چریخودروهای چینی

برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش‌ترین برند صادراتی چینی شد

چندی پیش گروه چری اطلاعات فروش سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کرد که طبق این گزارش، چری در طول این سال مجموعاً ۷۴۵ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده که کاهش جزئی ۰.۹ درصدی را نسبت به فروش ۷۵۲ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد؛ اما نکتهٔ مهم‌تر این است که چری در سال ۲۰۱۹ تعداد ۹۶ هزار دستگاه خودرو را در بازارهای صادراتی به فروش رسانده و برای هفدهمین سال پیاپی پرفروش‌ترین برند خودرویی چینی در بازارهای صادراتی لقب گرفته است.

چری آریزو ۶

چری به‌عنوان برندی چینی که از سال‌ها پیش در بازارهای بین‌المللی مشغول فعالیت بوده، بیش از ۸۰ کشور خارج از چین را پوشش داده و تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است. البته این برند چینی در سال ۲۰۱۸ موفق به صادرات ۱۲۶,۹۹۳ دستگاه خودرو شد اما این صادرات در سال ۲۰۱۹ با ۲۴ درصد کاهش مواجه شده است. بااین‌حال چری در سال‌های اخیر کاوش در بازارهای خارجی را سرعت بخشیده و در هردو بخش خودروهای درون‌سوز و خودروهای الکتریکی عملکرد خوبی داشته است.

TX محصول اکسید، برند لوکس چری

نوامبر سال گذشته، چری با همکاری UAAGI که فروشندهٔ خودروی مشهوری در فیلیپین است، رسماً وارد بازار این کشور شد. بدین ترتیب چهار محصول از خانوادهٔ تیگو به‌صورت محلی در فیلیپین معرفی شدند که موردتوجه بسیاری از رسانه‌ها و خریداران قرار گرفتند. در همین زمان، چری کنفرانسی را هم در قطر برگزار کرد و مدل‌هایی مثل تیگو ۷، تیگو ۸ و آریزو ۶ را در این کشور به نمایش درآورد.

تیگو ۸، بزرگ‌ترین کراس‌اوور چری

از سوی دیگر، جتور که برند جدید گروه چری است، در مارس ۲۰۱۹ بیش از صد دستگاه از مدل‌های X70 و X70S خود را از طریق بنادر چینگدائو و شانگهای به آنگولا و اکوادور فرستاد که این اولین گام صادراتی جتور را نشان می‌دهد. در آینده جتور با افزایش تنوع محصولات خود به‌تدریج بازارهای خارجی را به آسیای جنوب شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه گسترش خواهد داد.

جتور X70

تجارت صادراتی چری سابقه‌ای نزدیک به بیست‌ساله دارد. در سال ۲۰۰۱ چری برای اولین بار وارد بازار خاورمیانه شد و ۱۰ دستگاه از نسل اول مدل فالوین را به سوریه فرستاد و بدین ترتیب رسماً فعالیت‌های خارج از چین خود را آغاز کرد که این فعالیت‌ها حالا به آمریکای لاتین شامل کشورهای برزیل، شیلی، آرژانتین و… هم گسترش یافته است. علاوه بر این، چری سال‌ها در بازارهایی مثل روسیه، اوکراین، مصر و ایران هم فعالیت داشته است. در همین حال، بازار کشورهای توسعه‌یافته هم در برنامهٔ چری قرار دارد و این شرکت در آینده با شرکت‌های آمریکایی همکاری خواهد کرد تا روند حضور خود در بازارهای اروپا و آمریکا را تسریع کند.

فالوین، اولین محصول چری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    سهم ایران باید زیاد باشه از صادرات محصولات چری
    اگه محصولات چینی کیفیت ژاپنی ها رو داشتن دنیا رو تسخیر می کردن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      اگر همچین کیفیتی داشت قیمتش هم بالا میرفت و انجا بحث رقابت نمیتونست بره جلو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    با این که از ماشینای چینی زیاد خوشم نمیاد ، اما میتونم به جرئت بگم بدترین و کم فروش ترین ماشینای چینی به بهترین ماشینای ایرانی شرف دارن . آریزو۶ و تیگو۸ و اینا پیشکش چون واقعا عالین .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. بی نام

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ده سال پیش که هنوز غرب در بحران اقتصادی دست و پا میزد عده ای عقیده داشتن که چین در شروع سال 2020 اولین قدرت اقتصادی جهان خواهد بود و خودروسازی این کشور با صنعت خودروسازی امریکا و آلمان و ژاپن رقابت خواهد کرد. البته خودم هم جزو کسانی بودم که نسبت به چینی ها بیش از حد خوشبین بودم که مسلما اشتباه میکردم. البته الان شرایط بدی رو ندارن چینی ها ولی 10 سال پیش واقعا فکر می کردم که تا آخر دهه چینی ها دنیا رو میگیرن که این اتفاق نیفتاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      مساله اصلی سر روند رشد اقتصادی هستش یعنی شتاب چین در انتهای دهه نود به خاطر هزینه پایین نیروی کار و همچنین نبود کشور هایی مثل هند و پاکستان بنگلادش و سنگاپور و .. عملا به عنوان رقیب میتوان گفت بسیار بالا بوده اما از ابتدای سال ۲۰۱۵ با افزایش سطح زندگی و بالا رفتن دستمزد در چین و همچنین توسعه زیر ساخت های صنعتی در اروپای شرقی و اقتصاد های نوظهور عملا رشد اقتصادی چین کاهش پیدا کرده در نتیجه تنها عامل ماندن در رقابت با کشور های نوظهور و پیشرفته برای چین فقط و فقط افزایش راندمان تولید افزایش کیفیت و کاهش هزینه های هدر رفت هستش که با توجه نوع ساختار کومونیستی و معضلات اجتماعی چین باید دید در اینده چه میشود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بی نام

        ۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        کاملا موافقم. چین امروز به هیچوجه چین 5 سال گذشته نیست. مشکلات اقتصادی زیادی سر راه چین سبز شده که بدون اصلاحات عظیم اقتصادی و سیاسی غیر قابل حله مثل بدهی های بسیار عظیم ثبت نشده توسط شرکت ها و موسسات اقتصادی و فساد شدید دولتی و بازده ضعیف نیروی کار

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      شما نباید انتظار داشته باشی روندی رو که شرکتهای بزرگ طی ۱۰۰ سال طی کردن شرکتهای چینی در ده سال طی کنن . قطعا چین دنیارو تسخیر میکنه اما شاید نه به این زودی . یک دهه زمان کافی برای هدفی که گفتی نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        یکی از مهمترین معضلات چین اختلاف شدید طبقاتی فساد حاکم بر دولت و حاکمیت بخش دولتی بر صنایع و امکانات دولتی هستش که در کنار مشکلات با همسایگان مانند هند و البته کره و ژاپن عملا اینده چندان پر شکوهی برای ان نمی توان تصور کرد البته با ظهور ترامپ عملا سیاست غرب با جنگ تجاری در جهت تضعیف چین و رشد رقبا باعث شده که اینده مبهمی در انتظار رشد اقتصادی چین باشد کافی نگاهی به رشد اقتصادی که به کمترین میزان در سه دهه اخیر رسیده بیندازید که غرب در تلاش است تا دیگر چین موتور اقتصاد جهانی نباشد البته با کمترین تنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسن

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    نتیجه پشتکار و برنامه و عدم رانت خواری میشه همین.زمانی چین تولید سه چرخه داشت و ما تولیدکننده خودروی سبک و سنگین بودیم الان چری به تنهایی از تمام خودروسازان ایرانی بیشتر و بهتر خودرو تولید میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا