خودروهای چینی

معرفی خودروهای کانسپت بایتون در CES 2019

با حرکت سریع صنعت خودرو به سمت تکنولوژی‌های خودران و تمام الکتریکی، جای تعجبی وجود ندارد که کانسپت های زیادی در رویداد امسال CES معرفی شوند. در این رویداد شاهد نمایش جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرویی هستیم.


دو کانسپت جدید بایتون که M-Byte و K-Byte نام دارد نمونه‌های بارز این روند بوده زیرا نه تنها از طراحی مربوط به آینده بهره برده‌اند بلکه از نظر قوای محرکه و سیستم‌های کمک‌راننده نیز در سطح بالایی قرار دارند.


در تصویری که از کابین کانسپت M-Byte گرفته شده شما می‌توانید یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ را ببینید که در طول داشبورد ادامه یافته است. در واقع این صفحه‌نمایش یک مانیتور ۴۹ اینچی است که بین دو ستون خودرو قرار دارد.


بنا به گفته‌ی بایتون، این صفحه‌نمایش در نسخه‌ی تولیدی هم وجود خواهد داشت اما خبری از صفحه‌نمایش فرمان نخواهد بود و جای خود را به ایربگ خواهد داد. این سیستم همچنین دارای نسخه‌ی سفارشی شده‌ی آمازون الکسا است و می‌تواند ضربان قلب و فشارخون سرنشینان را اندازه‌گیری نماید.


با اینکه هر دو کانسپت بایتون دارای دستگیره‌های درب نامرئی و دوربین‌های دید کناری هستند اما می‌دانیم که نسخه‌ی تولیدی M-Byte طراحی مرسوم‌تری خواهد داشت.


اگرچه K-Byte برای پیش‌نمایش یک سدان الکتریکی سال ۲۰۲۱ معرفی شده اما کراس اوور M-Byte به زودی وارد بازار خواهد شد و گفته شده نسخه‌ی تولیدی آن امسال رخ‌نمایی خواهد کرد و فروشش نیز از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.


مدل پایه و تولیدی M-Byte خودرویی دیفرانسیل عقب خواهد بود و تنها پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۷۲ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری خواهد داشت. این خودرو با استفاده از مجموعه باتری ۷۱ کیلووات ساعتی برد ۴۰۰ کیلومتری خواهد داشت. نسخه‌ی چهار چرخ محرک این خودرو دارای دو پیشرانه بوده و خروجی ترکیبی آن به ۴۷۵ اسب بخار و گشتاورش نیز به ۷۱۰ نیوتون متری می‌رسد. این نسخه برد ۵۲۰ کیلومتری دارد.

خریداران در مدل M-Byte شاهد سیستم خودران سطح ۳ خواهند بود اما در ادامه و با به‌روزرسانی‌های صورت گرفته این سیستم به سطح ۴ ارتقا خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    یا خدا این دیگه چیه ؟؟؟؟ همه جا صفحه نمایش گذاشتن اونم با چه ابعادی و چه کیفیتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پویان

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (750 ديدگاه)

    اگه بتونه تولید انبوه رو سریع شروع کنه و سریع وارد بازار اروپا و امریکا ی شمالی بشه موفقیتش قطعیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پویا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    دیگه تا این اندازه خداییش خوب نیست!!!
    ب نظرم خیلی افراطیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ایده های نابی داره ولی کار داره تا کاربردی بشه / مثل گوشی های موبایل که از Call محوری دور شدن اتومبیل هم داره از راننده و راننده محوری فاصله میگیره / حداقل برای سوپر اسپرت و هایپر کارها اصلا خوب نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    سرتا سر داشبورد رو نمایشگر گرفته… باعث بهم خوردن تمرکز رانندگی میشه…جذابیتی هم نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا