چری

بررسی چری آریزو 5

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-02

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو ۵ بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو ۵ یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک
شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو ۵ به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

Chery-Arrizo-5-2016-2

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵ به ترتیب ۵۹,۷۰۰,۰۰۰، ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ و ۷۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو ۵ حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو ۵ در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو ۵ به‌حساب آورد.

Chery-Arrizo-5-2016-04

جمع‌بندی

چری آریزو ۵ خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه می‌شویم که چینی‌ها روزبه‌روز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب می‌شود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید به‌زودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینی‌ها واگذار کنند.

CheryArrizo5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ایرانی

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    این چینیا اگه نخبه های ما را داشتن.. بر دنیای خودرو تسلط بیشتری داشتن….!!

    داره این کار براشون روتین میشه..

    خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. poRia

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      نخبه های ما اگه می تونستن همینجا یه کاری می کردن
      اینکه بشنیم و بگیم اگه چطور بود چطور میشد هیچی نمیشه :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام آقای پوریا
        در پاسخ به نوشته شما می خواستم بدونم در این کشور با توجه به مشکل آلودگی هوای اکثر شهرهای بزرک کشورو بیماری های مربوط به آن که خرج بزرگی بردوش مردم و دولت می گذاردبا آقای مهندس جمشیدآرین و طرح خودروی الکتریکی ایشان چه برخوردی شد؟یا با افرادی که اختراع های زیادی داشتند ولی هیچ کس از آن ها حمایت نکرد و طرح هایشان یا در خانه خاک می خورد یابه کشورهای دیگر فروخته شد. بنابراین اول باید لابی خودروسازان داخلی از بین برود تا آنهایی که می خواهند و می توانند کاری انجام دهند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمود

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      اصن چرا فک می کنی ما خیلی نخبه داریم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صمد

        ۲۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        کلا ما ایرانی ها دچار توهم خود بزرگ بینی شدیم
        همه دنیا کشک و ما ایرانی ها …
        واقعا که

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (313 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه. به عنوان یه چینی عالیه . اون رنگ دومی بژ نقره ایه؟؟ خیلی خوشگله. فقط قیمتش بنظرم بالاس. اگه از چهل تومن شروع میشد میترکوند. گرچه با همین قیمتم میخرن ملت چون در حال حاضر همین چینیاس که یه تنوعی به بازار تو این رده قیمتی داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اره 70 تومن خیلی زیاده واسه یه ماشین 1.5 لیتری
      تو مناطق ازاد با 75 میلیون تومن میشه مزدا 6 کمری یا اکورد خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیمان

        ۲۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه همه مردم ایران تو منطقه ازاد زندگی میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Sam

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خودروسازان چینی به سرعت در حال پیشرفت هستند، نسبت به گذشته در اغلب آیتم ها رشد قابل توجه داشتند، امیدوارم که به بلوغ کامل برسند و خوش بدرخشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (748 ديدگاه)

      کاملا درست میگی حسین .از نظر فنی نسبت به 2 سال پیش خیلی رشد کیفی سریعی داشتن .شبانه روز در حال ارتقا محصولاتشون هستن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. nissan

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ایران سکوی پیشرفت چینیها…تاسف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 창세기

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سال 2009 که ازرا وارد ایران شد حدود 40 ملیون قیمت داشت و اگه با قیمت در مناطق ازاد حساب کنیم حدود 20 تومان قیمتش میشد الان با دو برابر این مبلغ میشه یه ماشین چرتی مثل چری گرفت،
    عجب جایی هست اینجا.. هیچی ثبات نداره مثل ژله میمونه، مِیمونه:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تو رده قیمت بهترین انتخاب بسترن هست و از نظر فنی قابل مقایسه با چری نیست.سیستم تعلیق جلو طبق دوبل و عقب مالتی لینک و موتور قدرتمند و پر شتاب .من بسترن ندارم!!!!!
    سؤالم از مدیرانی که میگن چینی ها بی کیفیت هستن اینست: با توجه به بازار رقابتی چین و عدم انحصار کمپانی های چینی احیاناًً دیوانه اند یا عقل سلیم ندارند که ماشین تولید میکنن؟؟؟؟میگه میشه کمپانی که بخواد تو بازار رقابتی فروش داشته باشه به کیفیت و نظر مشتری اهمیت نده؟؟؟مگه ایران هست که در مملکت رو با تعرفه 110 درصدی بسته اند و ماشین های 30 سال پیش رو تحویل مردم میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام باید یه سفر به چین برید و ببینید آیا توی چین این ماشینا رو سوار میشن یا نه؟ بعد حرف از بازار رقابتی چین بزنید. ولی حرف شما در مورد بازار غیر رقابتی ایران و تعرفه بسیار بالای خودرو موافقم که همین باعث عقب ماندگی این صنعت توی کشورمان شده آخه وقتی این ماشینای فرغون صفت رو می تونن به ما با چند برابر قیمت بفروشند چرا برند دنبال افزایش کیفیت و تنوع محصول اونا فقط به فکر جیب خودشونند نه راحتی هموطنانشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. <<<<<

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    من فکر میکنم ضعف قوای محرکه در این رده قیمتی باعث شکستش در بازار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alpha

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    همون الانترا ازین بهتره. کپی کاری محض. به ارزش الانترا فاتحه خونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به دوستان چرا همه فکر میکنید چین فقط تو ایران ماشین میده تو همین مقاله کشور های مثل برزیل مصر…. نیز فروش دارند پس نشون میده در حال قبضه کردن بازار جهانی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ahmad

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    نمردیم و خودروی لوکس و مدرن چینی رو هم دیدیم!
    این کجاش لوکسه؟ کجاش مدرنه؟
    دقیقا میشه توضیح بدید کجای این چهره خاص داره؟!

    هر گوشش از یه جا کپی شده…
    دست برادران چینی درد نکنه که از صادرات هیچکدوم از آشغال هاشون به بازار مهجور ما دریغ نمیکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (748 ديدگاه)

      احمد چند شرکت خودروساز چینی تا رسیدن به بزرگان فاصله حدود 5 سال دارن . از نظر کیفی به ترتیب اینان byd جیلی هاوال ام جی چری لیفان.
      در ضمن شرکتی مثل لیفان فقط یه دهه است که ماشین میسازه نمیشه انتظار داشته باشی الان مثل تویوتا بسازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        هیچ وقتم مثل تویوتا نخواهد شد. هر کسی در علایق خودش آزاده. من به شما و سلیقتون احترام میذارم. ولی اینقدر خودروسازی چین رو بزرگ نکنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Developer

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      “دست برادران چینی درد نکنه که از صادرات هیچکدوم از آشغال هاشون به بازار مهجور ما دریغ نمیکنن…”
      چه حرف بی منطقی ، مگه به زور دارن صادرات میکنن ؟ خیلی ساده است وقتی توی بازار ایران خریدار دارن اونام میفروشن. منم قبول دارم چینیا کیفیتشون در حد ژاپنی و کره ای نیست ، اما شما دوستان منتقد خودروی چینی فکر میکنین اگه اینا هم وارد بازار ما نشن تویوتا و هیوندای میان کمری و سوناتا میدن 60 تومن ؟ نه فقط تنها اتفاقی که میفته همین رقابت خیلی کم هم از بین میره و اون وقت باید واس دنا خودروی ملی!! شصت هفتاد تومن بدی و یه سال منتظر تحویلش بمونی و بعد یه خودروی صفر خراب تحویل بگیری
      امیدوارم یه کم تعصب روی چیزای بی ارزش و بی روح مثل برند خودرو و گوشی و تعصب روی کشورهای خاص رو بذاریم کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    در یک کلام، اشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بد نیست. میتونه یه کارهایی بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو یه دهه آینده احتمالا از بازار ایران خارج میشن و وارد بازار های درجه یک میشن و به احتمال زیاد جای خودروهای کره ای رو تو قیمت و کیفیت خواهند گرفت چری خیلی خوب داره پیشرفت میکنه و محصولاتشم نسبت به لیفان هم گرون تره هم با کیفیت تر ولی ایراد کلی شرکتای چینی این موتورای 1.5 لیتری که خیلی دارن باب می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (748 ديدگاه)

