چریخودروهای چینی

پیش‌نمایش نسل جدید چری تیگو ۷ در نمایشگاه گوانگژو

چری در نمایشگاه خودروی گوانگژو با رونمایی از یک کانسپت نزدیک به تولید، پیش‌نمایشی از نسل کاملاً جدید کراس‌اوور تیگو ۷ خود را ارائه کرده است. این خودرو که Teaser Car نام گرفته است، از زبان طراحی جدیدی برخوردار است و مطابق با نیازهای خریداران جوان امروزی شکل گرفته است. تیگو ۷ جدید برخلاف نسل کنونی خود از جلوپنجرهٔ چندضلعی بزرگی استفاده می‌کند که چراغ‌های LED تیز و باریکی به آن متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر هم چراغ‌های مه شکن LED جای گرفته‌اند.

در پروفیل جانبی خودرو طراحی سقف شناور و رینگ‌های پنج پره با طرحی اسپرت جلب‌توجه می‌کنند. همچنین در برخی قسمت‌ها مثل ریل‌های روی سقف و سپر جلو رنگ متضادی کار شده که به حال و هوای اسپرت و جوان‌پسند خودرو افزوده است. در عقب تیگو ۷ جدید چراغ‌های باریک و متصل‌به‌هم به چشم می‌خورند که از بزرگ خاندان خانوادهٔ تیگو یعنی کراس‌اوور سه ردیفهٔ تیگو ۸ گرفته شده‌اند. این چراغ‌ها به همراه چراغ‌ترمز سوم کشیده در بالا موجب شده بخش عقبی خودرو عریض‌تر از آنچه هست به نظر برسد. مثل سپر جلو، در عقب هم زیر مه شکن‌ها تریم نقره‌ای‌رنگی کار شده است. در بخش اندازه، این تیگو ۷ جدید ۴,۵۰۰ میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۷۰ میلی‌متر است.

طراحی کلی داخلی تیگو ۷ جدید بسیار ساده بوده و مطابق با رویهٔ کنونی چری است. در اینجا طرح دورنگ احساس سه‌بعدی جذابی ایجاد کرده و به سرزندگی کابین افزوده است. همچنین صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر از نسل قبلی شده و دکمه‌های فیزیکی کاهش یافته‌اند زیرا اکثر قسمت‌ها و ویژگی‌ها از طریق نمایشگر مذکور کنترل می‌شوند. غربیلک فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتالی و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کراس‌اوور چینی هستند.

زیر کاپوت نسل جدید تیگو ۷ همچنان همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو نسل کنونی قرار خواهد گرفت که ۱۴۵ اسب بخار قدرت دارد. این موتور در هر صد کیلومتر تنها ۶.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند؛ اما علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ جدیدی هم به لیست موتورهای نسل جدید تیگو ۷ اضافه شده که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این پیشرانه‌ها هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. Reza Waffen SS

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    چه کابینی داره بیشرف ???

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. مزدا

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1766 ديدگاه)

      قدیما خودرو های المانی و ژاپنی که معرفی میشدن میگفتیم کی قراره به ایران هم بیاد .الان باید بگیم خودرو چینی تازه معرفی شده کاش به ایران هم بیاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مسعود

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    به عنوان مصرف کننده محصولات چری باید بگم محصولات خوش قیمتی هستند مخصوصا اینکه نسل های کنونی ماشین هاشون طراحی های خوب و ساده دارن ولی از لحاظ تنوع موتور و قوای موتور واقعا باید مهندسی تر کار کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (6027 ديدگاه)

    دمش گرم
    ببین چی زده
    بیاد هم نمیخرمش ، اما ایوَلاه داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهدی

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1288 ديدگاه)

    از روی عکس نمیشه نظر داد وقتی ایکس ۵۰ امدخیلی ها به هوای عکس خردنش اما الان مشکلاتش درامده و مدل های کارکردش خریدار نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. EMRE

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اما بازهم از ماشینهای ایرانی بهترن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1288 ديدگاه)

      اره شک نکن که از ایرانی بهتره باز هم شغال زرد برادر گرگ هستش

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. نویدی

        ۴ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (410 ديدگاه)

        سگ زرد برادر شغاله

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. مهدی

          ۴ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1288 ديدگاه)

          دمت گرم درست گفتی بلاخره سگ و شغال و گرگ و کفتار همه از یک قماشن حکایت … هستش

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  6. meysam

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1718 ديدگاه)

    من مدلی که تو ایران هست رو تست درایو کردم. موتور سرزنده ای داره نسبت به حجمش.
    تو شتابگیری های شهری اصلا کم نمیاره و خیلی پاسخگویی خوبی داره.
    اما تو دراز مدت نمیدونم چجوری باشه توربو تو ایران یعنی دردسر.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. رامتین

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2232 ديدگاه)

    بنظرم پیشرفت خیلی خوبی داشته و کاملا گزینه مناسبی برای خریده. من قبلا سوار تیگو۷ شدم و در کل رضایت آوره. خصوصا اگر موتور ۱.۶ توربوی جدیدش که ۲۰۰ps توان داره، وارد بشه، واقعا ارتقای عالی ای میتونه بروز بده. ضمن اینکه هیچ دلیلی هم نیست که انسان عاقل بیش از ۳-۴ سال از خودرویی استفاده کنه. البته من خیلی دوس دارم تالیسمان جدید وارد بشه اما احتمالا با این اوضاع قیمتش میره ۱ میلیارد!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا