خودروهای چینی

کادیلاک XT6 هدف کپی‌کاری تمیزِ چینی‌ها!

صنعت خودروی چین به خاطر کپی کاری محصولات شناخته شده غربی شناخته شده است. لیست بلندبالایی از خودروهای کپی شده چینی وجود دارد اما شاید مشهورترین آن‌ها رنجروور اووک باشد. لندروور از کمپانی جیانگ لینگ موتور به خاطر تولید لندویند X7 که کپی اووک بود شکایت کرد.

اما علیرغم این اقدامات قانونی، خودروهای کپی هنوز هم در چین دیده می‌شوند. اخیراً خبر کپی چینی تویوتا لندکروزر تقدیم شما شد و حالا نوبت به کپی از کادیلاک XT6 رسیده است.

این خودرو Haue Yu نام داشته و توسط یکی از مشهورترین کمپانی‌های چینی یعنی جیلی تولید شده است. در نگاه اول شاید با دیدن خودرو فکر کنید که به کادیلاک XT6 نگاه می‌کنید. اساس طراحی خودرو به شدت مشابه شاسی‌بلند میان سایز کادیلاک بوده اما برخی تغییرات نیز وجود دارد. جلوپنجره این خودرو کوچک‌تر بوده و دیلایت ها نیز در جایگاه متفاوتی قرار گرفته‌اند. چراغ‌های عقب نیز طراحی متفاوتی به خود گرفته اما با این وجود نمی‌توان کپی کاری Haue Yu از XT6 را رد کرد.

البته در داخل کابین به نظر می‌رسد وضعیت متفاوتی وجود داشته و کپی XT6 کمی پیشرفته‌تر از کادیلاک واقعی است زیرا شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش بزرگ چسبیده به داشبورد هستیم.

دو پیشرانه برای جیلی Haue Yu در دسترس است که یکی از نوع ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۷۷ اسبی و دیگری هم از نوع ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی ۱۸۴ اسب بخاری می‌باشد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

در مقام مقایسه باید گفت کادیلاک XT6 از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۱۰ اسبی و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. جالب اینکه XT6 واقعی هم در چین عرضه می‌شود و بنابراین خود کادیلاک از چنین وضعیتی خشنود نخواهد بود.

منبع
carbuzz
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. Amir

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (725 ديدگاه)

    این لعنتی ها چی پیش خودشون فکر کردن آخه!هی میخوام یه حرفی نزنم که نژادپرستانه برداشت نشه ولی نمی تونم نفرتمو از این بلایی که سر دنیا آوردن(کرونا) و این کپی کاری های مسخره ابراز نکنم.خوشبختانه دست چین و حزب حاکمش برای دنیا رو شده و خبرهای خوبی داره میاد حاکی از این که شرکت های بزرگ میخوان کارخونه هاشون رو در چین تعطیل کنن.امیدوارم به زودی این مصیبت عامدانه از سر دنیا کم بشه و عاملانش محاکمه بشن.

    1. جواد خطر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (208 ديدگاه)

      ماشین چینی نخرین برین بجاش داخلیا رو بخرین سنگینتره

      1. Zonda R

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1805 ديدگاه)

        اول اینکه صنعت نوپا باید کپی برداری کنه البته این بیشتر شبیه الگو برداریه
        چه ایرادی داره الگوبرداری از پیشروها از فرمول های موفقیت قطعی کپی کاری قطعا عمل غلطی هست چون میلیون ها دلار هزینه ی توسعه ی یک محصول میشه ولی الگو برداری نه
        من خوشحال میشم تو ایران هم الگو نه برن یه کپی کامل از یه کراس اور امریکایی لوکس رو بسازن بدن بیرون
        من از کار چینی ها حمایت نمیکنم ولی حداقل عرضه ی کپی رو دارن درهاشونو برای همه ی جهان باز کردن و ازشون یادگرفتن ساختن ۱۰ هزار قطعه منفصله کار راحتیه؟ بابا این احمقا نمیتونن یه چینی رو مونتاژ کنن تو گروه یه خودروی چینی میگفت هر دونه ای ک تولید میشه به طور میانگین ۸ ایراد مونتاژی داره

        1. جواد خطر

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (208 ديدگاه)

          والا داداش هرکسی یه نظری داره و تو هم نظرت اینه ولی درکُل مردم دید خوبی رو ماشین چینی ندارن

        2. امیر

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (12 ديدگاه)

          اصلا کپی کاری نیست
          اسم چینیا بد در رفته بابا همه رو اینا زوم کردن
          خیلی برند های دنیا ماشیناشون شبیه هم شده یا حتی کپی کاری میکنن ولی کسی چیزی نمیگه
          اصلا کپی کرده به من چه به شما چه هر برندی محصول بهتر با قیمت بهتر داد من اونو میگیرم
          نمی‌فهمم این تعصبات رو این چیزا یعنی چی
          بریم فکر خودمون باشیم پراید نود میلیونی و ثبت نام ماشین برا ۱۴۰۰ ما کجا و اونا کجاسال۲۰۱۲ جیلی امگرند اومد ایران هنوز بهترین محصول ایرانی که دنا باشه در حد اون نیست تو این ۸۰ سال که اندازه ۸۰ سال خودروسازی ما پیشرفت کردن…

      2. حسن

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (141 ديدگاه)

        شما احیانا دلال نیستی.چون خرید ماشین چینی هم دیگه تو ایران با این قیمتها ممکن نیست ولی من هیچ جای دفاع و تشویقی برای خودروسازان ایرانی نمی بینم. به قول یک دوست ((بگو بین بد و بدتر چه حق انتخابی هست؟))

        1. Zonda R

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1805 ديدگاه)

          حسن عزیز
          ایرانیا همه ذاتا دلال هستن چون تو این اشفته بازار یهو به خودت میای میبینی دستت به جایی بند نیست
          من عاشق خودروام چینی ها با کف قیمت ۲۰۰ تومن تا ۸۰۰ تومن دارن وارد محدوده ی بالایی میشن و از دسترس اقشار مختلف خارج
          روزگاری چری ویانا بود اما الان پیشرفت کردن تو همه ی زمینه ها

    2. مهدی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (324 ديدگاه)

      چراغ پشت این شاسی بلند ایران خودرو همین چراغ پشت جیلی ه
      یعنی با کفش اسکیت برای رو اسنو برد #اسکی

    3. ارش

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      نژاد پرستی چیه ؟! به گند کشاندن دنیا رو دیگه فاجعه از این بیشتر ؟!!

      1. Zonda R

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1805 ديدگاه)

        ارش عزیز
        اینها اونور دنیا بودن
        قطعا میشد با مدیریت و عدم ورود چینی ها و افراد ناقل جلوگیری کرد از فوت عزیزانی ک در بین ما نیستند
        لعنت به کسانی ک این مریضی رو بوجود اوردن و لعنت به کسانی ک نادیدش گرفتن

    4. رامتین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1854 ديدگاه)

      بنظرم همین چین میتونه به ما کمک کنه که گریبان پراید ۱۰۰ میلیونی نشیم. اوضاع مردم کشورمون بشدت وخیمه…

  2. Farzad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خوب دیگه اینم زبان طراحی شرم آور چینی هاست …
    باز خوبه اونا کپی کارهای خوبی هستن ، فرغون سازی های داخلی حتی مونتاژ کارهای خوبی هم نیستن .

    1. Farzad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      این هم گوشه ی خیلی خیلی کوچکی از هنرنمایی چینی ها در عرصه ی کپی !!!
      هایما SG00 کپی از هیوندای سانتافه
      چانگان CS95 کپی از لندروور دیسکاوری
      چانا X70A کپی از لندروور دیسکاوری
      جک V7 کپی از تویوتا هایلوکس
      چانا CX70 کپی از فورد اکسپلورر
      جینبی دیازی کپی از آکورا MDX
      کاوِی K1 کپی از فورد F150
      لندویند X7 کپی از رنجروور اووک
      لندویند Xiaoyao کپی از مرسدس بنز GLA
      لیفان ۳۳۰ کپی از مینی کوپر
      ترام Meet 3 کپی از مرسدس بنز GLC
      یِما F12 کپی از کیا اسپرتیج
      زوتی SR9 کپی از پورشه ماکان

      1. ferrari_lvr

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (464 ديدگاه)

        cs 85 هم خییلی شبیه x6 هست بنظرم…
        هم فرم بدتش و هم طراخیش از پشت

  3. Sajjad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1645 ديدگاه)

    بازم من موندم چرا به عقیده بعضیا چین تا چند سال دیگه چطوری از همه خودروسازا قراره بهتر بشه
    هرچی ما دیدیم یه اسکی و کپی فاجعه و ترکیبی از همه برندای دنیا بود با یه موتور ۱.۶ لیتری توربو
    استفاده از چرم و چوب و ظرافت توی ساخت کابین و ظاهر کپی شده با جزئیات بالا نشونه پیشرفت در صنعت خودروسازی نیست.
    مسائل فنی ماشین خیلی مهم تر از ظاهر ماشینه
    راهی که یه برندی مثل پورشه با اون مهندسی خارق العاده رفته رو چینیا هیچوقت نمیتونن طی کنن
    هروقت به یک سوم مهندسی های پورشه یا فراری توی ساخت ماشین رسیدن اونوقت بگید که دارن پیشرفت میکنن.

    1. Saeed

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (646 ديدگاه)

      منظورشون این نیست که در آینده خودرویی بی نقص و بدون کپی کاری ساخته بشه
      هرگز!تو خوابشون هم نخواهند دید!
      اما همین شرکت ها دارن مثل زامبی تموم سهام های شرکت های خودروسازی کشور های مختلف رو دارن میخرن
      مثل حکایت زیرمجموعه شدن ولوو توسط جیلی
      واقعا حیف ولوو(خدای امنیت ماشین ها)

  4. JDM

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چین خیره سرت اقتصاد دوم جهانی برا خودت شان و منزلت نداری که از بقیه کپی کاری میکنی!!یخورده به خودتون متکی باشید ازین کپی کاری بکشید بیرون.هر چی که دورش میرید،گند میزنید توش

  5. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من متوجه نشدم چه کپی ای شده؟ صرفا اسباب خنده ی خلایق شده به نظرم
    کادیلاکه به وضوح،با وقار و به قاعده ست و جیلیه به وضوح چینیه!!

  6. ارش

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    هنوز خیلی کار داری به کادیلاک برسی عمو !!! زوده برات این ….ا.برید ویروستون رو پخش کنید شما رو چه به ماشین سازی.

  7. نامجو

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2734 ديدگاه)

    بی شرمانه و مضحکه و از اون مضحکتر کسایی هستن که این ماشین رو میخرن

  8. جت100

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چه ایرادی داره قشر متوسط یا ضعیف مگه دل ندارن وقتی نمی تونیم ۷۰۰۰۰۰ دلار پول بدیم فیکشو میخرم عین یه کتونی اورجنیال ۷۰۰ دلار پولشه میریم منیریه فیکشو میخریم ۱۵۰هزارتومن هم اونیکه اورجیناش خریده شاد هم ما

    1. بیژن

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ایرادش اینجاست که شما با حمایت از محصولات تقلبی باعث رونق کار افراد کلاشی میشی که با سود حاصل از این کارشون با خیال راحت از امکانات اوریجینال استفاده میکنن و به ریش همون قشر ضعیف یا متوسط مدنظر شما میخندن. ازطرفی با این کار شرکت های اصلی توان سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه رو از دست میدن( درخصوص اقلام با قیمت پایین تر و دزدی اطلاعاتی که توسط کپی کارا از شرکت های خلاق و نوآور میشه این موضوع خیلی مصداق داره) و درنتیجه آهنگ رشد علم و تکنولوژی در دنیا کند میشه.

  9. af.1024

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من که شخصا تنها شباهتی که بین این دوتا ماشین میبینم تعداد در ها و چرخ هاست. خیلی دوست دارم تعریف نویسنده از کپی رو بدونم. جلو پنجرش که مال خود جیلیه. سپرش به کیا شبیه تره تا به کادیلاک. عقبشم که یه دنیای متفاوته. از نمای جانبی هم نهایتا بشه به شباهت طراحی پنجره ها اشاره کرد.

    1. Mohsen. G

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (65 ديدگاه)

      من ام باهات موافقم… انگار نویسنده خواسته ببینه چقدر میتونیم از چینی ها متنفر باشیم اونم بدون دلیل…

  10. سید علیرضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    .
    می خوام بدونم شما اگه خودتون ماشینی طراحی کنید می تونید جوری طراحی کنید که شبیه هیچ کدوم از ماشین های دنیا نباشه ؟؟
    بعد از چینی ها ایراد بگیرید.

  11. Behrouz. anzali

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    همینم گیر ما نمیاد تو ایران چه برسه به کادیلاک معلوم نیست به کدوم سو داریم میریم؟؟ صد برابر چینی بهتر از اشغالهای ایرانی هستش. اگه کسی خلافشو بگه تجربه یه ماشین خوب چینی رو نداره شرمنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X