      حمید رضا لیفان کاملا خصوصیه و منابع مالی چری رو نداره چری بخشیش هنوز دولتیه به نسبت زمان لیفان بهتر از چری عمل کرده چون هر جا صنعت دولتی بود افت پیدا میکنه کارشناسان یکی از دلایل افت صنعت خودرو فرانسه نسبت به 30 سال قبل این موضوع عنوان میکنن.در مورد چینی ها مثل اینکه فعلا قدرت موتور براشون اهمیت زیاد نداره .و بیشتر میخوان مصرف رو یه طوری پایین نگه دارن .تکنولوجی شرکتهای معتبر رو هنوز ندارن که موتور قوی با مصرف بالا بسازن .
      خودرو الکتریکی هم در حال حاضر قیمتش بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز اتفاقا موتور 1.5 لیتری و حتی 1.2 لیتری بسیار خوبه اگر باب بشه… ما ایرانیا به تمامیت طلبی عادت کردیم…فکر کردیم چون نفت زیر پامونه باید ماشینای 6 سیلندر و 8 سیلندر بندایم تو خیابونها و پدر ریه های ملتو در بیاریم هیچوقت نگاه همه جانبه برای حفظ کشورمون نداشتیم اون از مدیران خودروسازی و اینم از مردم… الان تمام شرکتهای دنیا به سمت ساخت موتورهای کم حجم و پرقدرت پیش میرن تیوولی سانگ یانگ روی کراس اور 1500 کیلوییش موتور 1.5 لیتری گذاشته و برای یک ماشین شهری و با شتاب معمولی بسیار مناسب جواب داده… حال دوستانی که میگن چرا موتور اریزو 1.5 لیتریه رو وقتی بنزین گرون تر بشه میپرسم… عقل و درایت به ادم میگه باید موتور کم حجم و قوی ساخته بشه موتور 1.5 لیتری با قدرت 116 اسب به مراتب از موتورهای ایرانی بهتره ولی با تکنولوژی ساخت موتورهای کره وژاپن فاصله داره اما دوستان دقت کنن هدف از ساخت اریزو شکستن رکورد شتاب و قدرت نبوده چراکه برای شرکت اول کشور چین- چری- ساخت این موتور خیلی کار سختی نیست لکن هدف طراحی این موتور شکستن رکورد مصرف سوخته که در جاده 5.5 و شهر 7.2 و ترافیک 9 لیتر میسوزونه… دوستان بدونن هیچکس در تهران و شهرهای کشور نمیتونه صفر تا صدش رو ظرف 10 یا 15 ثانیه پر کنه چراکه اصلا کارکرد ماشین های شهری و خانوادگی این نیست پس بین ماشینی با شتاب 12 ثانیه مثل اپتیما 2016 با قیمت 180میلیون و مثلا برلیانس 330 با شتاب 17.5 ثانیه اونقدرها که برخی فکر میکنن نمیشه تفاوت قائل بود- البته تنها در بحث شتاب- چه برسه به اریزو که شتابش حدود 15 ثانیه هست. در واقع 5اصل مهم در تمام دنیا برای مردم و خودروسازان ملاک هست: 1. زیبایی- 2.ایمنی-3. کیفیت قطعات- 4.خدمات پس از فروش- 5. راحتی
      که با توجه به کیفیت خوب محصولات چری که در چین چه شیلی چه روسیه و چه در ایران کهه از طرف موسسه نظرسنجی و کیفیت سنجی isq بعد از کیا قرار گرفته و با توجه به خدمات پس از فروش مدیران خودرو که در کشور رتبه ی دوم رو داره و با عنایت به زیبایی و راحتی اریزو که نسل قبلیش که تیگو5 بود هم در برابر اس5 از کیفیت بهتری برخوردار بود میشه این ماشین رو مناسب ارزیابی کرد. قطعا این ماشین قابل مقایسه با ماشینهایی مثل جک ج5 و برلیانس و پارس اتومات نیست و باید با رقبای گرونتراز خودش مقایسه بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسن

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من تعجب می کنم که بعضی ها میگن چینی ها نمی تونند خودروی خوب بسازند . چطور ممکن کشوری بتونه ناو هواپیمابر و بمب اتم و هواپیمای رادارگریز و فضا پیما بسازه ولی نتونه ماشین خوب بسازه.ضمنا جرمی کلارکسون در برنامه تخت گاز پیش بینی کرده بود که تا چند سال دیگه چین بازار خودرو رو در دست میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      روسیه همه اینا رو داره ولی ماشین خوب نداره.اما چینی ها نه بخاطر داشتن سلاح های بهتر بلکه بخاطر شناخت بازار و سخت کوشی می تونن به جایی برسن. با این وجود قیمت ماشین های چینی جدیدتر بخاطر افزایش کیفیت بالاتر رفته و همینطور که فاصله ی کیفی چینی ها با خودروسازان برتر کم میشه از اونور قیمت ها افزایش پیدا می کنه و کمتر میتونن روی قیمت مانور بدن بخصوص اینکه در بازار خودروهای ارزون قیمت توی کشورهای توسعه یافته تقریبا حاشیه سود برای شرکت ها کمتر از 2 درصده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. فقط آمریکایی

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خوب میفروشه ،ولی کاش موتور بهتری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sina

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (360 ديدگاه)

    تا ده سال دیگه خودروهای آلمانی دیگه به ایران وارد نخواهند شد، خودرو های ژاپنی ارزش فعلی خودرو های آلمانی را خواهند داشت و همینطور خودرو های کره ای ارزش فعلی ژاپنی ها را خواهند داشت و خودرو های چینی ارزش فعلی کره ای ها را خواهند داشت و احتمالا جای فعلی چینی هارو خودرو های هندی پر میکنن در ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (254 ديدگاه)

      عالی گفتین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مجتبی

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آخه 1500 سی سی
    بری تو سبقت فکر کنم کار تمومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز مگه قرار ماشین پیست بخری؟ این یه ماشین شهریه من نمیدونم چرا ایرانیا اینقدر عشق لایی کشیدن و سبقت گرفتنن هیچ جای دنیا بجز افرادی خاص با روحیه های معلوم و مشخص اونهم در پیست مسابقه به فکر لایی کشیدن نیست اما ملاک اول ایرانیا سبقت تو شهرو پشت چراغ تازه سبز شده و جاده هاست… اصلا مگه ماشین شهری و خانوادگی رو واسه سبقت گرفتن میسازن که ملاک و معیار تنها همین باشه؟ لطفا کمی فکر کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. پیمان

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    با درود به دوستان ورفقای عشق ماشین
    این اولین مطلب و دیدگاه من محسوب میشه.اول از همه خیلی خوشحالم که با نظرات عزیزان آشنا شدم.
    چند سال پیش دوستی که دوبی مشغول کار بد می گفت جوونای دبی هر کدوم چند تا ماشین دارن.از شاسی بلند بگیر تا مدلای اسپرت خیابونی و پیست.وقتی یک مقاله رو یادم اومد که حدود چهل سال پیش کل دبی فقط چند تا خیابون آسفالت داشته و فقط شیخ رده بالا ماشین داشتن و مردم عادی که اغلب ماهیگیر بودن به حال ایرانیا قبطه میخوردن دلم گرفت.اخه همون موقع برای کاری به بازدید خط تولید سند 2 در ارس خودرو رفته بودم که یکی از کارشناسای قدیمی می گفت زمانی که کادیلاک و بیوک مونتاژ و تولیدش منحصرا در آمریکا بود در این شرکت محصولات جی ام و کادیلاک تولید میشده.حالا با این مقاله یاد 17 سال پیش زمانی که تازه مشغول کار شدم افتادم با یکسری مهندس چینی ناظر کار می کردم که وقتی پیکانای مدلدهه شصت دولتی که زیر پای مدیرای ما بود رو میدیدن آه عمیقی می کشیدن و به ما قبطه می خوردن.فکر کنم با این مدیران لایق و دلسوز صنعت خودرو یک روز ما باید به حال افغانستانم قبطه بخوریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیرحسین

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    باز دم چینیا گرم یه تنوعی ایجاد میکنن تو بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامتین

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از نویسنده تعجب میکنم. شتاب صفر تا 100 این لگن 11 ثانیه است؟؟؟؟ قدرت 115 اسب و وزن 1360 کیلو میشه 11 ثانیه؟ 11 باشه باید با تمام وجود به مهندسین چینی تبریک گفت.
    اما واقعیت مهمه. شتاب این خودرو در دنده دستی16 و اتومات 18 ثانیه است. به سایت اصلی مراجعه کنید. یعنی بشدت افتضاح. 72میلیون قیمت این خودروست! که ارزشش بنظرم 40تومن هم نمی ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      برادر گرامی مگه ماشین فقط با شتابش سنجیده میشه؟؟؟ اولا موتور 116 اسبه نه 115! دوم گشتاور ماشین رو نگاه کن که 141 هست و میانگین نسبتا مطلوبیه… شتاب اولیه اندازه گیری شدش تو ایران 15 در مدل اتومات و 14 در مدل دستی هست این درحالیه که ماشین دوتا شتاب داره و شتاب ثانویه ماشین به مراتب بهتره و در مدل اتومات حتی مدل دستی رو جا میزاره. تقریبا در هیچجای دنیا به شتاب اینقدر که تو ایران اهمیت میدن اهمیت نمیدن راحتی زیبایی کیفیت خدمات پس از فروش برای مردم و تولیدکننده ها مهمتره بخصوص مصرف سوخت که هدف از ساخت اریزو5 هم شکستن رکورد مصرف سوخت هست نه رکورد شتاب! برای یه ماشین شهری و خانوادگی معمولا مصرف سوخت و هزینه های جانبی مهمتره نه سبقت گیری بنظرم تنها افرادی خاص و بعضا مریض به دنبال تست شتاب تو اتوبانهای شهر هستن و ادم معقول اینقدر که شما به شتاب اهمیت میدی اهمیت نمیده و ملاکهای مهمتر دیگه ایرو درنظر میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دارن تلاششون رو می کنن. یه چند وقت دیگه باید منت چینیا رو بکشیم همینو بدن به جای دنا سوار شیم. هر کی تلاش کنه نتیجشم می بینه. من خودم ماشین ژاپنی دارم ولی انشا.. چینیا با این تلاش و پشتکار موفق باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. جواد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تمام افرادی که داشتن خودروهای چینی رو تجربه کردن میدونن که وقتی ماشین چینی میگیرن به علت کیفیت پایین و خدمات پس از فروش افتضاح و کمبود و گران بودن قطعات ماشین های چینی صاحب اول و آخر اون ماشین خودشون هستن و بعد از مدتی مجبورن با ضرر خیلی زیادی از شر اون ماشین راحت بشن و بعدش تا عمر دارن سراغ ماشین های چینی نمیرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احسان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چینی واقعا موفق هستند من x33مدل 90 دارم تا حال خرجی نداشته واقعا موفقند. حالا بشنید تحلیل کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دیدگاه…با سلام- دوستان عزیز توجه بفزمایید 90 در صد خودروهای برند معروف که در چین فروخته می شود تولید شده در چین هستند یعنی مونتاژ که طبق قانون چین حد اقل 40 درصد ان خودروها از قطعات تولیدی کشور چین استفاده میکنند و ظرف ده سال باید کامل بومی سازی صورت بگیرد-و در ضمن تفاوت قیمتی یک فلکس چینی با یک محصول صد در صد چینی که دارای خصوصیات نزدیک به هم هستند از 5000 دلار بیشتر نیست و اگر در کشور ما هم یک فلکس با مشخصات پرشیا با نهایت 15 میلیون اختلاف قیمت عرضه میشد دیگه کسی پرشیا نمی خرید- که با توجه به همت و برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار خارجی چینی ها چندان دور نیست که از نظر کیفی هم رقیب مهمی قلمداد گردد البته نه برای ما برای تویوتا و بنز و شورلت- زیرا در مسیر درست تولید و انتقال دانش و کسب فناوری و ایجاد نو اوری هستند-به خصوص در اقتصاد پسشرو هم شده اند-پس راحت میتوانند مانور بدهند- ولی هرگز و هرگز جا پای بزرگان خودرو ساز نمی گذارند چون بازار هدفشان قشر ضعیف تر جامعه هست-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمید

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش ماشین قشنگیه. ایمنی هم خوب توی این ماشین رعایت شده و امکاناتش هم بالاست. دست چینی ها درد نکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.آخه خداییش کدوم ماشین تو ایران با این قیمت و امکانات و خدمات پس از فروش 5 سال گارانتی به غیر ماشینهای آنچنانی وجود داره.?!!!!
    من فکر کنم اگه دلار گرون بشه قیمت این ماشین باز هم بالاتر ذره.بالاخره ماشینهای چینی هم یک واقعیتی هست که تو ایران وجود داره و شاید ناخواسته داریم میریم تو دامنش و به همدیگر علاقه مند میشیم.بالاخره اینم تو دنیایخودش ماشینی یه دیگه.سوار شو حالشو ببر.با این قیمت و شرایط بهتر گیرت نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار ماشین خوبیست من از خریدم خیلی خیلی راضیم نرم، بی صدا، زیبا، با کلی امکانات تازه ایمنی بسیار خوبی داره،
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فراز

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تعجبه سان مارتین نیست نظر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرشاد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    به نظر من با توجه ضعف غیرقابل چشم پوشی در قدرت موتور ، قیمت آن کمی بالا است ( البته با در نظر گرفتن عوارض غیرمعقول حاکم بر گمرک ).
    اگر بخواهیم خودرو با قیمت واقعی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد ، باید انحصار شکسته شود و خودروسازهای داخلی که درحال حاضر به مفت خوری عادت کرده اند ، به سود ۴ درصد که در بازار خودرو جهان عرف است قانع شوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی نقاش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ما اینجا نشستهایم و اشکال و ایراد از ماشینهای چینی مگیریم .مدیران خودرو قیمت همین ماشین رو از برج 5 تا الان که بج 7 است مبلغ 3 ملیون تومان اضافه کرده یعنی اریزو 5 در عرض 2 ماه بعلت هجوم مردم برای خرید ونبود ماشین جهت تجویل به خریدار بدون هیچ
    قانونی 3 ملیون رو قیمت ماشین اضافه کرده ومردم هم میخرن وصداشون هم در نمیاد
    ماشین 71 ملیونی شده 74550000 تومان .***. که از
    مردم شریف اینقدر سواستفاده میکنند مردمی که هیچگونه حق انتخاب دیگری برایشان
    باقی نمانده است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا