عرضهٔ کراس‌اوور جدید لندویند Xiaoyao به بازار چین

شرکت چینی لندویند که پیش از این با کراس‌اوور جنجالی X7 (کپی رنجروور اووک) نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود، به‌تازگی کراس‌اوور جدیدی بنام Xiaoyao را به بازار چین عرصه کرده است. Xiaoyao کراس‌اوور کامپکتی است که با الهام از مرسدس بنز GLA طراحی شده است تا جایی که رسانه‌های چین از آن به‌عنوان یک GLA چینی یاد کرده‌اند.

Xiaoyao طولی معادل 4.44 متر، عرضی برابر با 1.83 متر و ارتفاعی معادل 1.55 متر دارد و فاصلهٔ محوری آن نیز برابر است با 2.70 متر. این در حالی است که برای مقایسهٔ طول، عرض و ارتفاع مرسدس بنز GLA به ترتیب معادل 4.44 متر، 1.80 متر و 1.53 متر بوده و فاصلهٔ محوری آن نیز 2.70 متر است؛ بنابراین Xiaoyao از لحاظ ابعاد هم بسیار به GLA نزدیک است.

بااین‌حال هرچند اندازه و فرم کلی Xiaoyao به مرسدس بنز GLA شباهت دارد ولی این کراس‌اوور جدید چینی برخلاف لندویند X7 یک کپی کامل نیست چراکه نمای جلو و عقب آن اساساً با GLA متفاوت بوده و همچنین GLA فاقد پنجرهٔ جانبی سوم است. نمای داخلی Xiaoyao نیز با غربیلک فرمان D شکل، کنسول مرکزی عریض و یک نمایشگر لمسی هشت اینچی، برای این کلاس خوب به نظر می‌رسد.

صفحه آمپر Xiaoyao از نوع آنالوگ است و نمایشگر کوچکی در میانهٔ آن تعبیه شده است. طراحی داخلی خودرو نیز زیبا به نظر می‌رسد و استفاده از چرم قرمزرنگ به همراه‌ تریم قرمز و صندلی‌های جلوی بلند، نمایی اسپرت به کابین بخشیده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز با کارپلی اپل و همین‌طور سیستم چینی کارلایف بایدو سازگاری دارد.

لندویند Xiaoyao با دو پیشرانهٔ مختلف 1.5 لیتری توربوی 150 اسب بخاری و 1.5 لیتری توربوی 163 اسب بخاری عرضه می‌گردد که البته این‌ها دو نسخهٔ مختلف از یک موتور نیستند و بسیار باهم تفاوت دارند زیرا موتور اول ساخت میتسوبیشی است درحالی‌که موتور دوم توسط شرکت Jiangling Moto، بزرگ‌ترین سهامدار لندویند ساخته شده است.

نیروی موتور 150 اسب بخاری توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما در پیشرانهٔ 163 اسب بخاری این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد CVT قرار دارد. نیروی هردو موتور صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. قیمت لندویند Xiaoyao از 80 هزار یوآن (12,700 دلار) آغاز شده و نهایتاً به 132 هزار یوآن (20,950 دلار) می‌رسد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. Ali
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    چرا اکثر خودرو سازای چین از میتسوبیشی موتور میگیرن؟؟؟؟
    از حق نگذریم از آشغالای چینی موجود در کشور زیباتره

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1767 دیدگاه) ,

      میتسوبیشی در دهه 90 در اوج خودش بود اما به علت یکسری تصمیمات غلط اون جایگاه رو از دست داد و برای جبران ضررش مجبور به کسب درامد از طریق فروختن تکنولوژی شد!
      به عنوان مثال موتور 2400 میتسوبیشی که روی خیلی از وانت های چینی هست ، تکنولوژی دهه 90 میتسوبیشی هست و نه موتور های جدیدش!
      اما نکته جالب تر قابلیت های موتور های میتسوبیشی هست که معمولا با کمترین تغییرات سازگار با توربو میشوند و یا بدون توربو و با ارتقا سیستم جرقه زنی و کامپیوتر توان موتور ارتقا می یابد!
      همچنین چینی ها با تحقیق و توسعه روی این موتور ها هم موتور سازی را یاد گرفتند و هم توانستند این موتور ها رو به فناوری های روز مثل vvt و … مجهز کنند .
      به همین دلیل هست که همون موتور 2400 میتسوبیشی را میبینیم 120 تا 140 اسب به صورت تنفس طبیعی ، تولید میکند!

      پاسخ
  2. Cadillac
    سوابق: (1310 دیدگاه) ,

    نمابه جلوش که قشنگ بود
    کابینشم ساده ولی زیبا.
    در کل خاک تو سر صنعت خودرو سازیه ما

    پاسخ
  3. Just bentley continental
    سوابق: (313 دیدگاه) ,

    دوباره یه چینی اومد همه میگن شبیه اینه شبیه اونه
    بسته دیگه اخه.

    پاسخ
  4. شهرام
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چرا چینی ها بند کردن به موتورهای ۱۵۰۰
    از عوارض و مالیات معاف هستند
    کس می‌تواند توضیح بده

    پاسخ
  5. سجاد راستگو
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    خاک به سر تولیدات داخلی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.