معرفی خودروهای کانسپت بایتون در CES 2019

با حرکت سریع صنعت خودرو به سمت تکنولوژی‌های خودران و تمام الکتریکی، جای تعجبی وجود ندارد که کانسپت های زیادی در رویداد امسال CES معرفی شوند. در این رویداد شاهد نمایش جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرویی هستیم.


دو کانسپت جدید بایتون که M-Byte و K-Byte نام دارد نمونه‌های بارز این روند بوده زیرا نه تنها از طراحی مربوط به آینده بهره برده‌اند بلکه از نظر قوای محرکه و سیستم‌های کمک‌راننده نیز در سطح بالایی قرار دارند.


در تصویری که از کابین کانسپت M-Byte گرفته شده شما می‌توانید یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ را ببینید که در طول داشبورد ادامه یافته است. در واقع این صفحه‌نمایش یک مانیتور 49 اینچی است که بین دو ستون خودرو قرار دارد.


بنا به گفته‌ی بایتون، این صفحه‌نمایش در نسخه‌ی تولیدی هم وجود خواهد داشت اما خبری از صفحه‌نمایش فرمان نخواهد بود و جای خود را به ایربگ خواهد داد. این سیستم همچنین دارای نسخه‌ی سفارشی شده‌ی آمازون الکسا است و می‌تواند ضربان قلب و فشارخون سرنشینان را اندازه‌گیری نماید.


با اینکه هر دو کانسپت بایتون دارای دستگیره‌های درب نامرئی و دوربین‌های دید کناری هستند اما می‌دانیم که نسخه‌ی تولیدی M-Byte طراحی مرسوم‌تری خواهد داشت.


اگرچه K-Byte برای پیش‌نمایش یک سدان الکتریکی سال 2021 معرفی شده اما کراس اوور M-Byte به زودی وارد بازار خواهد شد و گفته شده نسخه‌ی تولیدی آن امسال رخ‌نمایی خواهد کرد و فروشش نیز از سال 2020 آغاز خواهد شد.


مدل پایه و تولیدی M-Byte خودرویی دیفرانسیل عقب خواهد بود و تنها پیشرانه الکتریکی آن قدرت 272 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری خواهد داشت. این خودرو با استفاده از مجموعه باتری 71 کیلووات ساعتی برد 400 کیلومتری خواهد داشت. نسخه‌ی چهار چرخ محرک این خودرو دارای دو پیشرانه بوده و خروجی ترکیبی آن به 475 اسب بخار و گشتاورش نیز به 710 نیوتون متری می‌رسد. این نسخه برد 520 کیلومتری دارد.


خریداران در مدل M-Byte شاهد سیستم خودران سطح 3 خواهند بود اما در ادامه و با به‌روزرسانی‌های صورت گرفته این سیستم به سطح 4 ارتقا خواهد یافت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1216 دیدگاه) ,

    یا خدا این دیگه چیه ؟؟؟؟ همه جا صفحه نمایش گذاشتن اونم با چه ابعادی و چه کیفیتی

    پاسخ
  2. پویان
    سوابق: (243 دیدگاه) ,

    اگه بتونه تولید انبوه رو سریع شروع کنه و سریع وارد بازار اروپا و امریکا ی شمالی بشه موفقیتش قطعیه

    پاسخ
  3. پویا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    دیگه تا این اندازه خداییش خوب نیست!!!
    ب نظرم خیلی افراطیه

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (1043 دیدگاه) ,

    ایده های نابی داره ولی کار داره تا کاربردی بشه / مثل گوشی های موبایل که از Call محوری دور شدن اتومبیل هم داره از راننده و راننده محوری فاصله میگیره / حداقل برای سوپر اسپرت و هایپر کارها اصلا خوب نیست ..

    پاسخ
  5. ali a
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    سرتا سر داشبورد رو نمایشگر گرفته… باعث بهم خوردن تمرکز رانندگی میشه…جذابیتی هم نداره…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.