تغییرات چری تیگو 7 فیس‌لیفت جدید

یکی از گران‌قیمت‌ترین شاسی بلندهای تولیدی بازار کشور چری تیگو 7 می‌باشد که حدود 1.5 سال از حضورش در بازار می‌گذرد و البته در این مدت با افزایش قیمت قابل‌توجهی روبرو بوده است. تیگو 7 پرچم‌دار محصولات چری در ایران بوده و واضح است که این شرکت امیدهای زیادی برای درخشش آن در بازار داشته است. البته به حق باید گفت تیگو 7 یک سر و گردن از سایر هم‌وطنان خود بالاتر بوده و از طراحی جذاب و دینامیک، امکانات قابل‌توجه و کیفیتی قابل‌قبول سود می‌برد.


با توجه به حضور چندماهه در کشور و همچنین بازخوردهایی که از مشتریان و بازار به دست آمده، چری و بازوی داخلی آن یعنی مدیران خودرو در آینده‌ای نزدیک اقدام به معرفی نسخه‌ی بهبود یافته یا به اصطلاح فیس لیفت شده‌ی تیگو 7 خواهند کرد.


باید به این نکته اشاره کرد که مدل های فعلی تیگو 7 نسبت به مدل های ابتدایی عرضه شده در بازار با دو تفاوت تحویل مشتریان شدند که یکی سپر جلو با عناصر مشکی یکدست در بخش زیرین بوده و دیگری هم در سپر عقب و استفاده از خروجی‌های اگزوز دوگانه و غیرواقعی بوده است. در واقع چری به هیچ‌گونه تغییر ظاهری در تیگو 7 فیس لیفت اشاره نکرده و تمامی تغییرات در کابین رخ داده‌اند. البته تنها تغییر ظاهری استفاده از رینگ‌های جدید است و در صورت وجود دیگر تغییرات ظاهری خبر آن به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

چری تیگو 7 فیس‌لیفت
اما کابین تیگو 7 فعلی اگرچه طراحی یکدست و نسبتاً مدرنی داشته اما انتقاداتی هم به آن وجود داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پلاستیک‌های سفت و خشک‌ روی داشبورد و همچنین استفاده از برخی عناصر بکار رفته در خودروهای ارزان‌تر همچون ام وی ام X22 اشاره کرد. چری نیز دقیقاً همین بازخوردها را دریافت کرده و اقدام به رفع آن‌ها کرده است.

چری تیگو 7 فیس‌لیفت
در تیگو 7 فیس لیفت بجای تریم نارنجی یا آجری رنگ روی داشبورد، صندلی‌ها و پانل درب‌ها از رنگ قهوه‌ای تیره استفاده شده که قطعاً ظاهر لوکس‌تری را به ارمغان آورده است.


شاید مهم‌ترین تغییر کابین که کاملاً هم موردپسند مشتریان ایرانی است حذف ترمزدستی سنتی و استفاده از ترمز پارک الکترونیکی و اتو هلد می‌باشد. استفاده از این ویژگی‌ها باعث بهبود نمای کنسول شده است. همچنین دکمه‌های مربوط به گرم‌کن صندلی‌ها نیز تغییر یافته و اهرم گردان نمایشی که هیچ کاربردی هم نداشت حذف گردیده است.

چری تیگو 7 فیس‌لیفت
چند تغییر هم روی پانل درب‌ها اعمال شده که یکی از آن‌ها دستگیره‌هایی با طراحی جدید و دیگری هم پوشش لوکس‌تر با دوخت متفاوت می‌باشد.


چری همچنین در نسخه فیس لیفت تیگو 7 از متریال نرم‌تر برای داشبورد استفاده کرده که قطعاً حس لوکس‌تری ایجاد خواهد کرد.


شایان ذکر است چری تیگو 7 با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی 147 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. این خودرو گارانتی 5 ساله و سرویس‌های 2 ساله رایگان داشته و قیمت فعلی آن در کارخانه حدود 275 میلیون تومان می‌باشد.


امیدواریم مدیران خودرو و چری برخلاف خودروسازان داخلی که با اندکی تغییرات در محصولات منسوخ خود اقدام به گران کردن محصولات می‌کنند تیگو 7 فیس لیفت را با همان قیمت قبلی به فروش برساند. هرچند احتمال چنین کاری خیلی بالا نیست!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (606 دیدگاه) ,

    آخه ۲۷۵ میلیون؟؟؟
    اون هم برای ماشین چینی که هنوز هم آینده اش تو ایران مشخص نیست
    و از هر ۱۰ تا یکیش موفق میشه بقیه اش رو با ضرر میلیونی صاحب میتونه بفروشه؟؟؟

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (606 دیدگاه) ,

      ضمن اینکه خودروهای تولیدی قطعا ارزانتر در میان تا وارداتی کامل
      و اینکه احتمالا زیر ۲۰-۳۰ میلیون پای خریداران ایرانی در نمیاد این ۴ تا تغییر:
      تغییر رینگ +
      بالای داشبورد پلاستیک نرم +
      ترمز دستی الکتریکی +
      دستگیره در جدید

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (846 دیدگاه) ,

    مشکل اصلی ماشینهای (((چری و ام وی ام )))کیفیت کمک فنرها و هندلینگ و موتور ضعیفه و از همه بدتر نداشتن سیستم چهرچرخ اتومات یا قفل دفرانسیله((( و همینطور بیشتر چینیهای موجود در بازار ایران))). من همینجوری نگفتم و بر اساس استفاده و تست نظرمو بیان کردم. قیمت هم که هیچی نگیم بهتره . پول سانتافه و سورنتو فول قدیم یا اکسوس nx از ملت میگیرن و جالبه اخر مقاله هم با پروگی میگن اگه قیمتش بیشتر نشه کلاتونو بندازین هوا. گیر اوردن ملت را با این جملاتشون.
    با تچکر

    پاسخ
  3. ترمز دستی سنتی
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    “”ترمز پارک الکترونیکی موردپسند مشتریان ایرانی است “” . حالا کار به این ندارم که یعنی شاسی بلنده ولی هیچی مثله ترمزدستی سنتی باحال نیست

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (1861 دیدگاه) ,

    چه خوبه که به نظرات مشتریان احترام میزارن و طراحی داخل رو با توجه به انتقادات به همین سرعت تغییر دادن اونوقت در یک کشور در کهکشانی دور دست افرادی می گویند همینه که هست میخاید بخاید نمی خاید نخرید

    پاسخ
  5. شهرام
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    به خدا این ماشین 100 میلیون هم ارزش نداره.مثلا سانتافه الکی هستش

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (579 دیدگاه) ,

      اگر این ماشین به قول شما صد میلیون ارزش نداره پس دنا و ساندرو و…. چقدر ارزش دارند؟

      پاسخ
  6. emad1990
    سوابق: (704 دیدگاه) ,

    راه دور نمیریم
    2سال پیش با 275تومن لکسوس nx 10هزارتا کارکرد میخریدی الان تیگو 7
    فکر میکنم بعد از ونزوعلا بی ارزش ترین واحد پولی ماله ما باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.