تویوتاخودروهای چینی

همکاری بایدو، جیلی و تویوتا در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی

غول تکنولوژی چین همکاری جدیدی با جیلی و تویوتا شکل داده تا با همکاری یکدیگر روی توسعه‌ی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و خودروهای خودران کار کنند.


رویترز گزارش داده بایدو برای کار روی پلتفرم رانندگی خودکار خود با جیلی و تویوتا همکاری خواهد کرد.


برنامه‌های فعلی بایدو نشان دهنده‌ی تولید نرم‌افزار مینی باس آپولو برای اتوبوس‌های خودران تویوتا در آینده می‌باشد. بایدو با تویوتا برای استفاده از تکنولوژی‌های خودران در دیگر محصولات همکاری خواهد کرد. این را مدیر بخش رانندگی هوشمند بایدو می‌گوید.


اما بایدو تلاش می‌کند با جیلی نیز روی برخی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی همچون ارتباط هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند کار کند.


پلتفرم باز آپولوی بایدو در سال ۲۰۱۷ عرضه شده و هم‌اکنون به یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های رانندگی خودکار در دنیا بدل شده است. بیش از ۱۳۰ شریک تجاری برای همکاری با آپولو قرارداد امضا کرده‌اند که ازجمله ی آن‌ها می‌توان به خودروسازانی چون دایملر، ولوو، فورد و ب ام و اشاره کرد. همچنین چند هزار توسعه دهنده نیز از پلتفرم منبع باز آپولو استفاده می‌کنند.


بایدو با تولید آپولو به دنبال سرعت بخشیدن به توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران بوده است. بایدو همانند اکثر کمپانی‌های چینی نه تنها به دنبال حکمرانی در زمینه‌ی خودروهای خودران و هوش مصنوعی است بلکه می‌خواهد در زمینه‌ی الکتریکی سازی صنعت خودرو نیز نقش مهمی داشته باشد. این شرکت هنوز وارد آمریکا نشده اما مجوز تست خودروهای خودران در برخی خیابان‌های چین را گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. s.h

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    الان یه دانا و عاقلی , پیدا میشه میگه تویوتا اشغاله و به درد نخوره چون داره با جیلی همکاری میکنه !!!! همونطور که در مورد مرسدس میگفتند !!!!!! جالبش میدونی چیه به دوتا برندی که همیشه اول و دوم جهان هستند میگند اشغال !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا