چری

تأسیس برند جدید Jetour توسط چری و معرفی نخستین محصول آن

چری برند جدید را بنام Jetour تأسیس کرده و به‌تازگی اولین تصاویر رسمی از نخستین محصول آن‌را منتشر کرده است. این خودرو که کراس‌اووری بنام X70، نخستین محصول برند تازه تأسیس Jetour محسوب می‌شود اما مطمئناً آخرین محصول آن نیست. این شرکت در سال جاری کراس‌اوور بزرگ‌تری بنام X90 را هم معرفی خواهد کرد درحالی‌که برنامهٔ ساخت نسخهٔ الکتریکی X70 را هم دارد. جتور در سال ۲۰۱۹ نیز ام‌پی‌وی‌های V60، V70 و V90 را معرفی خواهد کرد. گروه خودروسازی چری هم‌اکنون برندهای چری، کوین و کوروس را در اختیار دارد و فعلاً مشخص نیست که موقعیت برند جدید جتور نسبت به این برندها چگونه خواهد بود.

جتور X70 که کراس‌اووری سه ردیفه است، در دو نسخهٔ پایه و S به بازار عرضه خواهد شد. البته X70 S نسخه‌ای اسپرت نیست بلکه نمونه‌ای لوکس محسوب می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این کراس‌اوور چینی که ظرفیت حمل هفت نفر را دارد به ترتیب برابر است با ۴.۷۲ متر، ۱.۹۰ متر و ۱.۶۹ متر درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن ۲.۷۴ متر بود و ۱۵۶۰ کیلوگرم هم وزن دارد. X70 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

مدل‌های معمولی و S در ظاهر هیچ تفاوتی باهم ندارند اما داخل آن‌ها بسیار با یکدیگر متفاوت است. نسخهٔ معمولی مجهز به صفحه آمپر نیمه دیجیتال، نیمه آنالوگ و یک نمایشگر بزرگ است که به‌صورت یکپارچه در میانهٔ داشبورد تعبیه شده است. مدل S اما داشبوردی کاملاً متفاوت داشته و از صفحه آمپری تمام دیجیتالی و نمایشگر مرکزی مستقل برخوردار است. البته این نمایشگر مرکزی، بزرگ‌تر از نمایشگر نسخهٔ معمولی به نظر نمی‌رسد اما مطمئناً بیشتر جلب‌توجه می‌کند. علاوه بر این، کنسول مرکزی این دو مدل هم کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. pool

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اون اخری ارم ایودی رو نیاز داره فقط با همین فرمون برن جلو حرف ها مدیر عامل جیلی که چند تا برند بزرگ بیشتر نمیونه تبدیل به واقعیت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      نمای بیرونیش یه کپی دقیق از هاوال h6 …
      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کورش مسگرلو

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خودزنی چینیها ?
      کپی از هاوال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sardar

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    واقعا دیگه نگیم کپیه بنظر من چین داره بسرعت نور جلو میره کارشم درسته و این ماشینم اون عکس آخری خیلی شبیه آیودی هست و گرنه بقیه عکسا کپی نیست بهیچ وجه تنها میشه گفت نمای جلوش از سوبارو الهام گرفته . من با اینکه از چری خوشم نمیاد ولی در کل چین مسیر درستی رو در پیش گرفته و همین الانم خودروهای جیلی و هاوال آرزوی 95 درصد ما ایرانی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      سردار جان اول برو هاوال h6 رو ببین ، اونوقت میبینی که درست گفتم ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. كارول

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    کاش کیفیت کابین آئودی رو هم کپی کنه کاش مثل آئودی از چرم با کیفیت استفاده کنه کاش ماشین هاش مثل آئودی کیفیت ساخت داشته باشن حالا که کپی میکنه کاش این موارد رو هم رعایت کنه (بعید میدونم اصلا بتونه چین با کیفیت بسازه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابراهیم

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوست عزیز ( کارول ) قیمت این خودرو هیچی نباشه یک دهم خودرو های برند لوکسی همچون ائودی خواهد بود و این انتظار شما یک مقدار غیر اقلانی به نظر میرسد ، درواقع این هنر چین هست که با قیمت بسیار پایین جنس متوسط و متوسط رو به بالا روانه بازار جهانی کنه ، و همین بسیار ارزشمند هست ، البطه به غیر از بازار ایران که بطور مثال سانتافه نود ملیونی میاد و قیمت سه الی چهار برابری روش میخوره (360?) ، …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید ع

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ای کاش کل صنعت خودروی کشورمون به اندازه همین چری عرضه و شخصیت داشت.
    مطمئن باشین چینیها مشکل کیفیت محصولاتشون رو حل خواهند کرد.همونطور که کره ایها حل کردن.
    تازه کره ایها خیلی از برگهای برنده چینیها رو نداشتن.یکی ازون برگ برنده ها داشتن بازار بزرگ و بی صاحبی مثل ایران هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. safarchi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که از کپی کاری متنفرند درکی از دنیای صنعت ندارند . همه کشکورها در تولید از اول کپی کاری کردند بعد صاحب تکنولوژی شدند و بعد از اون بکه تازی کردند فقط ایرانی های مغرور از کپی کار متنفرند و فکر میکنند صاحب تکنولوژی شدند و با تولید دنا و تیبا و… ادعا های خاصی رو مطرح میکنند . کره ای ها هم کپی کار هستند آمریکایی ها هم کپی میکنند و….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا