خودروهای چینی

نگاهی به محصولات جدید زوتی در نمایشگاه شانگهای

نمایشگاه امسال شانگهای را می‌توان جولانگاه انواع و اقسام برندهای متنوع چینی برشمرد. با نگاهی کوتاه به خیل کانسپت های ارائه شده و نیز انواع و اقسام خودروهای معرفی‌شده، می به عمق پیشرفت خودروسازان این دیار پی برد. شاید مهم‌ترین نکته در این میان، فضای رقابتی و پرنشاطی است که بر جای‌جای این نمایشگاه حاکم است و شدت آن هم تا حدی ست که سازندگان کوچک و خرد را نیز از مایه‌های خویش متأثر نموده است، در اینجا خودروسازانی را می‌بینیم که شمارگان تولیدشان به‌زحمت به نیم میلیون دستگاه (در سال) می‌رسد ولی با این حال، از همتی بلندی برخوردارند و رو به‌سوی آینده دارند.

Zotye
Zotye
در دنیای امروز نیروی انسانی و نگرش‌ها و رویکردهایش، از اهمیت بسیاری برخوردار است و خواست و انرژی این نیرو، در جهت‌دهی آینده یک کشور نقش بسزایی دارد، چین کشوری پرجمعیت و با نیروی جوان بی‌شمار است و این جوانان هم سرعت بسیاری را برای رسیدن به تارک قله پیشرفت طالب‌اند؛ این نکته را نویسندگان شهیر آمریکایی – الوین و هایدی تافلر – در کتاب «ثروت انقلابی» بدین‌صورت تشریح نموده‌اند:

شتاب در چین به شگرد حرفه ای و فناوری محدود نمانده، بلکه بخشی از فرهنگ جدید این کشور است. وقتی الکساندر استیل به منطقه شیان رفت تا درباره دست‌ساخته‌های تاریخی از جمله ارتش جنگجویان سفالی قرن سوم پیش از میلاد مطلبی بنویسد، کنجکاو شد که بفهمد آیا مردم عادی از شتاب به جلو ناراحت‌اند یا خیر.

او می‌نویسد: چینی‌ها، که بیش‌تر آنها در مدت عمرشان قحطی و سختی‌های فوق‌العاده‌ای را به چشم دیده‌اند، به طرز حیرت‌آوری در مورد این تغییرات احساساتی نیستند… برای بیشتر چینی‌های جوان‌تر، “تغییر” نمی‌تواند به‌اندازه‌ای که آنها می‌خواهند سریع باشد. چین در طول تاریخ چند هزار ساله‌اش هرگز این‌چنین نبوده است» بگذریم!

Zotye damai x5
Zotye damai x5
در نمایشگاه امسال شانگهای، مهم‌ترین مقوله ای که از سوی برندهای چینی قابل مشاهده است، اهتمام و توجه بیش از پیش آنها به جزییات کیفی طرح‌هاست. به‌طوری اگر آرم و نشان برخی از این برندها را از پیشانی خودروهایشان برداریم، شاید به‌زحمت بتوان چینی بودن آنها را تشخیص داد؛ علاوه بر آن کیفیت مونتاژ و رنگ‌آمیزی مدل‌ها نیز پیشرفت درخوری نموده است و بسیار به نمونه‌های کره ای و ژاپنی آن نزدیک گردیده است. با این روند رو به جلویی که شاهدیم از همین حالا می‌توان آینده بسیار درخشانی را برای این سازندگان پیش‌بینی نمود.

Zotye damai x5
Zotye damai x5
از جمله خودروسازانی که با دستی پر وارد نمایشگاه شانگهای شده است را می‌توان زوتی نام برد. این برند در ایران با خودروی Z300 و یا همان آریو شناخته می‌شود. مدل‌های جدید این برند هم هیچ رنگ و بویی از نمونه عرضه شده در ایران ندارند، آنها به‌راستی عوض شده‌اند! در اینجا دو مدل از جدیدترین نمونه‌های ارائه شده از طرف این خودروساز چینی را به شما معرفی می‌کنیم.

ZOTYE Z 700

این خودرو در نمایشگاه ۲۰۱۵ شانگهای رونمایی شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول تولیدی این شرکت به شمار می‌رود. قرار است که این مدل در فصل سوم سال به بازار چین عرضه شود. پیش از این، خودروی مذکور با کد Z600 معرفی شده بود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از سدان Z500 قرار دارد. بهای آن نیز حول‌وحوش ۱۱۰,۰۰۰ یوآن (۱۹,۷۵۰ دلار) الی ۱۶۰,۰۰۰ یوآن (۲۶,۱۰۰ دلار) است.

Zotye Z700
Zotye Z700
این خودرو با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. پیشرانه نخست ۲ لیتر حجم دارد و به سیستم توربوشارژ مجهز است. توان خروجی آن نیز معادل ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۲۵۰ نیوتن متر است. پیشرانه دیگر هم ۱.۸ لیتری توربو بوده و توان خروجی آن معادل ۱۵۰ اسب بخار است. هر دوی این پیشرانه‌ها به همراه یک جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته DCT عرضه می‌شوند.

Zotye Z700
Zotye Z700
درون کابین این خودرو جایی است که ردپای آئودی در آن بیش از پیش دیده می‌شود. حتی کناره‌های تونل مرکزی این خودرو نیز یک کپی ۱:۱ از آئودی است. جالب اینجاست که ساعت و کامپیوتر این خودرو هم از آئودی A6 مدل ۲۰۱۵ گرته‌برداری شده است. حتی صفحه نمایشگر لمسی آن نیز مطابق الگوی آئودی جاگذاری شده است.

Zotye Z700
Zotye Z700 Interior
البته این مسئله که جزییات این خودرو از تشابه فراوانی با آئودی برخوردار است چندان مهم نیست. بلکه مسئله اساسی در این میان آن است که این خودرو از مونتاژ و کیفیت ساخت مناسبی برخوردار بوده و به خوبی هم طراحی شده است، مطمئناً این خودرو زیباترین محصولی است که تاکنون از طرف زوتی ارائه شده است. در درون کابین آن نیز چرم و چوب فراوانی به کار رفته است و یک سانروف بزرگ هم در آن جای گرفته است.

به لحاظ طراحی، از خطوط قوی در پیرامون ستون C این خودرو بهره گرفته شده است و رینگ‌های به‌کاررفته نیز از نمایی مهیج و بانشاطی برخوردارند. لوگوی زوتی که به‌صورت یک علامت Z در درون یک قاب کوچک است، با پرداختی براق و به طرز مغرورانه ای در پیشانی خودرو خودنمایی می‌کند، در مجموع، ZOTYE Z700 را می‌توان خودرویی کاملاً تحسین‌برانگیز محسوب نمود.

ZOTYE DAMAI X5

این خودرو جدیدترین کراس اوور معرفی شده از طرف ZOTYE در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ می‌باشد. قرار بر این است که تولید آن تا یک ماه دیگر آغاز شود. این مدل پیش از این با نام ZOTYE T500 معرفی شده بود. طراحی این خودرو یک ترکیب شگرف و نادر از فولکس‌واگن تیگوآن و آئودی Q5 می‌باشد، به‌خصوص اگر از نمای جانبی به بدنه این خودرو نگریسته شود.

Zotye damai x5
Zotye damai x5
درون کابین این خودرو بسیار خوب به نظر می‌رسد، گرچه رنگ‌های به کار رفته، کمی درون آن تاریک نموده است و طراحی دریچه‌های تهویه مطبوع نیز تطابق چندانی با دیگر بخش‌های داشبورد ندارد. تودوزی قرمز رنگی که در آن به کار رفته فضای داخلی آن را کمی اسپرت تر نموده است. لوگو ZOTYE هم که در وسط فرمان قرار دارد به رنگ قرمز است، پیش از این، لوگوی مذکور به رنگ مشکی بود. همچنین فضای کافی برای نشستن سه سرنشین در بخش پشتی آن وجود دارد. لوله‌های اگزوز هم در این خودرو به نحو ماهرانه ای در درون سپرهای عقب جاسازی شده است. اندازه چرخ‌ها نیز متناسب با بدنه آن بوده و رینگ‌های اسپرتی در آن بکار گرفته شده است.

Zotye damai x5
Zotye damai x5
این خودرو با یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و نیز ۱.۵ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. توان آنها نیز به ترتیب، معادل ۱۲۰ اسب بخار و نیز ۱۵۰ اسب بخار است. این پیشرانه‌ها به همراه یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT ارائه می‌شوند. بهای این خودرو هم در حدود ۷۰,۰۰۰ الی ۱۰۰,۰۰۰ یوآن است. (بین ۱۱,۴۰۰ الی ۱۶,۳۰۰ دلار)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اقای کاویانی با سپاس از بابت مطلب جامع و کاملتون
    جدا اگر من یکی از مدیران کارخانه های خودروسازی چین بودم با توجه به اینکه ایران بزگترین بازار خودرو های چینی در دنیاست و شما هم بسیار خوب و با قلمتون بار ها ماشین های چینی رو به مردم معرفی کردید یک جایزه حسابی به شما میدادم .
    باز هم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sAMG

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      دوستان خواهشا یکی به من بگه از بین انبوه تعداد شرکتای چینی که وجود داره… بهترین خودروساز چین کدومه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        با تشکر از سام دوست عزیز با قلم خوشتیپش
        Amg s عزیز
        واقعا بهترین رو انتخاب کردن سخته
        اما چانگان جیلی faw byd چری سایک
        بزرگترین خودرو سازان چین هستن
        که تو سگمنتای مختلف با هم بر سره فروش میجنگن
        مثلا گریت وال پر فروش ترین suv هارو میزنه
        در سگمنت c در بین چینی ها قابت بین faw b50f و جیلی و ایدو که در نهایت جیلی برنده بود و….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sAMG

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (74 ديدگاه)

          ممنون از شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          خواهش می کنم فرزاد جان، انجام وظیفه بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا، م

        ۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        در خودرو های چینی که بیشترین صادرات بین المللی را به خود اختصاص داده است خودروسازی BYD میباشد و دارای 5ستاره ایمنی بین المللی دریافت کرده است و از لحاظ قیمت مناسب است و در حال حاضر در ایران ثبت نام میشود خودرو BYD s6 میباشد با حجم موتور 2400 سی سی و با تجهیزات کامل فول آپشن در نمایندگی
        شرکت کارمانیا ( کرمان موتور) عرضه میشود .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یک ایتالیایی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوستان عزیز من یه سوال دارم.خوب اگه میگن طراحی و کیفیت خودروهای جدید چینی خوبه پس چرا قیمت هاشون در مقایسه با رقبا این قدر پایینه؟؟خوب حتما یه جای کار اشکال داره دیگه.اگه اشکال نداره اونوقت چرا بقیه هم‌شاسی بلند ۱۱۰۰۰دلاری نمیسازن؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amir

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      الان باید خوشحال باشیم چون حسرت ماشین های اروپایی رو می خوریم و 5 سال دیگر باید حسرت خودرو های چینی رو بخوریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حجت

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (69 ديدگاه)

        حسرت نخور 10 میلیون بزار روی زوتی 76 میلیونی آشغال رنو فلوعنس اصل فرانسه مدل 2015روز اروپا رو بخر آخر ماشین شاید آپشن کم داره ولی در عوض دود از کنده بلند میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 2
    4. سام

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      نیازی به جایزه نیست احمد رضای عزیز، همین اندازه که بتوانم گره ای از کار هموطنان عزیزم، بگشایم، خودش به تنهایی بزرگترین موهبت برای بنده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hozan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    درود بر مردمی که خودشان به فکر خودشان هستند و به فکر پر کردن جیبشان از پول خون دیگران نیستند(نیگا اینا کمونیستن حالا هی بگید………..)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرید

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    من که عشق کردم با این قیمت فوق العادس فک کنم وقتشه نگرش منفی رو نسبت به خودرو چینی عوض کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نیما ناصری

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    یعنی کل صنعت خودروسازی ایران از یک شرکت نوپای چینی هم کمتر هست که به مردم خودش این کارو میکنه؟
    متاسفم برای خودم که تو این کشور موندم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Archi Khan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    این z700 احیانا شبه هوندا آکورد نشده ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      آرچی پاسخ اون سوالت رو نوشتم، درباره داستر

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hamid reza

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      چراغ جلو که 90% از شورلت ایمپالا کپی برداری شده. متاسفانه ما همین قابلیت هم نداریم :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    در این سوی خاورمیانه در یک کشور جهان سومی هیچ کسی کوششی نمیکند که تنها خودروساز30یا30 دنیارو منهدم کند که مبادا طوری کنند که طوری بشه مردم بگویند طوری شده :(

    متاسفم برای خودم که تو این کشور موندم 2

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shahryar

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چی بگم….
    خوب پیشرفت میکنن با اینکه همین z700 با چهره خوبش شبی ماشینای دگس،
    اقا اصن میتونه کپی میکنه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      به نظر من کار بدی می کنه که کپی می کنه، برای این که کار کشور های دیگر رو خراب می کنه.مثل کپی چینی Landrover،که Landrover از چین شکایت کرده، برای این کپی کاری.

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ALI

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        جان من این فرانسه چی داره که همه عاشقش شدن
        ما ایرانی ها شدیم ته مونده خور مردم فرانسه
        ماشین های از رده خارج فرانسه رو سوار میشیم …
        همین پژوهای جدیدی که ایرانخودرو قراره بده به بازار (با قیمت گزاف) دیگه تو خود فرانسه عرضه نمیشن و نمونه جدیدشون وارد بازار شده …پس ما باید ماشین های از رده خارج سوار بشیم بدون آپشن
        اگر به تست تصادف خودروهای فرانسوی نگاه کنید واقعا وحشتناکه
        در اکثر موارد ورق سقف ماشین ها خم شده و حتی همین زانتیا که طرفدار زیادی داره کلا نابود شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. interceptor

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    شرکتای ایرانی هم ای کاش می تونستن کپی کننده های خوبی باشن، این همه محصولات خوب برا کپی کاری…صاف گیر می دن به محصولات خارجی که توی ایران تولید یا مونتاژ می شن، مثلا 206 اس دی رو کپی می کنن می شه رانا و 405 می شه سمند و پراید می شه تیبا , و بازار نمونه اصلی رو هم خراب می کنن، ولی نمی تونن خودروهای خارجی که فقط وارد می شن و تولید نمی شن مث انواع ب ام وه، بنز، ولوو و … رو ازشون کپی کنن، در صنایع نظامی ایران این اتفاق میافته اما در خودروسازی نه، حالا بعضی ها شاید بگن نقض مالکیت معنویه و اون شرکته شکایت می کنه…ولی من می گم اگر قرار بر شکایت بود الآن باید مسولای خودروسازای چینی همش تو دادگاه های بین مللی حاضر باشن و بابت کپی کاری های بیشمارشون توضیح بدن ولی ما حتا حال کپی کاری رو هم نداریم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین (Lion26)

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ولی خداییش خوب کپی می کنن.

    عقب x5 رو دیدم یاد پورشه افتادم، نخ سوزن اون نوشته بالای پلاک. اون یکی هم که تقریبا شبیه کیا اپتیما شده اگر اشتباه نکنم.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. متین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    متاسفانه خودرو ساز ها به جای اینکه پیشرفت کنن دارن پسرفت می کنن و دلشون خوشه که با تغییر نام یه ماشین (آریو = S 300 = Z 300 = ….. !!!!! ) و یا طراحیه بدنه (که از روی یه ماشین گرفتن و تغییرات دادند!) یه ماشین مثلا ملی رو عرضه کردند … به هر حال ما باید از همین چینی ها (که خیلیامون فک میکنیم چیزی توی صنعت خودروسازی نمیشدن ولی حالا کیفیت خودرو هاشون صد ها برابر داخلی هاست !) یاد بگیریم که تمام اجزای خودرو باید طراحی بشه و با کیفیت ساخته بشه حتی خود چینی ها هم تقریبا دارن به همین نتیجه رسیدن که با کپی برداری به جایی نمیرسن (البته نه همه چینیا !) … یه روزی وقتی سمند اومد همه فک میکردن ایران خودرو رو دست شرکتای ژاپنی رو هم میزنه ولی از اون موقع 8-9 سال میگذره و ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم … شب خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      به نظر من،خودرو های داخلی اگر کیفیتشون بالا تر از خودرو های چینی نباشه، پایین تر هم نیست.

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. milad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    متاسفم برای ایران و مردم ایران…یه زمانی با کره ای ها خودمون قیاس میکردیم حالا به پای چینی ها هم نمیرسیم…تا کی پراید111…132…131.. 151….و حالا تیبا2؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    روند پیشرفت وحستناکه نمیدونم ما عقب موندیم یا اونا جلو , فقط اندوه میخورم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    الان تو صنعت خودرو تقلید و الگوبرداری یه مفهوم عادی شده و اون هم بخاطر اینکه معمولا چند طراح محدود هستن که برای شرکت های مختلف طراحی رو انجام میدن و شرکت های کوچکتر هم از بزرگتر ها پیروی می کنن پس نمیشه این رو یک ضعف دونست. ماشین های چینی به پختگی خوبی رسیدن و اوضاعشون با 3-4 سال پیش بشدت فرق می کنه. ما هم چه بخوایم چه نخوایم ماشین های چینی وارد زندگیمون شده و حداقل اعتبارشون رو به طور طبیعی از ماشین های داخلی بیشتر می دونیم.با این وجود هنوز برای وارد شدن به بازار امریکا راه درازی در پیش دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. AlireZa_Mo

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    راسته که میگن چین بهشت طراحان صنعتی و علی الخصوص طراحی خودرو شده!!!
    تو رو خدا ببینید که چه پیشرفتی دارن توی طراحی هاشون میکنن…
    این پیشرفت رو میشه کاملا توی هر نمایشگاه دید…!!!
    این Z700 رو ببینید با اینکه کپی هست ولی سعی کردن چقدر خوب درش بیارن…
    لطفا لطفا الان پیش خودتون این طراحی ها رو با ماشینای اروپایی و ژاپنی یا حتی کره ای(هرچند که دارن خیلی عالی کار میکنند… شما قبلا که یه کیا میدیدین (قبل از پیتر شرایر)احساس میکردین دارین از بغل یه سطل آشغال رد میشین، ولی الان باید چند لحظه بایستید…ببینید…فکر کنید…بعد به راه خودتون ادامه بدین)مقایسه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. سعید

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اگه جلوپنجره و آرم هر دو ماشین مثل هم بود بهتر میشد،یعنی حداقل زبان مشترک طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sky watcher

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    این برند اونقد درپیته که به سایپا اجازه داده محصولاتشو تولید کنه و لوگو زوتای رو برداره و لوگو سایپا رو بزنه جاش برا برند خودشم احمتی قائل نیست چه برسه به جون مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    کابین سری5 رو دیدین؟
    کابین E Class رو هم دیدین؟
    حالا با هم قاطیشون کنین…
    کابین Zotye Z700 رو هم دیدین!!!
    خدایی اسکی رفتن هم یه حدی داره :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sunmartin

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    در کل بخوام نظرم بگم کلا با هیچ مدل خووروی چینی ارتباط برقرار نمیکنم درسته از دید شما خیلی پیشرفت کرده البته این پیشرفت در ظاهر و نمای خودرو بوده که تمامی کارشناسان خودرویی معتقد هستند چین نه یک خودرو ساز بلکه یک کپی مونتاژ کار معکوس هست و اصلا صحبتی از خودروساز بودن این کشور نمیشه اکثر برندها مانند همین زوتی 700 هم کپی ناشیانه و فقط در ظاهر خووروهای کیا موتورز هیوندا و مزدا و بی ام دبلیو و رنج روور و ..هستند که نتنها اون کیفیت خودروی اصلی ندارن بلکه مثلا در همین z700 اومده نملی عقب کاملا از اپتیمای جدید کپی کرده و ترین داخلی کپی بی چون و چرای آئودی غافل ازینکه کیا یا آئودی بسیار حساب شده حجم سازی میکنند و موتور و سیستم انتقال قدرت کاملا متچ و ساخت یک شرکت هست اما در خودرو های چینی ونجین خودرو کپی شده اکثرا از روی انجین های قدیمی میتسو شاسی از یک کشور اروپایی مثل اشکودا و یا سئات و فیات سیستم برقی کپی و موتاژ شده بوش و یک ملغمه در هم آمیخته بسیار ناهماهنگ قصد بنده ب عکس سایر کاربران قیاس چین با ایران نیست به چندین و چند دلیل واضح :چین اقتصادی آزاد مبتنی بر داد و ستد با کشورهای مطرح داره
    قوانین سفت و دست و پا گیر برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در چین بسیار کمتر از ایران هست و هر شرکتی میتونه در چین فعالیت انجام بده (در مملکت ما حتی برای سرمایه گذاران خارجی نام انتخاب میکنند و حق ندارند از نام اصلی خودشون استفاده کنند.!!) بازار چین رقابتی ورود خودروهای خارجی به این کشور آزاد و خودرو یک کالای امحصاری در دست ب خی از افراد نیست و موارد دیگری که در حوصله این تاپیک نمیگنجد.اما در کل کاش چین بجای تغییرات ظاهری کمی به فکر ایمنی و کیفیت خودروهایش بود و این شرکت ها در زمینه کیفیت ساخت و ایمنی واقعی با هم رقابت میکردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Bingo

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من خودم از اونهایی هستم که خودروهای چینی رو قبول داره ولی نمیدونم چرا گاها احساس میکنم یه سری مقالات پدال صرفا در جهت تقویت دیدگاه مخاطبان درباره محصولات چینی هست که تو ایران عرضه میشه و به نوعی به نظر میرسه که هدف از اینها فقط marketing هست و بس !
    در خود چین خیلی ها حتی اسم Zotye رو نشنیدن ولی اینجا به اینصورت اخبارش انعکاس پیدا میکنه . چرا ؟ چون آقای سایپا پشتش هست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پیام

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اصلا دور بر ماشین چینی نرید!!؟؟
    اول که صاحب اول و آخرش خودتی
    دوم اینکه تو کوتاه مدت همه آپشنهاش خراب میشه خود ماشین هم که زود مستهلک میشه سوم نه کیفیت داره نه خدمات پس از فروش.
    بازار نو و دست دومشم که واقعا افتضاح…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال باید از هر طرفندی برای فروش بیشتر استفاده کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amir

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعا خوب پیشرفتی داشتن حتی تو همین کپی زدن کاش فرغون سازا ماهم میتونستن کپی درستی در حد همین چینیا بزنن ما بیشترشم حتی نمیخوایم اما دریغ و صد افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. morteza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت سام عزیز
    اقای کاویانی چندتا سوال از شما داستم میتونم به ایمیاتون پیام بدم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      دقیقا متوجه منظورتان نشدم دوست عزیز،در هر حال اگر پرسشی دارید بنده در خدمتتان هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    یه اشغال دیگه….ظاهر وامکانات داره ولی بویی از کیفیت و…نبرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. پیام

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چین هیچ وقت یک خودروساز بزرگ نخواهد شد به این دلیل که بسیاری از فرمول های تکنولوژی و تجارب از طرف کشورهای غربی در اختیار بلوک شرق گذاشته نخواهد شد.مگر مجارستان و بلغارستان و اوکراین اروپایی نیستن چرا به آلمان وفرانسه وایتالیا نمیرسن؟
    چین و روسیه حتی در تکنولوژی نظامی هم به امریکا نمیرسن.
    دلیل مهمتر بی تعهدی و عدم ارزش قایل شدن چینی ها برای انسان بدلیل ذات حقه بازی و جمعیت زیادشونه و برندی ندارن مثلا مانند تویوتا که بترسن بازارش خراب شه اگه ام وی ام اسمش خراب شه همونو فردا میسازن به اسم لیفان و چری وجک و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کاملا صحیح است من دربست قبول دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    خودروی چینی و این همه کامنت؟!

    نکنه خبریه ،ما بی خبریم؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. آرش

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با اینکه خیلی خوب دارن پیشرفت میکنن این چینی ها .لی فقط توی ایران فروش خوبی دارن
    توی دنیا وقعا جایگاه مناسبی ندارن و امیدوارم کم کم ایران هم براشون مثل گذشته محل بساز بنداز نباشه و احساس کنن که رقبای آمریکایی و اروپایی دارن
    به نظرم به اصلاح خودرو ساز هایی که توی این مرز این همه مدت جیب مردم رو خالی کردن به زودی این لم کده رو رها میکنن ، چون با ورود تدریجی خودروساز های بزرگ به بازار ایران متوجه خطر از دست دادن سرمایه شون میشن ,خود به خود دکمه خدافظی رو میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا