چری

رونمایی از خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

سام کاویانی: آنچه را که در تصویر می‌بینید خودروی جدیدی به نام چری آریزو ۵E است؛ یک خودروی الکتریکی که بر مبنای مدل آریزو ۵ سدان تکوین و توسعه یافته است. خودروی مذکور در ماه ژوئن وارد بازار چین خواهد شد و بنا بر ادعای شرکت چری، برد آن معادل ۴۱۰ کیلومتر است. این میزان از برد، بیشتر از هر خودروی الکتریکی تولید انبوه دیگری در چین است.


داخل کابین این خودرو به نحو عجیبی “احمقانه” است. در حال حاضر، بیشتر خودروهای برقی ساخت چین از رنگ آبی غلیظ برای درجات پشت آمپر و نیز صفحه نمایش لمسی بزرگ خود استفاده می‌کنند.


چری هنوز مشخص نکرد که رقم برد جالب‌توجهی که برای این خودرو ذکر نمود، بر مبنای کدام‌یک از دو استاندارد، اعم از اروپایی (NEDC) و یا آمریکایی (EPA) است؛ اما معمولاً سازندگان چینی از استاندارد (NEDC) استفاده می‌کنند.


قلب این خودرو شامل یک پیشرانه الکتریکی به توان ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن متر است. حداکثر سرعت آن نیز معادل ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت است. در حالت شارژ سریع، ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا ۸۰ درصد از حجم باتری آریزو ۵e شارژ شود. بااین‌حال، چری مدت‌زمانی را که برای شارژ این خودرو با برق ۲۲۰ ولت لازم است را ذکر نکرد.


انتظار می‌رود که بهای این خودرو حول‌وحوش ۱۰۰ هزار یوآن (حدود ۱۴,۵۰۰ دلار) باشد که البته این رقم شامل یارانه نیز می‌شود. (- در کشور چین جهت خرید خودروهای برقی به خریداران آن سوبسید و یا مشوق‌های مالی تعلق می‌گیرد. مثلاً در مورد خودرویی چون بایک E150، تقریباً نیمی از بهای آن توسط دولت مرکزی، دولت ایالتی و خود شرکت سازنده تقبل می‌شود.)


منبع:
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. آریا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    قیمتش عالیه فقط ماشین برقی با کیفیت چینی بعد از 3 سال کارکرد جچوری خواهد بود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیاب

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اگه سلول های باتری افت کیفیت نداشته باشن،یجورایی خراب نشدنی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    الان کجا طراحی داخلی این احمقانه هست من نفهمیدم ولی این اریزو من از نزدیک دیدم رنگ ابی اون خیلی باحال تر از رنگهای دیگه اون هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    منظور نویسنده از کلمه احمقانه رو نفهمیدم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      نویسنده اصلی این متن برای توصیف کابین این خودرو از واژه DULL استفاده نمود که در فارسی به معنای احمق،کودن،راکد،کند و….است لذا بنده برای امانت در ترجمه،واژه مأنوس تر یعنی “احمقانه” را گزینش نمودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. میلاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    (داخل کابین این خودرو به نحو عجیبی “احمقانه” است. در حال حاضر، بیشتر خودروهای برقی ساخت چین از رنگ آبی غلیظ برای درجات پشت آمپر و نیز صفحه نمایش لمسی بزرگ خود استفاده می‌کنند) به نظرت نویسنده ، بی ام و i3 و i8 که از رنگ آبی در طراحی داخلی و خارجی بهره برده هم احمقانه هستن! چه دیدگاه های احمقانه ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mory

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (418 ديدگاه)

    خداییش چین کشور خوبی داره میشه
    از لحاظ تولیدات و علم که خیلی پیشرفت کردن
    ای کاش چنین ماشینایی رو با قیمت اصلیش می آوردن ایران مشوق دولتی هم نمیخایم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا