خودروهای چینی

کانسپت چینی رووی ویژن-آر

رووی برندی چینی است که محصولات اولیه‌اش بر پایه پلتفرم‌های روور انگلستان شکل گرفت و پای دو مدل از محصولاتش یعنی ۳۵۰ و ۵۵۰ تحت برند ام جی به کشور ما نیز باز شد. اخیراً در نمایشگاه خودروی گوانگژو، رووی از کانسپت جدیدی رونمایی کرده است که نسل جدید رووی ۹۵۰ بر اساس آن شکل خواهد گرفت و علاوه بر آن، زبان طراحی جدید رووی را نیز نمایان خواهد ساخت. نسل فعلی رووی ۹۵۰ که در سال ۲۰۱۲ از آن رونمایی شد، بر پایه بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۰ شکل گرفته است و از قوای پیشرانه جنرال‌موتورز بهره می‌برد.

Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
این کانسپت جدید که Vision-R نام دارد و توسط تیم طراحی سایک موتور تکوین یافته است، محصول دیگری از همکاری‌های گسترده سایک موتور چین و جنرال‌موتورز آمریکاست. چرا که این کانسپت بر پایه مدل ۲۰۱۷ بیوک لاکراس Buick LaCrosse شکل گرفته است و قوای پیشرانه آن نیز با لاکراس یکسان خواهد بود.

Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
در نمای جلوی این کانسپت خطوط کرومی کشیده بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند. این خطوط کرومی آرم رووی را در مرکز خود جای داده‌اند و از دو طرف به چراغ‌های LED یخی منتهی می‌شود. چراغ‌های جلوی کشیده و باریک به نمای جلوی Vision-R جلوه‌ای اسپرت و خشن می‌دهند.

Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
با باز شدن درهای این کانسپت که در جهت مخالف هم باز می‌شوند، نمایی جدید و خلاقانه را در بر برابر خود می‌بینیم. صندلی‌های چرمی سفید رنگ با طراحی فضایی به همراه غربیلک فرمان جت شکل و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، حس وارد شدن به یک سفینه را به بیننده القا می‌کند!
البته کف‌پوش‌های طرح چوب داخل کابین تا حدودی به ما حس دیدن کف‌پوش‌های چوبی مرسوم در محیط‌های ساختمانی را یادآوری کرد!

Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
در نمای عقب با یک سپر اسپرت مواجه می‌شویم که خروجی‌های اگزوز که به‌طور غیرعادی بزرگ هستند را در خود جای داده است. چراغ‌های عقب نیز بسیار بزرگ هستند و به وسیله نواری کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. سقف تمام شیشه‌ای این کانسپت نیز یکی دیگر از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.

Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
Roewe Vision-R Concept
رووی به‌طور رسمی مشخصات پیشرانه این کانسپت را اعلام نکرده است. اما سایت‌های چینی حدس زده‌اند که برای نسل جدید رووی ۹۵۰ از قوای پیشرانه‌ای مشابه بیوک لاکراس مونتاژی در چین استفاده شود که به نظر بسیار محتمل می‌رسد. در نتیجه احتمالاً این خودرو دو گزینه موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و شش سیلندر ۳.۶ لیتری جدید خواهد داشت که هر دو با یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته همراه خواهند شد.

Roewe 950
Roewe 950
کانسپت Vision-R نشان می‌دهد که چینی‌ها عطش فراوانی برای رسیدن به بالاترین سطوح خودروسازی جهان دارند. هر چند که طراحی این کانسپت بسیار اغراق‌آمیز است و به نظر می‌رسد که چهره نهایی رووی ۹۵۰ نسبت به این کانسپت کمی تعدیل‌شده‌تر باشد، اما ارائه چنین طرح‌هایی به‌خوبی جسارت و اعتمادبه‌نفس بالای چینی‌ها در طراحی و ساخت خودروهای لوکس و نه‌چندان ارزان‌قیمت را به نمایش می‌گذارد.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Salfa22xxx

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش عالیه
    افرین به چین
    و لعنت به هرچی دزده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ALL CARS

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از علیرضا رحیقی
    طراحی داخلی و عقب خودرو خوبه
    اینم لینک تصاویر جدید از بنزV12 SL65 AMG و Cayman GT4 Clubsport و تصاویر زیبایی از Alfa Romeo Giulia

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2017-sl65_amg/
    و
    http://www.netcarshow.com/porsche/2016-cayman_gt4_clubsport/
    و
    http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2016-giulia/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      ممنون ازت آل کارز پدال که شده ژاپن کده در اصل آسیا کده هرچی چینی و ژاپنی و کره ای هست و میذاره نگاه هم نمیکنه آلمانی بازها ایتالیای ها از همه بیشترن و علاقه مند تر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ALL CARS

        ۳۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        خواهش
        چون یکککمی این روزا اخبار خودروهای کره ای (روند همیشگیهء تغییر ظاهری وبعضا باطنی هرسالهء تمامی خودروهاشون) و ژاپنیها بیشتر بوده اینطور برداشت کردین که پدال از خودروهای ایتالیایی وآلمانی مقاله ای نمیزاره
        برای مثال تو چند روز گذشته مقالاتی با عنوان های مختلف که مربوط به خودروهای آلمانی وایتالیایی بوده رو نام میبرم: راند اول ودوم جنگ هایپرماشین‌ها ، اِوانترا در تپه‌های توسکانی ، فیات 124 اسپایدر و نوستالژی بازگشت به عهد قدیم ، نسخه دیفرانسیل عقب لامبورگینی اوراکان ، معرفی دو نسخه ویژه بیتل دیون ، اولین ملاقات با فراری F12tdf ، زیبای وحشی ، اولین زخم‌های فروش جهانی فولکس واگن ، چرا پاگانی هایبرید نمی‌شود؟ ، نسخه کاملاً سفارشی آئودی S5 کوپه ، آیا زوندا Revolucion واقعاً پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ است؟ ، اولین تصاویر رسمی از فیس لیفت مرسدس اس‌ال و… که تمومیه اینها توی همین چهار تا پنج روز گذشته توسط نویسندگان و مترجمین عزیز به پدال و پدالیها ارائه شده

        خوشحالم مورد پسند شما و دوستان پدالی قرار گرفتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. luis

        ۳۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        صنعت خودروسازی ژاپن وکره پیش روهه پدال چه گناهی داره؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا رحیقی

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      ارادت بنده رو بپذیرید دوست گرامی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. خسته شده

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    این اعتماد به نفس نیست این خوردن سر به سقفه ژاپنی ها و کره ها دارن خودشونو میکشن تا به پای لوکس سازها برسن و نمیتونن مطمئنا این توان رقابت نداره مثل این میمونه که به یه دونده صد متر بگی 5000 متر بدوئه تازه اون دونده صد مترشم در رده خودش داغون باشه خودتون حساب کنید چین سالها کار میبره تا بخواد بیاد بالا مطمئنا کسی که بخواد ده ها هزار یورو پول بده بابت ماشین اولین چیزی که به ذهنش میرسه و میخواد برند هست پس موفق نمیشه شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (100 ديدگاه)

      این طرز فکر عامله اصلی پیشرفت نکردنه ، افکاری که جسارت ندارن به قضاوت باقی میشینن و برای آروم کردنه خودشون پیشرفته دیگران رو بیهوده می بینن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۳۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        حرف شما زمانی درسته که یه مثالی از پیشرفت چین بزنی نه اینکه بگی دومین قدرت اقتصاد دنیاست یه مثال کوچیک از پیشرفت این کشور برام بزن مهم نیست کدوم صنعت مهم اینکه شما که مدعی هستی یه مثال برای کسی که داری بهش حمله میکنی بیاری اون موقع معلوم میشه کی عامیانه فکر میکنه گول این لایک و دیسلاک هم نخور ایرانی جماعت عاشقه حرفه قشنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرصا

          ۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (100 ديدگاه)

          یه روزی جنسه ژاپنی تو دورانه پدرامون حکم همین جنسه چینی رو داشت ، تا اینکه با تلاش خودشون رو به سطوحه بالا رسوندن ، کره ای ها هم وقتی ما بچه بودیم از این چینی ها هم بدتر بودن ، ولی الان …
          چینی ها هم به زودی جا پای کره ای ها میزارن ، خیلی هم دور نیست .
          نشونه پیشرفت همین بس که تو صنعت خودرو از گرته برداری شروع کردن و حالا میخوان صاحب سبک بشن و بنده حرفه بقیه نمیشن . مثال دیگه پیش پا افتاده ای که تو بیشتر خونه ها یه دیوایس هواوی هست . اوایل که اومده بود همه می گفتن خوب نیست و کیفیته مطلوبی نداره ( که حقیقت بود ) اما الان به سطحه مطلوبی از کیفیت رسیده و بدگویی ازش از روی تعصبه . اگر همین دو مورد پی حرف و ادعا بودن به هیچ جا نمی رسیدن ( نمونش خودروسازای وطنی ) . شما پیشرفت چین رو انکار می کنین ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آرمااااان

          ۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          پیشرفت بیشتر از این؟؟؟تو دو دهه به اینجا رسیدن یعنی پیشرفت دوست عزیز
          ایران چندساله تو کار تولید خودرو؟مطمئنا دو سه برابر چین ولی کو پیشرفت؟
          جیلی اصلا قدمتی نداره ولی الان تو اروپا و خاور میانه نمایندگی فروش داره و الانم که قراره خودروهای تاکسیه لندن رو تولید کنه براشون این یعنی پیشرفت،ایران خودرو کجا میفروشه؟روسیه عراق افغانستان سه تا کشور که صنعت خودرویی ندارن که اگه داشتن ایران پاش به اونحام باز نمیشد
          هاوال شنیدی؟
          یه خودرو ساز چینیه که پاش به امریکای میانه و جنوبی مثل کشورای برزیل و ارژانتینم رسیده و فروش داره و حتی توی یکی از معروفترین فیلمای هالیوودی که متاسفانه اسمش یادم نیست فقط از ماشینای هاوال برای تبلیغش استفاده شده بود،چند وقت پیشم خودرویی ساخته بود که با فرمان مغز انسان دستور میگرفت،این یعنی پیشررررررررررفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. luis

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اولا ژاپنو کنار کره نزار دوست عزیز
      دوما ژاپن نمیرسه؟؟؟؟؟
      12 سال متوالی لکسوس پر فروش ترین برند لوکس امریکا بزرگترین بازار خودرو جهان بود شما خواب بودی؟؟؟؟؟ الانم بعد بنز و بی ام با اختلاف کمی سومه
      همین الان لکسوس rx پر فروش ترین کراس اور لوکس جهانه شما نمیبینی؟؟؟؟
      کیارش دس ور دار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. luis

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اگه ژاپن به پای لوکسسسس سازا نمیرسه پس مدیر عامل دایملر مشکل مغزی داره که میگه لکسوس رقیب ما و اینفینیتی رقیب بی ام و هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگه میبینی فروش ژاپنی ها و سر دسته اونا لکسوس کمتره دو دلیل داره یک دیدگاه مردمه که داره یواش یواش درست میشه دوم اینه که لکسوس اکورا اینفینیتی در همه کلاس ها خودرو ندارن و دارن خط تولیداتو کم کم گسترش میدن لکسوس کلی مودل کانورتیبل و… میتونه داشتع باشه که هنوز نداره. اندکی صبر کنی اوضاع دستت میاد دوست متعصب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        آمریکا مگه همه دنیاست ضمن اینکه چطور روت میشه لکسوس و اینفنیتی با بنز و ب ام و مقایسه کنی اینا از نظر شما لوکس حساب میشن پرستیژ بنز و با لکسوس مقایسه میکنی بعدم شما معروفی در این سایت به طرفداری صرف از ژاپنی ها اصلا نظرتون برام بار علمی و تخصی نداره چون طرفدار کشور خاصی هستی و کسی که اینجوری نباید حرفاشو اصلا گوش کرد دید مردم هم عوض نمیشه شاید در ایران مردم به خاطر مسله مالی نتونن ب ا م و و بنز سوار شن و حتی کشورهایی که به قول شما پر فروشن چون ماشینی میخوان که همیشه خرج کم و همیشگی داشته باشه آمار هم نشون نده چون اصلا شخصیت بنز و ب ام و به این ژاپنی ها نمیاد در مورد سخنان مدیر عامل دایملر هم چرا گفته ولی گفته ما به دنبال تحقیق در مورد بازار به این نتیجه رسیدیم که اینا میتونن رقیب باشن(یعنی اینکه درسته میخوان رقیب بشن ولی محترمانش اینکه هنوز رقیب نیستن مطلبو متعصبانه نگیر) من حالا فکر نکنی طرفدار کشور خاصیم من طرفدار پرستیژ و شخصیت و تاریخ و ابهت ماشینام میخواد آلمانی باشه ایتالیایی آمریکایی و… ای این شخصیت در ژاپنی ها وجود نداره از دید من کلا در تموم آسیایی ها در کلاس ماشین های لوکس قیمت بالا(نه کلاس های دیگه) من در پست جنگ هایپر کارها از نیسان دفاع کردم چون داشت یکی از کاربرها توهین میکرد گفتم که نیسان جی تی آر شخصیت لازمو داره و سبقه کافیو پس خواهشا انگ هم نزن که اینجا مد شده تا یکی یه حرفیو میزنه همه جهت دار و توهین هارو شروع میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. جواد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه نسخه اصلی اون ساخته بشه به اسم mgوارد بازار ایران و اروپا میشه اونم با تکنولوژی جنرال موتورز ……………… ماشاالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. milad

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      بعید نیست طراحی این هم برای ام جی باشه، اگه نباشه این اتفاق نمیوفته چون ام جی کارخودشو میکنه و همونطور که خود شرکت (وهلدینگش) میگه کلیه طرراحی ها و خط تولید تو کشورهای دیگه و خود انگلیس از آن ام جی هست و حتی اسمبل نهایی هم از ام جیه

      ، فکر کنم ام جی با جنرال موتوز روی طراحی های مشترک زیادی کار می کنند، که به زودی اخبارش رو خواهیم دید

      کلا این هلدینگ ها و شرکت های اصلی بازی برد برد هست، پول تو حساب هردو با انتقال تکنولوژی به شرکت هلدینگ، مثل عملککرد جیلی بعد از خرید ولو که حسابی پیشرفت کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. KING 918

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردم کامارو چینی اومده چقدر شبیه کامارو شده نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بدون مطالعه متن ،
    طراحی خارجی عالی عالی

    مطمئنا بزودی روزی میرسه که تفکر جهان در مورد محصولات و ماشین های چینی عوض میشه
    و ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. great britain

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    پیشرفت های چین باور نکردنیه.
    پیشرفت های فضاییشون که حیرت آوره. حالا هم خودرو.اگه بتونن با خودروسازان برتر در دنیا همکاریه نزدیکی داشته باشن میتونن یکی از خودروسازان برتر جهان بشن.(از نظر کیفیت)
    فقط ای کاش تمام جنساشون مثل ژاپن و کره توی آسیا درجه یک بود.من موندم این دو خودرو سازه داخلی به چه امیدی به بقا ادامه میدن.آدم به دشمن هاشم همچین خودروهایی نمیده.
    یعنی سود اینقدر مهمه؟ چرا اینا از پیشرفت هایه کشورهایی مثل هند و چین درس نمیگرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. milad

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خیلی زیباست و طرحش نوین و بدون کپی کاریه
    آفرین واقعا لذت بخش و زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارمان

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    9.000 تا برند خودرو سازی تو چین هست بابا چه خبره این همه کارخونرو کجا میسازن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خاک برسرما که هنو ماشینای عهد بوق رو باافتخارتولید میکنیم اونم بااین صنعت وتمدن خودوسازیمون…دزدان مملکت وصنعت خودرو و….من دیگه هیچ حرفی واسه گفتن ندارم چین ده سالم نیس صنعت خودرو سازی داره به کجارسیده…درسته کیفیت وایمنی ندارن حداقل طراحی که دارن…تولید درست که دارن…امکانات وقیمیت مناسب که دارن
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین آریامن

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    یعنی باید به احترام پیشرفتشون ازجا برخاست!
    واقعا افرین به اونا و خاک دوعالم برسر بعضی لگن سازا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خودروسازهای چینی، فعلا بازار جهان سوم رو نشونه گرفته اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایرانی جماعت متخصص پراکندگی گویی. بحث ماشین چینیه و استادان مسلم طراحی و مکانیک بر سر لکسوس و بی ام و و بنز مشغول دعوایند. استادان عزیز مسلم یک نظر کارشناسی، نقد و مقایسه بذارین تا ما هم بهره ای ببریم. کشتی در فضای مجازی امتیاز نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا