پرینت سه‌بعدی خودروی الکتریکی در سه روز با قیمت 10 هزار دلار!

شرکت‌های چینی Polymaker و X Electrical Vehicle Limited که در کار پرینت سه‌بعدی هستند یک خودروی شهری الکتریکی شده را با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید کرده و نام آن را LCEV گذاشته‌اند. این خودرو تنها 10 هزار دلار قیمت دارد.


مدیرعامل Polymaker با دانستن اینکه کمپانی‌های دیگری هم وجود دارند که از پرینت سه‌بعدی برای تولید استفاده می‌کنند ادعا کرده هیچ محصول دیگری را نمی‌توان از نظر ابعاد، مقیاس و استحکام با LSEV مقایسه کرد.


LSEV طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 2489/1295/1498 میلی‌متری داشته و در واقع کوچک‌تر از اسمارت فورتو می‌باشد. این خودرو همچنین 450 کیلوگرم وزن داشته و ادعا شده به سقف سرعت 69 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین در اخبار آمده که این خودرو محدوده حرکتی 149 کیلومتری دارد.


X Electrical Vehicle Limited این خودرو را با استفاده از تنها 57 قطعه طراحی کرده درحالی‌که خودروهای مرسوم بازار بیش از 2 هزار قطعه و وزنی بیشتر از 998 کیلوگرم دارند. همه این‌ها را Polymaker می‌گوید! تنها قطعات مشهودی که در LSEV پرینت سه‌بعدی نشده‌اند شاسی، صندلی‌ها و قطعات شیشه‌ای هستند. متریال پرینت شده جنسی از نایلون بهبود یافته، پلی لاکتیک اسید و ترموپلاستیک پلی اورتان دارند.


این کمپانی چینی می‌گوید محصولش 4 تا 5 برابر مستحکم‌تر از یک خودروی مشابه از نظر ابعاد همچون اسمارت می‌باشد.


Polymaker ادعا می‌کند این خودرو را می‌تواند تنها در 3 روز بسازد که واقعاً احساس‌برانگیز و البته ترسناک به نظر می‌رسد!

هم‌اکنون برنامه‌هایی برای عرضه LSEV در اروپا و آسیا با موعد زمانی آوریل 2019 و با قیمت 10 هزار دلار وجود دارد. بنا به گفته سازنده قبلاً 7 هزار سفارش برای این خودروی الکتریکی کوچک دریافت شده و اکثر خریداران از اروپا بوده‌اند. Polymaker برنامه‌هایی برای ساخت حدود 20 هزار دستگاه از LSEV پیش از پایان سال آینده دارد.


هنوز مشخص نیست که آیا LSEV به آمریکا نیز وارد خواهد شد یا خیر.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. me84
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    .
    چه تکنولوژی جالبیه.
    چندتا دستگاه پرینت سه بعدی میذاری که به کامپیوتر وصل هستن و کارشونو انجام میدن. اینطوری خط تولید خیلی ساده تر و کوچیکتر و کم هزینه تر میشه. نیاز کمتری به نیروی انسانی هست و دیگه نیازی به خیلی از دستگاه های پرس و غالب زنی و این چیزا نیست. نیازی هم به انبار نیست چون خیلی راحت میشه عرضه و تقاضا رو با هم میزون کرد.

    پاسخ
  2. asa
    سوابق: (574 دیدگاه) ,

    قبل از این یک شرکت آمریکایی به اسم لوکال موتورز بود که اولین خودروی پرینت سه بعدی رو ساخت . برنامه های زیادی برای تولید انبوه و همگانی کردنش داشت ، حتی یک اتوبوس هم با همین روش ساخت ولی نمیدونم متاسفانه چرا ادامه نداد و سرنوشتش چی شد

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      ASA
      درسته
      شرکت لوکال موتورز بود و ىه ماشىن 4×4 رو تولىد کرده بود
      اىن موضوع براى حدودا 7 سال پىش هستش

      پاسخ
  3. Saeed Boroomand
    سوابق: (476 دیدگاه) ,

    ایده پرینت کردن کل پلتفورم یه ماشین برای تولید انبوه به هیچ وجه اقتصادی و به صرفه نیست.
    پرینت فلزات تکنولوژی پیشرفته ای و هزینه بری داره و در سطح پروتوتایپ الان توسط بعضی شرکت های نظامی و فضایی پیگیری میشه. شرکتی مثل اپل سالهاست که دنبال پرینت یا قالب گیری توسط لیکویید متال هاست که هنوز چیزی بیرون نیومده.
    پرینتر های موجود از مواد پلاستیکی مثل PS یا ترکیبات PMMA – شفاف -یا غیره استفاده میکنن که برای کاربردهای نیازمند مادول یانگ بالا مناسب نیستن. راه حل استفاده از پرینتر های چاپ پلیمر های تقویت شده با فیبر کربن هست که خب تولیدشون گرون تر و پیچیده تر از فلزات هست. البته کشور هایی که انرژی ارزون و مواد خام زیاد دارن مثل ایران میتونن توی این زمینه پیش رو باشن، مثل ایران، که نیستن.
    اما استفاده از پیرینتر های سه بعدی برای شرکت های نو و یا تولید کننده های خودرو های لوکس میتونه خیلی خیلی مفید باشه. تجهیزات گرون قیمت خط تولید رو وقتی سرعت بالا مد نظر نباشه میشه جایگزین کرد و همینطور شاسی ها و ساختار های مدرن فضایی که امکان تولیدشون با دیپ لرنینگ مهیا شده، و امکان تولید این ساختار ها با روش های سنتی ممکن نیست.
    کاربرد اصلی تین پرینتر ها اما توی تولید پروتوتایپ هست و جاهایی که فیچر اسپکت ریشوی بالا مد نطر نباشه. چون رزلوشن خیلی خوبی ندارن و اگه داشته باشن سرعت کارشون میاد پایین.

    پاسخ
    1. Muty
      سوابق: (231 دیدگاه) ,

      بابا میگه با 10 هزار دلار ساخته ( یعنی هزینه ساخت و تولید + سودفروش )
      شما میگی هزینه اش زیاده ، مقرون بصرفه نیست … !

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.