رونمایی از چری آریزو 6 توسط مدیران خودرو

پس از تست و بررسی‌های چندماهه و کمپین‌های تبلیغاتی وسیع در فضای مجازی، سرانجام مدیران خودرو از دومین سدان شرکت چری در ایران با نام آریزو 6 رونمایی کرد.


این خودرو که همین چند ماه پیش در نمایشگاه پکن و با نام GX معرفی شده بود ابعادی بزرگ‌تر از آریزو 5 داشته و عرضه‌ی آن در کشور ایران نشان از اهمیت بازار کشورمان برای چینی‌ها دارد؛ اما آریزو 6 چه مشخصاتی دارد؟


از نظر طراحی این خودرو جدیدترین زبان طراحی محصولات چری را با خود به همراه داشته که در بخش جلو می‌توان جلوپنجره و چراغ‌های مشابه سایر محصولات این شرکت را تشخیص داد. چری می‌گوید در طراحی چراغ‌های جلو از چشم‌های عقاب الهام گرفته است. پروفایل جانبی خودرو نیز دارای دو خط متمایز است که یکی خط از گلگیر جلو شروع شده و به چراغ‌های عقب می‌رسد و دیگری هم در پایین درها کار شده و در کل این بخش کمی شبیه آریزو 5 به نظر می‌رسد.


اما جذاب‌ترین بخش خودرو از نظر طراحی را می‌توان بخش عقب دانست که باعث شده آریزو 6 محصولی مدرن و شبیه نمونه‌های روز دنیا به چشم آید.


با ورود به داخل کابین شاهد فضایی یک دست خواهید بود که سادگی دلپذیری در آن دیده می‌شود. طراحان چری خیلی دست به طراحی‌های عجیب‌وغریب نزده و یک طرح شسته و رفته را برای نمای داخلی تدارک دیده‌اند که مهم‌ترین بخش آن نیز صفحه لمسی 9 اینچی می‌باشد. البته برخی بخش‌ها نیز سریعاً ما را به یاد آریزو 5 و دیگر محصولات چری در ایران می‌اندازد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کلید بالابر شیشه‌ها و قفل مرکزی اشاره کرد.


از آنجایی که آریزو 6 اساساً بر اساس برادر کوچک‌تر یعنی آریزو 5 شکل گرفته بنابراین از نظر قوای محرکه نیز تشابهاتی بین دو خودرو دیده می‌شود. قلب تپنده‌ی آریزو 6 همانند آریزو 5 و تیگو 7 پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو است که قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 200 نیوتون متری تولید می‌کند؛ اما وجه تمایز این خودرو نسبت به دو محصول دیگر چری گیربکس CVT آن است که در حالت دستی تا 9 دنده را در اختیار راننده می‌گذارد. این در حالی است که آریزو 5 گیربکس CVT با 7 دنده مجازی داشته و تیگو 7 هم از گیربکس دوکلاچه ی 6 دنده استفاده می‌کند.


آریزو 6 هم همانند دیگر محصولات چری در ایران با دو تیپ لاکچری و اکسلنت عرضه خواهد شد که تفاوت‌های این دو نسخه به برخی تجهیزات مربوط می‌شود. از جمله امکانات این سدان جدید می‌توان به کیسه‌های هوای راننده و سرنشین، سیستم مدیریت پایداری و کنترل کشش، کروز کنترل، پایش باد لاستیک‌ها، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار و… اشاره کرد.


مدیران خودرو قیمت چری آریزو 6 را که حدود 16 هزار دلار می‌باشد، 289 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرده است که آن را به گران‌ترین سدان چینی بازار کشور تبدیل می‌کند. به این ترتیب چری آریزو 6 در کشور ما رقیب خودروهایی همچون تویوتا کرولا، هیوندای الانترا و کیا سراتو خواهد بود!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1771 دیدگاه) ,

    شاید زیبا ترین سدان چینی در ایران باشه ولی کسی نمیاد آریزو رو به کرولا ، الانترا و سراتو ترجیح بده
    البته نظر شخصیم اینه شایدم اشتباه میکنم !!!!

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (2090 دیدگاه) ,

      ایمان جان .
      نظر شخصی شما را به شدت میپسندم و اضافه میکنم .
      سیتروئنc3 , پژو ۲۰۰۸ ،مزدا ۳ ، کارکرده و پُکیده های ژاپنی و کره ای قدیمی شَرَف داره به اینی که بخواهی پولی هرچند اگر دزدی و حروم هم باشه برای این چینی بدی .
      من برنامه رونمایی این خودرو را به صورت زنده از اینستاگرام دنبال کردم و تمام اصحاب رسانه بعد از اعلام قیمت ، چیزی نبود که نگن و مسخره نکن این دزدی در روز روشن ، در بازار خودرویی کشور را .

      میدونیم شرایط خرابه و تمام قیمتها بی معنی رفته بالا ، اما برای خودرویی که چینی و بالاترین کلاسش بیش از ۱۷ هزار دلار نیست ، چطور چنین قیمت وحشتناک توهین کننده ای به مشتریها دادند .

      نمیخوام به خریداران توهین کنم ، ولی هر کی بِخَره ، خیلی …………آره.

      پاسخ
    2. M
      سوابق: (2205 دیدگاه) ,

      289 ملیون تومان = 28900 دلار
      اما آیا
      چری آریزو 6 = مزدا6 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  2. هادی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    یادمه پارسال تو سایت باما با می شد با پول همین ماشین چینی پورشه باکستر با قیمت 290 میلیون خرید حالا باید پول پورشه با کیفیت و بسیار زیبا رو بدیم یه چینی….
    امید وارم سال دیگه با همین قیمت پژو پرشیا رو نخریم

    پاسخ
  3. saeed
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    طراحی جالبی داره.موتورش چندان قوی نیست.اما با هر روشی که فکر میکنم نمیشه ترجیحش داد به سراتو کرولا النترا .حتی فکر کنم مزدا3 نیو و حتی سراتو سایپا هم کاملا از هر لحاظ برتری دارن به این.

    پاسخ
  4. بهنام
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    با گران‌فروش ترین شرکت خودرویی کشور آشنا شوید. مدیران خودرو

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    با این فیس لیف اسم جدیدش میشع
    آریزو قوزی شوش با این قیمت کذایی

    پاسخ
  6. Abbas.Lambo
    سوابق: (536 دیدگاه) ,

    هستن کسایی که ۳۰۰ میلیون پول به این آشغال چینی بدن و فک کنن پشت فرمون بنز نشستن

    پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    همونجوری که tigo7 با قیمت 340 میلیون فروش میره اینم فروش میره…

    پاسخ
    1. saeed
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      تیگو 7 کراس اووره و تب خرید کراس اوور زیاده اما اینکه نزدیک 300 میلیون بدی برای یه سدان…..اونم با وجود مزدا 3 و سراتو سایپا و ….تنها نکته نسبتا مثبت چینیا شرایط اقساطیشونه که اونم البته دولا پهنا میکشن روش.

      پاسخ
    2. شاهین
      سوابق: (3704 دیدگاه) ,

      مگه تیگو ۷ رو با این قیمت میخرن؟
      خیر همه نگاه میکنن و رد میشن.
      با ۳۵۰ تومن انتخاب های خیلی بهتری هست.
      تازه بحث لوازم یدکی هم هست که واسه خودش یه داستانه مفصله

      پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (1675 دیدگاه) ,

    آخه کی 300 تومن برای این بزک کرده میده!
    البته اگر گیربکس بجای cvt بشکل دوآل کلاج 7دنده بود و موتور بجای 1.5 توربو 147 اسب میشد 1.8 توربو 200 اسب، اونوقت من شاید به قیمت 200تومن نه بیشتر، فکر میکردم.

    پاسخ
  9. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    چری آریزو 6 خودرویی بسیار زیبایی است و نقطه ثقل طراحی آن در بخش جلویی آن متمرکز شده است،جایی که زبان طراحی جدید چری را به عینه در پیشانی آن پیاده شده است و فرمی منحصر به فرد را برای این سدان چینی خلق نموده است.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.