چریخودروهای چینی

آریزو 5، خیز بلند چری در باب طراحی

درواقع، هم خودروسازان چینی و هم همتایان ایرانی‌شان، هر دو به دنبال «موفقیت» هستند؛ اما هر یک، تعریف خاص و ویژه خود را از این واژه دارد. از نظر خودروساز ایرانی، موفقیت یعنی اینکه شما در بازاری بی‌رقیب و با خاطری بس آسوده و خیالی سخت راحت، هر نوع خودرویی را با هر قسم کیفیت و قدمتی تولید نموده و به مشتری فلک‌زده داخلی قالب کنید و همچون میدان‌های تره‌بار! که انواع مرغوب‌تر میوه را از انواع نامرغوب‌تر آن سوا می‌کنند و در جعبه‌هایی متفاوت می‌نهند، شما هم در اینجا، نسخه‌های نامرغوب‌تر را به خریداران وطنی حواله نموده و مرغوب‌ترها را با شرایطی بس سهل‌تر و بهایی ارزان‌تر به کشورهای دوست و هم‌جوار روانه کنید تا بلکه همواره دعاگو و قدردانتان باشند!

Chery Alpha 5
Chery Alpha 5
اما از نظر خودروساز چینی، موفقیت در فتح گام‌به‌گام بازارهای داخلی و خارجی خلاصه می‌شود و هر نوع سهل‌انگاری در این مورد، حکم نابودی را برایش به همراه دارد. ازاین‌جهت نام بازار داخلی را در کنار خارجی آن آوردم که سازندگان چینی، برخلاف همتایان کره‌ای و ژاپنی‌شان، از همان آغاز، با بازاری مواجه بودند که توسط غول‌های خودروسازی همچون فولکس‌واگن، جنرال‌موتورز، نیسان و… فتح شده و مرکب‌های رنگارنگ این برندهای بیگانه، خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های کلان‌شهرهایی همچون شانگهای، پکن، گوآنگژو و تیانجین و … را اشغال نموده بود. خودروسازان چینی از نقطه صفر و تحت فشار سهمگین رقابت از ناحیه این غول‌های گرسنه! کارشان را شروع کردند و با انبانی خالی از تکنولوژی و با دستانی بس تهی، ذره‌ذره و کم‌کم خودشان را ارتقاء دادند و همین امر است که به تلاش آن‌ها ارزشی مضاعف اعطاء می‌کند. سازندگان چینی عاشقانه و خالصانه در پی پیشرفت و بهروزی کشورشان هستند و خیلی از اعمال و سلوکشان در این دوره، شبیه به خودروسازان آمریکایی در دهه‌های نخستین قرن بیستم است، دوران پرشوری که ده‌ها برند مختلف در بازار بکر آمریکا در حال رقابت و هماوردی با یکدیگر بودند و از تنازع میان آن‌ها هم فصل نوینی در دنیای خودروسازی، ورق خورد.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
ازجمله شرکت‌های چینی که سخت در پی فتح بازارهای داخلی و خارجی است، کمپانی چری می‌باشد. در طی چند سال اخیر، این شرکت در مقوله کیفیت و طراحی به پیشرفت‌های شایان توجهی نائل آمده و از همین رو در عرصه جهانی و سطوح پایینی بازار توجهات صاحب‌نظران را بیش‌ازپیش به خود جلب نموده است. امروزه این مجموعه بر روی مقوله طراحی و کیفیت نهایی محصول، سرمایه‌گذاری فراوانی صورت داده و به دنبال یک خانه‌تکانی اساسی در تمامی محصولات فعلی خود می‌باشد. از همین روست که شاهدیم این کمپانی با سرعتی شگفت‌آور و پی‌درپی مدل‌های جدیدتری را روانه بازار می‌کند؛ و ناگفته نماند که هر یک از این مدل‌ها و کانسپت ها هم به‌نوبه خود از اِلمان‌های مدرن و مستقلی بهره می‌برند و مهم‌تر از همه، هیچ‌کدامشان هم نسخه‌های کپی و یا تقلیدی از دیگر گزینه‌های موجود در بازار، نیستند. با آنکه کمپانی چری با ۱۹ سال سابقه، از اکثر شرکت‌های ایرانی جوان‌تر است ولی خروجی کارش به‌مراتب پربارتر است و از همین حالا می‌توان آینده درخشانی را برایش پیش‌بینی کرد. صادرات به ده‌ها کشور گوناگون در دنیا گواه روشنی است بر این امر.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
از جدیدترین محصولات چری که اخیراً سروصدای زیادی در محافل و سایت‌های خودرویی به راه انداخته، مدل آریزو ۵ است که از آن به عنوان برگ برنده چری در آینده یاد می‌شود. در این متن سعی می‌کنیم که به طور مختصر شما را با آن آشنا نماییم.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
یکی از محصولاتی که شرکت چری اخیراً رونمایی نموده است مدل آریزو ۵ (ARRIZO 5) است. این خودرو برای نخستین بار در هیئت یک کانسپت و در نمایشگاه خودروی شانگهای ظاهر شد، کانسپت مذکور آلفا ۵ نام داشت ولی نسخه اصلی و تولیدی این خودرو، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی گوآنگژو به نمایش در آمد. خودروی مذکور قرار است که در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.

Chery Alpha 5 Concept
Chery Alpha 5 Concept
چری آریزو ۵ از نمای ظاهری دلپسندی برخوردار است و با آنکه طراحی برخی از بخش‌های بدنه آن متأثر از محصولات روز هیوندای است ولی این تأثیرات آن‌چنان زیاد نیست و روی‌هم‌رفته از طرح مستقل و نوینی بهره می‌برد. نمای جلوی آن از طرحی ساده و درعین‌حال حجیمی برخوردار است و درعین‌حال، مالامال از المان‌های مدرن بوده و با پیشرفت‌های روز دنیای طراحی همگام است. چراغ‌ها با لنزی شفاف در کناره‌های کاپوت کشیده آن جای گرفته‌اند و در تلفیق با نوارهای LED، چهره جذاب و عامه‌پسندی را برای آن مهیا نموده‌اند. گرداگرد جلوپنجره خوش‌ترکیب این خودرو را نوارهای کرومی با دقت وافری فرا گرفته است و در میانه آن نیز دو زه کرومی آرم چری را به لبه پایینی چراغ‌های جلوی آن وصل می‌کند که البته رعایت دقیق تمامی این ریزه‌کاری‌ها بر طرح پخته این بخش گواهی می‌دهند. در قسمت عقب آن نیز یک نوار کرومی به سبکی مدرن و امروزی در میانه چراغ‌های عقب آن جای گرفته است و یک اسپویلر هم در لبه صندوق آن دیده می‌شود. علاوه بر آن، بخش‌های پایینی لبه پنجره‌ها را نوارهای کرومی فرا گرفته است. ابعاد چرخ‌های نیز تا حدی با بدنه آن متناسب هستند ولی هنوز تا حد ایده‌آل خود فاصله دارند.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
داخل کابین چری آریزو ۵ از لحاظ به‌کارگیری رنگ‌ها و خطوط به کار رفته، کمی شلوغ به نظر می‌رسد. طبق روال این روزها، یک صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد آن دیده می‌شود ولی دکمه‌های کنترلی نصب شده بر روی آن کوچک بوده و استفاده از آن‌ها برای سرنشینان چندان آسان نیست. صفحه کیلومتر شمار آن از طرحی اسپرتی بهره می‌برد و با خطوطی قرمزرنگی مدرج شده است و فرمانی سه پره در پشت آن جای گرفته است. درمجموع، در بیشتر بخش‌های کابین این خودرو از پلاستیک سخت و ارزان‌قیمت استفاده شده است که با توجه به قیمت آن قابل توجیه است ولی هنوز هم از لحاظ دقت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته سال‌ها نسبت به همتایان کره‌ای و ژاپنی خود فاصله دارد.

Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
بهایی که برای این خودرو تعیین شده بین ۶۰,۰۰۰ یوآن (۹,۸۰۰ دلار) الی ۹۰,۰۰۰ هزار یوآن (۱۴,۷۰۰ دلار) است. چری آریزو ۵، از لحاظ جایگاه در میانه مدل‌هایی همچون چری آریزو ۳ و چری آریزو ۷ قرار می‌گیرد. در آغاز، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری در دسترس خریدارانش خواهد بود. این پیشرانه از توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۸ نیوتن متر برخوردار است و با دو نوع متفاوت از جعبه‌دنده، اعم از دستی و نیز CVT عرضه می‌شود. کمی بعد، دو پیشرانه ۱.۲ و ۱.۵ لیتری توربو هم وارد خطوط تولید خواهند شد. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو از توانی معادل ۱۳۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱.۵ لیتری هم از توانی معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر بهره می‌برد.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۷۲/۱۸۲۵/۱۴۷۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محورهای جلو و عقب آن برابر با ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

منابع:
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. mvm550

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلاصه مثال ماشین برند ام وی ام اینه که
    هرچقدر پول میدهی آش میگیری
    واقعا نسبت به کلاس موتور و آبشن هاش در مقایسه با سایر ماشین های موجود کشور عالی هست
    البته افت قیمت ماشین به نسبت ماشین های دیگه متناسب هستش
    فقط خدا کنه زمان فروش گرفتار دلال یا بنگاه بی انصافی نشوید
    و بتونید به یک مصرف کننده خوب بفروشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیدحسین ناصری علوی

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آبانماه سال۱۳۹۰ خودروی ام وی ام که با شرکت چری جوینت بوده خودروی۵۳۰ خریده،احساس میکنم بمراتب از خودروهای مونتاژی ایران بهتر بوده،زیرا یک شرکت جهانی مانند چری هیچگاه از قطعات بی کیفیت درخودروی با برند جهانی استفاده نخواهد کرد وحس اعتمادپذیری در طراحان و سازندگان خودرو وجود داشته،ولی خودروسازان ایرانی بدون درنظرگرفتن این شاخص های تاثیرگذار فقط وفقط به فکر منافع زودگذر بوده و فاقد مدیران باکفایت ولایقی میباشد،که طی،۳۵ سال شاهد آن بوده،وتنها از سرمایه گذاران شرکت چری تقاضا دارم که قیمت پایه ای خودروهای تولیدی شان را درسطح معقول نگاه داشته،ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. غریب آشنا

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا جان ،پیشرفت چینی ها بسیار قابل تقدیر می باشد و غیر قابل انکار در مورد محصولات خودرویی انها هم از نظر بنده بسیار خوب وعامه پسند می باشد و از لحاظ قیمتی کمی معقول است البته برای ما ایرانیها .ولی تنها ایراد کار چینیها اینه که اونها فقط دارن به ما می فروشن ،اون هم توسط چند شرکت دلال ایرانی . بعد از فروش اصلا خبر ندارن که اون بدبختی که ماشینو خریده برای تامین لوازم باید به کجا مراجعه کنه ،هیچ احدی پاسخ گو نیست ،تازه همیشه چشمش باید به کارخانه چینی باشه و دعا کنه که نکنه امسال یا سال دیگه کارخانه خط تولید این ماشینو جمع نکنه .خلاصه تمام حرف اینه که چینیها رو ما باید تو ایران پا بندشون کنیم ،با سرمایه گذاری و احداث کارخانه ،که خودشون موظف بشن به تامین قطعات و پاسخگویی ،نه دلالا شون .کلام آخر خودروی چینی با این شرایط پول دادن براش ضرره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرهاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت فروش جهانی این خودرو به پول ما 20 میلیون تومان هست حالا ببینید با 20 تومان الان پراید فرقونم به ما نمیدن؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وحيد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ی ۵٣٠ مدل ٩١ دارم …
    چون قبل از اون چند تا ماشین وطنی هم داشتم ، بنظرم با توجه ب پولیکه واسه این ماشین میدید ، هیچ ماشین داخلی با این کیفیت رو نمیتونید باهاش مقایسه کنید …
    تنها ایراد این ماشین ، اسم کشور سازندشه …
    چند سال بدون خرج خاصی فقط و فقط ازش سواری میگیرم ، اونم در حالی که کیفیت رانندگیش هیچ تغییری نکرده . در حالی که پژو پارسم دقیقاً بعد از نزدیک یک سال شروع ب خرج تراشی و صدا توی موتور افتاد …
    در کل فکر کنم باید خودرو سازهای داخلی یکم از ساخت ماشین هایی به این بی کیفیتی از مردم خجالت بکشن …
    موفق باشید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بي طرف

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبول کنیم بسیار از ما جلو هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته اگر دست مافیا نیوفته با قیمت خوبی وارد میشه، ما واقعاً باید پیش جینی ها خجالت بکشیم که خودروسازان غول کشورمان بعد از ٢ دهه هنوز دارن چراغ و داشبورد عوض میکنند و پیش خودشون احساس غرور و سر بلندی میکنند. البته مقصر منو شما هستیم. اگر استقبال نکنیم و سر ماشین قسطی کله همدیگرو نشکنیم … اینا یه روز از خواب بیدار میشن و میفهمن که ملت ایران دیگه … نیستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. arsham

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید می خواستم بدونم قیمت این mvm arizo 4چقدر؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ام وی ام نه این چری هستش
      ام وی ام یا مدیران خودرو اسم شرکت مونتاژ کننده ایرانی هستش که بعضی از محصولات ضعیف تر چری رو با برند خودش مونتاژ میکنه
      ولی چری اجازه نمیده محصولات با کیفیت تر مثل تیگو۵ یا آریزو۵ رو با برند ام وی ام عرضه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علیرضا car

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    این که قیمت خورده اینقدر بحث میکنید 72 میلیون یعنی هم قیمت رنو سیمبل – جیلی – با اینک ماشینش قشنگه ولی من باشم میرم سیمبل میخرم هم کیفیت داره و هم سواری روز اروپا رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا car

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    قیمت که خورده این قدر بحث میکنید 72 م یعنی تو رنج قیمتی رنو سیمبل و جیلی با اینکه ماشین قشنگیه ولی من باشم میرم رنوسیمبل میخرم هم محکمتره وهم سواریش بهتره هرچند که سلیقه ایه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید حبری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین ابشن دار خوبی شکل ظاهرشم خیلی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدحسین

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بالاخره بعد از کلی تحقیق و بررسی و اینکه شخصا خاطره بدی از ماشین های چینی ندارم ( تا دلتون بخواد خاطرات بدی از خودروهای داخلی دارم) آریزو ۵ اکسلنت رو ثبت نام کردم. با قیمت ۷۱۷۰۰ هزار تومان. قراره یه ماهه دیگه تحویل بدهند.
    مسلما خودروساز چینی که به جهانی شدن می اندیشد بیشتر برای مشتری ارزش قایل است تا خودروسازان داخلی که بازار جهانی براشون مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali_meshuggah

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.
      از ماشین راضی هستی؟
      از هر لحاظ سواری؟ موتوری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. طایفی رنجبر

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محصولات مدیران خودرو باتوجه به اینکه قبلا داشتم واقعا افتضاحه لوازم یدکی ان خیلی گران هست تعویض روغن وفیلتر هوا وروغن 280000تومان تمام میشه وگارانتی هم فقط حرف هیچ خدمات پس از فروش بدون پرداخت پول انجام نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. reza

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو خودروی خوبی است ولی از انجا که حجم موتور 1500سی سی است در سربالایی ها نسبت به ام وی ام 530 و 550 و ایکس 33 ممکنه کم بیاره بنده 530 دارم براحتی سربالیی های تند را با کولر ودنده 5 میرم ولی با این ماشین بعید میدونم بره ضمنا از مجصولات مدیران خودرو بنده راضی هستم وقیمت این ماشیت باید بین 55تا 60 باشه چون حجم موتورش 1500 است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کولر مدل فول اریزو برقی هست و مانند دوو سیلو از موتور کمک نمیگیره و هیچ فشاری به موتور نمیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. دانیال

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسیار با کیفیت و زیبا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. HòóMaN

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من درحال حاضر پارس دارم مدل ٩٣ بخدا تاحالا اندازه قیمت ماشین خرجش کردم دیگه خسته شدم ازش اریزو ثبت نام کردم فرار ابان تحویلم بدن مدل اکسلنتش درسته موتورش ١۵٠٠ هست ولی ما ذهنیتمون از این سی سی پایین خودرو داخلی خودمونه نه موتوری که تحت لیسانس المانه مثل موتور اریزو۵

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ahmad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من اریزو ۵تحویل گرفتم واقعا هندلینگ خوبی داره و تو دور وسرعت بالای ۴٠تا شتاب گیریش هم عالیه و شتاب گیری اولیه ضعیفی داره ولی و سر بالایی یکم کم میاره اگه افت کیفیت نداشته باشه عالیه پیشنهاد میکنم از صد تا ٢٠٧ اتومات هم که داشتم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مسعود

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم حدود ٧سال 206 داشتم ٠هرروز که نه ولى سالى إز ٢میلیون تا اخریش رو فروختم مثلا مدل بالا بود به اندازه نصف قیمتش خرج کردم ٠مشکلم سر این بود به این ترییپ ماشین عادت کرده بودم ٠هاچ بک ٠أصلا قابل اعتماد برا مسافرت نبود٠ازان موقع که ام وأم او مد سال٩١خریدم وتازه فهمیدم گارى سوار میشدم ٠تازه فهمیدم میگن فلان ماشین ابشن داره یعنى چه٠ تازه تعویض روغن با٢٠۶ قیمتش یکیه فقط فیلتر روغنش زانتیا میخوره اونم کل سرویس روغنش میشه ١٣٠ هزار تومان حد ش ٠لازم نیست ببرى نمایندگى برا سرویس ٠برا تعمیرش هم تا اونجایى که پرسیدم بهتره قطعات رو بخرى إز نمایندگى بد ببرى تعمریگاه مطمئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد مهدی جباری

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان.من پرشیا مدل 90دارم به جرات میتونم بگم کیفیت داخل خودرو در حد یه اسباب بازی پلاستیکی میمونه درکل راضی نیستم از طرفی هم به خدمات پس از فروش ماشینهای چینی نمیشه اعتماد کرد. بر فرض همین آریزو5 رو گرفتیم 1سال بعد از خط تولید دراومد اونوقت قطعات و وسایلاش پیدا میشه ؟!؟!؟!؟! من از دارندگان خودروهای چینی زیاد پرسیدم 90 درصدشون از پیدا شدن قطعات ماشینشون ناراضی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Darush

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان ، من یک ماه اریزو 5 خریدم خیلی عالی شتاب 0تا 100 فقط 11/5 ثانیه و باید به اون دوستانی که فکر میکنن متورش ضعیغه بگم من قبلا پارس و ل 90 و 206 تیپ 2 و زانتیا داشتم و باید بگم شتاب گیریه اریزو 5 واقعا عالیه ، نکته دیگه اینکه گیریبکسه اتومات این ماشین بی نظیره یکی از دوستام هیوندا ولستر داره با ماشینه من دور زد و گفت گیریبکسش حرف نداره ، به هر حال من این ماشینو پیشنهاد میکنم تنها عیب این ماشین اینه که اسمش چینیه اگه همین ماشین مال شرکت هیندا بود 30 – 40 میلیون بیشتر بود و میشد خارجی نه ( چینی ) وقتشه قبول کنیم چینیا خیلی پیشترفت کردن و هدف دارن و به جهانی شدن فکر میکنن نه مثل ایران خودرو و سایپا فقط به فکر سود بشتر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مسلم محمدی

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا قیافش به صد تا خودرو داخلی میرزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محسن

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ۵سال گارانتی،همراه باداشتن زنجیرتایم و۵ستاره ایمنی وشش ایربگ قابل تامل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ۴۵ روز که ماشین رو خریدم بهاش شمال هم رفتم با توجه به قیمت تجهیزات ایمتی و گارانتی بسیار. ماشین خوب و راحتیه هندلینگ تو پیچها عالی تو سر. بالاییها اگر. میخواهید راضی کننده باشه بهتر. دنده رو تیپ. ترونیک کنید از نظر صدای موتور. در. اطاق هم راضی کننده است و از جیلی و برلیانس و جک جی فایو بسیار. کم صدا تره این سه تا ماشینرو سوار. شدم که میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رسول

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من تا حالا ماشین خارجی سوار نشدم
    ولی اکثر دوستام دارن
    مشکل اصلیشون فقط فقط پیدا نشدن قطعاتشونه
    اگه این مشکل رو بتونن حل کنن این ماشینا با این قیمتهای مناسب خیلی خیلی مناسبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سلیمیان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام من بعد از بررسی آ یزو ۵ والبته با کلی نگر انی ، بلاخر ه با تست درایو این ماشین رو ثبت نام کردم و قراره تا چند روز دیگه تحویل بگیرم .
    در کل ماشین خوبیه با کلی آپشن و البته راحتی و هندلینگ خوب . جالب اینه که بغیر از امکانات خوب ، ۵ سال گارانتی داره و سه سال بیمه بدنه .
    ۵ سال گارانتی دلیل داره حتما رو هوا یه همچین تصمیمی نگرفتن . شاید بگید خوب چه فایده داره وقتی خدماتش ضعیف باشه البته اگر باشه ، ولی داخلیا علی رغم گارانتی کوتاه مدت اصلا خدماتشون افتَضاحه ، من تجربش رو داشتم .پارس ۹۰ داشتم بعد از یک سال گارانتی از بس اذیت شدم از خیر گارانتیش گذشتم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سعید

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ضمن احترام به سلیقه دوستان عرض کنم محصولات مدیران خودرو که با تبلیغات گارانتی محصولاتش و به فروش میرسونه هزینه زیادی دست مشتری میزاره هزده هزار کیلومتر سرویس شما باید مبلغ نزدیک به 250هزارتومن خرج کنید وسرویس 20 هزار 300 هزار وسرویس 30 هزار همین طور و40 زار 500 هزار تومن ضمن اینکه در زمان گارانتی دست مزد هم دریافت میکنن .من خودم 315 دارم راظی هستم ولی از خدمات پس از فروش راظی نیستم ومراتب به بازرسی گفته شده ولی عملا کاری صورت نگرفته هست حالا شما اگر از محصولات گرانتر این شرکت میخواهید خریداری کنید هزینه سرویس بیشتر هم خواهد بود با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز من خودم جزو اون دسته ادمهای بودم که ماشین چینی رو کلا ماشین نمیدونستم مخصوصا لیفان ولی بعد از کلی گشتن وتحقیق کردن و سواری گرفتن از آریزو فهمیدم تا حالا پولی که واسه 206 پرشیا میدادم تو سطل اشغال مریختم الان آریزو خریدم میتونم بگم از خریدم خوشحالم و در حال لذت بردن از این خرید هستم لطفا دوستانی که تا حالا این ماشینو امتحان نکردن نظر ندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیرحسین

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا باید قبول کرد که چینی ها توی خودرو سازی خیلی از ما جلوتر هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احسان افتخاری

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من یک ماه آریزو خریدم.خیلی پشیمونم.منم گول تبلیغات این سایت ها رو خوردم و دوستانی که اصلا این ماشینو ندارن و از روی ظاهر و تبلیغات دروغین سایت هایی که پول میگیرن تا واسه این کمپانی هایی که این خودرو های بی کیفیت رو تولید میکنن و الکی تبلیغ میکنن.خیلی بی کیفیته.پر از ایراده.جلوبندیش خیلی صدا میده و نمایندگی هم بردم برطرف نشد.کسی خواست از نزدیک ایراد های این ماشینو ببینه ***شماره منه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امين اسماعيلي

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده مهندس مکانیک هستم و طراح مکانیزمهای مرکب وتاحدودی با ماهیت مکانیزم اتومبیل اشنا هستم بطوری که همیشه داخل کابین اتومبیل که میشینم از صدای اتومبیل بیشتر لذت میبرم تا سیستم صوتی ان
    بنده تمام اتومبیل های داخلی را داشتم که ٩٠درصد ان خودرو صفر بوده اند وهمگی تاسف انگیز بعد تجربه بد خودرو ایرانی طبق تحقیق و موقعیت مالیم یک ایکس٣٣ مدل پایین٩١گرفتم بشدت رضایت بخش بود تا اینکه تصمیم گرفتم اریزو۵ رو با جرعت بخرم الانم ٣ماه هست دارمش باید بگم این ماشین نسبت به اتومبیل های مثلا ایرانی فوق العاده است بخصوص هندلینگ بسیار عالی آن و ازنظر قدرت هم باید بگم حجم موتور ١۵٠٠ سی سی با قدرت116اسب بخار و نسبت تراکم عالی (پایین بودن مصرف سوخت) رضایت بخش است دوستان توجه داشته باشند استاندارد سوخت این اتومبیل فوق العاده٩٢است پس لطفا با بنزین سوپر ماشین رو تست کنید
    سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا