خودروسازان چینی حضور گستردهای در نمایشگاه فرانکفورت 2019 ندارند اما یکی از آنها با نام Wey محصولات مفهومی خود با نام های S و X را در این آوردگاه مهم خودرویی رونمایی کرده است.
- کراس اوور Wey S
Wey S یک کراس اوور الکتریکی و مفهومی است که پیشنمایشی از نسل آتی VV5 میباشد. این خودرو از طراحی برجستهی شرکت با نام Pioneer Tension سود برده و به منظور جذب افراد جوان از روش دینامیک و شیکی در طراحی سود برده است.
این کمپانی اطلاعات زیادی از کراس اوور خود منتشر نکرده اما میتوانیم در بدنهی آن جلوپنجرهای بسته، چراغهای LED و دوربینهای جانبی استاندارد را مشاهده کنیم. همچنین دستگیرههای درب متمایز، رینگهای آئرودینامیک و چراغترمز عقب خاص جزو ویژگیهای برجستهی Wey S هستند.
با ورود به داخل کابین شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحهنمایش ایستاده خواهید بود. طراحان چینی همچنین سقف پانورامیک، صندلیهای شیک و کنسول مرکزی شناور را در نظر گرفتهاند.
هنوز مشخصات فنی این کراس اوور منتشر نشده اما میدانیم که قدرت ترکیبی آن برابر با 349 اسب بخار بوده و از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است. این قدرت باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیه ای شده است. برد Wey S هم حدود 400 کیلومتر میباشد.
کانسپت موردبحث کاملاً پیشرفته است زیرا از سیستم خودران سطح 4، تشخیص چهره هوشمند و تشخیص حرکات برخوردار است.
- کراس اوور خودران Wey X
این خودرو کمی رادیکالتر است زیرا دارای سیستم خودران سطح 5 میباشد و از صفحات نمایش یکپارچه با جلوپنجره و درب پشتی سود میبرد. این صفحات نمایش برای ارتباط با عابران پیاده و آگاه ساختن آنها از عبور ایمن از جلوی خودرو بکار میروند. از دیگر ویژگیهای برجستهی طراحی Wey X میتوان به چراغهای هوشمند، سقف پانورامیک و دربهای عقب suicide اشاره کرد.
کابین این خودروی مفهومی آرایش 2+2 را به خود گرفته و دارای یک کنسول مرکزی کشیده با صفحهنمایش یکپارچه است. کانسپت موردبحث همچنین از فرمان مینیمالیستی، صندلیهای شناور و… سود میبرد.
از نظر پرفورمنس هم باید به شتاب 4.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعتی اشاره کنیم. این خودرو برد حدودی 510 کیلومتری دارد.
کپی از زبان طراحی جدید پژو
نباید شرکتهای تولید کننده ماشین بی کیفیت چینی رو به نمایشگاههای معتبر و مهم جهان مثل فرانکفورت و ژنو و لس انجلس و دیترویت و نیویورک و پاریس اجازه شرکت بدهند چون اصالت ندارند و از کیفیت و اعتبار نمایشگاه کم میشه
نمای عقب و طراحی داخل کابینش رو خوب درآورده.
خیالم راحت شد وقتی دیدم طراحی گرافیک چراغهای جلو و عقبش از محصولات جدید پژو کپی شده. واقعا یه لحظه تصور کردم یه شرکت چینی کپی کاری نکرده! خیلی دلهره آور بود. الحمدلله این دفعه هم به خیر گذشت!
بماند که المانهایی از چند ماشین آلمانی و چندین ماشین آمریکایی رو
هم به بهترین شکل ممکن بکار برده ولی عالی بودن نتیجه کار رو انکار نمیکنم
اگه توانایی تولید این ماشینها رو داشته باشن رقبا باید بترسن
چینی ها خیلی سریع دارن پیشرفت میکنن . چند ساله دیگه به یه قطب اتوموبیل سازی تبدیل میشن . افرین به چین