چری

بررسی چری آریزو 5

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-02

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو ۵ بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو ۵ یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک
شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو ۵ به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

Chery-Arrizo-5-2016-2

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵ به ترتیب ۵۹,۷۰۰,۰۰۰، ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ و ۷۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو ۵ حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو ۵ در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو ۵ به‌حساب آورد.

Chery-Arrizo-5-2016-04

جمع‌بندی

چری آریزو ۵ خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه می‌شویم که چینی‌ها روزبه‌روز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب می‌شود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید به‌زودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینی‌ها واگذار کنند.

CheryArrizo5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲۱ دیدگاه‌ها

  1. احسان افتخاری

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام.من یک ماهه که آریزو خریدم و واقعا پشیمونم.اصلا کیفیت نداره.شتاب نداره.جلو بندیش صدا میده.کمک جلو راننده ضربه میزنه.هر کی خواست از نزدیک مشکلات این ماشین رو ببینه … من پیشنهاد میکنم پولتون رو دور نریزید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمود

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    لطفا کسانی که اریزو 5 دارن جواب بدن،ماشین شما هم از سمت کمک فنرهاش تو دست اندازهای ریز تق تق میکنه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابراهیم

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بله دست انداز ریز و درشت نداره انگار سوار نیسان شدی 100 رحمت به نیسان
      دیگه آنقدر بدبخت شدیم که چندتا شرکت چینی هم باید بیان سر مار را کلاه بذارن و جوابگو هم نیستند
      نمایندگی میگه همشون همینطورن . اینم جواب شرکت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحيد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام من دارم کلا کمک های جلو مشکل داره فراخوان زدن برای تعویض عوض کنی در حد اپنیما میشه نرمیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان افتخاری

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (17 ديدگاه)

        من دیگه حالم از این ماشین بهم میخوره.میخوام بفروشم راحت بشم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ابراهیم

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من گول ظاهر آریزو را خوردم ولی خواهشنا اشتباه نکنید و سراغ این ماشین نیایید. لیفان از این بهتره
    سواری از لحاظ قدرت و شتاب به خصوص در سربالایی در حد پراید هم نیست
    جلوبندی در حد نیسان
    کمکما افتضاح
    تمامی ماشینهای میدیران خودرو مشکل کمک و جلوبندی دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بدر

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مطمئنم شما این ماشین را ندارید . من این ماشینو دارم . هیچ مشکلی نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من الان یه ماهه که این ماشینو دارم عالیه و این مشکلاتی که دوستان میگن رو هم نداره تو عید در گردنه حیران و سربالایی هاش اصلا کم نیورد واز خریدش راضی ام.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. وحيد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اقای عزیز الکی حرف نزن من شیرازم نمایندگی دل افکار بردم با تمام احترام عوض کردن … در ضمن ماشین سری اول یهسری مشکلات داره که رفع میشه خدا خیرشون بده اینا فراخوان میزنن ولی اگه ایرانی بود باید قیدشو میزدیم و برای سزی دومی ها خوب میشد نه ما که سری اول خریدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهار ماهه خریدم. بجز کمک هاش از بقیه موارد خیلی راضیم. خیلی هوشمنده. موقع ترمز سریع و اضطراری چراغهای فلشر اتومات روشن میشه. جلو پارکینگ برف بود, ماشین داشت درجا میزد که سیستم ESP بطور اتومات غیر فعال شد . دفترچه رو نگاه کردم نوشته موقع رانندگی در برف ESP رو خاموش کنید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ماهان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    به جرات میتونم بگم هر کس بد میگه پشت سر این خودرو یقینا سوارش نشده
    این ماشین تو رنج قیمتش عالیه
    برید از دارندگانش سوال کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حالا که چاره ای جز آشغال چینی سواری نیست ، حداقل این مدیران خودرو بی أنصاف به قیمت جهانی بده ماشین رو
    فک کنم ۴۵٠٠٠ هزار درهم قیمت داره
    یعنی ۴۵ میلیون برای cvt
    آخه چرا ٧۵ تومن واسه این أسباب بازی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سارا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اخه چهل پنجاه ملیون میخوای پول بیزبون را بدی ماشین ایرانی بخری که دو ساله زیر باد و بارون و افتاب تو انبارهای ایران خودرو و سایپا رهاشدن تا مثلا بازارشون تشنه بمونه . برای ماشینی که بیست سال از تکنولژی روز عقبه .
    چه مرضیه ؟میرم اریزو 2016میخرم خوب . با اونهمه اپشن و کیفییت در حد مدلای روز دنیا . ظاهرش هم که به همه مدلای وطنی می ارزه .
    وقتی نمیخوان پیشرفت کنن . چه اجباریه ؟اصلا صنعت خودرو نداشته باشیم ..
    حکایت سیاست گزاری خودرو در این چند ساله مثل سیم کارت های قدیمه که 360تومن میگ فتن پیش پیش دو سال بعد بهت یه سیم کارت میدادن که امکان اس ام اس هم نداشت تازه قیمت اصلیش 5000 تومن بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان افتخاری

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه این ماشینو بخری مثل من متوجه میشی که چه اشتباه بزرگی کردی.من یک ماه که این ماشینو خریدم.راضی ام ده میلیون ضرر کنم و بتونم بفروشمش.اما چون قسطی خریدم نمیتونم بفروشم‌.امیدوارم بقه دوستان این اشتباه رو نکنن.اگه دوست داشتین از نزدیک ایرادات این ماشین رو ببینین در خدمتم.شماره منه [حذف شماره به علت مقررات]

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان افتخاری

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه این ماشینو بخری مثل من متوجه میشی که چه اشتباه بزرگی کردی.من یک ماه که این ماشینو خریدم.راضی ام ده میلیون ضرر کنم و بتونم بفروشمش.اما چون قسطی خریدم نمیتونم بفروشم‌.امیدوارم بقه دوستان این اشتباه رو نکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارمين

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستانی که در مورد این ماشین و فنر هاش ناراحت هستن این ماشین فنر های بسیار نرمی را دارد ولی به خاطر قطر لاستیک هاش یکم ارتفاع نسبت به فنر ها کم شدهو ممکن است که احساس ناراحتی را به مشتری بدهد ولی در کل ماشین خوبی است و پیشنهاد ویژه میدم که حتما از این خودرو خریداری کنید واقا بی صدا گیربکس نرم و شتاب اولیه بسیار قوی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ع ل ی ر ض ا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنظر من اگه به دنبال یک ماشین برای راحتی هستین برین جیلی بگیرین
    از لحاظ امکانات ی سر و گردن بالاتره،برند مطمئن تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان افتخاری

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من دیگه حالم از این ماشین بهم میخوره.یه 206 اتومات هم دارم به خدا شتاب و نرمیش از آریزو خیلی سر تره.باید واستم تا قسطش تموم بشه بتونم بفروشمش.من دلم به حال کسایی که این ماشینو میخرن میسوزه که نظرم رو تو سایت میذارم.رو ماشینم هم بنر زدم که نخرید آشغاله.09122020721 شماره منه.اگه خواستید قبل از خرید از نزدیک ایرادات این ماشین رو ببینید من در خدمتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      . وقتی باشرایط پرداخت خوب مدیران داره ماشین میده و دست دلال جماعت کوتاه میکنه و مردم دیگه دنبال اشغالای ایران خودرو و سایپا نمیرن معلومه که دلالها ضرر میکنند چون تو نوبت چند ماهه پول خوابوندید واسه ماشین ایرانی و بتونی به زور به مردم بفروشی و وقتی مردم مستقیم بتونن از شرکت خودروساز ماشین با شرایط متنوع بخرن شماها دیگه کاسبی ندارید پس به هر دوز و کلک متوسل میشید.
      در ضمن اگه ماشین چینی آشغاله تاکسی های ون دلیکا چینی این همه سال (13سال) از صبح تا شب کار میکنن که همون ده سال پیش فاتحشون خونده بود
      پس مردم به کالای با کیفیت حالا مال هر جا حتی بنگلادش احترام میزارن و میخرن و کاری به حرف من و شما ندارن چون خودشون عاقلند
      فقط امیدوارم به کارمند مدیران خودرو یا کرمان خودرو بودن متهم نشم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان افتخاری

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    همه سایت ها از شرکت ها پول میگیرن تا تبلیغات دروغین کنن و مردم رو فریب بدن.من واسه خودم متآسفم که گول این تبلیغات رو خوردم و واسه خودم یه مشکل بزرگ درست کردم که باید ماهی شیش میلیون به خاطر این ماشین آشغال قسط بدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Nima

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کس بد میگه در مورد این ماشین مطمئن باشید اصلا ماشین رو حتی از نزدیک هم ندیده

    من خودم الان ٣ ماه که ماشین رو دارم و عالیه از همه نطر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حامی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اظمینان میدم این اقای افتخاری از طرف سایر شرکتهای خودرو سازی ماموریت تخریب این اتومبیل عالی و نرم و قابل قبولو داره من خودم مدتی میشه اریزو خریدم عالیه تکنولوژیش به روزه هم اوتمات داره هم نیپ ترونیک سیستم پایداری سر پیچهاشی عالیه نرمیشم مورد قبوله من قبلا اوتومبیل کره ایم داشتم این خودرو چیزی کم نداره من راضیم شما هم به این حرفها که نوشتن توجه نکنید این خودرو با این قیمت و کیفیت شاهکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. reza

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من تازه ثبت نام کردم خدا خیر کنه با این نظرات خدایی نظر بدید و واقعیت رو بگید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام رضا جان .
      من از شهریور دارمش
      ۱۰۰۰۰ تا راه رفته
      شتاب معمولی
      مصرف خوب
      ایمنی ، امکانات ، گارانتی ، ظاهر عالی
      ضمنا” میتونی بری سایت chery.ir تست درایو ثبت نام کنی با چشم باز انتخاب کنی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ghodosireza

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من تازه ثبت نام کردم خدا خیر کنه با این نظرات خدایی نظر بدید و واقعیت رو بگید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان افتخاری

      ۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه بتونید همینجوری بفروشید خیلی به نفعتونه.ماشین من دو هزار کیلومتر کار کرده هنوز پلاستیک صندلی هاش روشه راضی ام ده میلیون پایین تر بفروشم.به خدا سواری ال نود خیلی از این ماشین بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقای افتخاری شپا از کدوم شرکت خودرو سازی ماموریت تخریب داری این اتومبیل یه شاهکاره عالیه من خودم دارم یکیم برای برادرم خریدم کل محصولات تولیدی داخل به گردشم نمیرسه از خیلی خارجیام بهتره نسبت به قیمتش حرف نداره در حد اتومبیلهای کره ایه با خیال راحت بخربد که با این کیفیت گران هم میشه ضمنا اقای افتخاری اگه واقعا اینو واذی نا راضی یه دوستی دارم میخواد بخره تلفن بزار ازت به قیمتش بخره برادر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمید

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز به حرفهای این اقای افتخاری توجه نکن ذهن منم خراب کرد با نمایندگی دعوامم شد ولی بلاخره خریدم بخدا خیلی راضیم از هر لحاظ کجا با این قیمت و شرایط این اتومبیل رو میدن خدا شاهده عالیه اصلا صدا نداره خیلبی هم با کلاسه و نرمه و شتابشم از همه اتومبیلای داخلی بیشتره سربالایی کوی فرازو ۵نفر سر نشین عالی بالا رفت با ۲۰۶ یا پارس بودم موتورش سوخته بود بخر دوست عزیر به حرفهای این افام توجه نکن این بابا کارمند یکی از همین خودرو سازیهای بی کیغیته وحشت برشون داشته میدونن دورانشون به سر رسیده رخ این ماسین از النترا چیزی کم نداره قدرتشم خوبه امکانات رفاهبشم ۲۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. رضوی

    ۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من رضوی هستم از مشهد اریزو5 رو20اسفند تحویل گرفتم هیچ مشکلی نداره فقط اگر کمکاش عوض شه بهتر میخواستم ببینم واقعا تماس میگیرن عوض کنن یا برم خودم عوض کنم ممنون اگر راهنمای کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان افتخاری

      ۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      تو ده روز که مشکلی نداره بعد از یکی دو ماه جلوبندیش صدای وحشتناکی میده.و بقیه ایراداش یکی یکی پیش میاد.تو ماه اول چراغ ایربکش روشن میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        چراخ ایربکش ؟ ههههه
        اخرشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. یحیی

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    احسان اقا من مطمئنم که شما اصلا چشتون به این ماشین نیوفتاده اصلا نمیدونید که این ماشین شکل زاهریش چه جوریه حتی پارس elx هم شتابش مثل اون نیست پس در مورد این ماشین بد حرف نزن اونای که میخوان این ماشینو بخرن باخیال راحت بخرن ماشین راحتیه از همه لحاظ امکانات خیلی زیاد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان افتخاري

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من این ماشینو سه ماهه خریدم و کاملا ناراضی ام.اگه خواستی از نزدیک ایراداشو ببینید در خدمتم.٠٩١٢٢٠٢٠٧٢١
      فقط به خاطر این نارضایتی خودم رو اعلام میکنم تا امثال من سرشون کلاه نره.من ماشین زیاد داشتم هر ماشینی یه سری ضعف داره.نسبت به قیمت این ماشین خیلی بی کیفیته.و ایراد اساسی جلوبندی و کمک داره که حتی گارانتی هم نتونست رفع کنه. من این ماشین ها رو قبلا داشتم :پارس.x60.405.206.ال٩٠.گرنجور.سوناتا.الان هنوز ال نود و206اتومات رو هم دارم.سواری و شتاب ال نود و 206 خیلی از اریزو بهتره.البته تو سرعت اریزو بهتره.و آپشن آریزو بیشتره.شما اگه این ماشین رو با ماشین هم قیمت خودش مقایسه کنی مثل سراتو 2013 یا مکان 60 میلیون .تازه میفهمی که چقدر پول أضافه بابت این ماشین باید بدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقای افتخاری شما بالای 10 تومن پول شماره رند موبایلته اونوقت میای اریزو قسطی میخری (تو نظرهای قبلیت گفته بودی) برادر من قشنگ تابلوئه قصد از تخریب این ماشین چیه. تو اینجا فقط شما داری از این ماشین بد میگی و در حد یه پراید 76 لگن این ماشین رو میاری پایین. بابا مردم عقل دارن خودشون میدونن چی خوبه چی بده.
        اگه کسی بخواد بخره خوب میره نمایندگی تست درایو انجام میده خوشش اومد میخره خوشش نیومد نمیخره.
        فکر کردی مدیران خودرو هم مثل شرکت های ایران خودرو وسایپاست که 6 ماه قبل از تحویل ماشین پول رو از مشتری بگیره و بعد از تحویل عین هندونه در بسته ماشین بده دست مردم و هر کی بسته به شانسش ماشین خوب یا بد دستش باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سارا

          ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اقا اگر قبول ندارین تماس نگیرین باهاش
          برین بخرین
          چرا به هم دیگه توهین میکنین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کاظم

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        شما همزمان سه تا ماشین داری؟ اگه اینقدر پولداری خوب چرا یه ماشین حسابی 200 میلیونی نمیخری که این ایرادها را نداشته باشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. جابر

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    نزدیک ب 2 ماه دارم از ماشین استفاده میکنم ک خداروشکر همه چی این ماشین عالیه،تنها مشکل ماشین از لحاظ فنی شتاب اولیه هست ک اونم ب خاطر موتور 1500 و اتومات بودن ماشین طبیعیه.
    در ضمن چون ماشین اتومات و تسلط نداشتن روی پدال گاز ،دوستان فک میکنن ک ماشین تو سر بالایی تنبل،اما اگه درست پدال و فشار بدید و منظم متوجه این قضیه میشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سجاد جهانی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا ی عده نظر دروغ میذارن؟؟؟؟؟؟ این ماشین هیچچچی کم نداره….من تمام محصولات چری رو سوار شدم…نسل به نسل کیفیتشون بهتر میشه….اریزو 5 واقعا ی ماشین ایده ال هستش….چندسال دیگه که خودروهای چینی بازارو کامل بدست اوردن قیمتشون سر به فلک میکشه..و همینایی که بهش میگت اشغال..واس داشتنش حسرت خواهند خورد….در خرید این خودرو شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان افتخاري

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من واقعا متاسفم.فقط خواستم سر کسی کلاه نره.شاید در مقایسه با پراید ماشین خوبی باشه اما با ماشین های هم قیمت خودش قابل مقایسه نیست.منظور من تخریب بک برند نیست منظورم اینه که نسبت به قیمتش نمی ارزه.من نزدیک یک ماهه الان چین هستم.به خدا یه ماشین چری تو خیابون ندیدم.همش لکسوس و تویوتا و آئودی و بی ام دبلیو و بنزه.کسی چری یا جک و لیفان رو نمیشناسه.این آشغالا رو فقط واسه ما ساختن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (9 ديدگاه)

        احسان جان
        آمار تولید این ماشین توی اولین سال تولیدش تو چین 128000 دستگاه بوده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احسان افتخاري

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      کافیه قبل از خرید یه سر به گارانتی شرکت بزنید و نظر مراجعین رو بپرسید.شاید فقط من ناراضی هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ضیا

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        خوب دیگه . رفتار شما قابل درکه . یعنی من درک میکنم . ورود اینجور ماشین های چینی با این قیمت و تسهیلاتی که مدیران خودرو میده . کلا نظام بازار را به هم میریزه .و بدتر اینکه بازار دست دوم برند های کره ای و ژاپنی و اروپایی را خراب میکنه.و شغل های مرتبط با اونها را هم که خیلی گسترده هم هستن راکد میکنه . منم باشم زیاد خوشم نمیاد این اتفاق بیفته. من بدوستان و سرورای خودم اطمینان میدم که این ماشین هیچی نسبت به انواع مشابه و باصطلاح برند کم نداره و هریک از اپشنای این ماشین روی برند های معروف کلی بقیمت غیر عادی اونا اضافه میکنه اگر بزارن ؟ و خیلیاشون این اپشن ها را هم ندارن . یا یه تعدادیش را دارن . به هر حال رقابته دیگه . حالا ایکاش فقط رقابت کنپانی ها بود . در کشور ما یک عده زیادی از کنار این برند ها نون میخورن و طبیعیه که بقولی ورود چنین محصولی با چنین شرایطی را بر نتابن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان افتخاری

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          من فعلا این ماشین رو دارم و شمارم رو هم گذاشتم هر کس خواست بیاد از نزدیک تست کنه و هیچ اسراری به خراب کردن برند ندارم اما این ماشین واقعا ایراد زیاد داره.من از کسانی که x33 دارن سوال کردم راضی هستن.اما آریزو اینطور نیست.قصد من از گذاشتن نظرم فقط به خاطر نارضایتی خودم هست.و دوست ندارم بقیه هم مثل من پشیمون بشن‌.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. وحید

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من که دارم الان 8 ماهه 30 هزار تا رفتم به خدا مثل روز اول که سهله تازه نرمتر و بهترم شده وقتی شیشه رو میکشی بالا انگار تواتاق خوابی اینقدر عایق صدا داره ،،، من هنو کمک ها دو با فراخوان عوض نکردم دوستم که عوض کرده میگه عالی تر شده … در ضمن اینکه میگن شتابش کمه الکی هست شنا برو بنز سی وی تی هم سوار شی 2 ثانیه اول اینجوره این خاصیت این گیربکسه حتی رنو کولیس 200 تومنی هم همینجوری هست در ضمن مقایسه اون با خودرو های ایرانی و جک و لیفان مسخره اس چون فقط نیش ترمز این خودرو کل ایران خودرو رو میارزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. سلمان

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من که راضی هستم ولی کمک های جلو صدا میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سلمان

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر موتور ماشین 2000 بود عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجید

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من این ماشینو دو ماهیه دارم کمکاش صدامیده بردم نمایندگی میگه کمکاش باید از چین بیاد موندم خدایی سمند داشتم خیلی خوب بود اشتباه کردم خیلی پشیمونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. داوود

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من خواستم یکی از محصولاتشو بخرم رفتم جلوی نمایندگی سه تا ازون مدل رو دیدم که ایراداتش رو رو داشبورد گذاشته بودن.من پشیمون شدم چون نمیتونستم با این ایرادا کنار بیام.شما هم اگه به گفته ای شک دارید برید چند تا نمایندگی اینجوری آمار بگیرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. داوود

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ازون جایی که ماشینای چینی و ایرانی بگیر نگیر داره یکم باید به شانستون هم اعتقاد داشته باشید.من دوتا سمند داشتم هر دوشون ستون سمت راستشون صدا میداد ولی برا خیلیا نمیداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دوستان من 1 ماهه آریزو اکسلنت خریدم از همهچی این ماشین راضیم جز یک چیز و اونم قدای موتور در زمان گاز دادن هست. حتی شتاب هم اذیتم نمیکنه درسته یک مقدار پایین هست اما با توجه به سرعت مجاز و رانندگی بد و جاده بد همینم کافیه. در مورد صدای موتور موقع گاز دادن چی کار کنم؟ عادیه؟ بردم نمایندگی سرویس اولیه ا و متاسفانه صداش بیشترم شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فقط بنزین سوپر استفاده کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. رامین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام سه ماهه ماشینو دارم و همه نوع فشاری بهش وارد اوردم 6200 کیلومتر .سفر به قشم از تهران . به مشهد و شمال . خاکی و سنگلاخ هم رفتم باهاش . 5 سر نشین و کلی اثاث در صندوق عقب . تصورم اینه که تو این سه سالی که دارمش ازش واقعا استفاده کنم و بخاطر گارانتیش . قبلا ماشین کره ای و ژاپنی هم داشتم . و هردو هم سدان . قصدم هم تبلیغ این ماشین نیست . مردم خودشون عقل دارن . یک کلام ختم کلام . ماشین خوبیه . و فرقی با برند هایی که من داشتم نداره . هیچ مشکلی هم تا حالا نداشته . من که پشیمون نیستم . هم شتاب و هم تعلیقش عالیه . سرعت و قدرتش هم مناسبه . یک موردی که هست این گیربکس سی وی تیه که داره و منشا تفاوت این ماشینه .من اوائل یک حس خوبی به این گیربکس نداشتم . در واقع ماشین درگ نداشت . ولی الان عاشق سی وی تی شدم . درسته موقع راه افتادن درگ نداره ولی در حال حرکت خوب گلوله و نرم میره و یک حس گاز خور جالبی داره . تو جاده های خلوت جنوب امتحان کنید . یه چیز دیگس . ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی قادری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض درود خدمت دوستان
    بنده تقریباً 3 ماهه این آریزو خریدم و حدود 7000 کیلومتر کارکرد هم داره فقط تنها ایراد صدای کمک جلو هست که اون هم از نمایندگی تماس گرفتند برای تعویض فراخوان زدند و بغیر از اون کاملا از این خودرو راضی هستم و تو جاده چالوس ؛ هـــــراز ؛ هم باهاش رفتم خیلی هم نرمال بود
    آدم باد واقع بین باشه نباید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رسول

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که آریزو5اکسلنت دارن ایا گارانتی این ماشین به خوبی انجام میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهران

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من برای تو یه سایت برای ترجمه ثبت نام کرده بودم یه روز یه مدیر شرکت چینی از من خواست تو تهران همراس باشم هم برای ادرس ها هم برای ترجمه. بهش گفتم ماشین های چینی بی کیفیتن مردم ما راضی نیستند جواب داد ما هم از همین برند چری استفاده میکنیم و راضی هستیم خیلی هم بهش بر خورد . .. در جواب دوستی که گفت تو چین چری نیست عرض کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پژمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    دوستان ماشین و رفتم دیدم فوق العادس با گیربکس هفت سرعته ساخت اتریش و امکانات فول تو اپشناش کولر برقی ماشین خیلی عالی بود باید به چینیها بابت پیشرفت فوق العادشوش مرحبا گفت و تحسینشون کرد طراحی بدنه فوق العاده بود کیفیت صندلی های ماشین عالی و در حد خودروهای خارجی کیفیت داشبورد در حد متوسط بود ولی کیفیت و نوع کروز و السی دی خیلی عالی بود به احتمال زیاد خریداریش میکنم تو رنج قیمتش متاسفانه تو ایران به نظر من بهترین و استانداردترین خودرویی که میشه گرفت همین ماشینه گارانتی پنج سال 150000 کیلومترشم فوق العادس با توجه به رنج قیمتی بالای خودروهای خارجی و نبود خدمات مناسبشون این خودرو صد در صد بازار و میگیره و پر فروش میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا