خودروهای چینی

عرضهٔ T90 به بازار چین، پیکاپ پرچم‌دار و قابل‌توجه مکسوس

برند مکسوس متعلق به گروه خودروسازی سایک چین، پیکاپ پرچم‌دار جدید خود بنام T90 را در بازار این کشور عرضه کرده است. این پیکاپ جدید در نسخه‌های دیزلی و تمام الکتریکی روانهٔ بازار شده است. T90 در طراحی بیرونی سبک زبان طراحی مکسوس را ادامه داده که ویژگی اصلی آن جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بسیار بزرگ است. این جلوپنجره با خطوط افقی پهن و کروم فراوان، حس لوکسی را به خودرو بخشیده است.

برای چراغ‌های جلو هم از طرح دوقسمتی که این روزها بسیار محبوب است استفاده شده است. در عقب T90 اما همان چراغ‌های عمودی معمول پیکاپ‌ها به چشم می‌خورد ولی این چراغ‌ها از پایین با نواری به هم متصل شده‌اند تا نمای متفاوتی را ایجاد کنند. در بین چراغ‌ها هم پانل پلاستیکی مشکی‌رنگی با نوشتهٔ بزرگ MAXUS خودنمایی می‌کند. این پیکاپ چینی صرفاً به‌صورت دو کابین اما با دو قسمت بار استاندارد و کشیده ارائه می‌شود.

در داخل T90 از طرح دورنگ مشکی و قرمز استفاده شده درحالی‌که شکل کنسول میانی به سمت راننده تمایل دارد و طرح کلی نامتقارن داشبورد نیز روی موقعیت راننده متمرکز است. در اینجا، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی قرار گرفته که به یک نمایشگر ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده است. این پیکاپ چنینی همچنین از قابلیت‌های قابل‌توجهی مثل کنترل از راه دور، تشخیص صدا، پخش موسیقی آنلاین، کنترل هوشمند خانه و… هم برخوردار است.

نسخهٔ دیزلی T90 با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بای‌توربودیزل و یک نمونهٔ بای‌توربودیزل دو سوپرشارژ ارائه می‌شود. پیشرانهٔ اول ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که دومی ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک و هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برخی از مدل‌های T90 از دوازده حالت رانندگی مختلف برخوردار هستند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به اکو، قدرت و معمولی به همراه ۲H، ۴H، اتوماتیک و ۴L اشاره کرد.

نسخهٔ الکتریکی این پیکاپ چینی به یک موتور الکتریکی با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۸۸.۵ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۳۵ کیلومتر را طی کند. این نسخه از دو حالت شارژ سریع و آهسته برخوردار است که در حالت سریع، شارژ کامل باطری‌ها تنها ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. مکسوس T90 با قیمتی از ۱۲۹,۸۰۰ یوآن (۱۹,۸۰۰ دلار) تا ۲۹۹,۸۰۰ یوآن (۴۵,۸۰۰ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. MM10000

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    Nice

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  2. بردیا . فقط آلمان . فقط بنز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خوبه
    دوستان یه سوال پیکاپ آسنا (آمیکو) میشه تقویتشون کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Ali_x76

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (971 ديدگاه)

      راه اول : نصب سوپرشارژر و متعلقات ( میشه تا ۲۰۰ اسب سر چرخ روش حساب کرد )
      راه دوم : تعویض موتور با نسخه های موجود ( ۱UZ مثلا ) اون حدود ۱۸۰ اسب سرچرخ
      راه سوم هم تقویت همون موتور فابریک : هدرز – مکش K&N – پورت و پولیش – کف تراشی – سبک سازی قطعات متحرک‌ – ریمپ ) نهایتا ۱۴۰ اسب سرچرخ
      نکته ( طبق داینوی topcarclub، آسنا حدود ۱۰۰ اسب سر چرخ به طور فابریکی داره )

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. mahan

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2296 ديدگاه)

      بردیا جان پیکاپ اسنا توی افرود اتفاقا خیلیم خوبه یکی دوتا با ما اومد حتی افرود برفی هم اومدن خیلی هم خوبه.مخصوصا وسایل افترمارکت خفنی براش اومده.تقویتش اگه بکنن تو جاده شتاب و سرعتش زیادتر باشه خیلی خوب میشه وگرنه گشتاورش کافیه(البته از یک وانت فول سایز با این قیمت سرعتو شتاب انتظار نمیره ولی باشه که بهتر)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. RezaRs

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1422 ديدگاه)

    چینا با سماجت خاصی در تلاشند ( البته برا رسیدن به نتیجه هیچ اصول اخلاقی کاری جلو دارشون نیست حالا تو این که کپی کاری عجیبی ندیدم اما بالاخره این مشکل رو دارند )
    برعکس ایران … و سایپا …

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. Google

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (59 ديدگاه)

    بابا این جلوپنجره اژدها چیه همه تازگیا میذارن مگه یه ماشین چقدر هوا برای احتراق لازم داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2830 ديدگاه)

    ???
    صد رحمت به طراحی پراید…

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  6. Amir Machine

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (906 ديدگاه)

    این پیکاپ رو به مراتب متناسب‌تر از هیوندای سانتا کروز میدونم
    لااقل تکلیفش با خودش معلومه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. کوشا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (186 ديدگاه)

      خوبه که برا کوبیدن کره ایها حتی حاضرین به چینیا متمسک بشین:))))

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
    2. Amirreza

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1527 ديدگاه)

      ولی اون هیونداس ، اینم یه برند چرت چینی ، پس لطفا قبل از کامنت گذاشتن یه ذره فکر کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
      1. Amir Machine

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (906 ديدگاه)

        من نه هیچ علاقه‌ای به کره‌ای‌ها دارم نه هیچ خصومتی، نه خوشم میاد از ماشین کره‌ای نه بدم میاد، هیچ حسی بهشون ندارم
        پس تا یه نفر از یه ماشین کره‌ای انتقاد میکنه سریع جبهه نگیرید
        اما در مورد سانتا کروز، این نظر شخصی منه، این ماشین تکلیفش با خودش مشخص نیست، نه وانته نه کراس‌اوور، یه ترکیب مسخره بین این دوتاس که کارایی واقعی هیچکدوم رو نداره، نمیشه هر ایده مسخره و بی‌منطقی رو عملی کرد و اسم نوآوری و جسارت روش گذاشت، سانتا کروز با موتور بنزینی چهار سیلندر، ساختار یونی‌بادی و فضای بار کوچیک اصلاً نمیتونه وظایف یک وانت واقعی رو انجام بده، اونم تو بازار آمریکا!
        اما این مکسوس لااقل مشخصه چیه، یک وانت واقعیه و توانایی‌ها و ویژگی‌های خاص وانت رو داره

        ضمناً، مکسوس مال گروه سایکه که بزرگ‌ترین خودروساز چینه نه یه برند چرت! سایک همون شرکتیه که MG رو داره و تو اروپا عرضه میکنه، سایک محصولات مکسوس رو غیر از چین تو استرالیا هم عرضه میکنه، محصولات برندهای مختلف سایک یعنی MG، رووی و مکسوس تو بیش از ۶۰ کشور دنیا مثل هند، تایلند و سنگاپور و… عرضه میشن و گروه سایک پرفروش‌ترین خودروساز چینی از لحاظ صادراته، سایک با غول‌های خودروسازی دنیا یعنی جنرال موتورز و فولکس‌واگن جوینت ونچر داره
        پس لطفاً شما قبل از کامنت گذاشتن کمی فکر و البته تحقیق کنید!

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. Amirreza

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1527 ديدگاه)

          منم میدونم که وانت خوبی نیست ولی به نظرم زمانی میتونین با آمریکایی ها مقایسش کنین که خودش میخواسته مثل آمریکاییا باشه ، الان معلومه که هیوندا نمیخواسته یه وانت آفرود بسازه و بیشتر یه وانت مخصوص کار های روزمره هست تا یه وانت هرکول و آفرود و قدرتی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. new Ramin

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          دقیقا اقای امیر ماشین.

          خیلی ها معلوم نیست چرا چنین چیز های رو میگن یکی گفته بود
          برای ولوو خیلی زشته با جیلی همکاری کنه ! این نشون میده اون فرد اصلا از صنعت خودرو خبر نداره و فقط اومده حرفی زده باشه. بعد از اون اون دوستمون بیاد هرچی در مورد چینی ها بگه من اصلا نمیخونمش چون میدونم هیچ اطلاعی نداره. متاسفانه خیلی ها بدون اطلاع میان کامنت و نظری میدن و حتی یه سرچ ساده هم نمیکنن اصلا تاریخچه کمپانی رو بخونن. بهتر است اصلا به اینجور کامنت ها اهمیت ندهیم. بعضی ها کمبود دارن !
          یکی که اسمش را نمیبرم در هر مطلب چینی نفر اول میاد میگه : نه به بنجل چینی . تابلو هست روی هوا کامنت میدهند و اصلا مطلب پدال رو نمیخونن. چند وقت بیش من با اون دستمون دعوام شد و گفتش سوار cs35 شدم آشغال است فلان و…
          چندی بعد ازش ۳ تا سوال بسیار ساده در باره امکانات و کولر و شیشه عقب cs35 پرسیدم اون دوستمون در افق محو شد ! چون دروغ گفته سوار شدم…
          پس از اون اتفاق من با افراد دروغ گو و افرادی که فقط بلد هستن چینی هارو بکوبونن کاری ندارم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. porsche

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (518 ديدگاه)

    چه قشنگ

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. Reza Hosseini

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    پیکاپ که نباید سوسول باشه ?
    پیکاپ باید ظاهرش زمخت و خشن باشه?

    ولی در کل طراحی خوبی داره و رو کاغذ بد نیست و خوبه

    در عمل باید دید

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  9. new Ramin

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نسخه بنزینیش چه قدر گشتاورش بالاس…

    حالا قدرت موتور احتراقی ۲۱۱ اسب کمه
    ولی گشتاور ۵۰۰ نیوتون متریش خیلی زیاده
    از پس بیشتر جاها و مسیر ها بر میاد.
    نسخه برقیش هم خوبه ولی بنزینی مجموعاً بهتره. به عنوان یه پیکاب قیمت پایه ۲۰هزار دلاری خوبه. ولی نسخه فولش ۴۵ هزار دلاره که گرونه. به نظرم نسخه ۲۶ یا ۲۷ هزار دلاری خیلی خوبه . قیافش هم خوبه.

    با اینکه با سایک و مکسوس زیاد حال نمیکنم ولی خب این خیلی جالبه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. آوان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    موتور دیزلی هست ، موتورهای دیزلی قدرتشون کمتره ولی گشتاورشون بیشتره،در عمل گشتاور از اسب بخار مهمتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. new Ramin

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      بله راست میگی اشتباه نوشتم بنزینی
      منظورم دیزلی بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Roham

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (485 ديدگاه)

      نه الزاما
      ولی بله، برای باربری گشتاور مهم‌تر از قدرته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. زیزیگولو

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2273 ديدگاه)

    حیف پول?????

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. Amirreza

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    طراحیش قشنگه ، حالا اینکه ضمخت نیست رو هم میشه نادیده گرفت ، ولی داخلش برای یه پیکاپ زیادی فانتزیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. میثم

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1720 ديدگاه)

    طراحیش خوبه
    بخصوص داخل از خوب هم رد شده هرچند برای پیکاپ این طراحی داخای سوسول بازیه و تو کار خرابی زیاد داره
    ولی اینا هنوز نتونستن یه موتور ۶ سیلندر درست درمون رو همچین هیکلی بزارن
    این ماشین با این موتور بعد از ۲ سال استفاده و کارکشی میره برای سزارین

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  14. mahan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2296 ديدگاه)

    پیکاپ های چینی توی چند سال اخیر پیشرفت خوبی کردن.شاید مشکلات کم فرمانی و گیجی فرمان و موتور ضعیف و سفتی عجیب و سروصدای زیاد هنوز هم تو بیشترشون باشه ولی جدیدا بهتر شدن و جای رشد دارند.بنظرم لازم نیست اینارو با اسطوره ها مقایسه کنید چون جایز نیست ولی همین که با خودشون مقایسه کنی جای افرین گفتن دارند

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا