگر را راحت به باد میدهند
    ببخشید
    یاعلی

    پاسخ
  4. کارن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداییش جدیدترین محصول ایران خودرو دنا هستش که من هروقت جلوشو میبینم یاد پلنگ صورتی میفتم.حداقل این چینیا طراحیشون بهتره

    پاسخ
  5. key1
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوست من دنده دستیشو داره،که مفت نمى ارزه،۴٠بار برده نمایندگى،حالا چه برسه به اتومات که مطمئنم از راه رفتنش گریتون بگیره،نخرید خدا وکیلى

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x