خودروهای چینی

معرفی کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی Wey P8 در نمایشگاه گوانگژو

در نمایشگاه خودروی گوانگژو از جدیدترین خودروی پلاگین‌هیبریدی ساخت چین با نام Wey P8 پرده‌برداری شده است. این خودرو یک کراس‌اوور است که به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی مجهز است. یکی از این موتورهای الکتریکی در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب شده درحالی‌که خروجی کل سیستم برابر با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است.

انتقال قدرت قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی P8 توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد و خودرو را ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. شرکت Way ادعا کرده است که بُرد کلی P8 برابر با ۶۶۰ کیلومتر است و می‌توان باطری‌های آن‌را از طریق شارژر خانگی ۲۲۰ ولت ظرف مدت چهار ساعت به‌طور کامل شارژ نمود.

این کراس‌اوور هیبریدی چینی در بخش ایمنی به‌صورت استاندارد به مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی مدرن مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم کمک به تغییر خط، سیستم پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد جلو، دوربین دید ۳۶۰ درجه و آینهٔ دید عقب ویدئویی اشاره کرد. بااین‌حال Way هیچ برنامه‌ای جهت فروش P8 در خارج از چین ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ایووووووول,دست مریزاد به چینی ها
    واقعا طراحی خوبی داره و طراحیش از اون ماشینایی نیست که تا ببینیش بفهمی چینیه.البته کپی کاری هم شده اما بیشتر میشه گفت الهام گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از قیمت این ماشین خبر دارید؟ توی چین چند هزار یوانه؟ فروشش شروع نشده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اسماعیل

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت در چین ۱۵۰۰۰۰ یوان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا