خودروهای چینی

معرفی رسمی کراس‌اوور جدید جیلی Bin Yue

پس از افشای تصاویر، جیلی رسماً کراس‌اوور جدید خود بنام Bin Yue را در چین معرفی کرده است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس‌اوور ساب‌کامپکت جیلی، روی پلت‌فرم جدید این شرکت بنام BMA ساخته شده است. بین یو خودروی شیک و زیبایی به نظر می‌رسد که در نمای جلویی آن جلوپنجرهٔ معروف جیلی جلب‌توجه می‌کند. این جلوپنجره با چراغ‌های زاویه‌داری احاطه شده درحالی‌که در بخش پایینی هم ورودی‌های هوای اسپرت با تریم نقره‌ای دیده می‌شود.

در بخش جانبی خودرو، روکش‌های پلاستیکی به همراه خط شانهٔ برجسته کار شده است. این کراس‌اوور چینی همچنین در ستون C از ویژگی سقف شناور برخوردار است که به اسپویلر بزرگ عقب ختم می‌شود. بین یو ۴.۳۳ متر طول، ۱.۸۰ متر عرض و ۱.۶۱ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲.۶۰ متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید جیلی اندازه‌ای نزدیک به نیسان کیکس و تویوتا C-HR دارد.

طراحی شیک بین یو در کابین آن‌هم ادامه پیدا کرده است زیرا به گفتهٔ جیلی، طراحی کابین این خودرو به جت‌ها شباهت دارد. سازندهٔ چینی همچنین گفته است که بسیاری از قطعات داخلی بین یو از جنگنده‌های مافوق صوت و همین‌طور عناصر تخیلی جنگ ستارگان الهام گرفته‌اند. درهرحال کابین این کراس‌اوور ساب‌کامپکت بسیار خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که در آن از متریال پریمیومی هم استفاده شده است. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ کابین بین یو می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی و نمایشگر عریض سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اشاره کرد. دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو نیز شامل غربیلک فرمان چرمی، تریم فلزی و کرومی، فناوری تشخیص صدا و اینترنت وای فای ۴G می‌شود.

جیلی برای بین یو دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۱ لیتری توربو با ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور است که این نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. این پیشرانه در هر صد کیلومتر ۵.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. موتور دوم اما که به‌طور مشترک با ولوو توسعه پیدا کرده، از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. بین یو با این موتور ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۶.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

بین یو در بخش ایمنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد زیرا به سیستم رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده است که از رادار و دوربین‌های وضوح‌بالا استفاده می‌کند. به لطف این سیستم، خودرو می‌تواند تا سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، دیگر خودروها را دنبال کرده و به‌طور خودکار خط عوض کند. دیگر سیستم‌های ایمنی برجستهٔ این کراس‌اوور جدیدی چینی هم شامل سیستم پارک خودکار، ترمز اضطراری اتوماتیک و سیستم هشدار نقاط کور می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اخه چهار تا اگزوز برای این ماشین?
    حالا دور از شوخی جیلی عالیه به زودی یه رقیب قدرتمند برای کیا و هیوندا میشه البته شاید تا الان شده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دیگه سهام بنز رو خریده
      یه ۱۰٪ هم از بنز انتقال تکنولوژی داشته باشه
      راحت کار رو واسه رقبا سخت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۱۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        چه ربطی داره ؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آآآآرماااانننن

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      جیلی رقیب کیا و هیوندا ؟ :))))
      ظاهر قشنگی دارن فک میکنی دیگه الان زدن همه رو ترکوندن! کیا و هیوندا هم وایستادن تا جیلی بهشون برسه!
      اگه کیفیتشون هم مثل ظاهر تو عکسشون بود الان دو تا نماینده تو نامزد های برترین خودرو های سال داشتن یا اینکه مجله ای چیزی میگفت عالی شدن و در حد کیا و هیوندان!!
      اینکه واقعا پیشرفت کردن درسته ولی دیگه جوگیر نشیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      فاصله زیادی داره کره ای ها تونستن ترکیب کیفیت تکنولوژی و قیمت مناسب ارایه بدن چین هنوز راه زیادی داره شما نیگا نکن اینا برای ما ایرانی ها شده رویا بری بیرون از ایران مثلا همین عراق انفد گزینه های عالی هست دیگه جیلی یادت میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مزدا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    واقعا از لحاظ ظاهری و کابین خیلی خوبه ولی تو بحث فنی چینی ها مشکل داشتن که کم کم دارن درست میکنن!!
    با اینکه با محصولات جیلی از جمله تو ایران اصلا خوشم نمیاد ولی این محصولش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جیلی صاحب ولو فکر کنم کراس اور خوبی ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hemn

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یه تحول عالی افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    عجب کابینی داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    بین چینی ها فقط جیلی
    .
    .
    .
    اما از پشت یکمی شبیه ماشینای لندرور شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چرا این شرکت وارد بازار امریکا نمیشه به نظرم خیلی پتانسیل داره که همین الان وارد اون بازار بشه خصوصا که قیمت محصولاتشم خیلی مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      چون شاید کیفیتشون برخلاف ظاهرشون باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. اشکان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در حال حاضر جیلی پرفروشترین برند چینی در خود چینه و این نشان از کیفیت بالا و قیمت مناسب اون داره من مطمئنم که جیلی تا ۲ الی ۳ سال دیگه یکی از برندهای تراز اول دنیا می شه.بله دوستان این نتیجه پشتکار و شراکت با برنده‌ای مطرح دنیاست.
    بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پرهام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    قطعا حتی 10 درصد سهام مرسدس میتونه تحول ایجاد کنه 10 درصد یعنی سهام دار عمده ولی حتی فارغ از اون جیلی برند عالیه ولوو رو داره که پلتفورماش جزو بهترینها از نظر ایمنی هستن این ماشین به عنوان کراس اور شهری در هر دو نوع پیشرانه مشخصات مناسبی داره البته اینا هنوز اثبات شده نیست اما این ماشین ماشین مناسبی به نظر میاد ولی یه نکته منفی در مورد برند های چینی شباهت های زیاد مدل های برند ها با هم ( به غیر از چند شرکت) و مشخصه که به رنج روور علاقه زیادی دارن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Dpm887

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه بجای خرید ده درصد سهام بنز ،ده درصد سهام ایرانخودرو یا سایپا رو میخرید تا حالا،بازار آمریکا رو فتح کرده بود.مشکل مدیریتههههههه?????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا